WARSZTATY DLA ZAMAWIAJĄCYCH PUBLICZNYCH :
TRYBY NEGOCJACYJNE
W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
+
ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
- JAK PRAWIDŁOWO PRZEPROWADZIĆ PROCEDURĘ NEGOCJACYJNĄ ?
- KIEDY I JAK NALEŻY NEGOCJOWAĆ ?
- CZY WARTO STOSOWAĆ DIALOG TECHNICZNY ?
- JAK POZYSKAĆ WIEDZĘ OD WYKONAWCY ?
- JAKA JEST RÓŻNICA POMIĘDZY NEGOCJACJAMI Z OGŁOSZENIEM A DIALOGIEM KONKURENCYJNYM ?
- OMÓWIENIE PROCESU ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W PODZIALE NA ETAPY I OBOWIĄZKI – WYKONAWCA/ZAMAWIAJĄCY
LUBLIN, 19. – 20. KWIETNIA 2018 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione zasady i praktyczne aspekty:
- procedur udzielenia zamówienia publicznego w trybach negocjacyjnych (negocjacje z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, partnerstwo innowacyjne), w tym m.in. :
- przesłanki zastosowania trybów negocjacyjnych,
- przykłady, kiedy warto zastosować tryb negocjacyjny a kiedy stosować dialog techniczny,
- szczegółowe omówienie poszczególnych procedur z uwzględnieniem harmonogramu i charakteru każdej z nich,
- wskazanie zasadniczych różnic pomiędzy poszczególnymi trybami w zakresie dopuszczalnych elementów podlegających negocjacji,
- sporządzanie ogłoszenia o zamówieniu (budowanie warunków udziału), ocena wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
- SIWZ wstępna – oferta wstępna,
- zasady negocjacji i tryb ich przeprowadzenia, podział na etapy, stanowiska negocjacyjne, odpowiedzi na pytania wykonawców,
- negocjacje jako moment pozyskania wiedzy od wykonawców w toku postępowania,
- SIWZ ostateczna – ocena i wybór najkorzystniejszej oferty,
- prowadzenie postępowań negocjacyjnych na przykładach – zagrożenia i przykłady ich eliminacji,
- etapów wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, w tym m.in. :
- omówienie elektronicznych instrumentów w zamówieniach publicznych,
- elektroniczne oświadczenie woli,
- podpis elektroniczny – podstawy prawne, wymogi formalne, skutki prawne,
- komunikacja elektroniczna w zamówieniach publicznych,
- etapy wprowadzenia e-zamówień (formy ich realizacji i terminy wprowadzenia) w podziale na poszczególne tryby negocjacyjne,
- ESPD przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę – warsztaty,
- komercyjna platforma e-Usług a zarzuty niegospodarności – jak uniknąć nieprawidłowości.
- szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;
- celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
- Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem zamówień udzielanych w trybach negocjacyjnych oraz etapów elektronizacji systemu zamówień publicznych (e-zamówienia) w zakresie procedury krajowej i unijnej,
- Kiedy warto stosować tryby negocjacyjne, a kiedy nie należy ich stosować z uwzględnieniem taryfikatora korekt finansowych, wskazanie różnic zakresu przedmiotu negocjacji,
- Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie zamówień publicznych i sposobów ich praktycznego rozwiązania,
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie elektronizacji oświadczenia JEDZ po 18.04.2018r.
- Ponadto zostaną omówione zasady: jak uniknąć zarzutu niegospodarności przy wyborze komercyjnej Platformy e-Usług.
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :
- Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,
- Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,
- rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
- rozrysowane schematy poszczególnych trybów negocjacyjnych do ich praktycznego wykorzystania,
- przykłady zapisów dokumentów Zamawiającego dla poszczególnych trybów negocjacyjnych,
- poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
- przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert w trybach negocjacyjnych,
- wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
- wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2016,
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę..
- prezentację szkoleniową.
i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
- szkolenie poprowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni,
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie odbędzie się w LUBLINIE, w dniach 19. kwietnia (10.00 – 16.00) – 20. kwietnia (9.00 – 15.00) 2018 roku; w sali konferencyjnej Hotelu MŁYN, przy Al. Racławickich 23 A, tel.: 81 536 70 20; (budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny) – szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotel-mlyn.lublin.pl,
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23 proc. VAT
- uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
- w terminie do 13. kwietnia 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
Pełnomocnik
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
TRYBY NEGOCJACYJNE
W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
+
ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
LUBLIN, 19. – 20. KWIETNIA 2018 ROKU
____________________________________
DZIEŃ PIERWSZY :
I. Wprowadzenie
- aktualny stan prawny,
- różnice pomiędzy dialogiem technicznym a dialogiem konkurencyjnej i trybami negocjacyjnym (w tym zagrożenia stosowania dialogu technicznego).
II. Negocjacje z ogłoszeniem
- omówienie przesłanek stosowania,
- rekomendowane rodzaje zamówień do realizacji w trybie negocjacji z ogłoszeniem,
- szacowanie przedmiotu zamówienia,
- przebieg postępowania z uwzględnieniem etapów postępowania, w tym:
- ogłoszenie o zamówieniu – obligatoryjne postanowienia – kryteria, istotne postanowienia umowy, wadium,
- badanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców, ochrona informacji zastrzeżonych przez wykonawców
- wstępne SIWZ i zaproszenie do złożenia oferty wstępnej,
- negocjacje i jego etapy (zasady i zakres negocjacji – stanowiska negocjacyjne, udzielenie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
- SIWZ ostateczna i wybór najkorzystniejszej oferty.
- nieprawidłowości przy stosowaniu trybu negocjacji z ogłoszeniem.
III. Dialog konkurencyjny
- omówienie przesłanek stosowania,
- przebieg postępowania z uwzględnieniem etapów postępowania, w tym:
- ogłoszenie o zamówieniu,
- ocena wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców,
- zaproszenie do dialogu,
- dialog jako najważniejsza część postępowania (podział na etapy, zakres, zasady prowadzenia dialogu)
- SIWZ i zaproszenie do składania ofert
- wybór najkorzystniejszej oferty i udzielenie zamówienia publicznego,
- zasady i przedmiot dialogu (stanowiska negocjacyjne, udzielanie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
- nieprawidłowości przy stosowaniu dialogu konkurencyjnego
IV. Negocjacje bez ogłoszenia
- omówienie przesłanek stosowania,
- przebieg procedury krok po kroku, w tym:
- zaproszenie do negocjacji (w tym obowiązki informacyjne)
- negocjacje,
- zaproszenie do składania ofert,
- ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy
- udzielenie zamówienia publicznego,
- nieprawidłowości przy stosowaniu negocjacji bez ogłoszenia.
DZIEŃ DRUGI :
V. Zamówienie z wolnej ręki:
- szczegółowe omówienie przesłanek stosowania,
- zamówienia in-house (cel, zasady realizacji, szczególny rodzaj powiązań pomiędzy podmiotami kontrolującymi i kontrolowanymi)
- przebieg procedury, w tym:
- zaproszenie do negocjacji (w tym obowiązki informacyjne)
- negocjacje,
- udzielenie zamówienia publicznego.
VI. Zapytanie o cenę:
- szczegółowe omówienie przesłanek stosowania,
- próba odpowiedzi na pytanie czy zapytanie o cenę ma jeszcze praktyczne zastosowanie
- przebieg, forma, zakres.
VII. Partnerstwo innowacyjne:
- szczegółowe omówienie przesłanek stosowania partnerstwa innowacyjnego,
- ustalenie wartości szacunkowej partnerstwa innowacyjnego,
- przebieg procedury, w tym:
- ogłoszenie o zamówieniu – wszczęcie postępowania,
- badanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców, ochrona informacji zastrzeżonych przez wykonawców
- wyniki oceny wniosków („krótka lista” wykonawców)
- SIWZ i zaproszenie do złożenia ofert wstępnych i ich ocena,
- negocjacje i jego etapy (zasady i zakres negocjacji -stanowiska negocjacyjne, udzielenie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
- SIWZ ostateczna i wybór najkorzystniejszej oferty,
- realizacja przedmiotu partnerstwa innowacyjnego – przykład zastosowania procedury.
VIII. Szczegółowe omówienie zagadnienia elektronizacji w Pzp, w tym:
- formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna),
- problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
- podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
- pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
- komunikacja elektroniczna rodzaje i formy,
- Komunikacja elektroniczna w toku postępowania: forma, tryb, wyjątki od jej stosowania,
- omówienie platformy e-Zamówienia,
- etapy elektronizacji zamówień: I etap: od 18.04.2018r., II etap: od 18.10.2018r.
- obowiązki i zasady prowadzenia postepowania po 18.04.2018r. i po 18.10.2018r.
- sposoby składania JEDZ po 18.04.2018r. i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie,
- ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
- Jak uniknąć zarzutu niegospodarności przy wyborze komercyjnej Platformy e-Usług.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.