PRAKTYKA UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO ZGODNIE Z WYMOGAMI :
1. ELEKTRONIZACJI SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
2. PRZEPISÓW RODO
> NOWE OBOWIĄZKI WYNIKAJĄCE Z :
– ELEKTRONIZACJI SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
– WPROWADZENIA PRZEPISÓW RODO
> PRZYGOTOWANIE SIWZ Z UWZGLĘDNIENIEM WYMOGÓW
ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I PRZEPISÓW RODO
> PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Z UWZGLĘDNIENIEM WYMOGÓW WYNIKAJĄCYCH Z ELEKTRONIZACJI
SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
______________________________
LUBLIN, 19. LIPCA 2018 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego uczestnicy zajęć otrzymają kompleksową wiedzę w jaki sposób prawidłowo przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia publicznego w aktualnym stanie prawnym i po 18. października 2018 roku, z uwzględnieniem obowiązkowych dodatkowych zapisów w treści SIWZ, wynikających z wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, rozporządzenia RODO oraz rozporządzenia w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej, w tym m.in. :
- omówienie nowych obowiązków wynikających z użycia środków komunikacji elektronicznej (w tym zagadnienia elektronicznego oświadczenie woli, podpisu elektronicznego, katalogu standardów plików dopuszczonych do obrotu),
- zagadnienia ochrony danych osobowych powierzonych przez Zamawiającego i Wykonawcę w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (klauzula informacyjna, zakres przetwarzania danych, prawa wynikające z RODO),
- przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę za pomocą elektronicznego narzędzia ESPD – praktyczne warsztaty,
- omówienie czynności nie objętych procesem elektronizacji,
- omówienie przebiegu postępowania po wprowadzeniu elektronizacji – prawa i obowiązki zamawiającego, w tym m.in. :
– zakres i treść SIWZ po wprowadzeniu elektronizacji i RODO,
– formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
– formy komunikacji w toku postępowania,
– wadium w formie niepieniężnej (problemy i wyzwania),
– JEDZ w kontekście art. 26 ust. 6 uPZP,
– komunikacja elektroniczna (zasady, formy, obowiązki zamawiającego, wyłączenia jej stosowania),
– sposoby komunikacji w postępowaniach wszczętych a nie zakończonych przed 18. października 2018 roku,
– sposoby weryfikacji poprawności złożonych podpisów elektronicznych w toku postępowania – praktyczne przykłady i narzędzia sprawdzające.
- szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;
- celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
- Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie przepisów w zakresie elektronizacji procesu udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej, jak również przedstawienie nowych, istotnych treści, które muszą się znaleźć w treści SIWZ wynikających ze zmiany przepisów rozporządzenia RODO,
- Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie zamówień publicznych i sposobów ich praktycznego rozwiązania,
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i rozwiązaniami w zakresie elektronizacji oświadczenia JEDZ i weryfikacji poprawności jego złożenia i podpisania.
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :
- Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE),
- Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,
- rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę,
- prezentację szkoleniową.
i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
- szkolenie poprowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :
- Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura /,
- Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie odbędzie się w LUBLINIE, w dniu 19. lipca ( 10.00 – 16.00 ) 2018 roku; w sali konferencyjnej Hotelu MŁYN, przy Al. Racławickich 23 A, tel.: 81 536 70 20; ( budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny) – szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotel-mlyn.lublin.pl,
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 400,00 PLN + 23 proc. VAT
- Uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest:
- w terminie do dnia 12. lipca 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres: KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem: 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
Pełnomocnik
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
PRAKTYKA UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO ZGODNIE Z WYMOGAMI :
1. ELEKTRONIZACJI SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
2. PRZEPISÓW RODO
LUBLIN, 19. LIPCA 2018 ROKU
I. Wprowadzenie
- aktualny stan prawny,
II. Nowe obowiązki wynikające z elektronizacji systemu zamówień publicznych i RODO
- formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna) w świetle rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27.06.2017r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych,
- problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
- formaty danych (typy plików) stosowanych w toku komunikacji elektronicznej,
- podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
- pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
- komunikacja elektroniczna rodzaje i formy, wyłączenia,
- czynności wyłączone z elektronizacji procesu zamówień publicznych,
- klauzula informacyjna,
- prawa wynikające z RODO,
- rodzaje incydentów i ich zgłaszanie
- rodzaje zagrożeń wynikających z komunikacji elektronicznej i przetwarzania danych
III. Przygotowanie postępowania
- przygotowanie dokumentów postępowania, w tym przygotowanie ogłoszenia, treści SIWZ, klauzule zatrudnieniowe obligatoryjne, wybór sposobu komunikacji w toku postępowania na linii Zamawiający – Wykonawcy,
- wybrane zagadnienia z zakresu opisu przedmiotu zamówienia ,
- formy użycia środków komunikacji elektronicznej w zakresie składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (rygor nieważności)
- nowe treści SIWZ (klauzula informacyjna, przetwarzanie danych przez Wykonawców i Zamawiającego, umowy powierzenia danych),
- ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
- sposoby składania JEDZ i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie,
- oświadczenie JEDZ, weryfikacja prawidłowości złożenia podpisu elektronicznego za pomocą narzędzi elektronicznych.
IV. Przebieg postępowania
- ogłoszenia, problematyka form i sposobu zadawania pytań przez Wykonawców,
- modyfikacja treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu,
- termin i formy złożenia oferty – zagrożenia wynikające z elektronizacji,
- problematyka zwrotu oferty złożonej po terminie składania ofert,
- otwarcie ofert przez Zamawiającego,
- treść oferty (wyjaśnianie, uzupełnianie, dopuszczalny zakres tych czynności)
- problematyka ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w toku postępowania,
- badanie ofert, informacja z otwarcia ofert, ocena ofert, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty bądź unieważnieniu postępowania,
- wadium w formie niepieniężnej (problemy i zagrożenia),
- konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 uPzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ.
V. Odpowiedzi na pytania słuchaczy
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.