Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem : e – JEDZ, e – Zamówienia, RODO, nowelizacji ustawy PZP z 20. lipca 2018 roku, Katowice, 5. września 2018 roku

POSTĘPOWANIE PRZETARGOWE NA NOWYCH ZASADACH

Z UWZGLĘDNIENIEM :

E – JEDZ / E – ZAMÓWIENIA / RODO

W ŚWIETLE NOWELIZACJI USTAWY PZP Z 20. LIPCA 2018 ROKU

 

OBOWIĄZKI WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA e – JEDZ

PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

PO WPROWADZENIU ELEKTRONIZACJI

ZASADY I OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO I WYKONAWCY

W TOKU POSTĘPOWANIA

PRZYKŁADY ZAPISÓW SIWZ UWZGLĘDNIJĄCYCH

ELEKTRONIZACJĘ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I RODO

________________________________

KATOWICE, 5. WRZEŚNIA 2018 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostanie omówiony w sposób praktyczny przebieg postępowania przetargowego na nowych zasadach, w tym m.in. nowe zapisy do treści SIWZ, zasady komunikacji stron postępowania, elementy wspólne dla elektronizacji systemu zamówień publicznych, terminy oraz zasady wprowadzenia systemu e-faktury i obowiązki wynikające z jej wprowadzenia, sposoby i formy weryfikacji e – JEDZ.

W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają wiedzę ( popartą dogłębnym doświadczeniem trenera ) w jaki sposób prawidłowo przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia publicznego w aktualnym stanie prawnym oraz po 18. października 2018 roku, z uwzględnieniem obowiązkowych dodatkowych zapisów w treści SIWZ, wynikających z wprowadzenia etapu elektronizacji systemu zamówienia publicznych, rozporządzenia RODO, udostępnienia ofert złożonych w formie elektronicznej oraz wymagań rozporządzenia w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej.

Uczestnicy szkolenia zostaną również szczegółowo zapoznani z najważniejszymi elementami przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia publicznego na nowych zasadach, w tym m.in. :

  • omówienie nowych obowiązków wynikających z użycia środków komunikacji elektronicznej (w tym zagadnienia elektronicznego oświadczenie woli, podpisu elektronicznego, katalogu standardów plików dopuszczonych do obrotu),
  • zakres i treść postanowień SIWZ po wprowadzeniu elektronizacji i RODO, e – JEDZ,
  • formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału  w postępowaniu,
  • formy komunikacji w toku postępowania (zasady, formy, obowiązki zamawiającego, wyłączenia jej stosowania),
  • procedury sesji otwarcia ofert,
  • wadium w formie niepieniężnej (problemy i wyzwania),
  • katalogu czynności nie objętych procesem elektronizacji,
  • zagadnienia ochrony danych osobowych powierzonych przez Zamawiającego i Wykonawcę w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (klauzula informacyjna, zakres przetwarzania danych, prawa wynikające z RODO),
  • stosowane zasady jawności w toku udostępnienia treści ofert wykonawcom,
  • przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę za pomocą elektronicznego narzędzia ESPD – praktyczne warsztaty,
  • omówienie i praktyczne przedstawienie sposobu weryfikacji poprawności złożonego podpisu e-JEDZ,
  • e – JEDZ w kontekście art. 26 ust. 6 uPZP,
  • problematyka e-faktury.
  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego, w tym: pracowników podmiotów Zamawiających, Wykonawców, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych zagadnień i problemów, z jakimi spotkają się Zamawiający  i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie przepisów w zakresie elektronizacji procesu udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej, jak również przedstawienie nowych, istotnych treści, które muszą się znaleźć w treści SIWZ wynikających ze zmiany przepisów rozporządzenia RODO z praktycznym podejściem do przebiegu postępowania przetargowego
  2. Wskazanie praktycznych dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie realizacji zamówień publicznych i sposobów ich rozwiązania,
  3. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie elektronizacji oświadczenia JEDZ i weryfikacji poprawności jego złożenia i podpisania za pomocą ogólnodostępnych narzędzi elektronicznych.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE)  ,
  • Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę..
  • prezentację szkoleniową.

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI 

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym  od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :

  1. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
  2. Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
  3. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  4. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  5. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  6. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w KATOWICACH, w dniu 5. września 2018 roku; w godzinach 10.00 – 16.00w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej CENTRUM EUROPROFES KATOWICE, ul. Stawowa 10, tel. : 32 / 206 80 13, www.europrofes.pl, budynek znajduje się w centrum Katowic, w odległości około 100 metrów od Dworca PKP Katowice Główne,
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  400,00 PLN + 23 proc. VAT
  • uwaga : w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie  z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  1. w terminie do 29. sierpnia 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43  lub e-mailem na   konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania  faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku , 

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik

502 / 174601, 12 / 633 23 43 


PROGRAM SZKOLENIA :

POSTĘPOWANIE PRZETARGOWE NA NOWYCH ZASADACH

Z UWZGLĘDNIENIEM :

E – JEDZ / E – ZAMÓWIENIA / RODO

W ŚWIETLE NOWELIZACJI USTAWY PZP Z 20. LIPCA 2018 ROKU

________________________________

KATOWICE, 5. WRZEŚNIA 2018 ROKU

I. Wprowadzenie

  • aktualny stan prawny, z uwzględnieniem nowelizacji ustawy PZP z 20. lipca 2018 roku,

II. Nowe obowiązki wynikające z wprowadzenia e – JEDZ

  • co to jest forma elektroniczna oświadczenia woli, czy zeskanowany pdf jest formą elektronicznego oświadczenia woli?
  • formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna) w świetle rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27.06.2017r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych,
  • problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
  • formaty danych (typy plików) stosowanych w toku komunikacji elektronicznej,
  • podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
  • pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
  • klauzula informacyjna,

III. Przygotowanie postępowania

  • przygotowanie dokumentów postępowania, w tym przygotowanie ogłoszenia, treści SIWZ, klauzule zatrudnieniowe obligatoryjne, wybór sposobu komunikacji w toku postępowania  na linii Zamawiający – Wykonawcy,
  • wybrane zagadnienia z zakresu opisu przedmiotu zamówienia – dialog techniczny wady  i zalety jego zastosowania, regulamin dialogu,
  • formy użycia środków komunikacji elektronicznej w zakresie składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (rygor nieważności)
  • nowe treści SIWZ (klauzula informacyjna, przetwarzanie danych przez Wykonawców i Zamawiającego, umowy powierzenia danych),
  • ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
  • sposoby składania JEDZ i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie,
  • oświadczenie JEDZ, weryfikacja prawidłowości złożenia podpisu elektronicznego za pomocą narzędzi elektronicznych,
  • zasada jawności w toku procesu elektronizacji,
  • wzorce zachowań w toku postępowań.

IV. Przebieg postępowania

  • ogłoszenia, problematyka form i sposobu komunikacji w toku postępowania,
  • zasada przejrzystości postępowania,
  • modyfikacja treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu,
  • termin i formy złożenia oferty,
  • problematyka zwrotu oferty złożonej po terminie składania ofert,
  • otwarcie ofert przez Zamawiającego a zasada jawności i ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa,
  • otwarcie ofert elektronicznych,
  • treść oferty (wyjaśnianie, uzupełnianie, dopuszczalny zakres tych czynności)
  • czynności nie objęte elektronizacją,
  • badanie ofert, informacja z otwarcia ofert, ocena ofert, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty bądź unieważnieniu postępowania,
  • wadium w formie niepieniężnej (problemy i zagrożenia) pisemna czy elektroniczna?
  • konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 uPzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ,
  • formy i sposoby udostępniania elektronicznych elementów złożonych ofert,
  • sposoby archiwizacji dokumentacji elektronicznej,

 V. Odpowiedzi na pytania uczestników                                            

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *