SZKOLENIE ON – LINE
CYKL SZKOLEŃ W RAMACH
AKADEMII NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
CZĘŚĆ 1. :
NOWE PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
OMÓWIENIE FUNDAMENTALNYCH ZMIAN W PRZEPISACH,
OBOWIĄZUJĄCYCH OD 1. STYCZNIA 2021 ROKU
W TYM M.IN. :
PRZEWODNIK PO NOWEJ USTAWIE PZP WRAZ Z ANALIZĄ PORÓWNAWCZĄ PRZEPISÓW OBOWIĄZUJĄCYCH Z PRZEPISAMI NOWYMI
SCHEMAT PRZEBIEGU PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
W TRYBIE PODSTAWOWYM W TRZECH WARIANTACH :
1. BEZ NEGOCJACJI
2. Z MOŻLIWOŚCIĄ NEGOCJACJI
3. Z KONIECZNOŚCIĄ NEGOCJACJI
OPINIE I ANALIZY URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, DOTYCZĄCE NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
TEKST NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH WRAZ Z KOMENTARZEM WPROWADZAJĄCYM
21. – 22. STYCZNIA 2021 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniach, w ramach AKADEMII NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, poświęconych szczegółowemu umówieniu przepisów zupełnie nowej ustawy Prawo zamówień publicznych, obowiązującej od 1. stycznia 2021 roku.
Nowe Prawo zamówień publicznych zastąpi ustawę z 29. stycznia 2014 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2019 poz. 1843) i będzie stanowiło fundamentalną zmianę w przepisach, do której powinni przygotować się Zamawiający i Wykonawcy.
W tym celu, firma KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje opracowała cykl sześciu szkoleń, podczas których w sposób kompleksowy będą omówione nowe przepisy w odniesieniu do praktycznych aspektów poszczególnych specjalnie wybranych obszarów tematycznych, mających najważniejsze znaczenie dla procedury udzielania zamówienia publicznego oraz realizacji umowy o zamówienie publiczne :
- Nowe Prawo zamówień publicznych : wprowadzenie do nowych przepisów wraz z ich kompleksowym umówieniem,
- Umowy w Nowym Prawie Zamówień Publicznych : w tym m.in. nakaz współdziałania zamawiającego i wykonawcy; klauzule abuzywne, obligatoryjne postanowienia umowne.
- Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi : w tym m.in. udzielanie zamówień w zależności od ich wartości – nowe zasady.
- Nowe zasady udzielania zamówień publicznych w zależności od wartości zamówienia . Nowe progi kwotowe w Nowym Prawie Zamówień Publicznych.
- Zamówienia na roboty budowlane w Nowym Prawie zamówień publicznych : w tym m.in. dostosowanie ustawy Pzp do realiów rynkowych.
- Zamawianie systemów informatycznych i dostaw IT : w tym m.in. istotne zmiany wynikającego z przepisów Nowego Prawie zamówień publicznych.
Obecnie zapraszamy Państwa do udziału w pierwszym szkoleniu
/ które ze względów bezpieczeństwa będzie prowadzone ON – LINE /
w ramach AKADEMII NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH pt. :
NOWE PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
wprowadzenie do nowych przepisów
wraz z ich kompleksowym omówieniem
21. – 22. STYCZNIA 2021 ROKU
PROGRAM SZKOLENIA:
Wstęp:
- cel wprowadzanych zmian,
- wyłączenia przedmiotowe,
- wyłączenia podmiotowe,
- zakres przedmiotowy i podmiotowy stosowania nowej ustawy Pzp,
- nowe progi kwotowe,
- Zamawiający publiczni, Zamawiający sektorowi, Zamawiający subsydiowani,
1. Systematyka nowej ustawy – Przewodnik po ustawie Pzp – z uwzględnieniem zmian.
2. Zamówienia od progu 50 000 zł do 130 000 zł – zasady przygotowania i udzielania zamówień.
3. Definicje w nowej ustawie PZP i ich znaczenie dla prowadzonych postępowań i efektywności dokonywanych zakupów.
4. Plany postępowań o udzielenie zamówienia – obowiązkowa aktualizacja w trakcie roku budżetowego.
5. Przygotowanie postępowania :
- opis przedmiotu zamówienia,
- szacowania wartości zamówienia i konkursu – niedozwolony podział zamówienia na części w tym – unikanie stosowania przepisów ustawy,
- dobór trybu udzielenia zamówienia.
6. Wykonanie obowiązkowej analizy zamawianych dostaw, usług, robót budowlanych przed wszczęciem postępowania; zwiększenie znaczenia dialogu z Wykonawcami.
7. Nowe regulacje w zakresie zasad prowadzenia postępowania, w tym w zakresie osób odpowiedzialnych za prowadzenie postępowania – komisje przetargowe.
7.1. Zmiany w zakresie przesłanek wyłączenia z postępowania.
8. Tryby udzielania zamówień dla postępowań poniżej i powyżej progów unijnych; podział ze względu na wartość – różnice ( przewodnik po zmianach – w ujęciu tabelarycznym):
1) tryb podstawowy,
2) przetarg nieograniczony;
3) przetarg ograniczony;
4) negocjacje z głoszeniem;
5) negocjacje bez ogłoszenia;
6) dialog konkurencyjny;
7) partnerstwo innowacyjne;
8) zamówienie z wolnej ręki.
9. Usługi społeczne – nowe regulacje.
10. Specyfikacja Warunków Zamówienia po nowelizacji.
10.1. Zasady prowadzenia negocjacji z Wykonawcami.
10.2. Wyjaśnienia treści Specyfikacji Warunków Zamówienia – terminy, zmiana treści dokumentów zamówienia przez Zamawiającego w toku postępowania.
10.3. Zasady komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcą.
10.4. Projekt umowy jako załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia – wymogi nowego Prawa zamówień publicznych przy budowie IPU/wzoru umowy/projektu umowy.
11. Minimalne terminy ustawowe na przeprowadzenie procedury.
12. Zasady publikacji ogłoszenia o zamówieniu oraz udostępnianie dokumentów zamówienia – nowe zasady postępowania. Pozostałe obowiązki publikacyjne w toku postępowania.
13. Zasady sporządzania oferty przez Wykonawcę oraz jej składania.
13.1. Prowadzenie postępowania w formie elektronicznej.
14. Termin związania ofertą, przedłużanie okresu związania ofertą.
15. Zmiany w stosunku do obecnego stanu prawnego w zakresie wnoszenia wadium w postępowaniu.
16. Kryteria oceny ofert w postępowaniu po nowelizacji. (Tabela zmian).
17. Zasady kwalifikacji podmiotowej Wykonawców (obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia).
18. Dokumenty i oświadczenia przedkładane przez Wykonawcę w postępowaniu.
- ważność dokumentów,
- zasady uzupełniania.
- podmiotowe środki dowodowe.
19. Konsorcja (podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie) i podmioty trzecie w postępowaniu – bardzo istotne zmiany.
20. Otwarcie ofert :
- oferty składane w postaci elektronicznej ( jak skutecznie zabezpieczyć poprawne otwarcie ofert),
- możliwość otwarcia w innym niż wyznaczony terminie,
- badanie i ocena ofert,
- dokumenty i oświadczenia składane w postępowaniu,
- uzupełnianie przedmiotowych środków dowodowych – wezwanie do złożenia lub uzupełnienia środków dowodowych,
- nowe przesłanki odrzucenia oferty w postępowaniu,
- wybór oferty po terminie związania,
- oferty dodatkowe w postępowaniu,
21. Wynik postępowania – zasady publikacji/zakres informacji podanych w ogłoszeniu o wyborze najkorzystniejszej oferty.
22. Nowe przesłanki unieważnienie postępowania.
23. Umowa w nowym Prawie zamówień publicznych:
- obowiązkowe klauzule w umowie, klauzule abuzywne,
- klauzule niedozwolone,
- zabezpieczenie interesów wykonawcy – odejście od monopolistycznej pozycji Zamawiającego przy budowie IPU/wzoru umowy,
- zasady aneksowania umów,
- nowe zasady waloryzacja wynagrodzeń,
- zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
23.1.Podwykonawstwo i obligatoryjne klauzule dotyczące podwykonawstwa w umowie.
24. Prawo odstąpienie od umowy lub jej unieważnienia . Bardzo istotne przepisy wprowadzone nową ustawą Pzp.
25. Zasady stosowania zaliczek / częściowych płatności w umowach.
26. Nowe, dodatkowe obowiązki informacyjne Zamawiającego związane z zawarciem umowy oraz jej realizacją (tzw. ewaluacja realizacji umowy) lub zakończeniem realizacji umowy.
27. Dokumentowanie postępowania oraz archiwizacja dokumentów. Nowe przepisy dotyczące prowadzenia protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia.
28. Nowe, dodatkowe obowiązki informacyjne.
28.1.Zasady udostępniania dokumentacji z postępowania.
29. Obowiązki publikacyjne ciążące na Zamawiających.
30. Środki ochrony prawnej w nowym Prawie zamówień publicznych.
30.1. Katalog możliwych do zaskarżenia czynności Zamawiającego oraz przepisy regulujące czynności w postępowaniu odwoławczym.
31. Skarga do Sądu – nowe rozwiązania ustawowe.
32. Kontrola dokumentacji z postępowania.
33. Dyskusja.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
Udział w szkoleniu / ze względów bezpieczeństwa prowadzonemu ON – LINE / pozwoli na dokładne zapoznanie się z przepisami Nowego Prawa Zamówień Publicznych, które zostaną kompleksowo omówione w kontekście ich interpretacji oraz praktycznego stosowania.
- szkolenie jest przeznaczone dla m.in. : osób odpowiedzialnych za przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, osób wchodzących w skład komisji przetargowych, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych,
- szkolenie prowadzi : SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od 24 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 15 lat dla jednej z największych publicznych uczelni a od 2 lat dla jednej z czołowych instytucji naukowo – badawczych;
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia – cieszące się dużym zainteresowaniem i bardzo wysoko ocenione pod względem przygotowania merytorycznego trenera oraz przydatności przekazanej wiedzy w codziennej pracy osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i nadzór nad zamówieniami publicznymi – na temat m.in. :
- Nowe Prawo Zamówień Publicznych,
- Przetarg po elektronizacji zamówień publicznych,
- Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem: e-Jedz, e – Zamówienia, przepisów RODO,
- Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
- Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 21. stycznia ( 9.00 – 15.00 ) – 22. stycznia ( 9.00 – 15.00 ) 2021 roku;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2021 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 18. stycznia 2021 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651