WARSZTATY Z ZAKRESU PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :
1. ZAMÓWIENIA NA USŁUGI SPOŁECZNE
jak prawidłowo przeprowadzić procedurę zamówienia
na usługi społeczne i inne szczególne usługi
2. PROCEDURA ODWRÓCONA
Procedura odwrócona – wady/zalety i zagrożenia w jej stosowaniu
– praktyczne ujęcie problemu – sposoby eliminacji zagrożeń
3. ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Omówienie procesu elektronizacji zamówień publicznych
w podziale na etapy i obowiązki – wykonawca/zamawiający
WROCŁAW, 22. – 23. LUTEGO 2018 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w warsztatach, podczas których zostaną omówione :
- zasady, procedura i praktyka udzielenia zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi,
- problemy wynikające ze stosowania procedury określonej w art. 24aa tzw. procedury odwróconej,
- zagadnienia związane z wprowadzeniem elektronizacji zamówień publicznych.
Szkolenie uwzględnia zmiany wynikające z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz inne dodatkowe zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy Pzp i jest przygotowane w oparciu o aktualny stan prawny, w tym również najnowsze orzecznictwo.
Podczas zajęć zostaną szczegółowo omówione praktyczne aspekty poszczególnych punktów programu z wykorzystaniem case studies oraz zaprezentowaniem przykładów dobrych praktyk :
- udzielenie zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, w tym :
– wykaz i omówienie usługi społecznych, do których mają zastosowanie przepisy PZP,
– szacowanie wartości zamówienia na usługi społeczne,
– stosowania procedury w progach do i powyżej 750.000 Euro,
– dlaczego nie można stosować procedury w progu do 30.000 Euro,
– wpływ oszacowanej wartości zamówienia na procedurę udzielenia zamówienia na usługi społeczne,
– obowiązki Zamawiającego w zakresie publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia na usługi społeczne,
– zasady i wytyczne dotyczące opis przedmiotu zamówienia – przykłady dobrych praktyk,
– praktyczne omówienia zasad stosowania przesłanek wykluczenia,
– prowadzenie postępowania na przykładach – zagrożenia i przykłady ich eliminacji,
- procedura odwrócona, w tym :
– przykłady jej zastosowania,
– omówienie przykładów błędnego jej stosowania,
– praktyka stosowania a teoria,
- elektronizacja zamówień publicznych, szczegółowe omówienie etapów jej wprowadzenia, w tym :
– omówienie elektronicznych instrumentów w zamówieniach publicznych,
– elektroniczne oświadczenie woli,
– podpis elektroniczny – podstawy prawne, wymogi formalne, skutki prawne,
– komunikacja elektroniczna w zamówieniach publicznych,
– etapy wprowadzenia e-zamówień (formy ich realizacji i terminy wprowadzenia)
– ESPD przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę – warsztaty.
- szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;
- celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
- Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem : zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi; stosowania procedury odwróconej w praktyce Zamawiającego w zakresie procedury krajowej i unijnej; elektronizacji zamówień publicznych (e-zamówienia),
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami rozwiązań określonych w ustawie Pzp,
- Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie zamówień publicznych.
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami nowych rozporządzeń wykonawczych do znowelizowanej ustawy PZP oraz sposobami stosowania ich w praktyce.
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :
- Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,
- Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,
- rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
- tabelę zmian ukazujące stan aktualny, stan prawny po wprowadzeniu zmian oraz praktyczne znaczenie zmian dla Zamawiającego i Wykonawcy
- poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
- przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert
- wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
- wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,
- wiele przykładów udzielanych zamówień na różne usługi społeczne do praktycznego wykorzystania,
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę.
- prezentację szkoleniową.
i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
- szkolenie prowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 12 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
legitymuje się pogłębionym doświadczeniem w audycie zamówień publicznych (w tym w projektach unijnych) oraz reprezentowaniem zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą,
przygotował i przeprowadził na zlecenie firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje szkolenia w formule otwartej oraz zamkniętej na temat m.in.:
- „Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych”,
- „Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych”,
- „Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych” ,
które zostały ocenione – w anonimowych ankietach ewaluacyjnych – bardzo wysoko pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowcy oraz możliwości praktycznego wykorzystania przekazanej wiedzy w codziennej pracy uczestników zajęć,
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie odbędzie się we WROCŁAWIU, w dniach 22. lutego (10.00 – 16.00) – 23. lutego (9.00– 15.00) 2018 roku; w doskonale wyposażonej i klimatyzowanej sali konferencyjnej HOTELU SOFIA***, ul. Piłsudskiego 104 (telefon: 713479543); budynek znajduje się w centrum miasta, naprzeciwko Dworca Głównego PKP; szczegółowe informacje na temat hotelu oraz miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotelsofia.pl,
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750,00 PLN + 23 proc. VAT,
- uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
- w terminie do 16. lutego 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz,
Pełnomocnik,
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM WARSZTATÓW
Z ZAKRESU PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :
1. ZAMÓWIENIA NA USŁUGI SPOŁECZNE
jak prawidłowo przeprowadzić procedurę zamówienia
na usługi społeczne i inne szczególne usługi
2. PROCEDURA ODWRÓCONA
Procedura odwrócona – wady/zalety i zagrożenia w jej stosowaniu
– praktyczne ujęcie problemu – sposoby eliminacji zagrożeń
3. ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Omówienie procesu elektronizacji zamówień publicznych
w podziale na etapy i obowiązki – wykonawca/zamawiający
WROCŁAW, 22. – 23. LUTEGO 2018 ROKU
Dzień pierwszy :
Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi
I. Wprowadzenie:
- aktualny stan prawny,
II. Usługi społeczne:
- omówienie podstawowych pojęć i definicji,
- zasady szacowania zamówień społecznych,
- zasady opisu przedmiotu zamówienia – błędny opis i ryzyka z tym związane, kryteria oceny ofert, klauzule społeczne, obowiązki z wynikające z reguł kodeksu pracy,
- podział zamówień społecznych ze względu na ich wartość,
- omówienie odmienności procedur udzielenia zamówienia na usługi społeczne,
III. Procedura udzielenia zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi:
- przygotowanie postępowania – ogłoszenie treść i zakres,
- przesłanki wykluczenia, odrzucenia, dostęp podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie na usługi społeczne,
- wszczęcie postępowania (tryb i forma),
- tryb udzielenia odpowiedzi na pytania wykonawców w toku postępowania,
- wybór najkorzystniejszej oferty,
- ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.
IV. Case study + dobre praktyki:
- Analizie przykładów różnego rodzaju udzielonych zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
- Omówienie dobrych praktyk.
Dzień drugi:
Moduł I – Procedura odwrócona
I. Omówienie przykładów zastosowania procedury odwróconej:
- stan prawny,
- omówienie praktycznych różnic pomiędzy procedurą odwróconą a „normalną”,
- czy procedura odwrócona jest lekarstwem na wszystko? – próba odpowiedzi na pytanie
- sposób i tryb badania złożonych ofert,
- odmienność oświadczeń Wykonawcy w różnych częściach postępowania i sposoby uniknięcia ryzyka nieważności umowy,
- przetarg wieloczęściowy, zagrożenia i ryzyka z tym związane, różne oświadczenia o przynależności do grupy kapitałowej jednego wykonawcy w toku postępowania,
- rezygnacja z procedury odwróconej – praktyczne przykłady, dobre praktyki,
Moduł II – Elektronizacja zamówień publicznych
I. Aktualny stan prawny:
- ustawa Pzp,
- zmiany w ustawach powiązanych z ustawą Pzp,
- nowe akty wykonawcze wydane na podstawie znowelizowanej ustawy Pzp,
- rozporządzenie w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
II. Szczegółowe omówienie zagadnienia elektronizacji w Pzp, w tym:
- formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna),
- problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
- podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
- pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
- komunikacja elektroniczna – rodzaje i formy,
- komunikacja elektroniczna w toku postępowania: forma, tryb, wyjątki od jej stosowania,
- omówienie platformy e-Zamówienia,
- etapy elektronizacji zamówień: I etap: od 18.04. 2018 roku, II etap: od 18.10. 2018 roku,
- obowiązki i zasady prowadzenia postępowania po 18.04. 2018 roku i po 18.10. 2018 roku,
- ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.