PRAWIDŁOWE PRZYGOTOWANIE I PRZEPROWADZENIE
POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
PO ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Z UWZGLĘDNIENIEM WSZYSTKICH OBOWIĄZUJĄCYCH ZMIAN
W USTAWIE PZP (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz.1986)
I AKTACH WYKONAWCZYCH DO USTAWY PZP
GDAŃSK, 24. – 25. STYCZNIA 2019 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostanie omówiony praktyczny przebieg procesu przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego po elektronizacji zamówień publicznych, z uwzględnieniem wszystkich obowiązujących zmian w ustawie PZP i aktach wykonawczych do ustawy PZP.
W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę (popartą pogłębionym doświadczeniem wykładowcy) w jaki sposób prawidłowo przygotować i przeprowadzić procedurę przetargową w oparciu o aktualny stan prawny z uwzględnieniem uregulowań wynikających z wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, formy elektronicznej oferty, nowych uregulowań w zakresie formy wnoszenia wadium, prawidłowości oceny wyjaśnień wykonawców odnośnie rażąco niskiej ceny oraz zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, zastosowania umowy ramowej do udzielenia zamówienia.
Szkolenie będzie uwzględniać m.in. treść nowelizacji ustawy Pzp z 5. lipca 2018 roku oraz zmian w rozporządzeniach o dokumentach i formach komunikacji elektronicznej z 17. października 2018 roku.
Uczestnicy szkolenia uzyskają praktyczną wiedzę na temat m.in. :
1. Przygotowania procedury udzielenia zamówienia publicznego, w tym :
- Plany a zamówienie udzielane w częściach,
- Szacowanie przedmiotu zamówienia,
- Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz sposobów „pozyskania wiedzy z rynku” i unikaniu ryzyka wykluczeniu wykonawców
- Obowiązek podziału zamówienia na części,
- Zasady opisu przedmiotu zamówienia (wymagania, certyfikaty, normy) i unikanie dyskryminacji wykonawców
- Zagadnienie równoważności i szczególnych potrzeb i wymagań Zamawiającego
- Klauzule społeczne – obligatoryjne i fakultatywne (zasady stosowania i opisu wymagań)
- Odpowiedź na pytanie czy dialog techniczny to dobre rozwiązanie?
- Czy i kiedy oraz jak stosować procedury negocjacyjne?
- Praktyczne zastosowania umowy ramowej jako środka realizacji zamówień sukcesywnych
- Opisu warunków udziału w postępowania (przejrzystość, proporcjonalność, równe traktowanie, uczciwa konkurencja)
- Żądanie wskazania podwykonawcy
- Kryteriów oceny ofert w tym kryteriów pozacenowych i ich zastosowanie dla poszczególnych rodzajów zamówień
- Przykłady opisu przedmiotu zamówienia oraz kryteriów oceny złożonych ofert
- Przykłady zastosowania kryteriów opisowych (subiektywnych)
2. Przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym :
- Publikacja ogłoszenia o zamówieniu i SWIZ,
- Przekazanie ogłoszenia a wszczęcie postępowania,
- Przygotowanie JEDZ – zajęcia warsztatowe dla Zamawiających i Wykonawców wskazujące jak uniknąć błędów i w prosty sposób sporządzić JEDZ za pomocą narzędzia ESPD wraz z omówieniem koniecznych zapisów w treści SIWZ),
- Oświadczenie JEDZ w kontekście art. 26 ust. 6 Ustawy
- Środki komunikacji elektronicznej i sposoby udzielania odpowiedzi na pytania w toku postępowania (omówienie wpływu nowelizacji rozporządzeń wykonawczych na treść SIWZ i zachowań wykonawców w toku postępowania)
- Moment złożenia oferty,
– formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (złożenie oferty za pomocą miniPortalu)
- Sesja otwarcia ofert po elektronizacji,
- Oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do grupy kapitałowej (forma, termin jego złożenia w zależności od wyboru trybu postępowania)
- Ocena i badanie złożonych ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
– forma i treść złożonych oświadczeń woli i wiedzy oraz ocena aktualności oświadczeń i dokumentów składanych w toku postępowania (nowe dopuszczalne formy złożenia dokumentów),
– wadium w formie pieniężnej i niepieniężnej, sposoby wnoszenia wadium w formie (problemy i wyzwania, zasady zatrzymania wadium w świetle orzecznictwa SN)
– pełnomocnictwo po elektronizacji (forma i termin jego wystawienia)
– jak w prosty sposób poradzić sobie z oświadczeniem JEDZ
– wyjaśnianie i ocena dokumentu JEDZ (treść dokumentu, weryfikacja kwalifikowanego podpisu elektronicznego za pomocą nieodpłatnych narzędzi elektronicznych)
– rodzaje omyłek w ofertach
– formy i sposoby poprawiania omyłek stwierdzonych w ofertach oraz konsekwencje ich dokonania
– rażąco niska cena – sposoby wyjaśnienia i jej oceny na podstawie wyjaśnień wykonawcy
– zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – ocena i sposoby radzenia sobie z problemem
– wybór najkorzystniejszej oferty – treści, forma, adresaci
– forma i tryb wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
– powtórzenie czynności oceny i badania ofert
– co zrobić jak wpłynie odwołanie – omówienie praktycznych przykładów zachowania Zamawiającego
– próba odpowiedzi na pytanie czy warto kupić komercyjną platformę e-Usług (wady i zalety)
- szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego, w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;
- celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
- Przedstawienie nowych i aktualnych zagadnień i problemów, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie przepisów w zakresie elektronizacji procesu udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowe elementy udzielenia zamówienia publicznego. Ponadto, uczestnicy zajęć uzyskają wiedzę z zakresu pozyskiwania wiedzy dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia za pomocą mechanizmów i instytucji określonych w ustawie Pzp oraz poznają przebieg postępowania po wprowadzeniu elektronizacji oraz treści niezbędnych zapisów SIWZ.
- Wskazanie praktycznych dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie realizacji zamówień publicznych i sposobów ich rozwiązania.
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie oceny i badania ofert, elektronizacji oświadczenia JEDZ, pełnomocnictwa oraz wadium i weryfikacji poprawności ich złożenia i podpisania za pomocą ogólnodostępnych narzędzi elektronicznych.
- Zostaną omówione zasady komunikacji elektronicznej zamawiającego z wykonawcami w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Nowe zasady dotyczące wnoszenia wadium oraz pełnomocnictwa.
- Ponadto uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę o sposobach reagowania i taktyce Zamawiającego po złożeniu odwołania przez wykonawcę.
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
- szkolenie poprowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :
- Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem : e-Jedz, e– Zamówienia, przepisów RODO,
- Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
- Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie odbędzie się w GDAŃSKU, w dniach 24. stycznia – 25. stycznia 2019 roku, w godzinach 10.00 – 16.00 oraz 9.00 – 15.00; w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej hotelu NOVOTEL GDAŃSK CENTRUM, ul. Pszenna 1, tel.: 58/3002750; e -mail: H0523@accor.com; www.accor.com; budynek znajduje się w centrum Gdańska, na Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta;
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750,00 PLN + 23 proc. VAT
- uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
- w terminie do 18. stycznia 2019 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz,
Pełnomocnik,
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
PRAWIDŁOWE PRZYGOTOWANIE I PRZEPROWADZENIE
POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
PO ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Z UWZGLĘDNIENIEM WSZYSTKICH OBOWIĄZUJĄCYCH ZMIAN
W USTAWIE PZP (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz.1986)
I AKTACH WYKONAWCZYCH DO USTAWY PZP
GDAŃSK, 24. – 25. STYCZNIA 2019 ROKU
I. Wprowadzenie
- Aktualny stan prawny, z uwzględnieniem wszystkich zmian dotyczących zamówień publicznych.
II. Opis przedmiotu zamówienia
- Plan jako środek do poprawności działania zamówień publicznych.
- Szacowanie wartości zamówienia i obowiązek podziału przedmiotu zamówienia.
- Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
- Przykładowe typy opisów przedmiotu zamówienia (cechy, certyfikaty, normy, kompatybilność, zaspokojenie szczególnych potrzeb).
- Aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia.
- Zasady pracy komisji przetargowej.
III. Warunki udziału oraz kryteria oceny ofert
- Zasady opisu warunków udziału oraz proces ich weryfikacji w toku postępowania.
- Kryteria oceny ofert – Cena i co dalej? Próby dokonania opisu za pomocą kryteriów pozacenowych.
- Kryteria mierzalne/matematyczne czy opisowe/subiektywne.
- Czy kryterium terminu jest prawidłowe?
- Kryterium cyklu kosztu życia produktu – sposoby opisu.
- Aspekty społeczne w opisie kryteriów oceny ofert.
- Przedmiot zamówienia a podwykonawstwo (określenie kluczowej części zamówienia).
IV. Procedura udzielenia zamówienia
- Moment wszczęcia postępowania, ogłoszenie wstępne i sposoby na skrócenie terminu do składania ofert (pilna potrzeba).
- Zajęcia praktyczne w zakresu przygotowania oświadczenia JEDZ za pomocą elektronicznego narzędzia ESPD wraz z praktycznymi przykładami usprawniającymi przebieg oceny i badania tego oświadczenia w toku czynności oceny i badania ofert.
- Przekazanie ogłoszenia do publikacji a moment wszczęcia postępowania powyżej progów UE.
- Treść SIWZ z uwzględnieniem elektronizacji zamówienia – przykładowe zapisy treści SIWZ (sposoby komunikacji, forma oferty, dokumentów i oświadczeń, wadium) z uwzględnieniem nowelizacji rozporządzeń wykonawczych.
- Nowa przesłanka unieważnienia postępowania i konieczność jej uwzględnienia w treści SIWZ.
- Komunikacja elektroniczna w toku postępowania – zasady, forma i treść, zasady odstąpienia.
- Zasady wyjaśniania treści SIWZ (odpowiedzi na pytania, terminy, praktyczne sposoby realizacji tego obowiązku).
- Modyfikacja SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu – zasady, terminy, obowiązki ciążące na Zamawiającym,.
- Elektroniczna oferta i e-JEDZ.
- Sesja otwarcia ofert elektronicznych.
- Treść oferty i oświadczenia złączone do oferty (wyjaśnianie, uzupełnianie, dopuszczalny zakres tych czynności).
- Oświadczenia wykonawcy – kopia czy oryginał?
- Jedz – sposoby jego weryfikacji pod względem poprawności formalnej i merytorycznej (praktyczne sposoby unikania kłopotów z jego treścią). Weryfikacja poprawności podpisu elektronicznego za pomocą nieodpłatnych narzędzi.
- Oświadczenie o grupie kapitałowej – forma, treść i termin do jego wniesienia.
- Procedura odwrócona. Wady i zalety, odmienność jej stosowania.
- Badanie spełniania warunków udziału – wykonawca/ wykonawca i podmiot trzeci.
- Rodzaje omyłek, sposoby ich unikania, weryfikacja i formy poprawy stwierdzonych omyłek.
- Omyłka niepowodująca istotnej zmiany w treści oferty – co z tym zrobić?
- Konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 u Pzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ.
- Wadium w formie pieniężnej i niepieniężnej (problemy i zagrożenia) pisemna czy elektroniczna? Zatrzymanie wadium w świetle orzecznictwa SN,
- Rażąco niska cena – sposoby jej weryfikacji. Czy wykonawca ma obowiązek złożenia dowodów do wyjaśnień na wezwanie Zamawiającego?
- Tajemnica przedsiębiorstwa – zakres, sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniem z uwzględnieniem wniosków innych wykonawców o wgląd do treści zastrzeżonej oferty.
- Konieczność określenia zasad udostępniania treści złożonych ofert.
- Zasada dekoncentracji decyzji Zamawiającego w toku postępowania.
- Czynność wykluczenia wykonawcy i jego konsekwencje dla uczestników postępowania i Zamawiającego.
- Czynność odrzucenia ofert (przesłanki, tryb, praktyczne przykłady).
- Wybór najkorzystniejszej ofert i przesłanki unieważnienia postępowania po nowelizacji ustawy Pzp.
- Forma i treść zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Konieczność powtórzenia czynności oceny i badania ofert – konsekwencje i termin do ich przeprowadzenia.
- Odwołanie wykonawcy i co dalej? Próba praktycznego przedstawienia strategii zachowania Zamawiającego po jego złożeniu.
- Czy warto nabyć platformę komercyjną e-Usług – wady i zalety takiego rozwiązania.
V. Odpowiedzi na pytania uczestników
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.