BADANIE I OCENA OFERT
W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Badanie i ocena ofert oraz oświadczeń wykonawców, w tym JEDZ
2. Zasady wyjaśniania treści ofert
3. Wykluczenie wykonawcy, odrzucenie oferty
4. Zasady zatrzymania wadium w świetle orzecznictwa SN
______________________________________
WROCŁAW, 12. PAŹDZIERNIKA 2018 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostanie omówiony praktyczny przebieg czynności badania i oceny ofert w toku postępowania przetargowego.
W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę ( popartą bogatym i udokumentowanym doświadczeniem wykładowcy ) w jaki sposób prawidłowo przeprowadzić procedurę badania i ceny ofert w aktualnym stanie prawnym oraz po 18.10.2018 roku, z uwzględnieniem obowiązkowych dodatkowych czynności, wynikających z wprowadzenia etapu elektronizacji systemu zamówień publicznych.
Ponadto uczestnicy szkolenia uzyskają praktyczną wiedzę na temat przygotowania procedury badania i oceny złożonych ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w tym m.in. :
- formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
- omówienie i praktyczne przedstawienie sposobu weryfikacji poprawności złożonego podpisu JEDZ,
- JEDZ w kontekście art. 26 ust. 6 uPZP,
- wyjaśnianie i ocena dokumentu JEDZ,
- oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do grupy kapitałowej (termin jego złożenia w zależności od wyboru trybu postępowania),
- rodzaje omyłek w ofertach
- formy i sposoby poprawiania omyłek stwierdzonych w ofertach,
- rażąco niska cena – sposoby wyjaśnienia i jej oceny na podstawie wyjaśnień wykonawcy,
- zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – ocena i sposoby radzenia sobie z problemem,
- wadium w formie pieniężnej i niepieniężnej (problemy i wyzwania, zasady zatrzymania wadium w świetle orzecznictwa SN),
- czynność wykluczenia i odrzucenia,
- wybór najkorzystniejszej oferty – treści, forma, adresaci.
- powtórzenie czynności oceny i badania ofert,
- co zrobić jak wpłynie odwołanie – omówienie praktycznych przykładów zachowania Zamawiającego.
- szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego, w tym : pracowników podmiotów Zamawiających, Wykonawców, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;
- celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
- Przedstawienie nowych i aktualnych zagadnień i problemów, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie przepisów w zakresie elektronizacji procesu udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowy etap postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jakim jest badanie i ocena złożonych ofert wraz z omówieniem czynności wykluczenia wykonawców i odrzucenia ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu.
- Wskazanie praktycznych dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie realizacji zamówień publicznych i sposobów ich rozwiązania.
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie oceny i badania ofert, elektronizacji oświadczenia JEDZ i weryfikacji poprawności jego złożenia i podpisania za pomocą ogólnodostępnych narzędzi elektronicznych.
- Ponadto uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę o sposobach reagowania i taktyce Zamawiającego po złożeniu odwołania przez wykonawcę.
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :
- Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,
- Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,
- rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę..
- prezentację szkoleniową.
i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
- szkolenie poprowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :
- Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem : e-Jedz, e – Zamówienia, przepisów RODO,
- Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
- Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- szkolenie trwa godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie odbędzie się we WROCŁAWIU, w dniu 12. października 2018 roku ( 10.00 – 16.00 ); w doskonale wyposażonej i klimatyzowanej sali konferencyjnej HOTELU SOFIA***, ul. Piłsudskiego 104 ( telefon : 713479543 ); budynek znajduje się w centrum miasta, naprzeciwko Dworca Głównego PKP ; szczegółowe informacje na temat hotelu oraz miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotelsofia.pl,
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 400,00 PLN + 23 proc. VAT
- uwaga : w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do 5. października 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
Pełnomocnik
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
BADANIE I OCENA OFERT
W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
______________________________________
WROCŁAW, 12. PAŹDZIERNIKA 2018 ROKU
I. Wprowadzenie
- aktualny stan prawny,
II. Ocena i badanie ofert
- Treść oferty o oświadczenia złączone do oferty (wyjaśnianie, uzupełnianie, dopuszczalny zakres tych czynności),
- Oświadczenie o grupie kapitałowej – termin jego złożenia, wpływ na kształtowanie się wyników postępowania i wybór najkorzystniejszego wykonawcy,
- Procedura odwrócona. Wady i zalety, odmienność jej stosowania.
- Rodzaje omyłek, sposoby ich unikania, weryfikacja i formy poprawy stwierdzonych omyłek,
- Omyłka niepowodująca istotnej zmiany w treści oferty – co z tym zrobić?
- Jedz – sposoby jego weryfikacji pod względem poprawności formalnej i merytorycznej (praktyczne sposoby unikania kłopotów z jego treścią)
- Konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 uPzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ,
- Czynności nie objęte elektronizacją,
- Wadium w formie pieniężnej niepieniężnej (problemy i zagrożenia) pisemna czy elektroniczna? Zatrzymania wadium w świetle orzecznictwa SN,
- Rażąco niska cena – sposoby jej weryfikacji. Czy wykonawca ma obowiązek złożenia dowodów do wyjaśnień na wezwanie Zamawiającego?
- Tajemnica przedsiębiorstwa – zakres, sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniem z uwzględnieniem wniosków innych wykonawców o wgląd do treści zastrzeżonej oferty,
- Zasada dekoncentracji decyzji Zamawiającego w toku postępowania,
- Czynność wykluczenia wykonawcy i jego konsekwencje dla uczestników postępowania i Zamawiającego,
- Czynność odrzucenia ofert (przesłanki, tryb, praktyczne przykłady),
- Wybór najkorzystniejszej ofert oraz nowa przesłanka unieważnienia postępowania po nowelizacji ustawy Pzp,
- Konieczność powtórzenia czynności oceny i badania ofert – konsekwencje i termin do ich przeprowadzenia,
- Odwołanie wykonawcy i co dalej? Próba praktycznego przedstawienia strategii zachowania Zamawiającego po jego złożeniu.
III. Odpowiedzi na pytania uczestników
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.