WARSZTATY ON – LINE
DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :
1. Opis i szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia
oraz podstawy i metody ustalenia wartości zamówienia
2. Udzielanie zamówień do 130 tys. zł
3. Planowanie i sprawozdawczość w zamówieniach publicznych
11. LUTEGO 2022 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w warsztatach ON – LINE dla specjalistów ds. zamówień publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania obowiązujących przepisów w odniesieniu do opisu i szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia oraz podstaw i metod ustalenia wartości zamówienia, udzielania zamówień do 130 tys. złotych, planowania i sprawozdawczości w zamówieniach publicznych.
PROGRAM WARSZTATÓW ON – LINE
DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :
1. Opis i szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia
oraz podstawy i metody ustalenia wartości zamówienia
2. Udzielanie zamówień do 130 tys. zł
3. Planowanie i sprawozdawczość w zamówieniach publicznych
11. LUTEGO 2022 ROKU
I. Omówienie aktualnego stanu prawnego.
II. Zasady udzielania zamówień publicznych.
III. Pojęcie opisu przedmiotu zamówienia i szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia oraz podstawy i metody ustalenia wartości zamówienia:
1. Pojęcie opisu przedmiotu zamówienia.
2. Jak w prawidłowy sposób skonstruować opis przedmiotu zamówienia – wskazówki i dobre praktyki.
3. Pojęcie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia.
4. Zakaz obejścia przepisów pzp.
5. Określenie wartości zamówienia w przypadku zamówień udzielanych w częściach, w tym:
- Zasady agregowania potrzeb zakupowych zamawiającego w kontekście szacowania wartości zamówienia,
- Możliwość podziału zamówienia na podstawie art. 30 ust. 4 pzp.
6. Ustalanie wartości zamówienia z uwzględnieniem opcji i wznowień, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, wartość partnerstwa innowacyjnego i dialogu konkurencyjnego.
7. Wartość dynamicznego systemu zakupów, umowy ramowej i konkursu.
8. Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane.
9. Szacowanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się lub podlegające wznowieniu.
10. Terminy ustalania wartości zamówienia.
11. Zamówienia obejmujące równocześnie usługi, dostawy lub roboty budowlane.
12. Szacowanie wartości zamówienia a badanie rażąco niskiej ceny.
IV. Zasady udzielania zamówień publicznych do 130 tys. złotych:
1. Regulamin udzielania zamówień podprogowych, w tym jakie kwestie powinny zostać przez zamawiających określone w regulaminie, a jakie mogą – przykładowe modele udzielania zamówień.
2. Dokumentowanie udzielania zamówień podprogowych.
3. Rejestrowanie zamówień publicznych do 130 000 zł na potrzeby sprawozdawczości.
4. Czy udzielając zamówień do 130 tys. zł można naruszyć dyscyplinę finansów publicznych?
V. Planowanie w zamówieniach publicznych:
1. Istota i cel procesu planowania.
2. Strategie zakupowe a planowanie zamówień publicznych.
3. Planowanie zamówień publicznych:
- Zasady tworzenia planu zamówień,
- Plan finansowy a plan zamówień,
- Zamówienia planowane a zamówienia nieplanowane,
- Dlaczego warto posiadać plan zamówień.
4. Plan postępowań o udzielenie zamówień:
- Cel tworzenia oraz upubliczniania planów postępowań,
- Miejsce i termin publikacji planu postępowań,
- Zawartość planu postępowań,
- Aktualizacja planu postępowań,
- Wyłączenie obowiązku zamieszczenia planu postępowań,
- Omówienie rozporządzenia w sprawie planu postępowań.
VI. Zasady dotyczące sposobu i zakresu sporządzania i przekazania rocznego sprawozdania o zamówieniach publicznych na podstawie pzp oraz projektu rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie zakresu informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach, jego wzoru, sposobu przekazywania oraz sposobu i trybu jego korygowania:
1. Obowiązek sprawozdawczy – uwagi ogólne.
2. Możliwość skorygowania sprawozdania.
3. Termin sporządzenia i przekazania sprawozdania.
4. Forma i sposób przekazywania sprawozdania.
5. Podmioty zobowiązane do sporządzania i przekazywania sprawozdań.
6. Zakres informacji ujmowanych w sprawozdaniu z uwzględnieniem wszystkich jego części.
7. Rejestrowanie zamówień publicznych na potrzeby sprawozdawczości.
VII. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
- szkolenie prowadzi : mgr AGNIESZKA SZULAKOWSKA
prawniczka, która od 18 lat specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
kierowniczka wydziału zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych w jednostce sektora finansów publicznych oraz pełnomocniczka przed Krajową Izbą Odwoławczą;
posiada bogate doświadczenie przy realizacji zamówień finansowanych ze środków krajowych i UE, które zdobyła dzięki współpracy z licznymi instytucjami;
doświadczona wykładowczyni w dziedzinie zamówień publicznych oraz autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych, w tym m.in. podręczników ” Planowanie zamówień publicznych i sporządzanie obowiązkowego rocznego sprawozdania „, ” Wykluczenie wykonawcy z postępowania „,
Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 11. lutego 2022 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 300 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
- w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 7. lutego 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651