SZKOLENIE ON – LINE
PRAKTYCZNE ASPEKTY STOSOWANIA REKOMENDACJI
PREZESA URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
NA ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
NA DOSTAWY I USŁUGI W INFORMATYCE
♦ systemy informatyczne,
♦ sprzęt komputerowy,
♦ urządzenia drukujące i wielofunkcyjne,
♦ urządzenia mobilne,
♦ elementy systemów komunikacji wizualnej,
/ ZGODNIE Z NOWYM PRAWEM ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH /
25. KWIETNIA 2024 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów stosowania Rekomendacji Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na zamówienia publiczne na dostawy i usługi w informatyce.
W ramach realizacji kompetencji Prezesa UZP wynikającej z art. 469 ust. 7 pzp, gdzie wskazano, że Prezes Urzędu przygotowuje i upowszechnia przykładowe wzory umów w sprawach zamówień publicznych, regulaminów oraz innych dokumentów stosowanych przy udzielaniu zamówień, opublikowane zostały rekomendacje dotyczące zamówień publicznych w branży IT :
- w 2020 roku ukazała się część pierwsza opracowania, dotyczącego zamówień publicznych na systemy informatyczne,
- w 2021 roku została opublikowana część druga opracowania, dotycząca udzielania zamówień na dostawę zestawów komputerowych,
- w 2022 roku została opublikowana część trzecia opracowania, dotycząca udzielania zamówień na zakup urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz elementów systemów komunikacji wizualnej – digital signage (Rekomendacje Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych pn. „Udzielanie zamówień publicznych w zakresie urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz systemów digital signage”).
W trakcie szkolenia wykładowczyni w praktyczny sposób przedstawi jak m.in. :
- jak właściwie interpretować rekomendacje i jak je stosować w codziennej pracy przy udzielaniu zamówień publicznych na dostawy lub usługi IT,
- jak w praktyce prawidłowo wykorzystać wskazówki autorów rekomendacji, dotyczące działań jakie zamawiający powinien rozważyć na etapie planowania i przygotowywania postępowania dotyczącego dostawy sprzętu informatycznego lub wdrożenia systemu informatycznego,
- jaki jest wpływ decyzji zamawiającego inicjujących proces zakupowy na dalsze losy postępowania, a następnie realizacji umowy oraz eksploatacji rozwiązań informatycznych.
Szkolenie adresowane jest w szczególności do osób, które po stronie zamawiającego odpowiedzialne są za przygotowanie dokumentów zamówienia, w tym : opisanie przedmiotu zamówienia, ustalenie wartości zamówienia, określenie kryteriów podmiotowych, kryteriów selekcji, oceny ofert.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
PRAKTYCZNE ASPEKTY STOSOWANIA REKOMENDACJI
PREZESA URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
NA ZAMÓWIENIA PUBLICZNE NA DOSTAWY I USŁUGI W INFORMATYCE
25. KWIETNIA 2024 ROKU
1. Specyfika rynku IT.
2. Znaczenie rekomendacji UZP w zakresie zamówień publicznych na dostawy lub usługi informatyczne i ich moc sprawcza.
3. Potrzeby jako wyznacznik cech przedmiotu zamówienia.
4. Rekomendowane podejście do analizy potrzeb i wymagań.
5. Komunikacja z rynkiem – sposoby pozyskiwania informacji z rynku na temat aktualnej oferty rozwiązań IT i możliwości realizacji takich przedsięwzięć.
6. Pozyskiwanie informacji w celu prawidłowego oszacowania wartości zamówienia.
7. Zamówienie udzielanie w częściach lub powody niedzielenia zamówienia IT.
8. Prawidłowy według rekomendacji opis przedmiotu zamówienia na dostawę urządzeń komputerowych – zasady opisu według obowiązujących regulacji.
9. Wykorzystanie w opisie benchmarków.
10. Przedmiotowe środki dowodowe.
11. Zamawianie urządzeń komputerowych z licencjami lub bez licencji.
12. Zapisy niedopuszczalne i możliwości odstępstwa od rekomendacji.
13. Najważniejsze aspekty udzielania zamówień publicznych na zakup: urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz elementów systemów komunikacji wizualnej – digital signage.
14. Praktyczne wskazówki dotyczące formułowania zapisów w dokumentacji zamówienia.
15. Rekomendowane wymagania (podstawowe, opcjonalne) dotyczące poszczególnych elementów składowych urządzeń.
16. Rekomendowana checklista zagadnień przed wszczęciem postępowania na zakup systemu informatycznego.
17. Zakres świadczeń zamówienia na zakup systemu informatycznego.
18. Definiowanie pojęć w projekcie postanowień umownych.
19. Opisanie wymaganych uprawnień do korzystania z systemów informatycznych.
20. Rekomendowane tryby udzielenia zamówienia na system IT.
21. Kryteria pozacenowe możliwe do wykorzystania w postępowaniu na dostawę lub usługę IT.
szkolenie prowadzi : IWONA ZIARNIAK
- członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne”, szkoleniowiec i wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu i w Opolu);
- jest autorem i redaktorem książki „Zamówienia publiczne na dostawy i usługi informatyczne”, oraz autorem „Przewodnika po zamówieniach publicznych dla wykonawców”, współautorem komentarza do nowej ustawy PZP z 2019r. „Ustawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz dla wykonawców” oraz wielu publikacji poświęconych zamówieniom publicznym na łamach miesięczników Przetargi Publiczne, IT w administracji, IT Professional;
- w ramach projektu KIGNET – izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorców uzyskała certyfikat eksperta ds. zamówień publicznych w zakresie doradca i wykładowca;
- posiada bogate doświadczenie w zakresie ubiegania się o złożone zamówienia informatyczne (od 1998r. menedżer/doradca zarządu w zakresie wsparcia sprzedaży u znaczących integratorów IT w Polsce);
- członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych,
- zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 roku;
- współpracowniczka firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotowała i przeprowadziła szkolenia bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowczyni oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :
- Zamówienia publiczne w informatyce na dostawy i usługi IT,
- Jak prawidłowo przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy lub usługi informatyczne,
- Praktyczne aspekty stosowania Rekomendacji Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na zamówienia publiczne na dostawy i usługi IT,
- Środki komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych.
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 25. kwietnia 2024 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych;
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 550 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2024 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 19. kwietnia 2024 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651