SZKOLENIE ON – LINE
PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA
OBIEKTAMI BUDOWLANYMI
ZGODNIE ZE ZNOWELIZOWANYMI PRZEPISAMI USTAWY PRAWO BUDOWLANE
26. – 27. LISTOPADA 2020 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE dla inwestorów/właścicieli/administratorów, którzy są odpowiedzialni za prawidłowe zarządzanie obiektami budowlanymi.
Szkolenie jest kompleksowym przeglądem regulacji prawnych i procedur postępowania odnoszących się do zagadnień związanych z tematyką zajęć, w tym m.in. zostaną omówione znowelizowane przepisy Prawa budowlanego.
Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu połączonego z omawianiem studiów przypadków oraz udzielaniem wyjaśnień i praktycznych porad w odniesieniu do poszczególnych elementów programu.
- szkolenie prowadzi : mgr inż. architekt KRYSTYNA KRZECZKOWSKA
absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej / posiada uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej / oraz studium wyceny nieruchomości i studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu / rzeczoznawca majątkowy od 2001 roku, uprawnienia zawodowe nr 3620 /,
pracownik administracji rządowej z wieloletnią praktyką w postępowaniach wynikających z procedur budowlanych i w inspekcji nadzoru budowlanego II instancji – posiada doświadczenie w weryfikacji decyzji administracyjnych z różnych zakresów, a w szczególności związanych z weryfikacją poprawności przygotowania inwestycji i utrzymania obiektów budowlanych w odpowiednim stanie technicznym oraz nadzorem i kontrolą obiektów,
od 2001 roku członek Małopolskiego Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych i Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych w Warszawie a od 2013 roku członek Polskiego Towarzystwa Rzeczoznawców Majątkowych; legitymuje się tytułem zawodowym rzeczoznawcy majątkowego oraz dodatkowo uzyskanym tytułem Recognised European Valuer (REV136 TEGOVA) i posiada rekomendację Związku Banków Polskich do wyceny nieruchomości dla potrzeb zabezpieczenia wierzytelności, związanych z kredytem bankowym,
jako rzeczoznawca specjalizuje się w wycenie nieruchomości związanych z kwestiami zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, podziałami nieruchomości, ustanowieniem i oddziaływaniem stref ochronnych instalacji, urządzeń przesyłowych, wydzielenia dróg i innych związanych z wpływem punktowych i liniowych czynników oddziaływań na wartość nieruchomości; w wycenie nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych; w wycenie gruntów, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień problemowych – wpływ różnych specyficznych cech, podziały nieruchomości, wpływ hałasu, stref ograniczeń, stref planistycznych i ochronnych; możliwość sporządzania prognoz skutków uchwalenia planu miejscowego lub zmian w Studium uwarunkowań i kierunków polityki przestrzennej gminy,
mediator w sprawach dotyczących nieruchomości z rekomendacji stowarzyszenia mediatorów na liście Prezesa Sądu, przy Sądzie Okręgowym w Krakowie; biegły sądowy w dziedzinie wyceny nieruchomości oraz w sprawach dotyczących architektury i budownictwa; współautor artykułów publikowanych na stronie internetowej Polskiego Towarzystwa Rzeczoznawców Majątkowych,
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 26. listopada ( 9.00 – 15.00 ) – 27. listopada ( 9.00 – 15.00 ) 2020 roku;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu /,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie clickmeeting;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować na https://clickmeeting.com/pl i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;
- uwaga :– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2020 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 19. listopada 2020 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651,
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA
OBIEKTAMI BUDOWLANYMI
ZGODNIE ZE ZNOWELIZOWANYMI PRZEPISAMI USTAWY PRAWO BUDOWLANE
26. – 27. LISTOPADA 2020 ROKU
- Obowiązujące uregulowania prawne – kompleksowe omówienie przepisów, dotyczących tematu szkolenia, w tym procedury administracyjne i zmiany w Prawie budowlanym.
- Warunki przystąpienia do użytkowania obiektu budowlanego:
- obowiązki inwestora ( w tym m.in. wymagania w stosunku do wykonawcy) przed przystąpieniem do użytkowania budynku,
- najnowsze przepisy Prawa Budowlanego dotyczącego zawiadomienia – zgłoszenia zamiaru użytkowania budynku (w tym m.in. kiedy występuje obligatoryjność uzyskania pozwolenia Nadzoru Budowlanego na użytkowanie ),
- dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie lub skutecznego zgłoszenia zamiaru użytkowania (obiektu budowlanego – np. sieci, budynku), obowiązkowa kontrola obiektu budowlanego przez Nadzór Budowlany,
- Zasady prawidłowego użytkowania i eksploatacji obiektu budowlanego:
- aktualnie obowiązkowe przeglądy okresowe i kontrole obiektów budowlanych – zgodnie z najnowszymi wymaganiami Prawa budowlanego ( w tym m.in. kto za co odpowiada, kiedy i w jakich terminach oraz kto może je wykonywać)
- obowiązki właściciela i zarządcy obiektu budowlanego w zakresie utrzymania i użytkowania obiektu budowlanego ( w tym m.in. przed okresem zimowy oraz po okresie zimowym ),
- zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części ( w tym m.in. wymagane dokumenty; procedury i postępowanie administracyjne – akceptacje i zgody ),
- odpowiedzialność właściciela (zarządcy) za niewłaściwe użytkowanie obiektu budowlanego, jego stan techniczny i powodowanie zagrożenia dla: życia i zdrowia ludzi, mienia i środowiska,
- przykłady najczęstszych przyczyn występowania zaniedbań, złego stanu technicznego obiektów budowlanych i zagrożeń tym spowodowanych ( w tym m.in. zapobieganie, profilaktyka, zasady i sposoby usuwania zaniedbań ),
- Kontrole obiektu budowlanego – szczegółowo ich rodzaje i zakres:
- kontrola użytkowania budynku i obowiązkowe przeglądy: tzw. półroczne, roczne, pięcioletnie, każdorazowe, tzw. „nadzwyczajne”,
- osoby uprawnione do kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych i ich elementów ( w tym m.in. niezbędne kwalifikacje i wymagane dokumenty potwierdzające kwalifikacje),
- Uprawnienia organu nadzoru budowlanego – w przypadku stwierdzenia nieodpowiedniego stanu technicznego obiektu budowlanego.
6. Konsekwencje stwierdzenia niewłaściwego stanu obiektu budowlanego :
- przypadki złego stanu obiektu budowlanego,
- nakaz rozbiórki,
- opróżnienie obiektu budowlanego,
- środki zabezpieczające,
- obowiązek dokonania napraw,
- Awaria budowlana i katastrofa budowlana :
- definicje i postępowanie wyjaśniające,
- katastrofy nie wynikające ze zdarzeń losowych i zaistniałe z przyczyn losowych,
- postępowanie w sytuacji wystąpienia katastrofy budowlanej,
- obowiązki właściciela obiektu przy katastrofie budowlanej,
- komisja w/s katastrofy budowlanej,
- usuwania skutków katastrofy,
- Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego :
- pojęcie zmiany,
- zgłoszenie zmiany,
- uzupełnienia zgłoszenia zmiany,
- sprzeciw organu do zgłoszenia zmiany,
- wstrzymania użytkowania,
- legalizacja zmiany,
- Obowiązek prowadzenia ,,Książki obiektu budowlanego – KOB”:
- zasady prowadzenia książki obiektu budowlanego,
- obowiązkowe – zgodne z rozporządzeniem elementy KOB,
- kto jest odpowiedzialny za prowadzenie KOB ( w tym m.in. kogo można upoważnić do jej prowadzenia),
- przykłady praktyczne wpisów w KOB,
- Zasady prowadzenia robót budowlanych w użytkowanym obiekcie budowlanym:
- konserwacje,
- remonty,
- przebudowy (nadbudowy), modernizacje,
( w tym m.in. procedury prawidłowego przeprowadzania robót budowlanych; obowiązki właściciela/ zarządcy związane z planowanymi oraz prowadzonymi robotami budowlanymi (pozwolenia i uzgodnienia ).
Uwaga: program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.