Umowy w informatyce po nowelizacji ustawy PZP – kompendium wiedzy, Warszawa, 28. – 29. maja 2018 roku

UMOWY W INFORMATYCE

NA ZAKUP M.IN. :  

1. SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH

ORAZ

ROZBUDOWY I MODYFIKACJI  

SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH

2. SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO

WRAZ Z OPROGRAMOWANIEM 

oprogramowanie standardowe i specjalistyczne,

aplikacje biurowe i edukacyjne 

3. USŁUG INŻYNIERA KONTRAKTU

ZGODNIE ZE ZNOWELIZOWANYMI PRZEPISAMI

USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Z uwzględnieniem:

1)  Rekomendacji Urzędu Zamówień Publicznych,

dotyczących udzielania zamówień publicznych

na dostawę zestawów komputerowych

2)  Rekomendacji Urzędu Zamówień Publicznych,

 dotyczących udzielania zamówień publicznych na systemy informatyczne

3)  Rekomendacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji,

 dotyczących zasad formułowania wymagań zamawiającego

dla wybranych parametrów sprzętu komputerowego

4)  Stanowiska Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji –

Zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia

na dostawy sprzętu  komputerowego

5)  orzecznictwa KIO, sądów okręgowych, Sądu Najwyższego, NSA,

6)  zaleceń Ministerstwa Cyfryzacji

7) wytycznych Komisji Europejskiej

8)  wyników kontroli Prezesa UZP zamówień z sektora IT

(umów zawartych i/lub realizowanych z naruszeniem ustawy)

9)  wyników audytu Komisji Europejskiej zamówień z sektora IT

współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

 

WARSZAWA, 28. – 29. MAJA 2018 ROKU

 

Szanowni Państwo,

 

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, prowadzonym w formie praktycznych ćwiczeń, z wykorzystaniem konkretnych przykładów ( case studies ), podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione najważniejsze zagadnienia z zakresu prawidłowego konstruowania i realizacji umów w sektorze IT – udzielanych w trybach ustawy Prawo zamówień publicznych – na zamawianie m.in. systemów informatycznych i oprogramowania oraz zakup sprzętu komputerowego z uwzględnieniem zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy Pzp  z 22. czerwca 2016 roku.

Podczas szkolenia wykładowca będzie udzielał konsultacji na tematy zgłaszane przez uczestników.

  • szkolenie jest przeznaczone dla: przedstawicieli zamawiających ( odpowiedzialnych  za udzielenie  zamówienia publicznego na zakup systemów informatycznych i sprzętu komputerowego ) oraz wykonawców ( odpowiedzialnych za udział w postępowaniu o zamówienie publiczne oraz realizację postanowień umowy, będącej wynikiem tego postępowania ), 
  • celem szkolenia jest: uzyskanie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowaniem oraz realizacją umów w sektorze IT, zawieranych w trybach ustawy PZP,

METODYKA PROWADZENIA SZKOLENIA:

Warsztaty dla uczestników szkolenia polegać będą na zespołowej, moderowanej przez Wykładowcę analizie studium przypadków.

Studium przypadku jako metoda interpretacji określonych zdarzeń, rzeczywistych bądź opracowanych na użytek wybranego problemu pomaga w samodzielnym dochodzeniu do pewnych wniosków czy też rozwiązań, pozwoli tez uniknąć w przyszłości błędów przy konstruowaniu projektu umowy/ istotnych postanowień umowy oraz przy jej realizacji.

Metoda nr 1 – pełny opis przypadku  – dobre praktyki przy konstruowaniu umów

Uczestnicy warsztatów otrzymają gotowe wzory umów dla wszystkich objętych programem typów umów. Wykładowca omówi wszelkie istotne elementy umów dla różnych rodzajów zamówień sektora IT, wskazując te klauzule, których zawarcie w umowie jest konieczne, aby poprawnie zrealizowane zostało zamówienie przez Wykonawcę.

Metoda nr 2 – część opisu przypadku bez pewnych istotnych postanowień umownych

Uczestnicy warsztatów otrzymają część opisu przypadku i otrzymają zadanie aby uzupełnić wzory umów w taki sposób, aby zagwarantować realizację umowy zgodnie z wymaganiami zamawiającego, uwzględniając wszelki ryzyka i pułapki w trakcie realizacji umowy.

Wykładowca omówi wybrane wypełnione przez uczestników warsztatów wzory umów i podda dyskusji propozycje klauzul umownych .

Metoda nr 3 – przykłady negatywne w zawieranych umowach  – naruszające przepisy ustawy Pzp oraz nie zabezpieczające Zamawiającego przed nienależytym wykonaniem umowy i wynikające z tych negatywnych działań lub ich zaniechania konsekwencje dla Zamawiającego.

Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z opisem przypadków naruszenia ustawy Pzp przy zawieraniu i realizacji umów poprzez m.in.  :

  • udzielenie zamówienia w trybie art.67 ust 1 pkt. a) bez spełnienia przesłanek ustawowych (np. na rozwój systemu, modyfikacje oprogramowania)
  • udzielenie zamówienia w trybie art. 67 ust.1 pkt. b) na zakup oprogramowania bez spełnienia przesłanek ustawowych
  • zawarcie aneksu terminowego z naruszeniem art. 144 ust.1 ustawy Pzp.
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych , które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • uczestnicy szkolenia otrzymają : materiały ( w postaci papierowej i na płycie CD ), dotyczące programu zajęć, notes, długopis, zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
  • uczestnicy szkolenia otrzymają również istotne postanowienia umowy/ wzory umów na:

1) opracowanie i wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania,

2) zakup systemu dziedzinowego wraz z usługą utrzymania i rozwoju,

3) zakup Systemu Informacji Przestrzennej,

4) dostawę sprzętu IT ( zestawy komputerowe, serwery),

5)dostawę oprogramowania wraz z jego implementacją u Zamawiającego,

6) usługi serwisowania sprzętu komputerowego

7) usługę administrowania systemem IT,

8) usługę opieki i asysty technicznej wraz z rozwojem systemu,

9) opracowanie studium wykonalności systemu IT

10) opracowanie  analizy wdrożeniowej,

11) pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy budowie  systemu IT.

oraz

  • Wzory umów wdrożeniowych rekomendowane przez Ministerstwo Cyfryzacji
  • „Rekomendacje UZP na zamawianie systemów informatycznych”
  • „Rekomendacje UZP na zakup zestawów komputerowych”
  • „Rekomendacje MSWiA dot. zasad opisu przedmiotu zamówienia na zakup sprzętu komputerowego”
  • wybrane orzecznictwo KIO, dotyczące zakupu sprzętu komputerowego      i systemów informatycznych oraz oprogramowania i jego aktualizacji       z lat 2016 – 2018
  • szkolenie prowadzi : MGR AGATA MICHAŁEK – BUDZICZ 

specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych od 1996 roku pełniąc różne funkcje kierownicze m.in. :  Zastępca Dyrektora Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, gdzie odpowiadała za całokształt problematyki zamówień publicznych; Kierownik Wydziału Zamówień w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie, gdzie zarządzała zamówieniami publicznymi, zamówienia sektorowymi, zamówieniami publicznymi sektorowymi o bardzo dużej wartości oraz odpowiadała za przygotowanie i realizację projektów inwestycyjnych finansowanych z funduszy Unii Europejskiej / m.in. przetargi na dostawy oraz roboty budowlane o wartości 268 mln PLN /;  Kierownik Wydziału Zamówień Publicznych i Inwestycji w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddział Wojewódzki  w Krakowie, gdzie zarządzała zamówieniami publicznymi i działalnością inwestycyjno – remontową; Kierownik Działu Zamówień Publicznych w Akademii Rolniczej w Krakowie, gdzie zarządzała całokształtem obszaru zamówień publicznych uczelni; 

od 2010 roku działa jako niezależny konsultant w dziedzinie zamówień publicznych;

łącznie :

  • przygotowała i przeprowadziła zamówienia publiczne oraz zamówienia sektorowe o wartości około 4,5 mld PLN,
  • audytowała zamówienia publiczne oraz zamówienia sektorowe o wartości około 2 mld złotych,

ceniony wykładowca w dziedzinie zamówień publicznych, w tym m.in.  w sprawach : zamówień publicznych realizowanych w ramach programów operacyjnych POPC, POIR, POWER, POIŚ, EFS, ZPORR, RPO związanych  z robotami budowlanymi  i pracami projektowymi,  zamawianiem systemów informatycznych i sprzętu IT, dostaw infrastrukturalnych, usług szkoleniowych i edukacyjnych, zamówień sektorowych oraz  planowania, realizacji, kontroli i audytu zamówień publicznych;

łącznie przeszkoliła ponad 10.550 osób w dziedzinie zamówień publicznych   

  • autorka publikacji pt. Zamówienia IT nie muszą stanowić problemu ( Wydawnictwo Wiedza i Praktyka , sierpień 2013 ),
  • współautorka publikacji Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania pt.” ANALIZA RYNKU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH NA NARZĘDZIA INFORMATYCZNE „ w okresie od 1. lipca do 31. grudnia 2011 roku, od 1. stycznia do 31. grudnia 2012 roku oraz od 1. stycznia do 30. czerwca 2013 roku; 
  • jako ekspert Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania – min. wygłosiła prelekcję na temat ” Zamawianie szpitalnego systemu informatycznego ” podczas konferencji poświęconej Regionalnemu Systemowi Informacji Medycznej Województwa Łódzkiego,
  • prowadziła seminarium dla około 100 beneficjentów 7. osi priorytetowej POIG na temat prawidłowego postępowania przy zamawianiu systemów informatycznych i sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem;
  • autorka poradnika „Analiza dobrych praktyk w zakresie realizacji umów IT ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki projektów informatycznych 7.osi priorytetowej PO IG”, Warszawa, 2011 roku,
  • wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w latach 2007 – 2016, gdzie na studiach podyplomowych prowadziła zajęcia na temat zamówień publicznych w informatyce i łącznie przeszkoliła około 1200 osób,
  • autorka programów pt. : Zamówienia publiczne na zakup usług informatycznych, Zakup systemów informatycznych i sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem w trybach ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Dobre praktyki i unikanie ryzyk w umowach w sektorze IT; dotychczas w szkoleniach o tej tematyce uczestniczyło około 1.700  osób,
  • konsultantka w sprawach zamówień publicznych w sektorze IT redakcji : DZIENNIK Gazeta Prawna oraz  RZECZPOSPOLITA,
  • konsultantka w sprawach m.in.: zamawiania systemów informatycznych i sprzętu komputerowego w trybach ustawy PZP, opracowywania dokumentacji dla postępowań w trybach negocjacji z ogłoszeniem, zamówienia  z wolnej ręki,
  • ekspertka wiodąca zamówień publicznych Ambasady Federacji Szwajcarii w projekcie Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy ,
  • audytor postępowań o zamówienie publiczne w informatyce ,
  • opiekun merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych pt. Zamówienia publiczne w IT w Uczelni Techniczno – Handlowej H. Chodkowskiej w Warszawie,

Przygotowała, nadzorowała i rozliczała postępowania na udzielenie zamówienia publicznego na m.in. :

  • Okablowanie strukturalne Oddziału Wojewódzkiego ZUS w Krakowie i podległych Inspektoratów oraz Biur Terenowych na terenie województwa małopolskiego,
  • Zakup sprzętu komputerowego o wielomilionowej wartości dla Oddziału oraz Inspektoratów i Biur terenowych,
  • Przygotowanie i uruchomienie Oddziałowych Ośrodków Przetwarzania Danych (Oddział ZUS w Krakowie oraz jeden z inspektoratów ZUS). Zadania te obejmowały: przygotowanie infrastruktury informatycznej, zakup specjalistycznego sprzętu oraz programów. Wartość obu zadań wyniosła ponad 10 mln złotych na zakup sprzętu, oprogramowania, okablowania,
  • Zakup sprzętu komputerowego, w tym bardzo specjalistycznego, na potrzeby badań realizowanych min. grantów UE dla wszystkich Wydziałów Akademii Rolniczej w Krakowie,
  • Zakup specjalistycznego oprogramowania dla poszczególnych Katedr Akademii Rolniczej w Krakowie, związanego  z prowadzona działalnością naukowa i dydaktyczną,
  • Zakup oprogramowania dla pracowni komputerowych dla 6 Wydziałów Akademii Rolniczej w Krakowie,
  • Zakup Systemu Informatycznego Sterowania Ruchem Miejskim komunikacji autobusowej           i tramwajowej w Krakowie (wartość ponad 2 mln zł),
  • Zakup – dostawa systemu Krakowskiej Karty Miejskiej (wartość ponad 8 mln zł), współfinansowana przez UE, projekt wyróżniony nagrodą Marszałka Województwa Małopolskiego,
  • Zakup sprzętu komputerowego dla MPK w Krakowie ( łącznie za ponad 5 mln złotych – Stacje, zajezdnie, Dział Informatyki, budowa 2 serwerowni),
  • Zakup specjalistycznych programów komputerowych na potrzeby Działu Zarządzania Ruchem, Działu Kontrolingu, Działu Strategii MPK w Krakowie.

Była wiodącym konsultantem w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na m.in. :

  • wybór wykonawcy usługi ( w trybie negocjacji z ogłoszeniem ) pn. Przygotowanie aplikacji na smartfony oraz stworzenie narzędzia cyfrowego, pozwalającego na przetransponowanie powstałych w ramach projektu materiałów, w postaci artykułów i poradników do użytkowania przez posiadaczy smartfonów za pomocą przygotowanej aplikacji,
  • wybór wykonawcy usługi Przygotowanie dokumentacji technicznej systemu IT nadzoru poboru energii dla samorządowych jednostek sektora finansów publicznych z terenu województwa mazowieckiego
  • wybór wykonawcy usługi ( w trybie negocjacji z ogłoszeniem ) pn. Wirtualne Laboratoria Komputerowe,
  • wybór wykonawcy dla rozbudowy systemu informatycznego w Narodowym Archiwum Cyfrowym,
  • kompleksowa obsługa postępowania w trybie przetargu nieograniczonego pn. : „ Zakup sprzętu komputerowego i pomocy naukowych (urządzeń interaktywnych) oraz mebli dla szkół i gimnazjum na terenie Gminy Żórawina ”,
  • kompleksowa obsługa postępowań w trybie negocjacji z ogłoszeniem i przetargu nieograniczonego : „ Wybór Wykonawcy dla zadania: zakup systemu dziedzinowego i sprzętu dziedzinowego oraz sprzętu komputerowego dla 10 gmin ( Gmina Miejska Bolesławiec – Partner wiodący Projektu, Gmina Osiecznica, Gmina Warta Bolesławicka, Gmina Gromadka, Gmina i Miasto Lwówek Śląski, Gmina Bolesławiec, Gmina Miejska Zawidów, Gmina Zagrodno, Gmina Sulików) ”

Obecnie, uczestniczy jako konsultant w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w kilku projektach IT o dużej i bardzo dużej wartości, w tym projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach różnych programów pomocowych.

  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia, 
  • szkolenie odbędzie się w WARSZAWIE, w dniach 28. maja ( 10.00 – 16.00 ) – 29. maja ( 9.00 – 15.00 ) 2018 roku;  Centrum Konferencyjne „COSINUS”, ul. Łucka 13, budynek znajduje się w centrum miasta, 20 minut spacerem od Dworca Centralnego : Al. Jana Pawła II, na Rondzie ONZ  w lewo w ul. Prostą, do skrzyżowania z ul. Żelazną w prawo , ul. Żelazną w lewo w ul. Łucką,
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,  
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 900,00 PLN + 23 proc.

uwaga :  

– w przypadku udziału  w szkoleniu od dwóch do trzech osób z jednej firmy/instytucji, przysługuje bonifikata w wysokości 100,00 PLN od każdej zgłoszonej osoby; firmy/instytucje, które zamierzają zgłosić powyżej trzech osób, uprzejmie zapraszamy do negocjacji indywidualnych warunków udziału w szkoleniu;

w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  1. w terminie do 21. maja 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem – 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  1. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania  faktury – na konto  :   KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A.,  Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku , 

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik 502 / 174601, 12 / 633 23 43 


PROGRAM :

UMOWY W INFORMATYCE

PO NOWELIZACJI USTAWY PZP

WARSZAWA, 28. – 29. MAJA 2018 ROKU

 

1. Charakterystyka i omówienie różnych typów umów, jakie są zawierane w przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są dostawy lub  usługi z sektora IT :

1.1.Umowy na dostawy IT.

1.2. Umowy na usługi IT.

1.2.1. Usługi serwisowania sprzętu IT

1.2.2. Usługi serwisowania wdrożonych systemów informatycznych, w tym usługi asysty technicznej, wsparcia, usługi administrowania systemem informatycznym

1.2.3. Specyfika umów o charakterze mieszanym

1.3. Umowy na opracowanie Studium Wykonalności systemu.

1.4. Umowy na opracowanie Analizy wdrożeniowej.

1.5. Umowy na usługi Inżyniera Kontraktu.

2. Sposób realizacji umowy ze względu na ich przedmiot :

2.1. Umowy wdrożeniowe

2.1.1. Modele umów wdrożeniowych

2.1.2. Treść umów wdrożeniowych

2.2. Umowy serwisowe

2.2.1. Modele umów serwisowych

2.2.2. Treść umów serwisowych

2.2.3. Umowy serwisowe a prawa autorskie.

2.3. Umowy dotyczące zakupu sprzętu IT.

2.4. Umowy dotyczące zakupu oprogramowania komercyjnego

2.5. Umowy dotyczące integracji systemów w tym:

2.5.1.Treść umów i kompetencje wykonawcy, a umowy z wykonawcami integrowanych systemów, rozłożenie kompetencji architekturalnych, hierarchia odpowiedzialności, monitorowanie postępów prac, testy integracyjne (odpowiedzialność, procedury)

2.6. Umowy dotyczące zakupu licencji, w tym:

2.6.1. Modele licencyjne – per user, on site ,Eula

2.6.2 Określenie warunków licencji (uprawnienia, zakres, kopie, wypowiedzenie licencji) oraz ich modyfikacji stosownie do potrzeb zamawiającego.

2.6.3. Aspekty prawno –autorskie

2.7. Umowy utrzymaniowe, w tym:

2.7.1 Modele umów utrzymaniowych

2.7.2. Treść umów utrzymaniowych

2.8. Umowy depozytu kodu źródłowego oprogramowania, w tym;

2.8.1. Modele depozytu kodu źródłowego, zasady składania, aktualizacji, dokumentacja kodów źródłowych, dzierżawa lub licencja na korzystanie z praw do kodów.

3. Prezentacja przykładów najczęściej stosowanych istotnych postanowień umowy z punktu widzenia Zamawiającego i wykonawcy : 

3.1. Postanowienia służące minimalizowaniu ryzyka w procesie realizacji umowy.

3.2. Postanowienia dotyczące odbiorów częściowych

3.3.Postanowienia dotyczące odpowiedzialności zamawiającego i wykonawcy, w tym kar umownych, ich wysokości i sposobu naliczania.

3.4. Postanowienia dotyczące testowania, wdrażania pilotażowego, postanowień dotyczących kontroli i monitorowania realizacji umowy, w tym metod dokumentowania komunikacji.

3.5. Postanowienia dotyczące systemu płatności.

3.6. Postanowienia dotyczące zakresu prac Personelu Kluczowego Wykonawcy i zarządzania tym personelem.

3.6. Przewidywanie w umowie zmian i warunków, na jakich zmiany mogą być wprowadzane – bardzo istotne zmiany po nowelizacji.

3.7. Określenie klauzul dotyczących odstąpienia od umowy ( w tym wykonania zastępczego) z uwzględnieniem kwestii bezpieczeństwa danych np. w części systemu IT, utworzonego przez wykonawcę od momentu odstąpienia od umowy.

3.8. Określenie postanowień dotyczących przekazania kompletnych, aktualnych, pełnych i kompilowalnych kodów źródłowych.

3.9. Zagadnienia dotyczące gwarancji i rękojmi.

3.10. Klauzule dotyczące ubezpieczenia umowy od ryzyk określonych przez zamawiającego.

4. Klauzule umowne dotyczące praw autorskich :

4.1. Przenoszenie praw autorskich.

4.2. Określenie tzw. pól eksploatacji, zakresu terytorialnego i okresu obowiązywania licencji.

4.3. Prawa autorskie do oprogramowania a prawa autorskie do utworów nie będą- cych programami komputerowymi (np. Karty Projektu/Dokumentu Inicjalnego, Analizy Przedwdrożeniowej, Koncepcji Wdrożenia, Dokumentacji powdrożeniowej).

5. Przykłady dobrych praktyk, standardów i zwyczajów wpływających na efektywniejszą realizację umów IT :

5.1. Przykłady postanowień umowy – tzw. pułapek” i sposobów ich unikania wynikających z ryzyk prawnych w umowach funkcjonujących w branży IT.

5.2. Sposoby na uniknięcie uzależnienia się zamawiającego od wykonawcy, z podaniem przykładowych postanowień umownych.

5.3. Przesłanki nieważności umowy zawartej w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt. a ) oraz art. 67 ust.1 pkt. b) ,”konieczność”  zawarcia której wynika  ze zjawiska „vendor lock –in”. 

6. Zmiany umów po nowelizacji :

6.1. Zmiany przewidziane w ogłoszeniu lub SIWZ – art.144  ust.1 pkt.1).

6.2. Zmiany, o których mowa w art.144 ust.1: pkt.2) , pkt.3), pkt.4).

6.3. Nowa definicja zmiany istotnej.

6.4. Procedura zmiany umowy i jej konsekwencje.

6.5. Unieważnienie zmiany umowy.

7. Odstąpienie od umowy :

7.1. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego.

7.2. Odstąpienie od umowy przez Wykonawcę.

8. Przesłanki rozwiązania umowy przez Zamawiającego – regulacja unijna : 

8.1. Wynagrodzenie w związku z rozwiązaniem umowy.

Uwaga: program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *