SZKOLENIA 2019 – Przetarg po elektronizacji zamówień publicznych – dobre praktyki i unikanie zagrożeń – Gdańsk, 21. – 22. marca 2019 roku


PRZETARG 

PO ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

DOBRE PRAKTYKI I UNIKANIE ZAGROŻEŃ

Z UWZGLĘDNIENIEM WSZYSTKICH OBOWIĄZUJĄCYCH ZMIAN

W USTAWIE PZP (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz.1986)

 I AKTACH WYKONAWCZYCH DO USTAWY PZP

GDAŃSK, 21. – 22. MARCA 2019 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostanie omówiony praktyczny przebieg procesu przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego po elektronizacji zamówień publicznych, z uwzględnieniem wszystkich obowiązujących zmian w ustawie PZP i aktach wykonawczych do ustawy PZP.

W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę (popartą pogłębionym doświadczeniem wykładowcy) w jaki sposób prawidłowo przygotować i przeprowadzić procedurę przetargową w oparciu o aktualny stan prawny z uwzględnieniem uregulowań wynikających z wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, formy elektronicznej oferty, nowych uregulowań w zakresie formy wnoszenia wadium, prawidłowości oceny wyjaśnień wykonawców odnośnie rażąco niskiej ceny oraz zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, zastosowania umowy ramowej do udzielenia zamówienia.

Szkolenie będzie uwzględniać m.in. treść nowelizacji ustawy Pzp z 5. lipca 2018 roku oraz zmian w rozporządzeniach o dokumentach i formach komunikacji elektronicznej z 17. października 2018 roku.

Uczestnicy szkolenia uzyskają praktyczną wiedzę na temat m.in. :

1. Przygotowania procedury udzielenia zamówienia publicznego, w tym :

  • Plany a zamówienie udzielane w częściach,
  • Szacowanie przedmiotu zamówienia,
  • Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz sposobów „pozyskania wiedzy z rynku” i unikaniu ryzyka wykluczeniu wykonawców
  • Obowiązek podziału zamówienia na części,
  • Zasady opisu przedmiotu zamówienia (wymagania, certyfikaty, normy) i unikanie dyskryminacji wykonawców
  • Zagadnienie równoważności i szczególnych potrzeb i wymagań Zamawiającego
  • Klauzule społeczne – obligatoryjne i fakultatywne (zasady stosowania i opisu wymagań)
  • Odpowiedź na pytanie czy dialog techniczny to dobre rozwiązanie?
  • Czy i kiedy oraz jak stosować procedury negocjacyjne?
  • Praktyczne zastosowania umowy ramowej jako środka realizacji zamówień sukcesywnych
  • Opisu warunków udziału w postępowania (przejrzystość, proporcjonalność, równe traktowanie, uczciwa konkurencja)
  • Żądanie wskazania podwykonawcy
  • Kryteriów oceny ofert w tym kryteriów pozacenowych i ich zastosowanie dla poszczególnych rodzajów zamówień
  • Przykłady opisu przedmiotu zamówienia oraz kryteriów oceny złożonych ofert
  • Przykłady zastosowania kryteriów opisowych (subiektywnych)

2. Przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym :

  • Publikacja ogłoszenia o zamówieniu i SWIZ,
  • Przekazanie ogłoszenia a wszczęcie postępowania,
  • Przygotowanie JEDZ – zajęcia warsztatowe dla Zamawiających i Wykonawców wskazujące jak uniknąć błędów i w prosty sposób sporządzić JEDZ za pomocą narzędzia ESPD wraz z omówieniem koniecznych zapisów w treści SIWZ),
  • Oświadczenie JEDZ w kontekście art. 26 ust. 6 Ustawy
  • Środki komunikacji elektronicznej i sposoby udzielania odpowiedzi na pytania w toku postępowania (omówienie wpływu nowelizacji rozporządzeń wykonawczych na treść SIWZ i zachowań wykonawców w toku postępowania)
  • Moment złożenia oferty,

– formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (złożenie oferty za pomocą miniPortalu)

  • Sesja otwarcia ofert po elektronizacji,
  • Oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do grupy kapitałowej (forma, termin jego złożenia w zależności od wyboru trybu postępowania)
  • Ocena i badanie złożonych ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,

– forma i treść złożonych oświadczeń woli i wiedzy oraz ocena aktualności oświadczeń i dokumentów składanych w toku postępowania (nowe dopuszczalne formy złożenia dokumentów),

– wadium w formie pieniężnej i niepieniężnej, sposoby wnoszenia wadium w formie  (problemy i wyzwania, zasady zatrzymania wadium w świetle orzecznictwa SN)

– pełnomocnictwo po elektronizacji (forma i termin jego wystawienia)

– jak w prosty sposób poradzić sobie z oświadczeniem JEDZ

– wyjaśnianie i ocena dokumentu JEDZ (treść dokumentu, weryfikacja kwalifikowanego podpisu elektronicznego za pomocą nieodpłatnych narzędzi elektronicznych)

– rodzaje omyłek w ofertach

– formy i sposoby poprawiania omyłek stwierdzonych w ofertach oraz konsekwencje ich dokonania

– rażąco niska cena – sposoby wyjaśnienia i jej oceny na podstawie wyjaśnień wykonawcy

– zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – ocena i sposoby radzenia sobie z problemem

– wybór najkorzystniejszej oferty – treści, forma, adresaci

– forma i tryb wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy

– powtórzenie czynności oceny i badania ofert

– co zrobić jak wpłynie odwołanie – omówienie praktycznych przykładów zachowania Zamawiającego

– próba odpowiedzi na pytanie czy warto kupić komercyjną platformę e-Usług (wady i zalety)

  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego, w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych i aktualnych zagadnień i problemów, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie przepisów w zakresie elektronizacji procesu udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowe elementy udzielenia zamówienia publicznego. Ponadto, uczestnicy zajęć uzyskają wiedzę z zakresu pozyskiwania wiedzy dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia za pomocą mechanizmów i instytucji określonych w ustawie Pzp oraz poznają przebieg postępowania po wprowadzeniu elektronizacji oraz treści niezbędnych zapisów SIWZ.
  1. Wskazanie praktycznych dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie realizacji zamówień publicznych i sposobów ich rozwiązania.
  1. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie oceny i badania ofert, elektronizacji oświadczenia JEDZ, pełnomocnictwa oraz wadium  i weryfikacji poprawności ich złożenia i podpisania za pomocą ogólnodostępnych narzędzi elektronicznych.
  1. Zostaną omówione zasady komunikacji elektronicznej zamawiającego z wykonawcami w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  1. Nowe zasady dotyczące wnoszenia wadium oraz pełnomocnictwa.
  1. Ponadto uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę o sposobach reagowania i taktyce Zamawiającego po złożeniu odwołania przez wykonawcę.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie     o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych; 

od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym  od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :

  1. Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem : e-Jedz, e– Zamówienia, przepisów RODO,
  2. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
  3. Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
  4. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  5. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  6. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  7. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  8. Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w GDAŃSKU, w dniach  21. marca – 22. marca 2019 roku, w godzinach 10.00 – 16.00 oraz 9.00 – 15.00; w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej hotelu NOVOTEL GDAŃSK CENTRUM, ul. Pszenna 1, tel.: 58/3002750; e -mail: H0523@accor.comwww.accor.com; budynek znajduje się w centrum Gdańska, na Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta;
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  750,00 PLN + 23 proc. VAT
  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  1. w terminie do 15. marca 2019 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania  faktury – na konto  :   KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A.,  Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku , 

Bolesław Budzicz,

Pełnomocnik,

502 / 174601, 12 / 633 23 43 


PROGRAM SZKOLENIA :

PRZETARG 

PO ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

DOBRE PRAKTYKI I UNIKANIE ZAGROŻEŃ

Z UWZGLĘDNIENIEM WSZYSTKICH OBOWIĄZUJĄCYCH ZMIAN

W USTAWIE PZP (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz.1986)

             I AKTACH WYKONAWCZYCH DO USTAWY PZP                 

GDAŃSK, 21. – 22. MARCA 2019 ROKU

I. Wprowadzenie

  • Aktualny stan prawny, z uwzględnieniem wszystkich zmian dotyczących zamówień publicznych.

II. Opis przedmiotu zamówienia

  • Plan jako środek do poprawności działania zamówień publicznych.
  • Szacowanie wartości zamówienia i obowiązek podziału przedmiotu zamówienia.
  • Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
  • Przykładowe typy opisów przedmiotu zamówienia (cechy, certyfikaty, normy, kompatybilność, zaspokojenie szczególnych potrzeb).
  • Aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia.
  • Zasady pracy komisji przetargowej.

III. Warunki udziału oraz kryteria oceny ofert

  • Zasady opisu warunków udziału oraz proces ich weryfikacji w toku postępowania.
  • Kryteria oceny ofert – Cena i co dalej? Próby dokonania opisu za pomocą kryteriów pozacenowych.
  • Kryteria mierzalne/matematyczne czy opisowe/subiektywne.
  • Czy kryterium terminu jest prawidłowe?
  • Kryterium cyklu kosztu życia produktu – sposoby opisu.
  • Aspekty społeczne w opisie kryteriów oceny ofert.
  • Przedmiot zamówienia a podwykonawstwo (określenie kluczowej części zamówienia).

IV. Procedura udzielenia zamówienia

  • Moment wszczęcia postępowania, ogłoszenie wstępne i sposoby na skrócenie terminu do składania ofert (pilna potrzeba).
  • Zajęcia praktyczne w zakresu przygotowania oświadczenia JEDZ za pomocą elektronicznego narzędzia ESPD wraz z praktycznymi przykładami usprawniającymi przebieg oceny i badania tego oświadczenia w toku czynności oceny i badania ofert.
  • Przekazanie ogłoszenia do publikacji a moment wszczęcia postępowania powyżej progów UE.
  • Treść SIWZ z uwzględnieniem elektronizacji zamówienia – przykładowe zapisy treści SIWZ (sposoby komunikacji, forma oferty, dokumentów i oświadczeń, wadium) z uwzględnieniem nowelizacji rozporządzeń wykonawczych.
  • Nowa przesłanka unieważnienia postępowania i konieczność jej uwzględnienia w treści SIWZ.
  • Komunikacja elektroniczna w toku postępowania – zasady, forma i treść, zasady odstąpienia.
  • Zasady wyjaśniania treści SIWZ (odpowiedzi na pytania, terminy, praktyczne sposoby realizacji tego obowiązku).
  • Modyfikacja SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu – zasady, terminy, obowiązki ciążące na Zamawiającym,.
  • Elektroniczna oferta i e-JEDZ.
  • Sesja otwarcia ofert elektronicznych.
  • Treść oferty i oświadczenia złączone do oferty (wyjaśnianie, uzupełnianie, dopuszczalny zakres tych czynności).
  • Oświadczenia wykonawcy – kopia czy oryginał?
  • Jedz – sposoby jego weryfikacji pod względem poprawności formalnej i merytorycznej (praktyczne sposoby unikania kłopotów z jego treścią). Weryfikacja poprawności podpisu elektronicznego za pomocą nieodpłatnych narzędzi.
  • Oświadczenie o grupie kapitałowej – forma, treść i termin do jego wniesienia.
  • Procedura odwrócona. Wady i zalety, odmienność jej stosowania.
  • Badanie spełniania warunków udziału – wykonawca/ wykonawca i podmiot trzeci.
  • Rodzaje omyłek, sposoby ich unikania, weryfikacja i formy poprawy stwierdzonych omyłek.
  • Omyłka niepowodująca istotnej zmiany w treści oferty – co z tym zrobić?
  • Konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 u Pzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ.
  • Wadium w formie pieniężnej i niepieniężnej (problemy i zagrożenia) pisemna czy elektroniczna? Zatrzymanie wadium w świetle orzecznictwa SN,
  • Rażąco niska cena – sposoby jej weryfikacji. Czy wykonawca ma obowiązek złożenia dowodów do wyjaśnień na wezwanie Zamawiającego?
  • Tajemnica przedsiębiorstwa – zakres, sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniem  z uwzględnieniem wniosków innych wykonawców o wgląd do treści zastrzeżonej oferty.
  • Konieczność określenia zasad udostępniania treści złożonych ofert.
  • Zasada dekoncentracji decyzji Zamawiającego w toku postępowania.
  • Czynność wykluczenia wykonawcy i jego konsekwencje dla uczestników postępowania i Zamawiającego.
  • Czynność odrzucenia ofert (przesłanki, tryb, praktyczne przykłady).
  • Wybór najkorzystniejszej ofert i przesłanki unieważnienia postępowania po nowelizacji ustawy Pzp.
  • Forma i treść zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • Konieczność powtórzenia czynności oceny i badania ofert – konsekwencje i termin do ich przeprowadzenia.
  • Odwołanie wykonawcy i co dalej? Próba praktycznego przedstawienia strategii zachowania Zamawiającego po jego złożeniu.
  • Czy warto nabyć platformę komercyjną e-Usług – wady i zalety takiego rozwiązania.

V. Odpowiedzi na pytania uczestników                                             

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *