OCENA AUTENTYCZNOŚCI
DOKUMENTÓW PUBLICZNYCH
w tym m.in.
– nowy dowód osobisty emisji 2019
– nowy paszport emisji 2018
z uwzględnieniem Ustawy o dokumentach publicznych z 22. listopada 2018 roku / Dz.U. 2019 poz. 53 /, która weszła w życie 12. lipca 2019 roku
WROCŁAW, 13. WRZEŚNIA 2019 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu oceny autentyczności dokumentów publicznych z uwzględnieniem zapisów Ustawy o dokumentach publicznych z 22. listopada 2018 roku / Dz.U. 2019 poz.53 /, która weszła w życie 12. lipca 2019 roku.
Zajęcia są prowadzone w formie warsztatów, z naciskiem na praktyczne umiejętności oceny autentyczności dokumentów w warunkach codziennej pracy.
- uczestnicy szkolenia otrzymują: prezentację multimedialną, skrypt szkoleniowy, notes, długopis, zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
- w trakcie zajęć zostaną wykorzystane m.in.: dobrane metodycznie omawiane dokumenty publiczne oraz urządzenia do kontroli autentyczności omawianych dokumentów,
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie prowadzą / alternatywnie / :
ROBERT OWCZAREK
23 lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozpoznawania autentyczności dokumentów publicznych (ponad 3200 dni szkoleniowych); członek Polskiego Towarzystwa Kryminalistycznego; Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; współpracował z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwem Rozwoju Regionalnego;
PAWEŁ HODORSKI
22 lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozpoznawania autentyczności dokumentów publicznych (ponad 3000 dni szkoleniowych); absolwent Wyższej Szkoły Ekonomiczno – Informatycznej w Warszawie; współpracował z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwem Rozwoju Regionalnego;
- szkolenie odbędzie się we WROCŁAWIU, w dniu 13. września (10.00 – 16.00) 2019 roku; w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej w hotelu EUROPEJSKIM, ul. Piłsudskiego 88, tel.: 71/7721000; www.europejskiwroclaw.pl; budynek znajduje się w centrum miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Głównego PKP;
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 450,00 PLN + 23. proc. VAT / nie zawiera kosztów noclegu / ;
uwaga :
- w przypadku udziału w szkoleniu od dwóch do trzech osób z jednej firmy/instytucji, przysługuje bonifikata w wysokości 50,00 PLN od każdej zgłoszonej osoby;
- firmy/instytucje, które zamierzają zgłosić powyżej trzech osób, uprzejmie zapraszamy do negocjacji indywidualnych warunków udziału w szkoleniu;
- w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do 6. września 2019 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
Pełnomocnik
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
OCENA AUTENTYCZNOŚCI
DOKUMENTÓW PUBLICZNYCH
WROCŁAW, 13. WRZEŚNIA 2019 ROKU
I. Wstęp
1. Definicja dokumentu.
2. Cel kontroli.
3. Skutki wynikające z odstąpienia, bądź niewłaściwej kontroli dokumentów.
4. Podział dokumentów na dokumenty potwierdzające tożsamość oraz dokumenty administracyjne.
II. Dokumenty potwierdzające tożsamość
Przestępstwa związane z dokumentami potwierdzającymi tożsamość.
1. Posługiwanie się dokumentem innej osoby.
2. Podrabianie dokumentu.
3. Przerabianie dokumentu (wymiana zdjęcia i danych).
III. Dowód osobisty / w tym nowy dowód osobisty emisji 2019 /
1. Pobranie dokumentu.
2. Ocena zgodności wizerunku posiadacza ze zdjęciem w dokumencie.
3. Ogólna ocena dokumentu.
4. Stopień zużycia dokumentu.
5. Naturalności zużycia dokumentu.
6. Kolorystyka i szata graficzna.
7. Typy dowodów osobistych będących w obiegu.
8. Zabezpieczenia blankietów.
9. Zabezpieczenia personalizacji.
10. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
11. Typy falsyfikatów wykonanych przez przerobienie.
12. Falsyfikaty wykonane przez podrobienie.
13. Ćwiczenia.
IV. Paszport / w tym nowy paszport emisji 2018 /
1. Typy paszportów będących w obiegu.
2. Zabezpieczenia blankietu.
3. Zabezpieczenia personalizacji.
4. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
5. Typy falsyfikatów.
V. Karta pobytu
1. Typy kart pobytu będących w obiegu.
2. Zabezpieczenia blankietu.
3. Zabezpieczenia personalizacji.
4. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
VI. Prawo jazdy
1. Typy praw jazdy będących w obiegu.
2. Zabezpieczenia blankietu.
3. Zabezpieczenia personalizacji.
4. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
5. Typy falsyfikatów.
VII. Dokumenty administracyjne
Rodzaje dokumentów administracyjnych.
1. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
2. Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP.
3. Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON.
4. Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach.
5. Deklaracja podatkowa PIT.
6. Akt notarialny.
7. Akt urodzenia, akt ślubu, akt zgonu.
8. Orzeczenie sądowe.
9. Zaświadczenie o zatrudnieniu.
10. Świadectwo pracy.
11. Zaświadczenie o niepełnosprawności.
VIII. Przestępstwa związane z dokumentami administracyjnymi.
1. Przerobienie dokumentu.
2. Podrobienie dokumentu.
3. Pozyskanie dokumentu poprzez poświadczenie nieprawdy.
IX. Kontrola dokumentu.
1. Pobranie dokumentu.
2. Ogólna ocena stanu dokumentu.
3. Analiza danych w dokumencie.
4. Kontrola elementów autoryzujących dokument.
X. Kontrola pieczęci.
1. Metody fałszowania pieczęci.
2. Cechy odcisku pieczęci autentycznej
3. Metody rozpoznawania autentyczności odcisku pieczęci.
XI. Podstawy grafologii
Kontrola podpisu.
1. Podstawowe informacje o analizie pisma ręcznego.
2. Czynniki wpływające na pismo.
3. Cechy osobowe pisma.
4. Podpis, jako szczególna forma pisma ręcznego.
5. Rodzaje podpisów.
6. Zmiana podpisu w czasie.
7. Metody fałszowania podpisu:
a) maskowanie,
b) kreowanie,
c) naśladownictwo.
8. Porównanie podpisu z kartą wzoru.
9. Porównywanie podpisów w dokumentach potwierdzających tożsamość.
10. Porównywanie podpisów w dokumentach administracyjnych.
11. Ćwiczenia.
Uwaga : uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się również z następującymi szczególnymi rodzajami dokumentów / po uprzednim zgłoszeniu takiego zapotrzebowania prowadzącemu zajęcia /:
I. Dokument podróży ( wg. Konwencji Genewskiej z dnia 28. lipca 1951 roku ).
1. Zasady wydawania.
2. Zabezpieczenia blankietu.
3. Zabezpieczenia personalizacji.
4. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
5. Typy falsyfikatów.
II. Polski dokument podróży cudzoziemca.
1. Zasady wydawania.
2. Zabezpieczenia blankietu.
3. Zabezpieczenia personalizacji.
4. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
5. Typy falsyfikatów.
III. Polski dokument tożsamości cudzoziemca.
1. Zasady wydawania.
2. Zabezpieczenia blankietu.
3. Zabezpieczenia personalizacji.
4. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
5. Typy falsyfikatów.
IV. Tymczasowy polski dokument podróży cudzoziemca.
1. Zasady wydawania.
2. Zabezpieczenia blankietu.
3. Zabezpieczenia personalizacji.
4. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
5. Typy falsyfikatów.
V. Dokument „zgoda na pobyt tolerowany”.
1. Zasady wydawania.
2. Zabezpieczenia blankietu.
3. Zabezpieczenia personalizacji.
4. Analiza danych w dokumencie (zasady personalizacji).
5. Typy falsyfikatów.