SZKOLENIE ON – LINE / GRUDZIEŃ 2020 – Prawo budowlane – nowelizacja 2020, 17. – 18. grudnia 2020 roku


SZKOLENIE ON – LINE


PRAWO BUDOWLANE – NOWELIZACJA 2020

W trakcie zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia m.in. :

1. Zakres i uzasadnienie uchwalonej nowelizacji ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane.

2. Zmiany związane z procedurą przygotowania realizacji inwestycji przez inwestora – katalog dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych po nowelizacji ustawy prawo budowlane.

3. Nowy podział  projektu  na projekt zagospodarowania działki lub terenu, projekt architektoniczno – budowlany i projekt techniczny.

4. Organy właściwe do przyjęcia i weryfikacji dokumentacji budowlanej od inwestora, nowe terminy i sankcje dla podmiotów związane z uzgodnieniami dotyczącymi projektów.

5. Katalog robót budowlanych i zasady ich realizacji związane z formą rozpoczęcia robót budowlanych – decyzja o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych.

6. Katalog robót budowlanych i obiektów nie wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenia robót budowlanych.

7. Objęcie obowiązkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę robót budowlanych i obiektów budowlanych z urzędu lub na wniosek inwestora.

8. Katalog zmian istotnych i nieistotnych po nowelizacji ustawy prawo budowlane wraz z nowymi zasadami zmiany przeznaczenia części lub całości obiektu budowlanego.

9. Nowe zasady legalizacji obiektów budowlanych lub ich części.

10. Szczegółowa procedura związana z formą legalizacji obiektów budowlanych lub ich części.

17. – 18.  GRUDNIA 2020 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, uprzejmie zapraszam do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu stosowania znowelizowanych w 2020 roku przepisów ustawy Prawo budowlane / ustawa o zmianie ustawy – Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw; Dz.U. z 18. marca 2020 roku, poz. 471; tekst ujednolicony z 31. lipca 2020 roku /.  

  • szkolenie prowadzi : RADCA PRAWNY JACEK DUTKAod 35 lat specjalizuje się  w kompleksowej obsłudze podmiotów prywatnych i publicznych, w tym od ponad 20 lat z uwzględnieniem problematyki zamówień publicznych; zajmuje się doradztwem w zakresie zamówień publicznych dla zamawiających i wykonawców na każdym etapie postępowania przetargowego, realizowanego ze środków krajowych i Unii Europejskiej oraz innych funduszy pomocowych; znakomity wykładowca w dziedzinie prawa budowlanego, umów ( w szerokim spektrum zainteresowania uczestników zajęć ), zamówień publicznych, prawnych aspektów procesu inwestycyjnego, projektów POIiŚ;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przeprowadził liczne szkolenia w formule zewnętrznej i wewnętrznej m.in. :

  • Kompendium wiedzy o umowach – zawieranych w oparciu o przepisy Kodeksu cywilnego, Prawa budowlanego i Prawa zamówień publicznych,
  • Zamówienia publiczne na roboty budowlane – kompendium wiedzy
  • Prawne aspekty roboty budowlanej,
  • Kodeks cywilny w praktyce zamówień publicznych ( Kompleksowe omówienie stosowania przepisów Kodeksu cywilnego w zakresie nieuregulowanym w Prawie zamówień publicznych ),
  • Zawieranie umów w obrocie gospodarczym z uwzględnieniem przepisów Kodeksu cywilnego i Prawa zamówień publicznych,
  • Proces inwestycyjny – kompleksowe omówienie aspektów prawnych przygotowania i realizacji inwestycji budowlanej,
  • Zamówienia publiczne od A – Z,
  • Zamówienia publiczne dla praktyków,
  • Realizacja projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  • Kwalifikowalność wydatków w związku z realizacją projektów w ramach POIiŚ,

zajęcia prowadzone przez pana J. Dutkę są oceniane bardzo wysoko pod względem przygotowania merytorycznego oraz dydaktycznego; p. J. Dutka jest wyśmienitym znawcą praktycznych aspektów funkcjonowania prawa w obrocie gospodarczym, w tym realizowanym  w ramach zamówień publicznych; w bardzo interesujący i przystępny sposób omawia najtrudniejsze zagadnienia, a uczestnicy zajęć prowadzonych przez pana J. Dutkę – w anonimowych ankietach ewaluacyjnych – zawsze wystawiają wykładowcy najwyższe noty;


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE : 
  • szkolenie odbędzie się w dniach 17. grudnia ( 9.00 – 15.00 ) – 18. grudnia ( 9.00 – 15.00 ) 2020 roku;
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu /,
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie clickmeeting
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować na https://clickmeeting.com/pl i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;
  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2020 roku;

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :

    1. w terminie do 14. grudnia 2020 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz

    2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

    Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

    Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

    1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
    2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

    W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

    Z wyrazami szacunku , 

    Bolesław Budzicz

    573 325 651


PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :

PRAWO BUDOWLANE – NOWELIZACJA 2020

17. – 18. GRUDNIA 2020 ROKU


  1. Przedmiot regulacji
  2. Definicje
  3. Zasada wolności budowlanej
  4. Obiekt budowlany – zasady projektowania; zasady użytkowania; świadectwo charakterystyki energetycznej; osoba sporządzająca świadectwo charakterystyki energetycznej; rejestr osób, które złożyły z wynikiem pozytywnym egzamin uprawniający do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej
  5. Zagospodarowanie działek budowlanych lub terenów z obiektami budowlanymi lub ich zespołami
  6. Odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych
  7. Zastosowanie w obiekcie budowlanym wyrobów o należytych właściwościach użytkowych
  8. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie
  9. Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego
  10. Obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego; obowiązek zapewnienia nadzoru autorskiego
  11. Obowiązki projektanta; wyłączenia; oświadczenie o sporządzeniu projektu]
  12. Uprawnienia projektanta
  13. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na budowie
  14. Obowiązki kierownika budowy
  15. Uprawnienia kierownika budowy
  16. Obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego
  17. Uprawnienia inspektora nadzoru inwestorskiego
  18. Koordynator inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności
  19. Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych
  20. Rozpoczęcie robót budowlanych; strony postępowania w sprawie pozwolenia na budowę
  21. Budowy i roboty budowlane niewymagające pozwolenia na budowę
  22. Budowa przyłączy i stacji ładowania – bez obowiązku zgłoszenia
  23. Zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych; sprzeciw; nałożenie obowiązku uzyskania pozwolenia na wykonanie obiektu lub robót budowlanych
  24. Informacja w Biuletynie Informacji Publicznej
  25. Rozbiórka budynków, budowli, obiektów budowlanych; nałożenie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę; termin rozpoczęcia robót zabezpieczających i rozbiórkowych
  26. Warunki wydania pozwolenia na budowę lub rozbiórkę obiektu budowlanego
  27. Zakres przedmiotowy pozwolenia na budowę; załączniki do wniosku o pozwolenie na budowę; załączniki do wniosku o pozwolenie na budowę obiektów budowlanych; załączniki do wniosku o pozwolenie na rozbiórkę
  28. Projekt budowlany – wymagania, elementy, zatwierdzenie; decyzja o zatwierdzeniu projektu budowlanego poprzedzająca wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę
  29. Sprawdzenie spełnienia wymagań; decyzja o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę; kara
  30. Skarga do sądu administracyjnego na decyzję o pozwoleniu na budowę; wstrzymanie wykonania decyzji; kaucja na zabezpieczenie roszczeń inwestora
  31. Decyzja o pozwoleniu na budowę – elementy
  32. Istotne i nieistotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego lub innych warunków decyzji o pozwoleniu na budowę; decyzja o zmianie pozwolenia na budowę
  33. Wprowadzanie zmian w projekcie technicznym; odstąpienie od projektu technicznego; okazywanie projektu technicznego
  34. Wygaśnięcie, uchylenie albo stwierdzenie nieważności decyzji o pozwoleniu na budowę
  35. Wniosek o pozwolenie na budowę tymczasowego obiektu budowlanego
  36. Wyłączenie możliwości stwierdzenia nieważności decyzji o pozwoleniu na budowę ze względu na upływ czasu  
  37. Przesłanie decyzji o pozwoleniu na budowę organowi, który wydał decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu; rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę; przechowywanie zatwierdzonych projektów budowlanych
  38. Prowadzenie robót budowlanych przy obiekcie budowlanym objętym ochroną zabytków
  39. Przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę i pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych na rzecz innego podmiotu; strony postępowania
  40. Rozpoczęcie budowy; zawiadomienie o terminie; prace przygotowawcze
  41. Obowiązki inwestora w związku z prowadzeniem robót
  42. Geodezyjne wyznaczenie obiektu budowlanego w terenie; geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza
  43. Zawiadomienie o zmianie uczestników procesu budowlanego
  44. Dziennik budowy; dziennik montażu; dziennik rozbiórki
  45. Obowiązki kierownika budowy przed rozpoczęciem budowy
  46. Tablica informacyjna
  47. Ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia
  48. Przechowywanie dokumentów stanowiących podstawę wykonania robót budowlanych
  49. Zgoda właściciela sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu (najemcy) na wejście; decyzja o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości; zajęcie pasa drogowego na potrzeby budowy
  50. Postępowanie w sprawie rozpoczęcia i prowadzenia robót budowlanych z naruszeniem ustawy
  51. Samowola budowlana; decyzja nakazująca rozbiórkę obiektu budowlanego będącego w budowie lub jego części albo wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę; postanowienie o wstrzymaniu prowadzenia robót budowlanych
  52. Złożenie wniosku o legalizację
  53. Dokumenty legalizacyjne
  54. Sprawdzenie spełnienia wymagań; opłata legalizacyjna; postanowienie o obowiązku usunięcia nieprawidłowości
  55. Opłata legalizacyjna – zwrot, zaliczenie w poczet kosztów wykonania zastępczego
  56. Stosowanie przepisów Ordynacji podatkowej do opłaty legalizacyjnej
  57. Wysokość opłaty legalizacyjnej
  58. Przesłanki wydania decyzji o rozbiórce obiektu budowlanego
  59. Przesłanki wszczęcia uproszczonego postępowania legalizacyjnego
  60. Dokumenty legalizacyjne w uproszczonym postępowaniu legalizacyjnym
  61. Sprawdzenia dokonywane w trakcie uproszczonego postępowania legalizacyjnego
  62. Rozstrzygnięcia wydawane w uproszczonym postępowaniu legalizacyjnym
  63. Inne przesłanki wstrzymania robót budowlanych
  64. Następstwa (skutki) wykonywania robót budowlanych pomimo ich wstrzymania
  65. Decyzja o nałożeniu obowiązków i sprawdzenie ich wykonania; decyzja nakazująca zaniechanie dalszych robót budowlanych bądź rozbiórkę obiektu lub jego części, bądź doprowadzenie obiektu do stanu poprzedniego
  66. Adresaci obowiązków określanych w postanowieniach i decyzjach; zasady ponoszenia kosztów wykonania decyzji
  67. Zasady ponoszenia kosztów rozbiórki obiektu budowlanego
  68. Wszczęcie postępowania z urzędu lub na wniosek
  69. Zakończenie budowy Przystąpienie do użytkowania obiektu budowlanego, na którego wzniesienie jest wymagane pozwolenie na budowę lub zgłoszenie – zawiadomienie organu o zakończeniu budowy
  70. Przystąpienie do użytkowania obiektu budowlanego, na którego wzniesienie jest wymagane pozwolenie na budowę – decyzja o pozwoleniu na użytkowanie
  71. Zawiadomienie PIS i PSP o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania
  72. Załączniki do zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego lub wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie
  73. Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego; strona w postępowaniu w sprawie pozwolenia na użytkowanie
  74. Kontrola budowy w zakresie jej zgodności z ustaleniami i warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę oraz z projektem budowlanym
  75. Termin przeprowadzenia kontroli budowy; uczestnictwo inwestora w kontroli budowy
  76. Protokół z przeprowadzenia kontroli budowy
  77. Podmiot przeprowadzający kontrolę budowy; upoważnienie do przeprowadzenia kontroli budowy
  78. Kara w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w trakcie obowiązkowej kontroli
  79. Postanowienie o wymierzeniu kary; termin uiszczenia kary; ściągnięcie kary w drodze egzekucji administracyjnej
  80. Wyłączenie możliwości stwierdzenia nieważności decyzji o pozwoleniu na użytkowanie ze względu na upływ czasu
  81. Pouczenie; wymierzenie kary z tytułu nielegalnego użytkowania obiektu budowlanego
  82. Przekazanie właścicielowi lub zarządcy obiektu dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej
  83. Umowa o roboty budowlane w kodeksie cywilnym i Ustawie Prawo zamówień publicznych

Uwaga: program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *