SZKOLENIE ON – LINE
ZAMYKANIE PROJEKTU
WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UE
W LATACH 2014 – 2020
1.Główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście zamykania projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020.
2. Rozliczenie końcowe projektu w perspektywie finansowej 2014-2020.
3. Kontrola na zakończenie projektu.
4. Trwałość Projektu w rozumieniu art. 71 rozporządzenia 1303/2013.
5. Trwałość finansowa.
25. – 26. MAJA 2022 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE na temat całokształtu problematyki związanej z zamykaniem projektów współfinansowanych ze środków unijnych w perspektywie finansowej 2014 – 2020.
- szkolenie prowadzi : mgr RADOSŁAW GIERAŁTOWSKI – ekonomista, absolwent Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku ( specjalność finanse, rachunkowość, system podatkowy ) oraz Uniwersytetu w Białymstoku (Podyplomowe Studia Rachunkowości i Audytu Wewnętrznego w Jednostkach Sektora Publicznego); główny specjalista w Referacie Kontroli Projektów / współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej / Urzędu Marszałkowskiego; ekspert ds. finansów publicznych, audytu, zarządzania projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej;
autor specjalistycznych szkoleń na temat prawidłowej realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków unijnych; identyfikowania i zapobiegania zjawiskom korupcji, oszustw i nadużyć finansowych podczas wydatkowania środków krajowych i pomocowych m.in. :
- Księgowość projektów unijnych;
- Kwalifikowalność wydatków w ramach EFRR,EFR,FS na lata 2014-2020;
- Kwalifikowalność podatku VAT w projektach EFS w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój;
- Kontrola projektów unijnych – najnowsze orzecznictwo krajowe i międzynarodowe w kontekście nieprawidłowości i uchybień;
- Kontrola projektów współfinansowanych ze środków POIiŚ w latach 2014 – 2020;
- Nieprawidłowości, korekty i zwrot środków na podstawie przepisów Unii Europejskiej i krajowych;
- Kontrola, nieprawidłowości i ewaluacja funduszy strukturalnych w perspektywie 2014 – 2020;
- Kontrola i audyt projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 25. maja ( 9.00 – 15.00 ) – 26. maja ( 9.00 – 15.00 ) 2022 roku;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu /,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 650 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 19. maja 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu : faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE:
ZAMYKANIE PROJEKTU
WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UE
W LATACH 2014 – 2020
25. – 26. MAJA 2022 ROKU
1.Główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście zamykania projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020 :
- Obowiązek realizacji Projektu z należytą starannością zgodnie z Wnioskiem o dofinansowanie oraz przepisami prawa i procedurami w ramach Programu Operacyjnego.
- Obowiązek i formy prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej.
- Obowiązek i terminy archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu.
- Zasady opisywania dowodów księgowych.
- Obowiązek ujawniania wszystkich dochodów powstałych w związku z realizacją projektu.
- Obowiązek i terminy utrzymania trwałości projektu.
2. Rozliczenie końcowe projektu w perspektywie finansowej 2014-2020 :
- Termin złożenia Wniosku o płatność końcową.
- Wykazywanie postępu rzeczowo-finansowego projektu.
- Omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność.
- Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe.
- Prezentacja wniosku o płatność końcową oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych.
- Załączniki do Wniosku o płatność.
- Obsługa systemu informatycznego służącego składaniu Wniosków o płatność.
- Typowe błędy w toku procesu rozliczeń końcowych.
- Warsztaty – Studium przypadku :
- Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych.
- Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków.
- Sporządzanie Wniosku o płatność końcową na podstawie zadań rozliczeniowych.
- Ustalanie finalnej wysokości kosztów kwalifikowanych i wysokości należnego dofinansowania.
3. Kontrola na zakończenie projektu :
- Podstawowe reguły przeprowadzania kontroli na zakończenie realizacji projektu.
- Metodyka doboru obszarów do kontroli na zakończenie realizacji projektu.
- Zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na dokumentach dla wszystkich projektów.
- Zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na miejscu realizacji projektu.
- Warsztaty – kontrola zakończenia rzeczowej i finansowej realizacji projektu oraz osiągnięcia założonych wskaźników produktu.
4. Trwałość Projektu w rozumieniu art. 71 rozporządzenia 1303/2013 :
- Nowa definicja trwałości projektu.
- Okoliczności powodujące naruszenie trwałości projektu:
- zaprzestanie działalności produkcyjnej lub przeniesienie jej poza obszar objęty programem;
- zmiana własności elementu infrastruktury, która daje przedsiębiorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści;
- istotna zmiana wpływająca na charakter operacji, jej cele lub warunki wdrażania, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jej pierwotnych celów
- Weryfikacja podwójnego finansowania projektu (w tym związanego z odzyskaniem podatku VAT).
- Kontrola sposobu prowadzenia działań promocyjnych.
- Kontrola sposobu archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu.
5. Trwałość finansowa :
- Nowa definicja projektu generującego dochód.
- Monitorowanie dochodu oraz kosztów kwalifikowalnych w przypadku projektów generujących dochód.
- Metoda luki w finansowaniu.
- Postępowanie w przypadku zryczałtowanych procentowych stawkach dochodów.
- Monitorowanie dochodu generowanego wyłącznie podczas wdrażania projektu.
- Trwałość finansowa projektów objętych pomocą publiczną.