SZKOLENIE ON – LINE
Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy
i decyzji ustalenia lokalizacji
inwestycji celu publicznego
po nowelizacji z 3. stycznia 2022 roku
KOMPLEKSOWE OMÓWIENIE W JAKI SPOSÓB
PRAWIDŁOWO INTERPRETOWAĆ I STOSOWAĆ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY
NA KAŻDYM ETAPIE PROCESU WYDAWANIA DECYZJI
28. MARCA 2022 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania obowiązujących przepisów na każdym etapie procesu wydawania decyzji o warunkach zabudowy i decyzji ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego po nowelizacji z 3 stycznia 2022 roku.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego
po nowelizacji z 3. stycznia 2022 roku
28. MARCA 2022 ROKU
1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia: podstawy prawne, kiedy decyzja, kiedy obligatoryjnie ustalenia miejscowego planu, przepisy odrębne w tym specustawy.
2. Omówienie przepisów przejściowych nowelizacji z 03.01.2022 roku, problemy praktyki.
3. Organy właściwe- w tym wyłączenie organu.
4. Wszczęcie postępowania:
- Wymogi formalne wniosku,
- Kiedy decyzja WZ, kiedy decyzja ULICP,
- Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania,
- Wezwanie do uzupełnienia braków formalnych wniosku (problemy praktyki – czy termin można przedłużyć, co zrobić jak wnioskodawca uzupełni po terminie.
5. Strony postępowania: kiedy art. 28 kpa, kiedy przepis szczególny, problemy praktyki (strony nieznane z miejsca pobytu, nieprzeprowadzone postępowanie spadkowe, strony w kontekście Spółdzielni Mieszkaniowych/Wspólnot Mieszkaniowych, art. 49a kpa itd.).
6. Projekt decyzji.
7. Uzgodnienia.
8. Obszar analizowany w świetle ustawy i rozporządzenia.
9. Wymogi jakie muszą być spełnione, by wydać decyzję ULICP.
10. Wymogi dotyczące warunków zabudowy, w tym omówienie ostatnich zmian przepisów.
11. Problematyka ochrony gruntów rolnych i leśnych (zwarta zabudowa, obszar zwartej zabudowy itd.).
12. Decyzja odmowna, w tym problem opłaty skarbowej.
13. Weryfikacja decyzji, w tym odrębności proceduralne dot. decyzji ULICP.
14. Tryby nadzwyczajne, w tym odrębności proceduralne dot. decyzji ULICP.
15. Cesja decyzji WZ.
16. Kiedy decyzje lokalizacyjne wygasają. Kiedy decyzje muszą być wygaszone.
17. Elementy prawa budowlanego- decyzja a zmiana pozwolenia na budowę/zmiana sposobu użytkowania.
18. Zmiana decyzji.
19. Problem roszczeń majątkowych i kwestie stosowania art. 36 i 37 ustawy.
20. art. 66a i inne konsekwencje zmiany przepisów środowiskowych od 13.05.2021 roku.
21. Podsumowanie szkolenia, dyskusja, wymiana doświadczeń, odpowiadanie na pytania – UWAGA: pytania można zadawać na każdym etapie szkolenia
- szkolenie prowadzi :
radca prawny AGNIESZKA MASŁOWSKA-GĄDEK
od 2012 roku prowadzi specjalistyczne szkolenia na temat m.in. : prawnych aspektów procesu inwestycyjno – budowlanego, szeroko pojętego prawa ochrony środowiska i prawa administracyjnego; jest bardzo doświadczonym praktykiem w zakresie będącym przedmiotem zajęć oraz uznanym trenerem – łącznie przeprowadziła około 200 szkoleń;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 28. marca 2022 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych;
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 350 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 21. marca 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651