Praktyka udzielania zamówienia publicznego zgodnie z wymogami elektronizacji zamówień publicznych i RODO / z uwzględnieniem nowelizacji ustawy PZP z 20. lipca 2018 roku /– warsztaty, Kraków, 3. sierpnia 2018 roku

PRAKTYKA UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO ZGODNIE Z WYMOGAMI :

1. ELEKTRONIZACJI SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

2. PRZEPISÓW RODO

> NOWE OBOWIĄZKI WYNIKAJĄCE Z : 

– ELEKTRONIZACJI SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

– WPROWADZENIA PRZEPISÓW RODO 

> PRZYGOTOWANIE SIWZ Z UWZGLĘDNIENIEM WYMOGÓW

 ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I PRZEPISÓW RODO

> PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

Z UWZGLĘDNIENIEM WYMOGÓW WYNIKAJĄCYCH Z ELEKTRONIZACJI

SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

______________________________

KRAKÓW, 3. SIERPNIA 2018 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego uczestnicy zajęć otrzymają kompleksową wiedzę w jaki sposób prawidłowo przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia publicznego w aktualnym stanie prawnym i po 18. października 2018 roku, z uwzględnieniem obowiązkowych dodatkowych zapisów w treści SIWZ, wynikających z wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, rozporządzenia RODO oraz rozporządzenia w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej, w tym m.in. :

  • omówienie nowych obowiązków wynikających z użycia środków komunikacji elektronicznej (w tym zagadnienia elektronicznego oświadczenie woli, podpisu elektronicznego, katalogu standardów plików dopuszczonych do obrotu),
  • zagadnienia ochrony danych osobowych powierzonych przez Zamawiającego i Wykonawcę w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (klauzula informacyjna, zakres przetwarzania danych, prawa wynikające z RODO),
  • przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę za pomocą elektronicznego narzędzia ESPD – praktyczne warsztaty,
  • omówienie czynności nie objętych procesem elektronizacji,
  • omówienie przebiegu postępowania po wprowadzeniu elektronizacji – prawa i obowiązki zamawiającego, w tym m.in. :

– zakres i treść SIWZ po wprowadzeniu elektronizacji i RODO,

– formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,

– formy komunikacji w toku postępowania,

– wadium w formie niepieniężnej (problemy i wyzwania),

– JEDZ w kontekście art. 26 ust. 6 uPZP,

– komunikacja elektroniczna (zasady, formy, obowiązki zamawiającego, wyłączenia jej stosowania),

– sposoby komunikacji w postępowaniach wszczętych a nie zakończonych przed 18. października 2018 roku,

–  sposoby weryfikacji poprawności złożonych podpisów elektronicznych w toku postępowania – praktyczne przykłady i narzędzia sprawdzające.

  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie przepisów w zakresie elektronizacji procesu udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej, jak również przedstawienie nowych, istotnych treści, które muszą się znaleźć w treści SIWZ wynikających ze zmiany przepisów rozporządzenia RODO,
  2. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie zamówień publicznych i sposobów ich praktycznego rozwiązania,
  3. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i rozwiązaniami w zakresie elektronizacji oświadczenia JEDZ i weryfikacji poprawności jego złożenia i podpisania.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE),
  • Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę,
  • prezentację szkoleniową.

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym  od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :

  1. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura /,
  2. Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
  3. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  4. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  5. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  6. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w KRAKOWIE, w dniu 3. sierpnia ( 10.00 – 16.00 ) 2018 roku; w sali konferencyjnej Hotelu IBIS Kraków Stare Miasto, przy ul. Pawiej 15 (tel.: 12/ 355 29 00, www.ibis.combudynek znajduje się w centrum miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca PKP/PKS, naprzeciwko Politechniki Krakowskiej i Galerii Krakowskiej);
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  400,00 PLN + 23 proc. VAT
  • Uwaga :

 – w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest:
  1. w terminie do dnia 30. lipca 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres: KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem: 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na   konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje;  Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik

502 / 174601, 12 / 633 23 43   


PROGRAM SZKOLENIA :

 PRAKTYKA UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO ZGODNIE Z WYMOGAMI :

1. ELEKTRONIZACJI SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

2. PRZEPISÓW RODO

 KRAKÓW, 3. SIERPNIA 2018 ROKU

I. Wprowadzenie

  • aktualny stan prawny, w tym nowelizacja ustawy PZP z 20. lipca 2018 roku,

II. Nowe obowiązki wynikające z elektronizacji systemu zamówień publicznych i RODO

  • formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna) w świetle rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27.06.2017r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych,
  • problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
  • formaty danych (typy plików) stosowanych w toku komunikacji elektronicznej,
  • podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
  • pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
  • komunikacja elektroniczna rodzaje i formy, wyłączenia,
  • czynności wyłączone z elektronizacji procesu zamówień publicznych,
  • klauzula informacyjna,
  • prawa wynikające z RODO,
  • rodzaje incydentów i ich zgłaszanie
  • rodzaje zagrożeń wynikających z komunikacji elektronicznej i przetwarzania danych

III. Przygotowanie postępowania

  • przygotowanie dokumentów postępowania, w tym przygotowanie ogłoszenia, treści SIWZ, klauzule zatrudnieniowe obligatoryjne, wybór sposobu komunikacji w toku postępowania na linii Zamawiający – Wykonawcy,
  • wybrane zagadnienia z zakresu opisu przedmiotu zamówienia ,
  • formy użycia środków komunikacji elektronicznej w zakresie składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (rygor nieważności)
  • nowe treści SIWZ (klauzula informacyjna, przetwarzanie danych przez Wykonawców i Zamawiającego, umowy powierzenia danych),
  • ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
  • sposoby składania JEDZ i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie,
  • oświadczenie JEDZ, weryfikacja prawidłowości złożenia podpisu elektronicznego za pomocą narzędzi elektronicznych.

IV. Przebieg postępowania

  • ogłoszenia, problematyka form i sposobu zadawania pytań przez Wykonawców,
  • modyfikacja treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu,
  • termin i formy złożenia oferty – zagrożenia wynikające z elektronizacji,
  • problematyka zwrotu oferty złożonej po terminie składania ofert,
  • otwarcie ofert przez Zamawiającego,
  • treść oferty (wyjaśnianie, uzupełnianie, dopuszczalny zakres tych czynności)
  • problematyka ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w toku postępowania,
  • badanie ofert, informacja z otwarcia ofert, ocena ofert, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty bądź unieważnieniu postępowania,
  • wadium w formie niepieniężnej (problemy i zagrożenia),
  • konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 uPzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ.

V. Odpowiedzi na pytania słuchaczy                                               

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *