SZKOLENIE ON – LINE
SZKOLENIE DLA INWESTORÓW PUBLICZNYCH :
PRAKTYCZNE ASPEKTY
PRZYGOTOWANIA I REALIZACJI
BUDOWLANEGO PROCESU INWESTYCYJNEGO
Z UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZEJ NOWELIZACJI
PRAWA BUDOWLANEGO ORAZ PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
W trakcie zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia m.in. :
1. Uruchomienie inwestycji
2. Podstawowe przepisy regulujące proces inwestycyjny
3. Podstawowe informacje na temat planowania przestrzennego
4. Ustalenie warunków zabudowy
5. Inwestycje szczególne
6. Postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko
7. Wybór wykonawcy robót
8. Opis przedmiotu zamówienia
9. Określenia wartości zamówienia
10. Umowa o roboty budowlane
11. Zabezpieczenie wykonania
12. Zaliczki
13. Ubezpieczenia w procesie realizacji robót
14. Prawo budowlane – Definicje
15. Organy administracji i nadzoru
16. Przygotowanie robót
17. Obowiązki uczestników procesu realizacji robót
18. Rozpoczęcie działań na budowie
19. Zmiany w projekcie
20. Oddanie obiektu do użytkowania
21. Skutki nieprzestrzegania prawa w procesie inwestycyjnym
29. – 30. MARCA 2021 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE dla przedstawicieli inwestorów publicznych, którzy są odpowiedzialni za przygotowanie i realizację budowlanego procesu inwestycyjnego.
Szkolenie będzie prowadzone w oparciu o obowiązujący stan prawny oraz będzie uwzględniać znowelizowane przepisy ustawy Prawo budowlane / obowiązujące od 19. września 2020 roku / i ustawy Prawo zamówień publicznych / obowiązujące od 1. stycznia 2021 roku /.
- szkolenie prowadzi : DR INŻ. JACEK WACŁAW PILISZEK – inżynier, z ponad 35 – letnim doświadczeniem w dziedzinie budownictwa i inwestycji ( w kraju i za granicą ) pracował jako ekspert przy realizacji kontraktów budowlanych o wielkich wartościach ; Członek Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów (FIDIC) i Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Konsultingu Inżynierskiego (EFCA) poprzez Stowarzyszenie Inżynierów Doradców i Konsultantów SIDIR – obecnie Członek Zarządu SIDIR, arbiter Sądu Arbitrażowego SIDIR, Rozjemca SIDIR; posiada Certyfikat Niezależnego Inżyniera Konsultanta FIDIC; legitymuje się ugruntowanym doświadczeniem praktycznym jako m.in. Kierownik Budowy, Inżynier Budowy, Menedżer Projektu, Ekspert Kluczowy w sprawach dotyczących kompleksowego planowania, realizacji i rozliczania robót budowlanych, w tym również w ramach zamówień publicznych; znakomity wykładowca w dziedzinie praktycznych aspektów prawa budowlanego, praktycznych aspektów budowlanego procesu inwestycyjnego, praktycznych aspektów kosztorysowania i rozliczania robót budowlanych, realizacji inwestycji zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC ( na różnym poziomie zaawansowania ), utrzymania obiektów budowlanych, zintegrowanego zarządzania projektem budowlanym, stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w przygotowaniu i realizacji inwestycji budowlanych,
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 29. marca ( 9.00 – 15.00 ) – 30. marca ( 9.00 – 15.00 ) 2021 roku;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu /,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;
- uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2021 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 22. marca 2021 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
PRAKTYCZNE ASPEKTY PRZYGOTOWANIA I REALIZACJI
BUDOWLANEGO PROCESU INWESTYCYJNEGO
Z UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZEJ NOWELIZACJI
PRAWA BUDOWLANEGO ORAZ PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
29. – 30. MARCA 2021 ROKU
1. Uruchomienie inwestycji
a. Proces inwestycyjny a proces budowlany
b. Cykl projektu
2. Podstawowe przepisy regulujące proces inwestycyjny
a. Przegląd przepisów
b. Inwestycje celu publicznego i przestrzeń publiczna
3. Podstawowe informacje na temat planowania przestrzennego
a. Szczeble planowania
b. Studium kierunków uwarunkowań i rozwoju przestrzennego gminy i mpzp
c. Dyskusja – zalety i wady przypadków istnienia i braku mpzp
d. Renta planistyczna, odszkodowania i opłaty
4. Ustalenie warunków zabudowy
a. Procedura
b. Parametry
c. Praktyka i orzecznictwo
5. Inwestycje szczególne
a. Podstawowe specustawy dla procesu inwestycyjno – budowlanego; omówienie
b. Szczegółowe omówienie wybranej specustawy (zgodnie z zainteresowaniem uczestników szkolenia)
c. Dyskusja – zalety specustawy, możliwość stosowania
6. Postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko
a. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
b. Podział przedsięwzięć ze względu na procedurę środowiskową
c. Kiedy potrzebna jest ocena oddziaływania na środowisko
7. Wybór wykonawcy robót
a. Na co zwrócić uwagę przygotowując SIWZ
b. Wybór trybu postępowania
8. Opis przedmiotu zamówienia
a. Regulacje prawne
b. Wybór formuły realizacji projektu – rozkład ryzyk
c. Projekt wykonawczy
d. Program funkcjonalno użytkowy
e. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
9. Określenia wartości zamówienia
a. Opis sposobu określania ceny
b. Obmiar i ryczałt
10. Umowa o roboty budowlane
a. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
b. Konsekwencje niezrównoważonych umów
11. Zabezpieczenie wykonania
a. Zalety i wady różnych form zabezpieczenia
b. Zapisy ograniczające odpowiedzialność ubezpieczycieli
12. Zaliczki
13. Ubezpieczenia w procesie realizacji robót
a. Warunki ubezpieczeń wg Warunków Kontraktowych FIDIC
b. Monachijski standard ubezpieczeń robót budowlanych
14. Prawo budowlane – Definicje
a. Pojęcia, na które warto zwrócić uwagę
b. Definicje wymagające komentarza/uzupełnienia
15. Organy administracji i nadzoru
16. Przygotowanie robót
a. Niezbędna dokumentacja
b. Opiniowania i uzgadnianie projektu
c Pozwolenie na budowę czy zgłoszenie
d. Projekt budowlany i inne dokumenty do wniosku o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia robót
e. Decyzja o pozwoleniu na budowę – przykład
f. Plan BIOZ
17. Obowiązki uczestników procesu realizacji robót
a. Inwestor/zamawiający /zleceniodawca
b. Projektant
c. Prawo autorskie a nadzór autorski
d. Odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych – przykłady
e. Wykonawca i jego przedstawiciele
f. Podwykonawstwo
g. Nadzór techniczny
h. Konieczność ustanowienia nadzoru
i. Inżynier wg FIDIC
18. Rozpoczęcie działań na budowie
a. Dokumenty niezbędne do rozpoczęcia robót
b. Dziennik Budowy – przykłady
19. Zmiany w projekcie
a. Według Praw budowlanego
b. Według Prawa zamówień publicznych
20. Oddanie obiektu do użytkowania
a. Zawiadomienie
b. Pozwolenie na użytkowanie
c. Kontrola obowiązkowa na budowie – podstawowe trudności
21. Skutki nieprzestrzegania prawa w procesie inwestycyjnym
a. Rodzaje odpowiedzialności
b. Samowola budowlana
c. Legalizacja samowoli
d. Odpowiedzialność zawodowa i karna