SZKOLENIE ON – LINE
ISTOTA RZETELNEGO I SKUTECZNEGO
PUBLIC RELATIONS
DOBRE PRAKTYKI BUDOWANIA I REALIZACJI
STRATEGII KOMUNIKACJI ZEWNĘTRZNEJ I WEWNĘTRZNEJ
24. – 25. WRZEŚNIA 2020 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE dla menedżerów oraz pracowników, którzy są odpowiedzialni za budowanie i realizację strategii komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej zgodnie z najlepszymi praktykami PUBLIC RELATIONS.
- celem szkolenia jest : zapoznanie uczestników z całokształtem zagadnień związanych z public relations, w tym z zasadami oraz metodami planowania, realizacji i weryfikacji skuteczności działalności public relations, która ma fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania różnego typu organizacji, szczególnie w sytuacji dynamicznie zachodzących zmian o charakterze społecznym i gospodarczym, w tym m.in. :
- przypomnienie i utrwalenie wiedzy na temat czym jest Public Relations i jaka jest jego rola w budowaniu sukcesu organizacji,
- przekazanie wiedzy o zasadach budowania skutecznego Public Relations,
- wzmocnienie wiedzy na temat miejsca Public Relations w tworzeniu kultury organizacyjnej,
- wzmocnienie wiedzy o narzędziach wizerunkowych,
- uczestnicy szkolenia dowiedzą się m.in. :
- co stanowi istotę rzetelnego Public Relations,
- w jaki sposób patrzeć całościowo na wizerunek organizacji,
- w jaki sposób definiować prawidłowo cele komunikacyjne,
- w jaki sposób przekazywać prawidlowo treści wizerunkowe,
- czym się cechuje prawidłowo dobrana i przygotowana narracja komunikacyjna,
- w jaki sposób dostosowywać styl komunikacji do wybranych narzędzi Public Relations,
- metody szkoleniowe : ponieważ szkolenie jest głównie nakierowane na nabycie praktycznych umiejętności stąd podstawowymi metodami pracy podczas szkolenia będą:
- krótkie wykłady i prezentacje interaktywne,
- praca w grupach i w parach,
- burze mózgów,
- dyskusje,
- analizy przypadków,
- konsultacje przez wykładowcę zgłaszanych problemów/wątpliwości,
- szkolenie prowadzi : AGNIESZKA BIERNACKA – SZPUNAR – doświadczony menedżer, specjalista zarządzania, public relations i inwestor relations; absolwentka MBA w Teeside University w Anglii i Akademii Ekonomicznej w Krakowie; ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy w międzynarodowej korporacji, w samorządzie gospodarczym oraz na rynku kapitałowym; pracowała na stanowisku Rzecznika prasowego oraz Kierownika ds. Public Relations w PLIVIE Kraków, Wice Dyrektora Izby Przemysłowo – Handlowej w Krakowie, Wice Prezesa – Dyrektora Zarządzającego w Biel Public Relations sp. z o.o.; prowadzi zajęcia z zakresu Public Relations dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych Collegium Civitas w Warszawie oraz dla studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; od wielu lat współpracuje z firmami w zakresie budowania efektywnych strategii komunikacyjnych; prowadzi indywidualnie szkolenia jako ekspert PR; specjalizuje się w konsultacjach, dotyczących media relations, komunikacji wewnętrznej w firmie oraz komunikacji kryzysowej; autorka popularnych programów szkoleniowych m.in. : Skuteczna komunikacja prasowa i internetowa, Public Relations – jak skutecznie komunikować się z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym; Efektywna promocja instytucji ( z wykorzystaniem narzędzi Public Relations, marketingu i internetu );
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 24. września ( 9.00 – 15.00 ) – 25. września ( 9.00 – 15.00 ) 2020 roku;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu /,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie clickmeeting;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować na https://clickmeeting.com/pl i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;
- uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2020 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 18. września 2020 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651, 502 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
ISTOTA RZETELNEGO I SKUTECZNEGO
PUBLIC RELATIONS
24. – 25. WRZEŚNIA 2020 ROKU
1. Public Relations – czym jest, a czym nie jest :
- Różnorodność definicji,
- Podstawowe wartości, na których opiera się PR,
- Cel działań Public Relations,
- Zakres działania PR w organizacji,
- Wizerunek a tożsamość organizacji,
2. Część warsztatowa :
- PR a reklama – analiza przykładów, definiowanie różnic,
- PR a marketing – analiza przykładów, definiowanie różnic,
- Analizowanie przykładów trafionej i chybionej identyfikacji wizualnej,
- Analiza reklam korporacyjnych i komercyjnych w kontekście zasad rzetelnego PR,
3. Rola emocji w budowaniu wizerunku organizacji :
- Misja jako przypomnienie o celu istnienia organizacji i podstawa do kształtowania wizerunku,
- Definiowanie celów wizerunkowych organizacji na podstawie misji,
- Rola wartości przyjętych przez organizację w procesie realizacji misji i budowy wizerunku,
4. Cześć warsztatowa :
- Przegląd przykładów misji oraz wartości wdrożonych w organizacjach,
- Analiza przykładów własnych organizacji,
5. Audyt komunikacyjny – niezbędna diagnoza istniejących działań PR oraz ich skuteczności w osiąganiu założonych celów :
- W jakich sytuacjach konieczne jest przeprowadzenie audytu komunikacyjnego?
- W jakim celu przeprowadzamy audyt?
- Elementy badane i narzędzia audytu komunikacyjnego,
- Zagrożenia wynikające z zaniedbania monitorowania działań komunikacyjnych,
6. Podstawy budowania planu komunikacyjnego :
- Najważniejsze kroki budowania planu,
- Definiowanie celów komunikacyjnych wspierających cele strategiczne organizacji,
- Rodzaje strategii komunikacyjnych ze względu na profil organizacji,
7. Analiza otoczenia organizacji – zdefiniowanie grup interesariuszy istotnych dla wizerunku organizacji :
- Grupy publiczności zewnętrznych i wewnętrznych,
- Różnice w definiowaniu publiczności istotnych dla organizacji pod względem wizerunkowym, a marketingowym,
8. Część warsztatowa :
- Definiowanie grup publiczności dla wybranych organizacji,
- Analiza grup publiczności dla organizacji reprezentowanych przez uczestników zajęć,
9. Komunikacja wewnętrzna – jak zbudować armię ambasadorów organizacji :
- Rola pracowników w budowaniu zewnętrznego wizerunku organizacji – budowanie emocjonalnej więzi,
- Narzędzia diagnozowania nieefektywnej komunikacji wewnętrznej; zagrożenia dla organizacji,
- Budowa planu komunikacji wewnętrznej – kluczowe punkty,
- Narzędzia komunikacji wewnętrznej,
10. Część warsztatowa :
- Definiowanie korzyści dla organizacji z wdrożonej sprawnej komunikacji wewnętrznej,
- Opracowywanie w parach jednego z narzędzi.
11. Komunikacja zewnętrzna – budowanie relacji z różnymi grupami odbiorców (przegląd narzędzi i metod) :
- Sponsoring – wizerunkowe narzędzie, wspierające działania marketingowe organizacji,
- Projekty CSR (odpowiedzialność społeczna organizacji), jako jeden za najważniejszych z punktu widzenia klientów i akcjonariuszy obszarów aktywności organizacji,
- Media Relations – główne zasady budowania partnerskich relacji,
- Event PR – wydarzenia szyte na miarę celów komunikacyjnych,
12. Część warsztatowa :
- Proponowanie partnerów dla organizacji uczestników w obszarach Sponsoringu i CSR,
- Określanie celów wizerunkowych dla zaproponowanych akcji,
- Definiowanie mediów istotnych z pozycji organizacji reprezentowanych przez uczestników zajęć,
13. Kodeks Etyki Public Relations – podstawowe zasady działania ekspertów od PR oraz reguły ich współpracy z organizacjami.
14. Podsumowanie szkolenia.
Uwaga: program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.