SZKOLENIE ON – LINE / GRUDZIEŃ 2021 – NOWOŚĆ – Umowy w zamówieniach publicznych – w pytaniach i odpowiedziach, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, 10. grudnia 2021 roku


SZKOLENIE ON – LINE DLA PODMIOTÓW PUBLICZNYCH : 


UMOWY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

/ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM /

W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH 


10. GRUDNIA 2021 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE dla podmiotów publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania przepisów nowej ustawy Prawo Zamówień Publicznych w związku z tworzeniem zapisów umownych oraz realizacją umów na dostawy, usługi i roboty budowlane.


PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :

UMOWY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

/ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM /

W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH 


10. GRUDNIA 2021 ROKU


1. Jakich postanowień nie może zawierać umowa?

2. Jak określać termin wykonania zamówienia według nowej ustawy Prawo zamówień publicznych?

3. Jakie są zasady kształtowania kar umownych i ich naliczania zgodnie z nową ustawą Prawo zamówień publicznych?

4. Kiedy mogę zmienić umowę według nowej ustawy Prawo zamówień publicznych ?

a) zmiana przewidziana w postanowieniach umownych;
b) zmiana wykonawcy;
c) zamówienia dodatkowe;
d) zmiany o niskiej wartości.

5. Czy jest możliwe aneksowanie umowy przed terminem zawarcia umowy oraz po upływie umownego terminu na wykonanie przedmiotu świadczenia.

6. Podwykonawstwo.

7. Odstąpienie od umowy oraz jej unieważnienie.


8. Czy skarbnik jednostki sektora finansów publicznych, który dokonuje kontrasygnaty umowy w sprawie zamówienia publicznego, zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o braku istnienia okoliczności skutkujących wyłączeniem go z dokonywania czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego?

9. Czy zamawiający może zlecić realizację dodatkowych robót jako odrębnego zakupu, mimo przeprowadzonego postępowania na roboty budowlane?

10. Czy po upływie terminu związania ofertą, wybrany wykonawca może odmówić zawarcia umowy?

11. Jakie obligatoryjne punkty muszą posiadać projektowane postanowienia umowy w trybie podstawowym?

12. Czy możliwe jest zwiększenie wynagrodzenia ryczałtowego wykonawcy, jeżeli dochodzi do zmiany zakresu zamówienia?

13. Jak powinien brzmieć zapis w umowie dotyczący prawa opcji?

14. Jak naliczać kary umowne z opóźnienie w dostawie, jeśli w umowie nie określono sposobu liczenia terminów?

15. Czy można unieważnić postępowanie w zakresie części zamówienia, w której cena najkorzystniejszej oferty nie przekracza kwoty przeznaczonej na sfinansowanie tej części zamówienia, a w innej części cena oferty jest większa od takiej kwoty, gdy realizowany projekt wymaga całościowej realizacji?

16. Czy do zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia w formie pisemnej wystarczające jest pełnomocnictwo udzielone w formie elektronicznej?

17. W jaki sposób udzielić zamówienia obejmującego zakres robót budowlanych, którego nie udało się zrealizować w ramach wcześniej zawartej umowy, jeżeli obecnie jego wartość nie przekracza progów unijnych?

18. Czy zmianę technologii wykonania roboty budowlanej można uznać za zmianę nieistotną?

19. Czy nowe PZP określa termin, w którym zamawiający winien dokonać publikacji ogłoszenia o zmianie umowy o zamówienie publiczne?

20. Czy ugodę zawartą przez zamawiającego z wykonawcą można traktować jako zamówienie publiczne?

21. Czy w czasie trwania umowy na roboty budowlane, zawartej w wyniku postępowania w trybie podstawowym w wariancie II, można dodać dodatkowy element do zakresu robót?

22. Czy zamawiający może w umowie z wykonawcą określić, iż wartość danego elementu robót w umowie z podwykonawcą, nie może przekroczyć wartości tego elementu robót, wskazanego przez wykonawcę w zbiorczym zestawieniu kosztów załączonym do oferty?

23. Kiedy zamawiający ma do czynienia z opóźnieniem w realizacji umowy?

24. Czy postanowienie umowy, w którym zamawiający dopuszcza zmiany umowy polegające na zmianie ilości w poszczególnych pozycjach asortymentowych, pod warunkiem nieprzekroczenia ogólnej wartości umowy, jest zgodne z PZP?

25. Jak interpretować termin „maksymalna wartość nominalna zobowiązania”?

26. Czy korzystanie z prawa opcji wymaga sporządzenia aneksu do umowy?

27. Czy zamawiający może zawrzeć umowę na dostawę sprzętu medycznego na 4 lata, jeżeli sprzęty będą dostarczane w partiach?

28. Czy umowa, zgodnie z którą jej przedmiot ma być wykonany w ciągu 4 tygodni od zawarcia, za który jednak zamawiający będzie płacił wynagrodzenie w ratach przez 36 miesięcy, jest umowa zawartą na okres powyżej 12 miesięcy?

29. Czy wymagany przez zamawiającego okres gwarancji może różnić się od okresu, na jaki gwarancji udziela producent danego produktu?

30. Czy przepisy nowej ustawy Prawo zamówień publicznych zawierają regulacje dotyczące rękojmi?

31. Czy zamawiający sporządza raport z realizacji zamówienia, gdy wykonawca odstąpił od podpisania umowy?

32. Czy możliwe jest przedłużenie terminu związania ofertą lub ważności wadium po dokonaniu wyboru wykonawcy, a jeszcze przed podpisaniem z danym wykonawcą umowy?

33. Jakich zmian umowy dotyczy obowiązek publikacji ogłoszenia o zmianie umowy?


Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje. 


  • szkolenie prowadzi : radca prawny MICHAŁ SZCZODRY

od 11 lat specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

zajmuje się doradztwem w zakresie zamówień publicznych dla zamawiających i wykonawców na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

posiada bogate doświadczenie w reprezentacji zamawiających i wykonawców przed KIO i Sądami Okręgowymi; z powodzeniem reprezentował przed KIO podmioty publiczne takie, jak: Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. w Warszawie, Miasto Katowice – Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach, Miasto Stołeczne Warszawa – Zarządu Dróg Miejskich oraz przedsiębiorców starających się uzyskać zamówienie publiczne;

jest autorem specjalistycznych publikacji na temat zamówień publicznych, które były publikowane na łamach m.in. : ” ZAMAWIAJĄCY. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE „, ” RZECZPOSPOLITA „;

jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych;


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 10. grudnia 2021 roku, w godzinach 9.00 – 15.00
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 250 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2021 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 3. grudnia 2021 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *