SZKOLENIE ON – LINE NA POZIOMIE PODSTAWOWYM
Uwaga : zajęcia na poziomie podstawowym
dla osób zainteresowanych poznaniem
funkcjonalności i obsługi oprogramowania QGIS
PRAKTYCZNE ASPEKTY WYKORZYSTANIA
SYSTEMÓW I NARZĘDZI GIS
/ POZIOM PODSTAWOWY /
- ABC obsługi oprogramowania QGIS,
- praktyczne wykorzystanie funkcjonalności programu QGIS,
- rozwiązywanie najczęściej występujących problemów,
- konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć,
16. – 17. LUTEGO 2023 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE na poziomie podstawowym, podczas którego zostaną szczegółowo omówione praktyczne aspekty wykorzystania systemów i narzędzi GIS.
Udział w szkoleniu pozwoli na :
- zapoznanie się z całokształtem problematyki GIS,
- poznanie funkcjonalności i obsługi oprogramowania QGIS na poziomie podstawowym.
- szkolenie prowadzi : mgr inż. MONIKA RUTYNA
absolwentka Politechniki Wrocławskiej ( Wydział Architektury – kierunek Zarządzanie Gospodarką Przestrzenną/Urbanistyka ); Kierownik Referatu Systemu Informacji Przestrzennej Urzędu Miasta Bolesławiec; odpowiada za pełną administrację systemu SIP oraz GIS; legitymuje się bardzo bogatym i udokumentowanym doświadczeniem w m.in. tworzeniu analiz przestrzennych ( była współautorką Systemu Informacji Przestrzennej dla 10 gmin ) oraz kompleksowej dokumentacji związanej z procesem rewitalizacji miasta / wykorzystane przez trenera techniki wykonywania analiz niezbędnych do wyznaczenia obszaru rewitalizacji były wielokrotnie omawiane na konferencjach o tematyce GIS /; posiada wieloletnie doświadczenie przy tworzeniu planów miejscowych w systemach bazodanowych; współautorka pierwszego geoportalu miasta Bolesławiec, który prezentował głównie dane planistyczne, ortofotomapy oraz wiele innych danych przestrzennych / projekt uzyskał pierwszą nagrodę w konkursie „ Akademia Inspire – geoinformatyka w praktyce ” /; autorka stron internetowych do zarządzania projektami urbanistycznymi, standardami planistycznymi, rozwiązań bazodanowych oraz sprawozdawczością gminnego programu rewitalizacji; współautorka – w zakresie SIP – projektu dla 10 gmin pt. ” Budowa Systemu Informacji Przestrzennej oraz rozwój e-usług publicznych i elektronicznych usług administracyjnych w północno – zachodniej części województwa dolnośląskiego luty 2017 – październik 2018 „; projekt jest prezentowany podczas konferencji poświęconych e – usługom publicznym jako przykład dobrych praktyk w tego typu przedsięwzięciach oraz został laureatem konkursu Smart City Poland Award 2019 organizowanym przez spółkę SCEP podczas targów Smart City Expo Poland; biegle obsługuje oprogramowanie Agisoft PhotoScan Professional, które umożliwia ortorektyfikację zdjęć lotniczych, tworzenie numerycznego modelu terenu, modelu zabudowy oraz ortofotomapy; posiada certyfikat zarządzania projektami Prince2 Foundation oraz Agile Projekt Management;
współpracowniczka firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotowała i przeprowadziła szkolenia bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowczyni oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :
1. Zbiory danych dla planowania przestrzennego,
2. Praktyczne aspekty wykorzystania systemów i narzędzi GIS – poziom podstawowy,
3. Praktyczne aspekty wykorzystania systemów i narzędzi GIS – poziom zaawansowany,
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 16. lutego ( 8.00 – 14.00 ) – 17. lutego ( 8.00 – 14.00 ) 2023 roku;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych + przerwy / szczegółowy program w załączeniu /,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 800 PLN + 23. proc. VAT;
- uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2023 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 10. lutego 2023 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
PRAKTYCZNE ASPEKTY
WYKORZYSTANIA SYSTEMÓW I NARZĘDZI GIS
/ POZIOM PODSTAWOWY /
16. – 17. LUTEGO 2023 ROKU
Dzień 1.
1. Teoria podstawowa:
- Zarys systemu GIS (czym jest GIS, dlaczego powstał, do czego służy),
- Układy współrzędnych w Polsce i na świecie, problemy wynikające z różnych układów współrzędnych,
- Metody i źródła pozyskiwania danych (metadane, geoportale krajowe i branżowe, sposoby płatne i bezpłatne pozyskiwania danych),
- Dyrektywa INSPIRE w pigułce – jakie zmiany wywołała w polskim prawie, jakie mamy efekty i co jej zawdzięczamy.
2. Teoria w praktyce:
- Czym jest GIS, czy warto go wdrażać i dlaczego staje się obligatoryjny w wielu dziedzinach ? (teoria, przepisy prawne, wymagania ustaw i rozporządzeń, nowe wymagania stawiane urzędnikom),
- Systemy GIS w praktyce (wykorzystane systemów i narzędzi GIS do usprawnienia pracy – przykłady praktyczne),
- GIS w kontaktach z urbanistą, czyli jakie wymagania stawiać projektantom, jak kontrolować projekty / nie tylko planów miejscowych / oraz czego wymagać na etapach procedur planistycznych.
3. Praktyka – ABC obsługi oprogramowania QGIS:
- Wprowadzenie do obsługi oprogramowania QGIS (opis programu, dostępne narzędzia, podstawowe funkcjonalności),
- SHP jako podstawowy format wymiany danych GIS (wyjaśnienie, opis, tworzenie, porównanie z innymi graficznymi formatami danych),
- Zapoznanie z narzędziami programu,
- Tworzenie projektów, pobieranie danych zewnętrznych.
Dzień 2.
1. Praktyczne wykorzystanie funkcjonalności programu QGIS:
- Tworzenie środowiska pracy – konfiguracja projektu, wczytanie dostępnych baz danych, tworzenie warstw wektorowych, ustawianie widoczności i stylu warstw,
- Edycja danych, tworzenie i edycja obiektów, dodawanie i usuwanie atrybutów obiektów,
- Klasyfikacja wyświetlania warstw w zależności od nadanych atrybutów,
- Digitalizacja danych rastrowych, czyli jak dodać mapę rastrową do projektu?
- Podstawowe analizy danych na podstawie trzech ćwiczeń projektowych (wyszukiwanie, automatyczne wyliczania i selekcja danych, publikacja wyników),
- Porównywanie danych pochodzących z różnych źródeł – weryfikacja projektów,
- Przygotowanie i wydruk map.
2. Rozwiązywanie najczęściej występujących problemów w trakcie korzystania z systemów i narzędzi GIS,
3. Konsultacje problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć.