PRAKTYCZNE ASPEKTY
ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
/ e-USŁUGI, e-ZAMÓWIENIA, e-FAKTURA /
1. OMÓWIENIE PROCESU ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W PODZIALE NA ETAPY I OBOWIĄZKI – WYKONAWCA/ZAMAWIAJĄCY, W TYM Z UWZGLĘDNIENIEM ETAPÓW ELEKTRONIZACJI SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
2. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PO 18.04.2018 ROKU I 18.10.2018 ROKU; ZASADY I OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO I WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA
3. e-FAKTURA – POJĘCIA, TERMINY I ZASADY REALIZACJI OBOWIĄZKU PRZYJMOWANIA ELEKTRONICZNEJ FAKTURY USTRUKTURYZOWANEJ
4. ZASADY I SPOSÓB WYBORU KOMERCYJNEJ PLATFORMY e-USŁUG
KRAKÓW, 18. MAJA 2018 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione praktyczne aspekty elektronizacji systemu zamówień publicznych oraz jej konsekwencje dla zamawiających i wykonawców, w tym m.in. : zasady i etapy wprowadzania, zasady i terminy wprowadzenia systemu e-faktury i obowiązki wynikające z jej wprowadzenia.
Uczestnicy zajęć otrzymają kompleksową wiedzę w zakresie :
- jak prawidłowo przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia publicznego po 18.04.2018 roku i po 18.10.2018 roku z uwzględnieniem obowiązkowych dodatkowych zapisów w treści SIWZ, wynikających z wprowadzenia poszczególnych etapów elektronizacji systemu zamówienia publicznych oraz wymagań rozporządzenia w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej (…),
- etapów wprowadzenia elektronizacji zamówień publicznych, w szczególności:
– omówienie środków komunikacji elektronicznej w zelektronizowanych zamówieniach publicznych,
– zagadnienia elektronicznego oświadczenie woli,
– podpis elektroniczny – podstawy prawne, wymogi formalne, skutki prawne,
– komunikacja elektroniczna w zamówieniach publicznych / formy, rodzaje plików /,
– etapy wprowadzenia e-zamówień (formy ich realizacji i terminy wprowadzenia),
– przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę za pomocą elektronicznego narzędzia ESPD – praktyczne warsztaty,
– czynności nie objete procesem elektronizacji,
– narzędzie e-Certis, IMI,
- omówienie przebiegu postępowania po wprowadzeniu I etapu elektronizacji i po 18.10.2018 roku – prawa i obowiązki zamawiającego, w tym:
– przygotowanie postępowania po elektronizacji,
– formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
– wadium w formie niepieniężnej / problemy i wyzwania /, JEDZ w kontekście art. 26 ust.6 ustawy PZP,
– komunikacja elektroniczna (zasady, formy, obowiązki zamawiającego, wyłączenia jej stosowania),
– sposoby komunikacji w postępowaniach wszczętych a nie zakończonych przed 18.04.2018 roku i 18.10.2018 roku,
– narzędzia elektronicznego modelowania danych budowlanych w ramach zamówień na roboty budowlane / BIM /,
- omówienie Platformy e-Zamówienia (założenia, przyjęte rozwiązania),
- procedura wyboru przez Zamawiającego portalu e-Usług (komercyjna platforma e-Usług a zarzuty niegospodarności – jak uniknąć nieprawidłowości),
- dyrektywa e-Fakturowanie 2014/55/UE z dnia 16.04.2014 roku w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych,
- szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;
- celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
- Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem elektronizacji systemu zamówień publicznych (e-zamówienia) w zakresie procedury krajowej i unijnej,
- Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie zamówień publicznych i sposobów ich praktycznego rozwiązania,
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie elektronizacji oświadczenia JEDZ po 18.04.2018 roku,
- Omówienie zasad wyboru komercyjnej platformy e-Usług,
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :
- Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,
- Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,
- rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez zamawiającego i wykonawcę,
- prezentację szkoleniową.
i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
- szkolenie poprowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :
- Tryby konkurencyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych;
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie odbędzie się w KRAKOWIE, w dniu 18. maja ( 10.00 – 16.00 ) 2018 roku; w sali wykładowej Hotelu CHOPIN CRACOW OLD TOWN ***, ul. Przy Rondzie 2, tel.: 12 / 2990000; www.chopinhotel.com; budynek znajduje się w centrum miasta, w odległości około 1 km od Dworca PKP Kraków Główny;
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 400,00 PLN + 23 proc. VAT
- Uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 11. maja 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
Pełnomocnik
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
PRAKTYCZNE ASPEKTY
ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
KRAKÓW, 18. MAJA 2018 ROKU
I. Wprowadzenie
- aktualny stan prawny,
II. Elektronizacja systemu zamówień publicznych
- formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna) w świetle rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27.06.2017r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych,
- problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
- formaty danych (typy plików) stosowanych w toku komunikacji elektronicznej,
- podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
- pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
- komunikacja elektroniczna rodzaje i formy, wyłączenia,
- czynności wyłączone z elektronizacji procesu zamówień publicznych,
- etapy elektronizacji zamówień: aktualny (od 18.04.2018r.) oraz po 18.10.2018r.
- obowiązki i zasady prowadzenia postępowania po wprowadzeniu I etapu elektronizacji oraz po 18.10.2018r.
III. Przebieg postępowania
- przygotowanie i prowadzenie postępowania: w tym: publikacji ogłoszeń, publikacji SIWZ, komunikacja w toku postępowania na linii Zamawiający – Wykonawcy,
- formy użycia środków komunikacji elektronicznej w zakresie składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (rygor nieważności)
- oświadczeń w tym JEDZ, forma złożenia oferty za pomocą Portalu e-Usług, problematyka zwrotu oferty złożonej po terminie składania ofert, otwarcie ofert przez Zamawiającego, badanie ofert, wyjaśnienie treści oferty, informacja z otwarcia ofert, ocena ofert, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty bądź unieważnieniu postępowania).
- wadium w formie niepieniężnej (problemy i zagrożenia),
- konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 ustawy Pzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ.
IV. Szczegółowe omówienie zagadnienia przygotowania oświadczenia JEDZ za pomocą narzędzia ESPD
- ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
- sposoby składania JEDZ i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie
V. Platforma e-Zamówienia
- omówienie publicznej platformy e-Zamówienia (moduły, daty wprowadzenia, standardy),
- komunikat UZP z dnia 12.04.2018r.
VI. e-Faktura
- Omówienie obowiązków wynikających z Dyrektywy 2014/55/UE z dnia 16.04.2014r. w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych – terminy, obowiązki zasady, formy stosowania,
VII. Komercyjna platforma e-Usług
- Zasady i sposób wyboru komercyjnej platformy e-Usług dla Zamawiających,
VIII. Odpowiedzi na pytania słuchaczy
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.