SZKOLENIE ON – LINE
PRAKTYCZNE ASPEKTY
NOWEJ USTAWY
PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
KOMPLEKSOWE OMÓWIENIE / NA PRZYKŁADACH / W JAKI SPOSÓB
PRAWIDŁOWO INTERPRETOWAĆ I STOSOWAĆ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY
NA KAŻDYM ETAPIE PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
W trakcie zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia m.in. :
- Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie nowej ustawy Pzp.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne.
- Zamówienia poniżej 130 000 zł.
- Zmiany w umowach według nowej ustawy PZP.
- Środki ochrony prawnej.
- Dokumentowanie postępowania.
- Kontrola zamówień publicznych.
9. – 10. WRZEŚNIA 2021 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia / na przykładach / z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania przepisów nowej ustawy Prawo Zamówień Publicznych na każdym etapie procedury udzielenia zamówienia publicznego.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
PRAKTYCZNE ASPEKTY
NOWEJ USTAWY
PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
9. – 10. WRZEŚNIA 2021 ROKU
Część I. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Plan zamówień publicznych;
2. Wstępne konsultacje rynkowe;
3. Analiza potrzeb i wymagań – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
4. Powołanie Komisji Przetargowej i organizacja Komisji Przetargowej – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
Część II. Postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie nowej ustawy Pzp.
1. Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym;
2. SWZ wg. nowego PZP – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
3. Wyjaśnienie treści SWZ – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
4. Opis przedmiotu zamówienia;
5. Zwołanie zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia treści SWZ – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
6. Zmiana treści SWZ – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
7. Warunki udziału w postępowaniu;
8. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia., wzór pełnomocnictwa oraz umowy konsorcjum;
9. Udostępnianie potencjału, wzór zobowiązania;
10. Podwykonawstwo;
11. Wadium wg. nowego PZP;
12. Nowa procedura otwarcia ofert – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
13. Przedmiotowe i podmiotowe środki dowodowe;
14. Wezwanie do uzupełnienia lub złożenia przedmiotowych środków dowodowych na podstawie art. 107 ust. 2 PZP – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
15. Wezwanie na podstawie art. 126 PZP do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
16. Wezwanie do złożenia, uzupełnienia, wyjaśnienia JEDZ i/lub podmiotowych środków dowodowych na podstawie art. 128 PZP – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
17. Wezwanie na podstawie art. 128 ust. 1 PZP z art. 122 PZP dotyczącego podmiotu trzeciego – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
18. Badanie ocena ofert,
– wezwanie do wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny
– poprawa omyłek
– wezwanie do wyjaśnienia treści oferty
omówienie ww. zagadnień przy użyciu wzorów dokumentów;
19. Wykluczenie z postępowania;
20. Odrzucenie oferty;
21. Podstawy unieważnienia postępowania, przykładowe zawiadomienie o unieważnieniu postępowania;
22. Termin związania ofertą;
23. Przedłużenie terminu związania ofertą – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
24. Zwrócenie się o wyrażenie zgody na wybór oferty po upływie terminu związania ofertą – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
25. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
26. Wybór drugiej najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
27. Udostępnianie ofert konkurencji i protokołu z postępowania;
28. Zasada jawności postępowania a utajnienie oferty – wzór uzasadnienia utajnienia części oferty i/lub wyjaśnień wykonawcy.
Cześć III. Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne.
1. Tryb podstawowy – mówienie 3 wariantów, symulacja postępowania w każdym z wariantów;
2. SWZ w zamówieniach „krajowych|” – omówienie na podstawie wzoru dokumentu;
3. Wezwanie do złożenia podmiotowych środków dowodowych na podstawie art. 284 PZP – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
4. Zaproszenie do negocjacji ofert – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
5. Informacja o zakończeniu negocjacji i zaproszenie do złożenia oferty dodatkowej – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
Część IV. Zamówienia poniżej 130 000 zł.
1. Regulamin udzielania zamówień poniżej kwoty bagatelnej – wzór dokumentu;
2. Zasady udzielania zamówień poniżej 130 000 zł;
3. Jak uniknąć zarzutu sztucznego podziału zamówienia;
4. Metody ustalania wartości szacunkowej zamówienia;
5. Odpowiedzialność dyscyplinarna.
Część V. Umowy oraz zmiany w umowach według nowej ustawy PZP.
1. Zasada współpracy Zamawiającego i Wykonawcy zgodnie z nowym PZP;
2. Klauzule abuzywne;
3. Pojęcie kary umownej;
4. Zasady kształtowania kar umownych i ich naliczania zgodnie z nowym PZP;
5. Dochodzenie należności z tytułu kar umownych i/lub naprawienia szkody związanej z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązania, zasady dokonywania potrąceń wierzytelności z tych tytułów przez zamawiającego;
6. Miarkowanie kar umownych;
7. Bieg przedawnienia roszczeń związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy;
8. Nowe zasady waloryzacji wynagrodzenia i zaliczek dla wykonawcy;
9. Elementy umowy PZP w dostawach i usługach;
10. Elementy umowy PZP w robotach budowlanych;
11. Kontrola Zamawiającego nad podwykonawcami;
12. Zmiana umowy według nowego PZP – omówienie dopuszczalności zmian;
13. Rozwiązanie umowy.
Część VI. Środki ochrony prawnej.
1. Zmiany w zakresie wnoszenia odwołań;
2. Odwołanie – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
3. Przystąpienie – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
4. Odpowiedź na odwołanie;
5. Uwzględnienie odwołania – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
6. Sprzeciw wobec uwzględnienia odwołania – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
7. Wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy – omówienie zagadnienia przy użyciu wzoru dokumentu;
8. Skarga na orzeczenie KIO do Sądu Okręgowego.
Część VII. Dokumentowanie postępowania.
1. Protokół z udzielenia zamówienia publicznego;
2. Załączniki do protokołu;
3. Udostępnienie ofert;
4. Przechowywanie dokumentów postępowania.
Część VIII. Kontrola zamówień publicznych.
1. Kontrola przeprowadzana przez Prezesa UZP;
2. Kontrola doraźna i kontrola uprzednia;
3. Kontrola zamówień publicznych prowadzona przez Regionalne Izby Rachunkowe.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
- szkolenie prowadzi : radca prawny MICHAŁ SZCZODRY
od 11 lat specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
zajmuje się doradztwem w zakresie zamówień publicznych dla zamawiających i wykonawców na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
posiada bogate doświadczenie w reprezentacji zamawiających i wykonawców przed KIO i Sądami Okręgowymi; z powodzeniem reprezentował przed KIO podmioty publiczne takie, jak: Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. w Warszawie, Miasto Katowice – Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach, Miasto Stołeczne Warszawa – Zarządu Dróg Miejskich oraz przedsiębiorców starających się uzyskać zamówienie publiczne;
jest autorem specjalistycznych publikacji na temat zamówień publicznych, które były publikowane na łamach m.in. : ” ZAMAWIAJĄCY. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE „, ” RZECZPOSPOLITA „;
jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 9. września ( 9.00 – 15.00 ) – 10. września ( 9.00 – 15.00 ) 2021 roku;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2021 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 3. września 2021 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651