SZKOLENIE ON – LINE
KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW
WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UNIJNYCH
W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ 2014 – 2020
17. – 18. CZERWCA 2020 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE na temat całokształtu problematyki związanej z praktycznymi aspektami księgowości projektów współfinansowanych ze środków unijnych w perspektywie finansowej 2014 – 2020.
- szkolenie prowadzi : mgr RADOSŁAW GIERAŁTOWSKI – ekonomista, absolwent Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku ( specjalność finanse, rachunkowość, system podatkowy ) oraz Uniwersytetu w Białymstoku (Podyplomowe Studia Rachunkowości i Audytu Wewnętrznego w Jednostkach Sektora Publicznego); główny specjalista w Referacie Kontroli Projektów / współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej / Urzędu Marszałkowskiego; ekspert ds. finansów publicznych, audytu, zarządzania projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej;
autor specjalistycznych szkoleń na temat prawidłowej realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków unijnych; identyfikowania i zapobiegania zjawiskom korupcji, oszustw i nadużyć finansowych podczas wydatkowania środków krajowych i pomocowych m.in. :
- Księgowość projektów unijnych;
- Kwalifikowalność wydatków w ramach EFRR,EFR,FS na lata 2014-2020;
- Kwalifikowalność podatku VAT w projektach EFS w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój;
- Kontrola projektów unijnych – najnowsze orzecznictwo krajowe i międzynarodowe w kontekście nieprawidłowości i uchybień;
- Kontrola projektów współfinansowanych ze środków POIiŚ w latach 2014 – 2020;
- Nieprawidłowości, korekty i zwrot środków na podstawie przepisów Unii Europejskiej i krajowych;
- Kontrola, nieprawidłowości i ewaluacja funduszy strukturalnych w perspektywie 2014 – 2020;
- Kontrola i audyt projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 17. czerwca ( 9.00 – 15.00 ) – 18. czerwca ( 9.00 – 15.00 ) 2020 roku;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu /,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie clickmeeting;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować na https://clickmeeting.com/pl i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2020 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 10. czerwca 2020 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651, 502 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE:
KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW
WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UNIJNYCH
W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ 2014 – 2020
17. – 18. CZERWCA 2020 ROKU
1.Cel i podstawa prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektu w prawie unijnym i polskim.
2.Zmiany w Nowej Perspektywie 2014-2020.
3.Rzeczywiste aspekty regulacji wewnętrznych w zakresie rachunkowości w jednostce organizacyjnej w zależności od jej rodzaju:
- polityka rachunkowości (dobre praktyki),
- zakładowy plan kont,
- system informatyczny.
4.Dostosowanie polityki (zasad) rachunkowości dla celów ewidencji operacji związanych z projektem.
5.Sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej z omówieniem przykładów.
6.Sposoby stosowania odpowiedniego kodu księgowego.
7.Kwestie szczegółowe związane z wprowadzeniem wyodrębnionej ewidencji lub kodu księgowego:
- wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie,
- terminy i warunki przeksięgowań – w tym praktyczne przykłady,
- ewidencja i rozliczanie wydatków dotyczących dofinansowania do aktywów,
- ewidencja zwrotu części lub całości dotacji,
- dofinansowanie w sprawozdaniu finansowym,
- konsekwencje związane z brakiem prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej.
8.Praktyczne wypełnianie obowiązku prowadzenia kontroli wyodrębnionej księgowości jako element kontroli na miejscu realizacji projektu.
9.Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej i kodu księgowego.
10.Ogólne zasady dokumentowania wydatków oraz ich praktyczne zastosowanie:
- wymagania wynikające z przepisów prawa,
- szczególne wymagania dla dokumentacji projektowej – przykłady.
11.Rodzaje dokumentów wymagane dla poszczególnych rodzajów wydatków kwalifikowanych – omówienie rzeczywistych przypadków dotyczących wynagrodzeń, środków trwałych, podróży służbowych, umów cywilnoprawnych itp.
12.Środki trwałe w projektach – wartość początkowa, ewidencja, trwałość.
13.Archiwizacja dokumentów – najlepsze rozwiązania i rzeczywiste przykłady:
- terminy archiwizacji wynikające z przepisów prawa a termin wynikający z umowy o dofinansowanie,
- sposób archiwizacji (szczególne wymogi w projektach dofinansowanych z dotacji).
14.Case studies – omówienie praktycznych przykładów m.in. plany kont, opisywanie dokumentów, metody archiwizacji, zamykanie projektu, itp.
15.Dokładne omówienie i rozwiązanie zagadnień zgłoszonych przez uczestników.