WARSZTATY ON – LINE
DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :
Jak wzorcowo opracować
specyfikację warunków zamówienia (SWZ)
w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym
(podobieństwa i różnice)
zgodnie z Nowym Prawem zamówień publicznych
30. MAJA 2022 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w warsztatach ON – LINE dla specjalistów ds. zamówień publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania obowiązujących przepisów w odniesieniu do wzorcowego opracowania Specyfikacji Warunków Zamówienia /SWZ/ w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym zgodnie z Nowym Prawem zamówień publicznych.
PROGRAM WARSZTATÓW ON – LINE
DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :
Jak wzorcowo opracować
specyfikację warunków zamówienia (SWZ)
w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym
(podobieństwa i różnice)
zgodnie z Nowym Prawem zamówień publicznych
30. MAJA 2022 ROKU
I. Omówienie aktualnego stanu prawnego.
II. Specyfikacja warunków zamówienia – informacje ogólne:
- Zasady sporządzania SWZ;
- Zasady udostępniania SWZ;
- Termin na zadawanie pytań do SWZ;
- Udzielanie wyjaśnień przez zamawiającego do treści SWZ;
- Zmiana treści SWZ.
III. Obligatoryjne elementy SWZ w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym – punkt po punkcie:
- Informacje ogólne – dane identyfikujące zamawiającego oraz zamówienie; Czy jest możliwe przeprowadzenie procedury odwróconej w procedurze krajowej oraz unijnej;
- Jak prawidłowo sporządzić opis przedmiotu zamówienia i jakie elementy powinien on zawierać;
- Jak prawidłowo sporządzić informację o przedmiotowych środkach dowodowych – wykaz przedmiotowych środków dowodowych, moment ich złożenia oraz informacja dotycząca dopuszczalność ich uzupełniania po terminie składania ofert;
- Terminy w SWZ:
- Jak prawidłowo określić termin wykonania zamówienia;
- Jak należy prawidłowo policzyć i wskazać termin związania ofertą;
- Jak określić termin składania i otwarcia ofert;
- Informacja o podstawach wykluczenia – jakie ustawodawca wprowadził zmiany w tym zakresie;
- Jak prawidłowo skonstruować warunki udziału w postępowaniu;
- Jak prawidłowo określić wykaz podmiotowych środków dowodowych i w jakich formach powinny być składane;
- Sposób komunikacji pomiędzy zamawiającym a wykonawcami oraz sposób składania ofert – wymagania techniczne i organizacyjne sporządzenia, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej; Czy wystarczające jest powołanie się na instrukcje/regulaminy dostawcy platformy;
- Jak prawidłowo skonstruować opis sposobu przygotowywania oferty oraz opis sposobu obliczenia ceny;
- Na co zwrócić uwagę formułując opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert;
- Na co zwrócić uwagę tworząc informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
- Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego;
- Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy.
IV. Fakultatywne elementy SWZ w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym punkt po punkcie:
- Jakie zmiany wprowadził ustawodawca w zakresie fakultatywnych podstaw wykluczenia;
- Dodatkowe elementy powiązane z opisem przedmiotu zamówienia w tym opis części zamówienia i ich liczbę;
- Jak prawidłowo określić wymagania dotyczące wadium – zasady ustalenia wysokości wadium, w tym maksymalna wysokość wadium, dopuszczalne formy wnoszenia wadium, termin wniesienia wadium, warunki zatrzymania wadium, warunki zwrotu wadium, konsekwencje niewniesienia wadium przez wykonawców;
- Informacje dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy – Dopuszczalne formy wniesienia zabezpieczenia; Jak określić wysokość, termin wniesienia i okres obowiązywania zabezpieczenia;
- Na co należy zwrócić uwagę tworząc informację o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 pzp;
- Inne elementy SWZ w szczególności wizja lokalna.
V. Naruszenia i korekty finansowe dotyczące SWZ.
VI. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
- szkolenie prowadzi : mgr AGNIESZKA SZULAKOWSKA
prawniczka, która od 18 lat specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
kierowniczka wydziału zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych w jednostce sektora finansów publicznych oraz pełnomocniczka przed Krajową Izbą Odwoławczą;
posiada bogate doświadczenie przy realizacji zamówień finansowanych ze środków krajowych i UE, które zdobyła dzięki współpracy z licznymi instytucjami;
doświadczona wykładowczyni w dziedzinie zamówień publicznych oraz autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych, w tym m.in. podręczników ” Planowanie zamówień publicznych i sporządzanie obowiązkowego rocznego sprawozdania „, ” Wykluczenie wykonawcy z postępowania „,
Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 30. maja 2022 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 300 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
- w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 24. maja 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651