Szkolenie – PUBLIC RELATIONS instytucji publicznej
Kraków, 10. – 11. maja 2016 roku

DOBRE SZKOLENIE W DOBREJ CENIE

PUBLIC RELATIONS

INSTYTUCJI PUBLICZNEJ

KRAKÓW, 10. – 11. MAJA 2016 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu pt. : PUBLIC RELATIONS INSTYTUCJI PUBLICZNEJ – które jest przeznaczone dla menedżerów oraz pracowników, którzy są odpowiedzialni za prawidłowe zarządzanie wizerunkiem instytucji publicznej.

  • celem szkolenia jest : zapoznanie uczestników z całokształtem zagadnień związanych z public relations, w tym z zasadami oraz metodami planowania, realizacji i weryfikacji skuteczności działalności public relations, która ma fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania instytucji publicznej, szczególnie w sytuacji dynamicznie zachodzących zmian o charakterze społecznym i gospodarczym,

  • szkolenie prowadzi : AGNIESZKA BIERNACKA – SZPUNAR – doświadczony menedżer, specjalista zarządzania, public relations i inwestor relations; absolwentka MBA   w Teeside University w Anglii i Akademii Ekonomicznej w Krakowie; ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy w międzynarodowej korporacji, w samorządzie gospodarczym oraz na rynku kapitałowym; pracowała na stanowisku Rzecznika prasowego oraz Kierownika ds. Public Relations w PLIVIE Kraków, Wice Dyrektora Izby Przemysłowo – Handlowej w Krakowie, Wice Prezesa – Dyrektora Zarządzającego w Biel Public Relations sp. z o.o.; prowadzi zajęcia z zakresu Public Relations dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych Collegium Civitas   w Warszawie oraz dla studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; od wielu lat współpracuje z firmami w zakresie budowania efektywnych strategii komunikacyjnych; prowadzi indywidualnie szkolenia jako ekspert PR; specjalizuje się  w konsultacjach, dotyczących media relations, komunikacji wewnętrznej w firmie oraz komunikacji kryzysowej; autorka popularnych programów szkoleniowych m.in. : Skuteczna komunikacja prasowa i internetowa, Public Relations – jak skutecznie komunikować się z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym; Efektywna promocja instytucji ( z wykorzystaniem narzędzi Public Relations, marketingu i internetu );

  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych , w tym większość czasu jest przeznaczona na przekazanie praktycznej wiedzy na temat, będący przedmiotem szkolenia,

  • szkolenie odbędzie się w KRAKOWIE, w dniach 10. maja ( 10.00 – 16.00 ) – 11. maja ( 9.00 – 15.00 ) 2016 roku; w biurowcu przy ul. Szlak 65, sala konferencyjna nr 402 znajduje się na IV piętrze i jest komfortowo wyposażona; budynek znajduje się w centrum miasta, w odległości około 5 minut spacerem od Dworca PKP Kraków Główny, Regionalnego Dworca Autobusowego, Galerii Krakowskiej;

  • uczestnicy otrzymują materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu,

  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano drobny poczęstunek ( kawa, herbata, zimne napoje, ciasteczka ) oraz obiad,

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 650 PLN + 23. proc. VAT / cena nie zawiera kosztów noclegu ! /

  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu

w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatkowany

stawką 23. proc. VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest:

1. w terminie do 4. maja 2016 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub na numer fax- u : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz

2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania

faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO

S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, pozostaję do Państwa dyspozycji ( tel. : 502 / 174601, 12 / 633 23 43 ). Z przyjemnością udzielę szczegółowych informacji na temat szkolenia oraz oferty firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje .

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

PROGRAM :

PUBLIC RELATIONS INSTYTUCJI PUBLICZNEJ

KRAKÓW, 10. – 11. MAJA 2016 ROKU

Lp.

Tematyka zajęć

1.

Miejsce i znaczenie Public Relations w systemie zarządzania instytucją publiczną:

  • rola PR we wspieraniu wizji, misji i strategii

  • znaczenie strategii komunikacyjnej dla celów instytucji publicznej

2.

Planowanie strategii komunikacyjnej spójnej z celami instytucji publicznej:

  • określenie celów komunikacyjnych (wizerunkowych), wynikających ze strategii instytucji

  • budowanie tożsamości instytucji, Corporate Identity (zasady wizualizacji)

  • narzędzia i techniki PR dostosowane do możliwości i potrzeb instytucji publicznej

3.

Budowanie planu PR instytucji publicznej:

  • analiza otoczenia

  • wyodrębnienie adresatów działań

  • specyfika działania wobec każdej z grup.

  • relacje z poszczególnymi grupami otoczenia organizacji.

  • podział technik PR ze względu na możliwość oddziaływania

  • zasady stosowania poszczególnych technik PR do możliwości i potrzeb instytucji publicznej

4.

Komunikacja wewnętrzna w instytucji publicznej – podstawa sprawnego zarządzania i pozytywnego wizerunku:

  • audyt komunikacji wewnętrznej: dotychczasowe źródła informacji, brakujące ogniwa, ocena efektywności komunikacji

  • narzędzia komunikacji wewnętrznejwybór i sposoby dostosowania technik PR do możliwości i potrzeb instytucji publicznej

  • komunikacja wewnętrzna jako narzędzie budowania kultury instytucji

5.

Miejsce instytucji publicznej w przestrzeni społecznej – projekty Społecznej Odpowiedzialności (Corporate Social Responsibility) :

  • działania, uwzględniające interesy społeczne,

  • inwestycje w zasoby ludzkie oraz ochronę środowiska.

  • współpraca z lokalną społecznością

6.

Współpraca instytucji publicznej z mediami:

  • zasady tworzenia informacji prasowej

  • zasady konstruowania efektywnej informacji prasowej

  • najczęstsze błędy konstrukcyjne informacji prasowych

  • eliminowanie błędów językowych: pleonazmów, błędów ortograficznych, wtrętów obcojęzycznych

  • uatrakcyjnienie teksów poprzez właściwe użycie liczb, znaków przestankowych, porównań, eliminowanie „osłabiaczy” przekazu

  • upraszczanie tekstów

  • dopasowanie stylu do odmiennych grup odbiorców – podstawowe zasady

  • zdjęcia – nośnik informacji

  • przyczyny odrzucania nadesłanych materiałów

  • ABC współpracy z TV i radiem

7.

Konferencja prasowa:

  • rola i znaczenie konferencji prasowych

  • zasady organizowania konferencji

  • najczęstsze błędy w organizowaniu konferencji prasowych

8.

Event jako element wzmacniania wizerunku instytucji publicznej :

  • organizacja wydarzeń specjalnych,

  • dobór eventów do specyfiki instytucji,

9.

Social media, e-media:

I. e-PR – rola Internetu w budowaniu dialogu z otoczeniem

  • Narzędzia e-PR: serwis internetowy, newsletter, serwisy intra- i ekstranetowe, blogi – charakterystyka każdego z narzędzi

  • Jakie treści umieszczać na stronę www, a jakie na portalach społecznościowych

II. Webwriting – zasady organizacji treści na stronie www

  • Wykorzystanie eyetracking’u w umieszczaniu treści na stronie

  • Podstawy konstruowania tekstu internetowego

  • Waga internetowego tytułu, akapitu, wyliczenia

  • Zarządzanie danymi – jak je pokazać w tekście?

III. Zasady pisania tekstów pod katem SEO (ang. Search Engine Optimization Copywriting)

  • Dobór fraz i słów kluczowych, dzięki którym serwis może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania

  • Przygotowywanie tekstu pod kątem wybranych słów kluczowych,

  • Ocena tekstu pod kątem nasycenia i użytkownika

IV. Zrozumienie idei social media

  • Wykorzystanie mediów społecznościowych do działań wizerunkowych

  • Przegląd narzędzi social media

V. Tworzenie postów na funpage instytucji publicznej

  • Najskuteczniejsze tematy  postów,

  • Typy postów, które najbardziej interesują odbiorców,

  • Zasady pisania atrakcyjnych postów

VI. Zasady aktywności na portalach społecznościowych, czyli co robić, a czego unikać w prowadzeniu funpag’a instytucji publicznej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *