SZKOLENIE ON – LINE
DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :
1. SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
2. UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ DO 130 TYSIĘCY ZŁOTYCH
3. PLANOWANIE W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
4. SPRAWOZDAWCZOŚĆ W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
22. LUTEGO 2023 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE dla specjalistów ds. zamówień publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów :
1. szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia oraz podstaw i metod ustalenia wartości zamówienia,
2. stosowania obowiązujących przepisów w odniesieniu do czynności związanych z prawidłową organizacją i przebiegiem procesu udzielania zamówień do 130 tys. złotych,
3. planowania w zamówieniach publicznych,
4. sposobu i zakresu sporządzania oraz przekazania rocznego sprawozdania o zamówieniach publicznych.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE
DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :
1. SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
2. UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ DO 130 TYSIĘCY ZŁOTYCH
3. PLANOWANIE W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
4. SPRAWOZDAWCZOŚĆ W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
22. LUTEGO 2023 ROKU
I. Omówienie aktualnego stanu prawnego.
II. Pojęcie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia oraz podstawy i metody ustalenia wartości zamówienia:
1. Pojęcie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia;
2. Zakaz obejścia przepisów pzp;
3. Określenie wartości zamówienia w przypadku zamówień udzielanych w częściach, w tym:
- Zasady agregowania potrzeb zakupowych zamawiającego w kontekście szacowania wartości zamówienia;
- Możliwość podziału zamówienia na podstawie art. 30 ust. 4 pzp.
4. Ustalanie wartości zamówienia z uwzględnieniem opcji i wznowień, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, wartość partnerstwa innowacyjnego i dialogu konkurencyjnego;
5. Wartość dynamicznego systemu zakupów, umowy ramowej i konkursu;
6. Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane;
7. Szacowanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się lub podlegające wznowieniu;
8. Terminy ustalania wartości zamówienia;
9. Zamówienia obejmujące równocześnie usługi, dostawy lub roboty budowlane.
III. Zasady udzielania zamówień publicznych do 130 tys. złotych:
1. Regulamin udzielania zamówień podprogowych, w tym jakie kwestie powinny zostać przez zamawiających określone w regulaminie, a jakie mogą;
2. Dokumentowanie udzielania zamówień podprogowych.
IV. Planowanie w zamówieniach publicznych:
1. Istota i cel procesu planowania;
2. Strategie zakupowe a planowanie zamówień publicznych;
3. Planowanie zamówień publicznych:
- Zasady budowy planu zamówień publicznych w jednostce zamawiającego i sposoby jego realizacji;
- Zamówienia planowane a zamówienia nieplanowane;
- Korzyści płynące z faktu posiadania planu zamówień;
4. Plan postępowań o udzielenie zamówień:
- Cel tworzenia oraz upubliczniania planów postępowań;
- Miejsce i termin publikacji planu postępowań;
- Zawartość planu postępowań;
- Aktualizacja planu postępowań;
- Wyłączenie obowiązku zamieszczenia planu postępowań;
- Omówienie rozporządzenia w sprawie planu postępowań;
5. Informowanie o planowanych zamówieniach na gruncie pzp.
V. Zasady dotyczące sposobu i zakresu sporządzania i przekazania rocznego sprawozdania o zamówieniach publicznych na podstawie na podstawie pzp oraz rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2021 r. Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie zakresu informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach, jego wzoru, sposobu przekazywania oraz sposobu i trybu jego korygowania:
1. Obowiązek sprawozdawczy – uwagi ogólne;
2. Możliwość skorygowania sprawozdania.
3. Termin sporządzenia i przekazania sprawozdania,
4. Forma i sposób przekazywania sprawozdania,
5. Podmioty zobowiązane do sporządzania i przekazywania sprawozdań,
6. Zakres informacji ujmowanych w sprawozdaniu:
- Część I – Zamawiający (część ogólna sprawozdania);
- Część II – Zamówienia klasyczne o wartości mniejszej niż progi unijne, o których mowa w dziale III pzp, z wyłączeniem zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi;
- Część III – Zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne, z wyłączeniem zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi;
- Część IV – Postępowania o udzielenie zamówienia, do których stosuje się przepisy pzp, w których wystąpił konflikt interesów, o którym mowa w art. 56 ust. 2 pzp, w tym skutkujący wykluczeniem wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 6 pzp, lub w których wykonawcy zawarli porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 pzp;
- Część V – Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi, o których mowa w art. 359 i art. 392 ust. 1 pzp;
- Część VI – Zamówienia, do których stosuje się przepisy pzp, uwzględniające aspekty społeczne,
- Część VII – Zamówienia, do których stosuje się przepisy pzp, uwzględniające aspekty środowiskowe lub innowacyjne;
- Część VIII – Zamówienia udzielone z wyłączeniem stosowania przepisów pzp;
- Część IX – Zamówienia klasyczne o wartości mniejszej niż 130 000 złotych oraz zamówienia sektorowe i zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, o wartości mniejszej niż progi unijne.
7. Rejestrowanie zamówień publicznych na potrzeby sprawozdawczości.
VI. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
- szkolenie prowadzi : mgr AGNIESZKA SZULAKOWSKA
prawniczka, która od 19 lat specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
kierowniczka wydziału zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych w jednostce sektora finansów publicznych oraz pełnomocniczka przed Krajową Izbą Odwoławczą;
posiada bogate doświadczenie przy realizacji zamówień finansowanych ze środków krajowych i UE, które zdobyła dzięki współpracy z licznymi instytucjami;
doświadczona wykładowczyni w dziedzinie zamówień publicznych oraz autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych, w tym m.in. podręczników ” Planowanie zamówień publicznych i sporządzanie obowiązkowego rocznego sprawozdania „, ” Wykluczenie wykonawcy z postępowania „,
Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych;
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 22. lutego 2023 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
- w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2023 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 15. lutego 2023 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651