ZAMÓWIENIA DO 30.000 EUR
W TYM W PROJEKTACH UNIJNYCH
W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ 2014 – 2020
Praktyczne aspekty przygotowania i realizacji
zamówień do 30.000 EUR, w tym w projektach unijnych zgodnie z m.in. :
- znowelizowanymi przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych ( t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ), a szczególności z wprowadzonym obowiązkiem budowy Planu Zamówień Publicznych (art. 13a. dodany nowelą), zmienioną treścią art.32 ust.1 oraz zaimplementowaniem do ustawy art.5b;
- wytycznymi Ministra Rozwoju i Finansów w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, Warszawa, 19. lipca 2017 roku;
- Komunikatem Wyjaśniającym Komisji Europejskiej dotyczącym prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (Dz. Urz. UE C 179 z 1 sierpnia 2006)
- publikacją Departamentu Koordynacji Wdrażania Funduszy Europejskich Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju pt. Zamówienia udzielane w ramach projektów. Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014 – 2020
WARSZAWA, 9. – 10. SIERPNIA 2018 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu na temat zamówień do 30.000 Euro, w tym w projektach unijnych w perspektywie finansowej 2014 – 2020.
- celem szkolenia jest : wskazanie dobrych praktyk / w bardzo praktycznym ujęciu / na etapie :
- przygotowania i przeprowadzenia procedury,
- realizacji umowy z wybranym wykonawcą,
- szkolenie jest przeznaczone dla : osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego – kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych;
- szkolenie jest adresowane również do osób, które zajmują się realizacją projektów unijnych (kierowników Projektów, JRP i innych osób odpowiedzialnych za poprawne przeprowadzenie postępowań w ramach projektów współfinansowanego ze środków UE);
Uczestnicy szkolenia otrzymają m.in. w wersji papierowej oraz na płycie CD m.in. :
- Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR,EFS oraz Fundusz Spójności na lata 2014-2020, Ministerstwo Rozwoju , Warszawa, 19. lipca 2017,
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 22 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków obniżania wartości korekt finansowych oraz wydatków poniesionych nieprawidłowo związanych z udzielaniem zamówień,
- Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017, poz.1579)
- materiały autorskie Wykładowcy
- case studies – przykłady Zapytań Ofertowych realizowanych na podstawie Zasady Konkurencyjności
- case studies – przykłady Zapytań Ofertowych realizowanych na podstawie Rozeznania Rynku,
- przykłady protokołów z postępowania udzielonych zamówień,
- przykłady ogłoszeń na usługi społeczne
- przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert
- przykłady warunków udziału w postępowaniu dla dostaw, usług i robót budowlanych
- wzory umów na wybrane rodzaje zamówień
oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
- szkolenie prowadzi : AGATA MICHAŁEK – BUDZICZ
absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego;
od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych, pełniąc funkcje kierownicze w : Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie; Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie SA, Muzeum Wojska Polskiego, gdzie m.in.zarządzała zamówieniami publicznymi, zamówieniami sektorowymi, zamówieniami publicznymi sektorowymi o bardzo dużej wartości oraz odpowiadała za przygotowanie i realizację projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej,
od 2010 roku niezależny konsultant w dziedzinie zamówień publicznych;
łącznie :
- przygotowała i przeprowadziła zamówienia publiczne oraz zamówienia sektorowe o wartości około 4,5 mld PLN,
- audytowała zamówienia publiczne oraz zamówienia sektorowe o wartości około 2 mld złotych,
ceniony wykładowca w dziedzinie zamówień publicznych, w tym m.in. w zakresie : zamówień publicznych realizowanych w ramach programów operacyjnych POPC, POIR, POWER, POIŚ, EFS, ZPORR, RPO związanych z robotami budowlanymi i pracami projektowymi, zamawianiem systemów informatycznych i sprzętu IT, dostaw infrastrukturalnych, usług szkoleniowych i edukacyjnych, zamówień sektorowych oraz planowania, realizacji, kontroli i audytu zamówień publicznych;
łącznie przeszkoliła ponad 10.550 osób w dziedzinie zamówień publicznych,
- opiekun merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych pt. Kompendium wiedzy o zamówieniach publicznych oraz Zamówienia publiczne w IT w Uczelni Techniczno – Handlowej H. Chodkowskiej w Warszawie,
- ekspert wiodący ds. zamówień publicznych Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy od marca 2012 roku – dotychczas przeprowadziła audyt ex-ante ( koordynując pracę specjalistów z POYRY AG oraz Ambasady Szwajcarii ) ponad 75 projektów infrastrukturalnych o dużej i bardzo dużej wartości, przygotowywanych przez Beneficjentów programu SECO pod kątem zgodności – przedstawianej do oceny dokumentacji przetargowej – z prawem wspólnotowym, ustawą Prawo zamówień publicznych, wytycznymi SECO,
- niezależny doradca ds. spraw zamówień publicznych w projektach realizowanych ze środków krajowych i Unii Europejskiej przez zamawiających publicznych i prywatnych ( w tym beneficjentów programów unijnych ),
- prowadziła zajęcia na temat nieprawidłowości w zamówieniach publicznych m.in. dla audytorów projektów unijnych w jednostkach organizacyjnych administracji rządowej oraz pracowników w jednostkach organizacyjnych administracji samorządowej,
- konsultant do spraw zamówień publicznych – audytor postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków pomocowych dla organów szeroko pojętego wymiaru sprawiedliwości,
- autorka poradników i opracowań na temat zamówień publicznych,
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu / ,
- szkolenie odbędzie się w WARSZAWIE, w dniach 9. sierpnia – 10. sierpnia 2018 roku, w godzinach 10.00 – 16.00 oraz 9.00 – 15.00; w Centrum Konferencyjnym „COSINUS”, ul. Łucka 13, budynek znajduje się w centrum miasta, 20 minut spacerem od Dworca Centralnego : Al. Jana Pawła II, na Rondzie ONZ w lewo w ul. Prostą, do skrzyżowania z ul. Żelazną w prawo , ul. Żelazną w lewo w ul. Łucką,
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23. proc. VAT / nie zawiera kosztów noclegu /;
- Uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
- w terminie do 3. sierpnia 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniuna adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
Pełnomocnik
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
ZAMÓWIENIA DO 30.000 EUR
W TYM W PROJEKTACH UNIJNYCH
W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ 2014 – 2020
WARSZAWA, 9. – 10. SIERPNIA 2018 ROKU
CZĘŚĆ PIERWSZA :
ZAMÓWIENIA DO 30.000 EUR
1. Wewnętrzna regulacja zamówień do 30 000 EUR :
1.1. Rola Kierownika Zamawiającego:
- obowiązki i odpowiedzialność Kierownika Zamawiającego za prawidłowe udzielanie zamówień publicznych,
- uprawnienia Kierownika Zamawiającego do zarządzania zamówieniami publicznymi,
- nadzór nad realizacją planu rzeczowo-finansowego i Planu Zamówień Publicznych
- art.13 znowelizowanej ustawy Pzp – obowiązek budowy Planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych (Plan Zamówień Publicznych), ze szczególnym uwzględnieniem zakazu dzielenia zamówienia na części celem uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp,
- znaczenie regulacji wewnętrznych dotyczących planowania, dokumentowania postępowań, sprawozdawczości, zasad organizacji zamówień publicznych.
1.2. Regulamin udzielania zamówień publicznych, w tym zamówień do 30 000 EUR:
- istotne elementy Regulaminu odnoszące się do struktury organizacyjnej Zamawiającego
- rola, zadania i odpowiedzialność Działu Zamówień Publicznych/Sekcji zamówień Publicznych/ Specjalisty ds. Zamówień Publicznych,
- planowanie zamówień po nowelizacji ustawy Pzp, w tym zamówień do 30.000 EUR,
- budowa planu zamówień publicznych , w tym planu zamówień do 30.000 EUR,
- pojęcia komórki wnioskującej i komórki zamawiającej,
- odpowiedzialność kierowników jednostek organizacyjnych za opis przedmiotu zamówienia i jego oszacowanie,
- zasady dokumentowania, rejestrowania zamówień publicznych,
- uwzględnienie w regulaminie udzielania zamówień publicznych zasad wydatkowania środków w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej ( fakultatywnie jeżeli zamawiający przewiduje realizację projektów unijnych),
1.2.1. Regulamin udzielania zamówień do 30.000 EUR:
- zasady wynikające z ustawy o finansach publicznych (celowość, oszczędność, gospodarność racjonalne wydatkowanie środków publicznych),
- zasady wynikające z Komunikatu Wyjaśniającego Komisji Europejskiej C/179 z 01.08 2006 roku w sprawie rodzaju zamówień do których nie stosuje się lub stosuje się częściowo przepisy dotyczące udzielania zamówień publicznych
- zamówienia planowane i nieplanowane – opinie UZP
- zasady wynikające z art. 5b i art. 32 ustawy Pzp ( zmiany wprowadzone nowelizacją ),
- rodzaje zamówień w progu do 30.000 EUR – dostawy, usługi, roboty budowlane i sposób ich zamawiania,
- upublicznianie informacji o planowanych zamówieniach do 30.000 EUR – Internet, Biuletyny Regionalne, bezpłatne portale ogłaszające informacje o wszczęciu postępowań).
- progi kwotowe dla zapytania ofertowego dokonywanego drogą elektroniczną , faxem.
- progi kwotowe dla zapytania ofertowego realizowanego pisemnie ze składaniem ofert pisemnie przez Wykonawców.
- progi kwotowe dla zlecenia bezpośredniego.
- zasady dokumentowania postępowań do 30.000 EUR (omówienie wzorcowych dokumentów)
- omówienie wzorcowego Regulaminu Udzielania Zamówień do 30.000 EUR,
- rejestrowanie zamówień do 30.000 EUR – kontrola funkcjonalna udzielanych zamówień celem uniknięcia przekroczenia progu 30.000 EUR dla zamówień tożsamych rodzajowo/czasowo:
- wzory rejestrów zamówień do 30.000 EUR
- wzory rejestrów umów, zleceń do 30.000 EUR.
- umowy, zamówienia, zlecenia dla zadań o wartości do 30.000 EUR,
1.3. Zasady opisu przedmiotu zamówienia – zasady wynikające z Komunikat KE C/179 z 01.08. 2006 w sprawie zamówień, do których nie stosuje się lub stosuje się częściowo przepisy dotyczące zamówień publicznych.
1.4. Naruszenie zasad ustawowych przy udzielaniu zamówień do 30.000 EUR – konsekwencje dla Zamawiającego – dzielenie zamówienia na części celem uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp:
- naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- odmowa finansowania zamówienia ze środków Unii Europejskiej, korekty finansowe,
- odpowiedzialność pracownicza i karna,
- wyniki kontroli UZP
- opinie prawne UZP dotyczące szacowania wartości zamówień na usługi, dostawy, roboty budowlane
- szacowanie wartości zamówień w świetle opinii prawnych UZP.
CZĘŚĆ DRUGA :
ZAMÓWIENIA DO 30.000 EUR W PROJEKTACH UNIJNYCH
Zasady udzielania zamówień do 30.000 EUR w projektach unijnych:
- zasada zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców
- zasada przejrzystości ( w tym zasada jawności)
- zasada konkurencyjności
- wydatkowanie środków na dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej w sposób przejrzysty, racjonalny, efektywny.
1. Szacowanie wartości zamówienia:
- zasada szacowania/ustalania wartości zamówienia – pojęcie należytej staranności; zakaz zaniżania wartości zamówienia i dzielenia na części celem zaniżenia jego wartości szacunkowej,
- ustalenie wartości zamówienia dla dostaw i usług – tożsamość rodzajowa lub funkcjonalna , możliwość wykonania przez jednego wykonawcę (nie wcześniej niż 3 miesiące przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia),
- ustalenie wartości robót budowlanych – tożsamość rodzajowa lub funkcjonalna, możliwość wykonania przez jednego wykonawcę (nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia),
- udzielanie zamówienia w częściach – zasady ustalania wartości,
- ustalanie wartości zamówienia w odniesieniu do realizowanego projektu unijnego,
- obowiązek przeliczania wartości zamówień w oparciu o przepisy wydane na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy Pzp – nowe ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 28. grudnia 2017 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz.U. z 29 grudnia 2017, Poz. 2477),
- korekty finansowe za naruszenie zasad dotyczących ustalania wartości zamówienia.
2. Wyłączenia stosowania procedur określonych w rozdziale 6.5 „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” /19.07.2017 /:
- wydatki dokonywane metodami uproszczonymi
- możliwość zrealizowania zamówienie przez jednego Wykonawcę (przykłady)
- konieczność pisemnego uzasadnienia
I. Zamówienia od 50.000 PLN netto do 30 000 EUR
ZASADA KONKURENCYJNOŚCI
1. Zasady opisu przedmiot zamówienia – w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
- opis przedmiotu zamówienia nie może odnosić się do określonego wyrobu, źródła, znaków towarowych, patentów lub specyficznego pochodzenia, chyba że takie odniesienie jest uzasadnione przedmiotem zamówienia i dopuszczono rozwiązania równoważne,
- wymóg opisu zakresu równoważności przez Zamawiającego,
- obowiązek wykazania przez Wykonawcę spełniania wymagań równoważności.
1.1. Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa/Zamawiającego – możliwość ograniczenia zakresu opisu przedmiotu zamówienia (przesłanie uzupełnienia wyłączonego opisu przedmiotu Wykonawcom zobowiązanym do zachowania poufności – zasady, terminy).
1.2. Obowiązek stosowania nazw i kodów określone we Wspólnym Słowniku Zamówień,(CPV).
2. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania :
- określane w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia,
- mające zapewniać zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców,
- zakaz formułowania warunków przewyższających wymagania wystarczające do należytego wykonania zamówienia.
3. Kryteria oceny ofert składanych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia :
- gwarantujące zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
- każde kryterium oceny ofert musi odnosić się do danego przedmiotu zamówienia,
- każde kryterium (i opis jego stosowania) musi być sformułowane jednoznacznie i precyzyjnie, tak żeby każdy poprawnie poinformowany oferent, który dołoży należytej staranności, mógł interpretować je w jednakowy sposób,
- wagi (znaczenie) poszczególnych kryteriów powinny być określone w sposób umożliwiający wybór najkorzystniejszej oferty,
- kryteria oceny ofert nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy, a w szczególności jego wiarygodności ekonomicznej, technicznej lub finansowej oraz doświadczenia,
- szczególne zasady dotyczące kryteriów oceny ofert przy zamawianiu Usługi Społecznych i innych szczególnych usług oraz zamówień o charakterze niepriorytetowym w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.
3.1. Przykładowe kryteria oceny ofert:
- cena (może być jedynym kryterium oceny ofert) – ryzyka z tym związane dla jakości wykonania zamówienia)
- jakość,
- funkcjonalność,
- parametry techniczne,
- aspekty środowiskowe,
- aspekty społeczne i innowacyjne,
- serwis,
- termin wykonania zamówienia,
- koszty eksploatacji
- organizacja, kwalifikacje zawodowe osób wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.
4. Terminy na składanie ofert dla dostaw, usług i robót budowlanych.
5. Wymóg upublicznienia zapytania ofertowego celem spełnienia zasady konkurencyjności.
5.1. Ogłoszenie – wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia w ramach projektu.
6. Zasady upublicznienia zapytania ofertowego:
- umieszczeniu w bazie konkurencyjności
(https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/)
- w przypadku zawieszenia działalności bazy potwierdzonego odpowiednim komunikatem ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego – umieszczeniu tego zapytania na stronie internetowej wskazanej przez instytucję będącą stroną umowy o dofinansowanie w umowie o dofinansowanie,
- na stronie internetowej gwarantującej odpowiedni stopień upublicznienia informacji o zamówieniu,
- obowiązek od dnia 1. stycznia 2018 r. upubliczniania ogłoszenia o zapytaniu ofertowym na stronie właściwej dla danego programu operacyjnego wskazanej przez instytucję ogłaszającą nabór wniosków o dofinansowanie projektu
6.1. W przypadku, gdy ze względu na specyfikę projektu wnioskodawca rozpoczyna realizację projektu na własne ryzyko przed podpisaniem umowy o dofinansowanie, w celu upublicznienia zapytania ofertowego powinien upublicznić zapytanie ofertowe.
7. Zakres zapytania ofertowego:
- opis przedmiotu zamówienia,
- warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania, ( stawianie warunków udziału nie jest obowiązkowe),
- kryteria oceny oferty,
- informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty,
- opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty,
- termin składania ofert,
- termin realizacji umowy,
- informację na temat zakazu powiązań osobowych lub kapitałowych,
- określenie warunków istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, o ile przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy,
- informację o możliwości składania ofert częściowych,
- opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z wybranymi kryteriami oceny, jeżeli zamawiający wymaga lub dopuszcza ich składanie,
- informację o planowanych zamówieniach, o których mowa w pkt 8 lit. h podrozdziału 6.5
„Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”” i ich zakres oraz warunki, na jakich zostaną udzielone, o ile zamawiający przewiduje udzielenie tego typu zamówień.
8. Wybór najkorzystniejszej oferty:
- zgodność z OPZ,
- spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
- w oparciu o kryteria określone w zapytaniu ofertowym.
9. Pytania i odpowiedzi do zapytania ofertowego:
- obowiązek upublicznienia treści pytań dotyczących zapytania ofertowego wraz z wyjaśnieniami zamawiającego,
- zasady upubliczniania.
10. Możliwość zmiany treści zapytanie ofertowego:
- możliwość dokonania zmiany treści zapytania ofertowego wyłącznie przed upływem terminu składania ofert przewidzianym w zapytaniu ofertowym.
- obowiązek uwzględnienia informację o zmianie w opublikowanym zapytaniu ofertowym.
10.1. Zakres informacji dotyczącej wprowadzonej zmiany w zapytaniu ofertowym:
- data upublicznienia zmienianego zapytania ofertowego,
- opis dokonanych zmian.
10.2. Obowiązek Zamawiającego przedłużenia termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach, jeżeli jest to konieczne z uwagi na zakres wprowadzonych zmian.
11. Obowiązek zawarcia umowy i protokołu z postępowania ( wyłącznie w formie pisemnej).
12. Protokół postępowania – minimalny zakres informacji zawartych w protokole:
- informację o sposobie upublicznienia zapytania ofertowego,
- wykaz ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na zapytanie ofertowe, wraz ze wskazaniem daty wpłynięcia oferty do zamawiającego,
- informację o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców, o ile takie warunki były stawiane,
- informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny i sposobie przyznawania punktacji poszczególnym wykonawcom za spełnienie danego kryterium,
- wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem wyboru,
- datę sporządzenia protokołu i podpis zamawiającego,
- załączniki do protokołu: potwierdzenie upublicznienia zapytania ofertowego, złożone oferty, oświadczenie/oświadczenia o braku powiązań z wykonawcami, którzy złożyli oferty, podpisane przez osoby wykonujące w imieniu zamawiającego czynności związane z procedurą wyboru wykonawcy, w tym biorące udział w procesie oceny ofert.
13. Umowa – podpisanie umowy:
13.1. Możliwość zawarcia umowy z kolejnym wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów w przypadku, gdy wybrany wykonawca odstąpi od podpisania umowy z zamawiającym.
13.2. Zakaz dokonywania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że: zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany i określił warunki takiej zmiany – zasady budowy klauzul dotyczących przewidywanych zmian.
13.3. Dopuszczalne istotne zmiany umowy – przewidziane w ogłoszeniu o zapytaniu ofertowym (potwierdzenie upublicznienia zmian umowy).
13.4. Zmiany istotne do umowy.
- definicja,
- przykłady,
- zasady wprowadzania zmian istotnych do umowy.
13.5. Możliwość zawarcia kilku umów w przypadku, gdy Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w zapytaniu ofertowym.
14. Informacja o wyniku postępowania:
- informację o wyniku postępowania upublicznia się w taki sposób, w jaki zostało upublicznione zapytanie ofertowe,
- informacja o wyniku postępowania powinna zawierać co najmniej nazwę wybranego wykonawcy,
- na wniosek wykonawcy, który złożył ofertę, istnieje obowiązek udostępnienia wnioskodawcy protokołu postępowania o udzielenie zamówienia, z wyłączeniem części ofert stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa – zasada jawności!
15. Realizacja umowy w sposób : przejrzysty, racjonalny i efektywny, zgodny z postanowieniami zawartej umowy – nadzór nad realizacją umowy.
16. Usługi społeczne – zasady udzielania zamówień – wykaz usług społecznych i innych szczególnych usług stanowi załącznik XIV do Dyrektywy 2014/24/UE.
17. Niestosowanie procedur udzielaniu zamówień od 50.000 PLN do 30.000 EUR:
- w wyniku przeprowadzenia procedury określonej w sekcji 6.5.2 „Wytycznych” nie wpłynęła żadna oferta, lub wpłynęły tylko oferty podlegające odrzuceniu, albo wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania lub nie spełnili warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione,
- zamówienie może być zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę z jednego z następujących powodów: brak konkurencji ze względów technicznych o obiektywnym charakterze; przedmiot zamówienia jest objęty ochroną praw wyłącznych, w tym praw własności intelektualnej. Wyłączenie może być zastosowane, o ile nie istnieje rozwiązaniealternatywne lub zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem sztucznego zawężania parametrów zamówienia,
- dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej
17.1. Obowiązek interpretowania przesłanek ustawowych umożliwiające niestosowanie, zgodnie z wykładnią prawną odpowiednich przepisów Pzp, tj. art. 62 i art. 67, umożliwiających zastosowanie trybu niekonkurencyjnego po spełnieniu określonych warunków leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, a nie można zachować terminów określonych w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR,EFS oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020””.
18. Korekty finansowe nakładane na Beneficjentów – przykłady.
II. Zamówienia o wartości od 20.000 PLN do 50.000 PLN netto
ROZEZNANIE RYNKU
1. Przeprowadzenia i udokumentowania rozeznania rynku.
1.1. Rozeznanie rynku ma na celu potwierdzenie, że dana usługa, dostawa lub robota budowlana została wykonana po cenie nie wyższej niż cena rynkowa.
2. Dokumentowanie rozeznania rynku:
- przedstawienie co najmniej wydruku zapytania ofertowego zamieszczonego na stronie internetowej Beneficjenta wraz z otrzymanymi ofertami
lub
- potwierdzenie wysłania zapytania ofertowego do co najmniej trzech potencjalnych Wykonawców / o ile na rynku istnieje co najmniej trzech potencjalnych wykonawców / wraz z otrzymanymi ofertami,
- w przypadku, gdy w wyniku upublicznienia zapytania ofertowego lub skierowania zapytania do potencjalnych wykonawców nie otrzymano ofert, niezbędne jest przedstawienie np. wydruków stron internetowych z opisem towaru/usługi i ceną lub wydruków maili z informacją na temat ceny za określony towar/usługę, albo innego dokumentu,
- brak obowiązku zawarcie pisemnej umowy z wykonawcą / potwierdzeniem poniesienia wydatku jest faktura, rachunek lub inny dokument księgowy o równoważnej wartości dowodowej /.
3. Zakaz powiązań osobowych lub kapitałowych pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami.
4. Aspekty społeczne i środowiskowe ( w Opisie Przedmiotu Zamówienia ) i jako kryterium oceny ofert – Strategia na rzecz inteligentnego, zrównoważonego wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu : wydatkowanie środków w sposób zapewniający tworzenie m.in. wysokiej jakości miejsc pracy, czy ochronę środowiska (case studies)
4.2. Obowiązek uwzględniania aspektów społecznych w zamówieniu w przypadku projektów współfinansowanych z EFS – przykłady.
5. Zamówienia na Usługi Społeczne – przykłady.
6. Niestosowanie procedur przy udzielaniu zamówień od 20.000 PLN do 50.000 PLNnetto zgodnie z „ Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS NA LATA 2014-2020”.
7. Przykłady zapytań ofertowych na usługi, dostawy i roboty budowlane – wzorcowa dokumentacja postępowania.
8. Zasady dokumentowania prowadzenia postępowania w progu od 20.000 PLN do 50.000PLN netto – Dobre Praktyki.
9. Korekty finansowe – przykłady.
Uwaga: program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.