SZKOLENIE ON – LINE DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Dobre praktyki i unikanie ryzyk w procedurze przetargowej
na podstawie doświadczeń po roku obowiązywania nowej ustawy PZP
POSTĘPOWANIA PONIŻEJ I POWYŻEJ PROGÓW UNIJNYCH
PRAWIDŁOWA INTERPRETACJA ORAZ PRAKTYCZNE
ASPEKTY STOSOWANIA PRZEPISÓW
NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia, które najczęściej budzą wątpliwości w trakcie prowadzenia postępowania m.in. :
- Obowiązkowa treść w podziale na SWZ poniżej i powyżej progów UE (dostawy, roboty budowlane usługi),
- Wyjaśnianie oraz zmiany SWZ i ogłoszenia o zamówieniu (zasady, terminy, wątpliwości),
- Podmiotowe środki dowodowe (zakres, podział, termin ich złożenia, zakres wyjaśnień),
- Tryb podstawowy z negocjacjami,
- Ocena ofert (kryteria, RNC),
- Waloryzacja i podwykonawstwo,
- Składanie ofert – otwarcie ofert przy użyciu Platform e-Usług,
22. LUTEGO 2022 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu on – line dla specjalistów ds. zamówień publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione nowe zasady prowadzenia postępowań poniżej i powyżej progów unijnych z uwzględnieniem nowej praktyki ich stosowania na podstawie doświadczeń po roku obowiązywania Nowego Prawa Zamówień Publicznych.
W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę na temat dobrych praktyk i unikania ryzyk, w tym m.in.:
- jak prawidłowo przygotować SWZ wraz załącznikami poniżej i powyżej progów UE z uwzględnieniem obecnego dorobku KIO oraz
- jak uniknąć podstawowych błędów podczas procesu udzielenia zamówienia.
Ponadto :
- zostanie przedstawiony i omówiony schemat postępowania w trybie podstawowym w 3 wariantach ze szczególnym uwzględnieniem wariantu z możliwością prowadzenia negocjacji,
- uczestnicy otrzymają do wykorzystania szereg praktycznych dokumentów (SWZ), przygotowanych na potrzeby nowych postępowań ” poniżej ” i ” powyżej ” progów UE,
- zostanie omówionych także kilka najistotniejszych problemów, których nowa ustawa PZP nie reguluje w sposób precyzyjny.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: pracowników podmiotów Zamawiających, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w skład komisji przetargowych.
Celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
1. Przedstawienie nowych i problemowych zagadnień z jakimi spotkają się Zamawiający w trakcie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie ustawy Prawo zamówień publicznych, zarówno w procesie udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowy dokument jakim jest Specyfikacja Warunków Zamówienia, jej zakres, terminologię, obowiązkowe postanowienia w tym projekt umowy.
2. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie oceny i badania ofert, komunikacji w toku prowadzenia postępowania i obowiązkowych zapisów SWZ w tym zakresie.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
POSTĘPOWANIA PONIŻEJ I POWYŻEJ PROGÓW UNIJNYCH
PRAWIDŁOWA INTERPRETACJA ORAZ PRAKTYCZNE
ASPEKTY STOSOWANIA PRZEPISÓW
NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
22. LUTEGO 2022 ROKU
I. Wprowadzenie – aktualny stan prawny.
II. Obowiązkowa treść w podziale na SWZ poniżej i powyżej progów UE (dostawy, roboty budowlane usługi) :
- treść SWZ powyżej progów UE (z podziałem na obowiązkową i obligatoryjną treść),
- obowiązek podziału na części, katalog elektroniczny, wadium – forma tryb, termin i sposób wnoszenia i skutki jego zwrotu,
- opis przedmiotu zamówienia – zasady, cel, opis równoważności i metod jej oceny (kilka praktycznych trudnych przykładów z życia wziętych), realizacja opisu za pomocą cech technicznych i jakościowych oraz certyfikatów – przedmiotowe środki dowodowe – termin ich złożenia, zasady ich określania i uzupełniania,
- rodzaje kryteriów oceny ofert. Kryteria mierzalne/matematyczne czy opisowe/subiektywne,
- czy kryterium terminu jest prawidłowe?
- kryterium kosztu życia produktu – sposoby opisu,
- aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia,
- obowiązek określania terminu związania ofertą,
- czym podpisuje się ofertę (podział w zależności od procedury) sposoby weryfikacji podpisu,
- omówienie przebiegu procedury udzielenia zamówienia w trybie podstawowym poniżej progów UE w trzech wariantach (bez negocjacji, z możliwością negocjacji i z koniecznością przeprowadzenia negocjacji).
III. Wyjaśnianie i zmiany SWZ i ogłoszenia o zamówieniu (zasady, terminy, wątpliwości) :
- zasady wyjaśniania treści SWZ,
- środki komunikacji,
- termin składania ofert,
IV. Podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe (zakres, podział, termin ich złożenia, zakres wyjaśnień) :
- rodzaj, zakres, moment wezwania, wyjaśnienia podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych (równoważny środek dowodowy),
- zakres weryfikacji podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych (rodzaje dowodów).
V. Tryb podstawowy z negocjacjami :
- omówienie podstawowych zapisów SWZ w tym zakresie (wzory dokumentów),
- zasady prowadzenia kwalifikacji wykonawców,
- prowadzenie negocjacji.
VI. Ocena ofert (kryteria, RNC) :
- zasady oceny ofert (szablon),
- wyjaśnienia i dowody (tajemnica przedsiębiorstwa),
- omyłka niepodlegająca poprawieniu.
VII. Waloryzacja i podwykonawstwo :
- różnica między waloryzacją a indeksacją,
- treść i zakres zapisów waloryzacyjnych.
VIII. Składanie ofert – otwarcie ofert przy użyciu Platform e-Usług :
- praktyczne problemy (brak informacji o trybie i formie składania ofert w SWZ itp.).
IX. Odpowiedzi na pytania uczestników
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
- szkolenie prowadzi : mgr SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od 25 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 16 lat dla jednej z największych publicznych uczelni a od 3 lat dla jednej z czołowych instytucji naukowo – badawczych;
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia – cieszące się dużym zainteresowaniem i bardzo wysoko ocenione pod względem przygotowania merytorycznego trenera oraz przydatności przekazanej wiedzy w codziennej pracy osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i nadzór nad zamówieniami publicznymi – na temat m.in. :
- Zamówienia publiczne na roboty budowlane – zgodnie z Nowym Prawem Zamówień Publicznych,
- Specyfikacja Warunków Zamówienia / SWZ / zgodnie z przepisami Nowego Prawa Zamówień Publicznych,
- Nowe Prawo Zamówień Publicznych,
- Przetarg po elektronizacji zamówień publicznych,
- Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem: e-Jedz, e – Zamówienia, przepisów RODO,
- Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
- Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 22. lutego 2022 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 300 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 15. lutego 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651