SZKOLENIE ON – LINE
DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
ODPOWIEDZIALNYCH ZA GOSPODAROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI
JAK PRAWIDŁOWO SPRZEDAĆ NIERUCHOMOŚĆ GMINNĄ
W TRYBIE
PRZETARGOWYM I BEZPRZETARGOWYM
/ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM /
KOMPENDIUM WIEDZY PRAKTYCZNEJ
+
gotowe do wykorzystania wzory dokumentów
+
rozwiązywanie najczęściej występujących problemów
i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć
W trakcie zajęć zostaną omówione następujące obszary tematyczne m.in. :
♦ Zagadnienia wstępne – podstawy prawne sprzedaży nieruchomości gminnych,
♦ Wybór właściwego trybu sprzedaży – omówienie możliwości zbycia bezprzetargowego,
♦ Pierwokup a prawo pierwszeństwa w nabyciu,
♦ Jakie dokumenty należy „zebrać” przygotowując nieruchomość do sprzedaży?
♦ Do jakich instytucji zwrócić się przed wyznaczeniem nieruchomości do sprzedaży i w jakim celu?
♦ Obowiązki gminy przy sprzedaży nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
♦ Koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży,
♦ Tryb przetargowy – regulacje dotyczące zasad sprzedaży,
♦ Tryb bezprzetargowy – regulacje dotyczące zasad sprzedaży,
♦ Procedura sprzedaży w trybie przetargowym,
♦ Procedura sprzedaży w trybie bezprzetargowym,
♦ Jak prawidłowo opisać nieruchomość, aby zabezpieczyć interes gminy – przykłady,
♦ Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z procedurą sprzedaży,
20. GRUDNIA 2024 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za gospodarowanie nieruchomościami, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów stosowania obowiązujących uregulowań prawnych w obszarze sprzedaży nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym.
Celem szkolenia jest :
- zdobycie wiedzy z zakresu procedur sprzedaży nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
- zapoznanie się z zasadami wyboru właściwego trybu sprzedaży,
- poznanie najczęściej popełnianych błędów podczas procedury,
- poznanie zasad prawidłowego opisu nieruchomości i konstruowania treści ogłoszeń o przetargu oraz porozumień.
Uczestnik szkolenia zapozna się również z wypracowanymi wzorami dokumentów.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
JAK PRAWIDŁOWO SPRZEDAĆ NIERUCHOMOŚĆ GMINNĄ
W TRYBIE
PRZETARGOWYM I BEZPRZETARGOWYM
/ ASPEKTY PRAKTYCZNE /
20. GRUDNIA 2024 ROKU
1. Zagadnienia wstępne – podstawy prawne sprzedaży nieruchomości gminnych.
2. Wybór właściwego trybu sprzedaży – omówienie możliwości zbycia bezprzetargowego.
3. Pierwokup a prawo pierwszeństwa w nabyciu.
4. Jakie dokumenty należy „zebrać” przygotowując nieruchomość do sprzedaży?
5. Do jakich instytucji zwrócić się przed wyznaczeniem nieruchomości do sprzedaży i w jakim celu?
6. Obowiązki gminy przy sprzedaży nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
7. Koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży.
8. Tryb przetargowy – regulacje dotyczące zasad sprzedaży:
- uchwała rady gminy w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami,
- regulamin przetargu oraz regulamin komisji przetargowej.
9. Tryb bezprzetargowy – regulacje dotyczące zasad sprzedaży:
- uchwała rady gminy w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami,
- uchwały przyznające bonifikaty od ceny sprzedaży,
- zarządzenie regulujące kwestie kosztów przygotowanie nieruchomości do sprzedaży.
10. Procedura sprzedaży w trybie przetargowym:
- zadania komisji przetargowej,
- dokumenty sporządzane w procedurze wraz z omówieniem kwestii, na które należy zwrócić uwagę przy ich sporządzaniu (wzory),
- kwalifikowanie osób zainteresowanych do uczestnictwa w przetargu,
- uczestnicy przetargu – kto na podstawie jakich dokumentów może zostać dopuszczony do przetargu,
- termin płatności za nabycie nieruchomości.
- kolejne przetargi, w przypadku gdy pierwszy zakończył się wynikiem negatywnym.
11. Procedura sprzedaży w trybie bezprzetargowym:
- dokumenty sporządzane w procedurze wraz z omówieniem kwestii, na które należy zwrócić uwagę przy ich sporządzaniu (wzory),
- porozumienie/protokół uzgodnień jako podstawa zawarcia umowy notarialnej sprzedaży,
- termin płatności za nabycie nieruchomości.
12. Jak prawidłowo opisać nieruchomość, aby zabezpieczyć interes gminy – przykłady.
13. Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z procedurą sprzedaży:
- Czy kosztami przygotowania nieruchomości do sprzedaży w trybie bezprzetargowym można obciążyć nabywcę?
- Prawo odkupu – kiedy zastosować?
- Czy gmina może sprzedać drogę?
- Czy gmina ma obowiązek wskazać nabywcy granice nieruchomości?
- Czy można sprzedać na własność nieruchomość na polepszenie warunków zagospodarowania nieruchomości sąsiedniej, która jest w użytkowaniu wieczystym?
- Jak obniżamy cenę do drugiego przetargu?
- Czy zawsze ogłoszenie o przetargu musi być ogłoszone w prasie?
- Kiedy przy sprzedaży nieruchomości powinniśmy na niej ustanawiać służebności?
- Czy możemy sprzedać nieruchomość, która została nam darowana na określony, inny cel?
- Sprzedaż prawa własności nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego – z VAT czy bez?
- Czy w przypadku przesunięcia terminu aktu notarialnego należy poinformować nabywcę o tym fakcie pisemnie?
- Po jakim czasie od I przetargu możemy ogłosić II przetarg?
Dodatkowo :
- gotowe do wykorzystania wzory dokumentów,
- rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć.
szkolenie prowadzi : mgr inż. MARTA ZBOROWSKA
Absolwentka Politechniki Wrocławskiej ( Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego).
Od 2004 roku zajmuje się zawodowo tematyką gospodarki nieruchomościami.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w urzędach gmin – na stanowiskach, których zakres obowiązków obejmował pełen zakres ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Od kilku lat zajmuje kierownicze stanowiska – obecnie stanowisko naczelnik Wydziału Mienia i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miasta Bolesławiec.
Posiada bogatą wiedzę i doświadczenie z zakresu gospodarki nieruchomościami m.in. :
- ewidencjonowania mienia komunalnego,
- oddawania nieruchomości w dzierżawę,
- sprzedaży nieruchomości w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
- zamiany nieruchomości.
współpracowniczka firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotowała i przeprowadziła szkolenie bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowczyni oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :
1. Kompleksowy kurs : specjalista ds. gospodarowania nieruchomościami gminnymi,
2. Użytkowanie wieczyste – wykup czy przekształcenie ? Formy nabycia prawa własności przez użytkowników wieczystych nieruchomości gminnych,
3. Dzierżawa nieruchomości – aspekty praktyczne,
4. Sprzedaż nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym.
5. Jak prawidłowo sprzedać nieruchomość gminną w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
6. Formy udostępniania nieruchomości gminnych.
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 20. grudnia 2024 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych;
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 550 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2024 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 16. grudnia 2024 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651