STYCZEŃ 2025 / SZKOLENIE ON – LINE – Zamówienia publiczne w informatyce – jak prawidłowo przygotować i przeprowadzić postępowanie na zakup dostaw lub usług IT / systemy informatyczne, sprzęt komputerowy, urządzenia drukujące i wielofunkcyjne, urządzenia mobilne, elementy systemów komunikacji wizualnej / zgodnie m.in. z nowym Prawem zamówień publicznych, Rekomendacjami Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, aktualną linią orzeczniczą / kompendium wiedzy praktycznej /, 20. – 21. stycznia 2025 roku


SZKOLENIE ON – LINE


ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W INFORMATYCE 

JAK PRAWIDŁOWO PRZYGOTOWAĆ I PRZEPROWADZIĆ

POSTĘPOWANIE NA ZAKUP DOSTAW I USŁUG IT

systemy informatyczne,

sprzęt komputerowy,

urządzenia drukujące i wielofunkcyjne,

urządzenia mobilne,

elementy systemów komunikacji wizualnej,


ZGODNIE Z M.IN. :

NOWYM PRAWEM ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

REKOMENDACJAMI PREZESA URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH / *

AKTUALNĄ LINĄ ORZECZNICZĄ


20. – 21. STYCZNIA 2025 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy lub usługi informatyczne w celu dokonania zakupu spełniającego oczekiwania zamawiających zgodnie z m.in. nową ustawą Prawo zamówień publicznych, Rekomendacjami Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz aktualną liną orzeczniczną .

Zajęcia będą prowadzone metodą wykładów połączonych z analizą case studies.


W trakcie szkolenia :

1. zostaną zaprezentowane najistotniejsze z punktu widzenia zamawiającego zagadnienia procesu zakupowego i realizacji umów z uwzględnieniem specyfiki zamówień IT;

2. wykładowczyni odpowie na wiele pytań nurtujących zamawiających m.in.:

  • Jak w praktyce dobrze wykorzystać narzędzia dostępne dla zamawiającego w systemie zamówień publicznych, aby proces zakupowy przyniósł wymierne korzyści?
  • Jakie działania powinien rozważyć zamawiający na etapie planowania i przygotowywania postępowania dotyczącego dostawy sprzętu informatycznego lub wdrożenia systemu informatycznego?
  • Jaki jest wpływ decyzji zamawiającego inicjujących proces zakupowy na dalsze losy postępowania, a następnie realizacji umowy oraz eksploatacji rozwiązań informatycznych?

3. wykładowczyni w praktyczny sposób omówi prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia na dostawy lub usługi IT m.in.:

  • czynności poprzedzające wszczęcie postępowania, w tym korzyści płynące ze wstępnych konsultacji rynkowych,
  • definiowanie potrzeb przez zamawiającego i w ich świetle sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia,
  • określanie warunków podmiotowych i kryteriów oceny ofert,
  • rekomendowane przez UZP tryby udzielania zamówień w informatyce,
  • na co zwracać uwagę przy konstruowaniu projektowanych postanowień umownych,
  • co stanowi niezgodność treści oferty przy wykazywaniu, opisywaniu sprzętu informatycznego lub oprogramowania,
  • kiedy zaoferowana cena ma znamiona rażąco niskiej i w jaki sposób weryfikować wyjaśnienia i dowody składane przez wykonawcę na potwierdzenie złożenia oferty nie zawierającej rażąco niskiej ceny lub kosztu.

/ * W ramach realizacji kompetencji Prezesa UZP wynikającej z art. 469 ust. 7 pzp, gdzie wskazano, że Prezes Urzędu przygotowuje i upowszechnia przykładowe wzory umów w sprawach zamówień publicznych, regulaminów oraz innych dokumentów stosowanych przy udzielaniu zamówień, opublikowane zostały rekomendacje dotyczące zamówień publicznych w branży IT :

  • w 2020 roku ukazała się część pierwsza opracowania, dotyczącego zamówień publicznych na systemy informatyczne,
  • w  2021 roku została opublikowana część druga opracowania, dotycząca udzielania zamówień na dostawę zestawów komputerowych,
  • w  2022 roku została opublikowana część trzecia opracowania, dotycząca udzielania zamówień na zakup urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz elementów systemów komunikacji wizualnej – digital signage (Rekomendacje Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych pn. „Udzielanie zamówień publicznych w zakresie urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz systemów digital signage”).

W trakcie szkolenia wykładowczyni w praktyczny sposób przedstawi jak m.in.:

  • jak właściwie interpretować rekomendacje i jak je stosować w codziennej pracy przy udzielaniu zamówień publicznych na dostawy lub usługi IT,
  • jak w praktyce prawidłowo wykorzystać wskazówki autorów rekomendacji, dotyczące działań jakie zamawiający powinien rozważyć na etapie planowania i przygotowywania postępowania dotyczącego dostawy sprzętu informatycznego lub wdrożenia systemu informatycznego.

Szkolenie jest adresowane do specjalistów ds. zamówień publicznych oraz specjalistów ds. informatyki, którzy łącznie są odpowiedzialni za:

  • kompleksowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowanie o udzielenie zamówienia na dostawy lub usługi IT oraz
  • przygotowanie niektórych dokumentów zamówienia, w tym : opisanie przedmiotu zamówienia, ustalenie wartości zamówienia, określenie kryteriów podmiotowych, kryteriów selekcji, oceny ofert.

PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W INFORMATYCE 

JAK PRAWIDŁOWO PRZYGOTOWAĆ I PRZEPROWADZIĆ

POSTĘPOWANIE NA ZAKUP DOSTAW I USŁUG IT


20. – 21. STYCZNIA 2025 ROKU


DZIEŃ 1.


1. Specyfika rynku zamówień publicznych w branży informatycznej i nieprawidłowości przy udzielaniu zamówień IT.

2. Profesjonalizacja zamówień publicznych.

3. Na czym polega sukces postępowania na dostawy lub usługi informatyczne?

4. Realia rynkowe wyznacznikiem podejmowanych przez zamawiającego czynności w trakcie przygotowania postępowania.

5. Prawidłowe zdefiniowanie potrzeb zamawiającego.

6. Inwentaryzacja zasobów organizacyjnych i technicznych.

7. Kiedy dobrze wykorzystać usługi doradcze a kiedy zakup kompetencji („body leasing”)?

8. Wstępne konsultacje rynkowe jako możliwość bezpiecznego pozyskania praktycznych informacji bezpośrednio z rynku.

9. Kluczowa czynność w postępowaniu – opisanie przedmiotu zamówienia IT.

10. Czy zasada konkurencyjności uniemożliwia zakup dobrego rozwiązania IT?

11. Możliwość wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Rozwiązania równoważne i wskazanie przez zamawiającego kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności.

12. Weryfikowanie poprawności czynności sporządzania opisu przedmiotu zamówienia – odwołania, wnioski o wyjaśnienie SWZ.

13. Rekomendacje UZP dotyczące zamówień publicznych na systemy informatyczne, dostawę zestawów komputerowych. i zakup urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz elementów systemów komunikacji wizualnej, w tym:

  • znaczenie rekomendacji UZP,
  • prawidłowy według rekomendacji opis przedmiotu zamówienia na dostawę urządzeń komputerowych – zasady opisu według obowiązujących regulacji, wykorzystanie w opisie benchmarków, zamawianie urządzeń komputerowych z licencjami lub bez licencji, możliwości odstępstwa od rekomendacji,
  • rekomendowana checklista zagadnień przed wszczęciem postępowania na zakup systemu informatycznego, zakres świadczeń zamówienia na zakup systemu informatycznego, definiowanie pojęć w projekcie postanowień umownych, opisanie wymaganych uprawnień do korzystania z systemów informatycznych,
  • najważniejsze aspekty udzielania zamówień publicznych na zakup: urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz elementów systemów komunikacji wizualnej – digital signage, rekomendowane wymagania (podstawowe, opcjonalne) dotyczące poszczególnych elementów składowych urządzeń.

DZIEŃ 2.


14. Ustalenie wartości zamówienia, w tym w jaki sposób pozyskiwać informacje pozwalające na należyty szacunek.

15. Zamówienie udzielanie w częściach lub uzasadnienie nie podzielenia zamówienia IT na części.

16. Warunki udziału w postępowaniu ważne z punktu widzenia realizacji zamówienia na dostawy lub usługi.

17. Jakie jakościowe kryteria oceny ofert pozwalają na zakup dobrego rozwiązania IT, zgodnie z zasadą efektywności ekonomicznej?

18. Problem z uznaniem kryteriów jakościowych w IT (orzecznictwo sądów, KIO).

19. Wizja lokalna.

20. Przedmiot zamówienia a wybór trybu udzielenia tego zamówienia – rekomendowane przez UZP tryby udzielenia zamówienia IT.

21. Czym jest opcja, wznowienia, umowa ramowa?

22. Na co zwracać uwagę konstruując projektowane postanowienia umowne?

23. W trakcie oceny ofert co należy poprawić, uznać za oczywistą omyłkę lub inną omyłkę, a co stanowi niezgodność treści oferty przy wykazywaniu, opisywaniu sprzętu informatycznego lub oprogramowania?

24. Kiedy zaoferowana cena ma znamiona rażąco niskiej? Weryfikacja wyjaśnień i dowodów składanych przez wykonawcę na potwierdzenie złożenia oferty nie zawierającej rażąco niskiej ceny lub kosztu.


szkolenie prowadzi : IWONA ZIARNIAK

  • zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 roku;
  • zastępca redaktor naczelnej miesięcznika „Przetargi Publiczne”, szkoleniowiec i wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet WSB MERITO) ;
  • jest autorem i redaktorem książki „Zamówienia publiczne na dostawy i usługi informatyczne” oraz autorem „Przewodnika po zamówieniach publicznych dla wykonawców” i współautorem komentarza do nowej ustawy PZP z 2019r. „Ustawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz dla wykonawców” oraz wielu publikacji poświęconych zamówieniom publicznym na łamach miesięczników Przetargi Publiczne, IT w administracji, IT Professional;
  • w ramach projektu KIGNET – izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorców uzyskała certyfikat eksperta ds. zamówień publicznych w zakresie doradca i wykładowca;
  • posiada bogate doświadczenie w zakresie ubiegania się o złożone zamówienia informatyczne (od 1998r. menedżer/doradca zarządu w zakresie wsparcia sprzedaży u znaczących integratorów IT w Polsce);
  • członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych,
  • współpracowniczka firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotowała i przeprowadziła szkolenia bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowczyni oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :
  • Zamówienia publiczne w informatyce na dostawy i usługi IT,
  • Jak prawidłowo przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy lub usługi informatyczne,
  • Praktyczne aspekty stosowania Rekomendacji Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na zamówienia publiczne na dostawy i usługi IT,
  • Środki komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych.

  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniach 20. stycznia 2025 roku – 21. stycznia 2025 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych;
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 900 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2025 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 14. stycznia 2025 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *