SZKOLENIE ON – LINE
ŚRODKI KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
ASPEKTY PRAKTYCZNE
W trakcie zajęć zostaną wykorzystane liczne case studies oraz omówione m.in. :
- główne zagadnienia związane z elektronizacją postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- regulacje prawne, dotyczące korzystania ze środków komunikacji elektronicznej;
- obowiązki i uprawnienia po stronie zamawiającego i wykonawcy w zakresie korzystania ze środków komunikacji elektronicznej;
- aktualna linia orzecznicza.
4. MARCA 2022 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania obowiązujących przepisów, dotyczących elektronizacji zamówień publicznych.
Celem szkolenia jest omówienie regulacji prawnych, dotyczących form komunikacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności komunikacji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, ze wskazaniem właściwości tych środków, w tym m.in.:
- możliwości odstąpienia od użycia środków komunikacji elektronicznej,
- obowiązków informacyjnych po stronie zamawiającego w zakresie komunikacji (warunków technicznych i organizacyjnych) oraz konsekwencji związanych z wyborem i użytkowaniem środków komunikacji elektronicznej,
- wskazanie czym jest postać a czym forma elektroniczna,
- wskazanie jak weryfikować prawidłowość podpisu: kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego, podpisu osobistego,
- wskazanie jakich formatów dokumentów można żądać od wykonawcy,
- wskazanie jak przygotować się technicznie i organizacyjnie, aby skutecznie komunikować się w postępowaniu i skutecznie przekazać oraz otworzyć złożone w danym postępowaniu oferty.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
ŚRODKI KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
ASPEKTY PRAKTYCZNE
4. MARCA 2022 ROKU
1. Wymóg użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniach o udzielenie zamówienia.
2. Zasada pisemności w postępowaniu.
3. Komunikacja ustna.
4. Możliwość w całości lub w części odstąpienia przez zamawiającego od użycia środków komunikacji elektronicznej.
5. Wymagania odnoszące się do środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu.
6. Zasady korzystania ze środków komunikacji elektronicznej.
7. Obowiązki informacyjne po stronie zamawiającego w zakresie komunikacji. Praktyczne wskazówki dotyczące m.in. kształtowania postanowień SWZ.
8. Sposób i tryb przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, ofert, oświadczeń o których mowa w art. 125 ust. 1 nowej ustawy pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych, oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wybór platformy: miniportal, e-zamówienia, platforma komercyjna.
9. Wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych zawierających wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 nowej ustawy pzp, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, oraz inne informacje, oświadczenia lub dokumenty, przekazywane w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
10. Właściwości dokumentu elektronicznego.
11. Dokument elektroniczny a jego wizualizacja.
12. Postać elektroniczna a forma elektroniczna.
13. Formaty danych.
14. Rodzaje podpisów elektronicznych wymaganych lub możliwych w postępowaniu o zamówienie publiczne: kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty.
15. Zasady przekazania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji.
16. Katalogi elektroniczne.
17. Wykorzystanie usługi eESPD udostępnianej przez Urząd Zamówień Publicznych.
18. Otwarcie ofert i sytuacje umożliwiające zmianę terminu otwarcia ofert.
19. Odszyfrowanie oferty wykonawców.
20. Weryfikacja prawidłowości podpisu.
21. Dokumenty elektroniczne w postępowaniu zawierające tajemnice prawnie chronione.
22. Nowe reguły zwrotu wadium w formie niepieniężnej.
23. Odpowiedzialność uczestników postępowania w związku z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu.
szkolenie prowadzi : IWONA ZIARNIAK
- zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 roku;
- członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych,
- posiada bogate doświadczenie w zakresie ubiegania się o złożone zamówienia informatyczne (od 1998r. menedżer/doradca zarządu w zakresie wsparcia sprzedaży u znaczących integratorów IT w Polsce);
- w ramach projektu KIGNET – izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorców uzyskała certyfikat eksperta ds. zamówień publicznych w zakresie doradca i wykładowca;
- jest autorem i redaktorem książki „Zamówienia publiczne na dostawy i usługi informatyczne” oraz autorem „Przewodnika po zamówieniach publicznych dla wykonawców”, współautorem komentarza do nowej ustawy PZP z 2019r. „Ustawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz dla wykonawców” oraz wielu publikacji poświęconych zamówieniom publicznym na łamach miesięczników Przetargi Publiczne, IT w administracji, IT Professional;
- członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne”, szkoleniowiec i wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu i w Opolu).
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 4. marca 2022 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych;
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 300 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 28. lutego 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651