WRZESIEŃ 2022 / SZKOLENIE ON – LINE – Książka Obiektu Budowlanego / KOB / – kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej na podstawie obowiązujących przepisów, w tym : jak prawidłowo prowadzić KOB, jak właściwie użytkować obiekt, jak właściwie zarządzać kontrolami i przeglądami, jak przygotować się do wprowadzenia Elektronicznej Książki Obiektu Budowlanego w 2023 roku, 16. września 2022 roku


SZKOLENIE ON – LINE


KSIĄŻKA OBIEKTU BUDOWLANEGO / KOB /

Kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej

na podstawie obowiązujących przepisów, w tym m.in. :

  • jak prawidłowo prowadzić KOB,
  • jak właściwie użytkować obiekt,
  • jak właściwie zarządzać kontrolami i przeglądami,
  • jak przygotować się do wprowadzenia Elektronicznej Książki Obiektu Budowlanego w 2023 roku,

16. WRZEŚNIA 2022 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE na temat całokształtu problematyki wynikającej z konieczności prawidłowego prowadzenia Książki Obiektu Budowlanego / KOB /.

Szkolenie jest podzielone na dwie części : teoretyczną oraz praktyczną i jest przygotowane w oparciu o obowiązujące przepisy oraz wieloletnie doświadczenie wykładowczyni, która wykonuje również niezależne audyty prowadzenia KOB.

Szkolenie jest adresowane do m.in. :

  • właścicieli i zarządców budynków: mieszkalnych, biurowych, użyteczności publicznej, szkół, szpitali, muzeów, hal przemysłowych, produkcyjnych i magazynowych,
  • właścicieli i zarządców budynków i budowli: wodociągów, gazowni, ciepłowni, elektrowni i innych,
  • zarządców nieruchomości,
  • osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie kontroli,

  • szkolenie prowadzi : mgr inż. ELŻBIETA ZIAJA

Od 18 lat prowadzi szkolenia na temat Książki Obiektu Budowlanego.

Posiada wieloletnią praktykę  oraz znajomość przepisów w zakresie prawidłowego utrzymania i użytkowania obiektu, prowadzenia książki obiektu budowlanego.

Wykonuje niezależne audyty prowadzenia KOB, polegające na :

  • ocenie dotychczasowych działań w zakresie zakładania i  prowadzenia  książki obiektu budowlanego,
  • wskazaniu ewentualnych nieprawidłowości,
  • przedstawieniu rozwiązań mających na celu poprawne prowadzenie książki obiektu budowlanego, zgodnie z  obowiązującymi przepisami prawnymi.

Doświadczony praktyk, konsultant i doradca w zakresie problematyki procesu budowlanego oraz inwestycyjnego.

Niezależny Inżynier Konsultant – posiada certyfikat Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców EFCA; członek Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów FIDIC/SIDIR; Rzeczoznawca Kosztorysowy Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych; współautorka dokumentacji przetargowych dla realizacji inwestycji finansowanych z funduszy UE; wielokrotny członek zespołu Inżyniera kontraktu dla realizacji umów według warunków FIDIC.

Od 17 lat jest wykładowcą tematyki przygotowania i realizacji inwestycji budowlanych na Studiach Podyplomowych na Politechnice Śląskiej dla słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Inżynierii Środowiska i Energetyki oraz na Studiach Podyplomowych na Politechnice Krakowskiej.

Prowadzi szkolenia na zlecenie instytucji publicznych, szpitali, spółdzielni mieszkaniowych, zakładów produkcyjnych, firm handlowych z magazynami, obiektów przemysłowych, energetycznych oraz innych z tematyki budowlanej: prawa budowlanego, realizacji inwestycji budowlanych, planowania i przygotowania budżetu realizacji inwestycji, kosztorysowania, a także rozliczania robót budowlanych.


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 16. września 2022 roku, w godzinach 8.30 – 15.30,
  • szkolenie trwa 9 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu /,
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 398,37 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :

1. w terminie do 13. września 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu :  faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl  oraz

2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury –  na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE:  

KSIĄŻKA OBIEKTU BUDOWLANEGO / KOB /


16. WRZEŚNIA 2022 ROKU


Część teoretyczna:

1. Zadania i odpowiedzialność właściciela i zarządcy obiektu budowlanego – Nowe obowiązki od 2021 roku.

2. Podstawa prawna prowadzenia książki obiektu budowlanego – zakładanie książki obiektu budowlanego.

3. Elektroniczne Książka Obiektu Budowlanego – planowane wdrożenie już od 2023 roku.

4. Obiekty budowlane dla których należy prowadzić KOB według ustawy Prawo Budowlane, a dla jakich obiektów nie prowadzimy książki obiektu budowlanego.

5. Zmiany zasad prowadzenia KOB  od 2021 roku.

6. Dokumentacja obiektu budowlanego oraz postępowanie zarządcy lub właściciela w  wyniku ich braku aby nie narażać się na wysokie kary.

7. Obowiązkowe kontrole obiektu budowlanego wynikające z ustawy Prawo Budowlane i innych aktów prawa :

  • Terminy kontroli,
  • Osoby przeprowadzające kontrole – uprawnienia i kwalifikacje;
  • Zakres kontroli;

8. Dane wyjściowe do tworzenia planu remontów – obligatoryjne czy fakultatywne?

9. Przebieg kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego.

10. Protokół kontroli – po zmianach ustawy Prawo budowlane.

11. Praktyczne porady dla Zarządcy lub Właściciela aby nie popełniać błędów podczas kontroli i  opracowania protokołów.

12. Po co opracowywać Plan remontów ? – obowiązek prawny czy systemowe planowanie i unikanie kar.

13. Kary  za niedopełnienie obowiązków przez właściciela lub zarządcę.

14. Dane wyjściowe do tworzenia planu remontów – obligatoryjne czy fakultatywne.

15. Kiedy opracowywać świadectwo charakterystyki energetycznej –  kto może opracowywać.

16. Audyt energetyczny – obowiązkowe terminy.

17. Nowe regulacje prawne i obowiązki przedsiębiorców i użytkowników.


Część praktyczna – wypełnianie Książki Obiektu Budowlanego 

1. Osoba upoważniona do dokonania wpisu w książce obiektu budowlanego.

2. Dane identyfikacyjne obiektu.

3. Spis dokumentacji dołączonej do książki obiektu.

4. Dane techniczne charakteryzujące obiekt.

5. Plan sytuacyjny obiektu – błędy i niedopatrzenia.

6. Wykaz protokołów kontroli okresowej stanu technicznej sprawności obiektu.

7. Wykaz protokołów kontroli okresowych stanu technicznej sprawności i wartości użytkowej całego obiektu.

8. Wykaz opracowań technicznych dotyczących obiektu.

9. Dane dotyczące opracowania technicznego.

10. Wykaz protokołów odbioru robót remontowych.

11. Dane dotyczące dokumentacji technicznej.

12. Protokoły awarii i katastrof obiektu.

13. Zmiana sposobu użytkowania obiektu.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *