SZKOLENIE ON – LINE / CZERWIEC 2020 – Księgowość projektów współfinansowanych ze środków unijnych w perspektywie finansowej 2014 – 2020 / aspekty praktyczne /, 17. – 18. czerwca 2020 roku


SZKOLENIE ON – LINE


KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW 

WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UNIJNYCH

W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ 2014 – 2020    

17. – 18. CZERWCA 2020 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE na temat całokształtu problematyki związanej z praktycznymi aspektami księgowości projektów współfinansowanych ze środków unijnych w perspektywie finansowej 2014 – 2020.

  • szkolenie prowadzi : mgr RADOSŁAW GIERAŁTOWSKI – ekonomista, absolwent Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku ( specjalność finanse, rachunkowość, system podatkowy ) oraz Uniwersytetu w Białymstoku (Podyplomowe Studia Rachunkowości i Audytu Wewnętrznego w Jednostkach Sektora Publicznego); główny specjalista w Referacie Kontroli  Projektów / współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej / Urzędu Marszałkowskiego; ekspert ds. finansów publicznych, audytu, zarządzania projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej;

autor specjalistycznych szkoleń na temat prawidłowej realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków unijnych; identyfikowania i zapobiegania zjawiskom korupcji, oszustw i nadużyć finansowych podczas wydatkowania środków krajowych i pomocowych m.in. :

  • Księgowość projektów unijnych;
  • Kwalifikowalność wydatków w ramach EFRR,EFR,FS na lata 2014-2020;
  • Kwalifikowalność podatku VAT w projektach EFS w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój;
  • Kontrola projektów unijnych – najnowsze orzecznictwo krajowe i międzynarodowe w kontekście nieprawidłowości i uchybień;
  • Kontrola projektów współfinansowanych ze środków POIiŚ w latach 2014 – 2020;
  • Nieprawidłowości, korekty i zwrot środków na podstawie przepisów Unii Europejskiej i krajowych;
  • Kontrola, nieprawidłowości i ewaluacja funduszy strukturalnych w perspektywie 2014 – 2020;
  • Kontrola i audyt projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
  • szkolenie odbędzie się w dniach 17. czerwca ( 9.00 – 15.00 ) – 18. czerwca ( 9.00 – 15.00 ) 2020 roku;
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu /,
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie clickmeeting
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować na https://clickmeeting.com/pl i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2020 roku;

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :

1. w terminie do 10. czerwca 2020 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl  oraz

2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury –  na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651, 502 174601, 12 / 633 23 43 


PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE:  

KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW 

WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UNIJNYCH

W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ 2014 – 2020    

17. – 18. CZERWCA 2020 ROKU


1.Cel i podstawa prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektu w prawie unijnym i polskim.

2.Zmiany w Nowej Perspektywie 2014-2020.

3.Rzeczywiste aspekty regulacji wewnętrznych w zakresie rachunkowości w jednostce organizacyjnej w zależności od jej rodzaju:

  • polityka rachunkowości (dobre praktyki),
  • zakładowy plan kont,
  • system informatyczny.

4.Dostosowanie polityki (zasad) rachunkowości dla celów ewidencji operacji związanych z projektem.

5.Sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej z omówieniem przykładów.

6.Sposoby stosowania odpowiedniego kodu księgowego.

7.Kwestie szczegółowe związane z wprowadzeniem wyodrębnionej ewidencji lub kodu księgowego:

  • wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie,
  • terminy i warunki przeksięgowań – w tym praktyczne przykłady,
  • ewidencja i rozliczanie wydatków dotyczących dofinansowania do aktywów,
  • ewidencja zwrotu części lub całości dotacji,
  • dofinansowanie w sprawozdaniu finansowym,
  • konsekwencje związane z brakiem prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej.

8.Praktyczne wypełnianie obowiązku prowadzenia kontroli wyodrębnionej księgowości jako element kontroli na miejscu realizacji projektu.

9.Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej i kodu księgowego.

10.Ogólne zasady dokumentowania wydatków oraz ich praktyczne zastosowanie:

  • wymagania wynikające z przepisów prawa,
  • szczególne wymagania dla dokumentacji projektowej – przykłady.

11.Rodzaje dokumentów wymagane dla poszczególnych rodzajów wydatków kwalifikowanych – omówienie rzeczywistych przypadków dotyczących wynagrodzeń, środków trwałych, podróży służbowych, umów cywilnoprawnych itp.

12.Środki trwałe w projektach – wartość początkowa, ewidencja, trwałość.

13.Archiwizacja dokumentów – najlepsze rozwiązania i rzeczywiste przykłady:

  • terminy archiwizacji wynikające z przepisów prawa a termin wynikający z umowy o dofinansowanie,
  • sposób archiwizacji (szczególne wymogi w projektach dofinansowanych z dotacji).

14.Case studies – omówienie praktycznych przykładów m.in. plany kont, opisywanie dokumentów, metody archiwizacji, zamykanie projektu, itp.

15.Dokładne omówienie i rozwiązanie zagadnień zgłoszonych przez uczestników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *