PRAWIDŁOWE UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ
NA DOSTAWY I USŁUGI
W PROJEKTACH
WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE
POZNAŃ, 14. – 15. LUTEGO 2019 ROKU
_________________________________
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostanie omówiony praktyczny przebieg procesu przygotowania i realizacji zamówień na dostawy i usługi w projektach współfinansowanych ze środków UE.
W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę (popartą wieloletnim doświadczeniem wykładowcy ) jak prawidłowo przygotować i przeprowadzić procedurę zamawiania dostaw i usług w projektach współfinansowanych ze środków UE, w oparciu o aktualny stan prawny, w tym m.in. :
I. Planowanie zamówień w ramach realizowanych projektów:
– budowanie harmonogramów realizacji projektów,
– ustalanie wartości projektów,
– zasady szacowania wartości zamówień oraz sposoby jej realizacji,
– zasady dzielenia zamówień,
– plany a zamówienie udzielane w częściach,
– obowiązek podziału zamówienia na części,
II. Zasady opisu przedmiotu zamówienia:
– przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz sposoby „pozyskania wiedzy z rynku” i unikaniu ryzyka wykluczeniu wykonawców,
– wymagania, certyfikaty, normy i unikanie dyskryminacji wykonawców,
– zagadnienie równoważności i szczególnych potrzeb i wymagań Zamawiającego,
– dialog techniczny,
– zakup ulotek, materiałów promocyjnych, spotów reklamowanych, usług marketingowych,
– klauzule społeczne – obligatoryjne i fakultatywne (zasady stosowania i opisu wymagań)
– opis warunków udziału w postępowania (przejrzystość, proporcjonalność, równe traktowanie, uczciwa konkurencja),
– konflikt interesów,
III. Udzielenia zamówienia w ramach zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi:
– zasada konkurencyjności (baza konkurencyjności),
– katalog zamówień udzielanych w ramach zamówienia na usługi społeczne,
– aspekty społeczne i środowiskowe w procedurze udzielenia zamówienia (oznakowania społeczne i ekologiczne),
– zamówienia do i powyżej 750.000 Euro podobieństwa i różnice,
– obowiązki Zamawiającego w zakresie publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia na usługi społeczne,
– zasady i wytyczne dotyczące opis przedmiotu zamówienia – przykłady dobrych praktyk,
– przykładowe zamówienia na usługi społeczne w tym usługi organizacji szkoleń, szkoleniowe, hotelarsko-restauracyjne, cateringowe,
IV. Przygotowania procedury udzielenia zamówienia publicznego – zamówienia do i powyżej 30.000 Euro:
– przebieg postępowania o udzielenie zamówienia publicznego publikacji ogłoszenia o zamówieniu i SWIZ,
– przekazanie ogłoszenia a wszczęcie postępowania,
– środki komunikacji elektronicznej i sposoby udzielania odpowiedzi na pytania w toku postępowania,
– moment złożenia oferty (formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu),
– sesja otwarcia ofert po elektronizacji,
– ocena i badanie złożonych ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w tym: formy i treści złożonych oświadczeń woli i wiedzy oraz oceny ich aktualności w toku postępowania,
– problematyka form wnoszenia wadium (problemy i wyzwania, zasady zatrzymania wadium w świetle orzecznictwa SN),
– pełnomocnictwo po elektronizacji (forma i termin jego wystawienia),
– ocena co do rodzaju omyłek w ofertach i sposób ich poprawiania oraz konsekwencje ich dokonania,
– rażąco niska cena – sposoby wyjaśnienia i jej oceny na podstawie wyjaśnień wykonawcy,
– zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – ocena i sposoby radzenia sobie z problemem,
– wybór najkorzystniejszej oferty – treści, forma, adresaci,
– forma i tryb wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
– powtórzenie czynności oceny i badania ofert,
– co zrobić jak wpłynie odwołanie – omówienie praktycznych przykładów zachowania Zamawiającego.
Szkolenie uwzględnia uregulowania wynikające z wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, formy elektronicznej oferty, nowych uregulowań w zakresie formy wnoszenia wadium, prawidłowości oceny wyjaśnień wykonawców odnośnie rażąco niskiej ceny, zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa oraz praktycznego zastosowania umowy ramowej do udzielenia zamówienia.
- szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w toku realizacji projektu/projektów współfinansowanych ze środków UE, w tym: pracowników podmiotów Zamawiających, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;
- celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
- Przedstawienie nowych i aktualnych zagadnień i problemów, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie realizacji projektów, w tym planowania realizacji poszczególnych zadań w ramach projektu, przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowe elementy udzielenia zamówienia publicznego na dostawy i usługi oraz usługi społeczne ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia poprawności opisu przedmiotu zamówienia z zasadami określonymi w PZP. Ponadto uczestnicy uzyskają wiedzę z zakresu pozyskiwania wiedzy, dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia za pomocą mechanizmów i instytucji określonych w ustawie Pzp. Uczestnicy poznają przebieg postępowania po wprowadzeniu elektronizacji oraz wzoru niezbędnych zapisów SIWZ i ogłoszenia na usługi społeczne w zakresie realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE.
- Wskazanie praktycznych dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie realizacji zamówień publicznych i sposobów ich rozwiązania.
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie oceny i badania ofert.
- Omówienie zasad komunikacji elektronicznej zamawiającego z wykonawcami w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym nowych zasad dotyczących wnoszenia wadium oraz pełnomocnictwa.
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :
- Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE),
- Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,
- rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę,
- Wiele przykładów SIWZ i ogłoszeń zgodnych z problematyką prowadzonego szkolenia
- prezentację szkoleniową.
i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
- szkolenie poprowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :
- Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem : e-Jedz, e – Zamówienia, przepisów RODO,
- Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
- Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
- szkolenie trwa 18 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie odbędzie się w POZNANIU, w dniach 14. lutego ( 9.00 – 16.00 ) – 15. lutego ( 9.00 – 16.00 ) 2019 roku; w centrum Poznania, w doskonale wyposażonej i klimatyzowanej sali konferencyjnej w biurowcu OMEGA – 11. PIĘTRO, ul. Dąbrowskiego 79 A ( telefon : 698 952 833 ); szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.saleomega.pl,
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750,00 PLN + 23 proc. VAT
- uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
- w terminie do 8. lutego 2019 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
Pełnomocnik,
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
PRAWIDŁOWE UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ
NA DOSTAWY I USŁUGI
W PROJEKTACH
WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE
POZNAŃ, 14. – 15. LUTEGO 2019 ROKU
_________________________________
1. Wprowadzenie:
- aktualny stan prawny,
2. Planowanie zamówień w ramach projektu:
- harmonogram projektu (cel, zadania, zasady planowania),
- plany a zamówienie udzielane w częściach,
- ustalanie wartości,
- zasady szacowania wartości zamówień oraz sposobów jej realizacji,
- zamówienie tego samego rodzaju – rodzaje tożsamości,
- zasad dzielenia zamówień,
- obowiązek podziału zamówienia na części,
- dialog techniczny jako sposób na pozyskanie z rynku informacji na temat nowych dostępnych produktów i rozwiązań,
- szacowanie wartości zamówienia,
- zasady opisu przedmiotu zamówienia (usługi szkoleniowe, usługi cateringowe i hotelarskie, usługi promocyjne, dostawy materiałów informacyjnych i promocyjnych),
- obowiązek podziału przedmiotu zamówienia,
- przykładowe typy opisów przedmiotu zamówienia (cechy, certyfikaty, normy, oznakowania społeczne i ekologiczne),
3. Usługi społeczne:
- omówienie podstawowych pojęć i definicji,
- zasady szacowania zamówień społecznych,
- zasady opisu przedmiotu zamówienia – błędny opis i ryzyka z tym związane, kryteria oceny ofert, klauzule, obowiązki z wynikające z reguł kodeksu pracy,
- podział zamówień społecznych ze względu na ich wartość,
- omówienie odmienności procedur udzielenia zamówienia na usługi społeczne,
4. Procedura udzielenia zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi:
- przygotowanie postępowania – ogłoszenie treść i zakres,
- przesłanki wykluczenia, odrzucenia, dostęp podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie na usługi społeczne,
- wszczęcie postępowania (tryb i forma),
- tryb udzielenia odpowiedzi na pytania wykonawców w toku postępowania,
- wybór najkorzystniejszej oferty,
- ogłoszenie o udzieleniu zamówienia,
5. Warunki udziału oraz kryteria oceny ofert:
- zasady opisu warunków udziału oraz proces ich weryfikacji w toku postępowania,
- kryteria oceny ofert – Cena i co dalej? Próby dokonania opisu za pomocą kryteriów pozacenowych w podziale na poszczególne rodzaje dostaw/usług,
- kryteria mierzalne/matematyczne czy opisowe/subiektywne,
- czy kryterium terminu jest prawidłowe?
- aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia,
- przedmiot zamówienia a podwykonawstwo (określenie kluczowej części zamówienia),
6. Procedura udzielenia zamówienia:
- moment wszczęcia postępowania,
- treść siwz z uwzględnieniem elektronizacji zamówienia – przykładowe zapisy treści siwz (sposoby komunikacji, forma oferty, dokumentów i oświadczeń, wadium),
- komunikacja elektroniczna w toku postępowania – zasady, forma i treść, zasady odstąpienia,
- zasady wyjaśniania treści siwz (odpowiedzi na pytania, terminy, praktyczne sposoby realizacji tego obowiązku),
- modyfikacja siwz i ogłoszenia o zamówieniu – zasady, terminy, obowiązki ciążące na zamawiającym,
- sesja otwarcia ofert elektronicznych,
- treść oferty i oświadczenia złączone do oferty (wyjaśnianie, uzupełnianie, dopuszczalny zakres tych czynności),
- oświadczenia wykonawcy – kopia czy oryginał?
- oświadczenie o grupie kapitałowej – forma, treść i termin do jego wniesienia,
- procedura odwrócona. wady i zalety, odmienność jej stosowania,
- rodzaje omyłek, sposoby ich unikania, weryfikacja i formy poprawy stwierdzonych omyłek,
- omyłka niepowodująca istotnej zmiany w treści oferty – co z tym zrobić?
- jedz – sposoby jego weryfikacji pod względem poprawności formalnej i merytorycznej (praktyczne sposoby unikania kłopotów z jego treścią),
- konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 uPzp w zakresie formy składania dokumentów jedz,
- wadium w formie pieniężnej i niepieniężnej (problemy i zagrożenia) pisemna czy elektroniczna? zatrzymanie wadium w świetle orzecznictwa SN,
- rażąco niska cena – sposoby jej weryfikacji. czy wykonawca ma obowiązek złożenia dowodów do wyjaśnień na wezwanie zamawiającego?
- tajemnica przedsiębiorstwa – zakres, sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniem z uwzględnieniem wniosków innych wykonawców o wgląd do treści zastrzeżonej oferty,
- konieczność określenia zasad udostępniania treści złożonych ofert,
- zasada dekoncentracji decyzji zamawiającego w toku postępowania,
- czynność wykluczenia wykonawcy i jego konsekwencje dla uczestników postępowania i zamawiającego,
- czynność odrzucenia ofert (przesłanki, tryb, praktyczne przykłady),
- wybór najkorzystniejszej ofert i przesłanki unieważnienia postępowania po nowelizacji ustawy Pzp,
- forma i treść zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- konieczność powtórzenia czynności oceny i badania ofert – konsekwencje i termin do ich przeprowadzenia,
- odwołanie wykonawcy i co dalej? próba praktycznego przedstawienia strategii zachowania zamawiającego po jego złożeniu
7. Odpowiedzi na pytania uczestników.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.