PUBLIC RELATIONS instytucji publicznej, Poznań,
24. – 25. października 2016 roku

DOBRE SZKOLENIE W DOBREJ CENIE

PUBLIC RELATIONS

INSTYTUCJI PUBLICZNEJ

POZNAŃ, 24. – 10. CZERWCA 2016 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu pt. : PUBLIC RELATIONS INSTYTUCJI PUBLICZNEJ – które jest przeznaczone dla menedżerów oraz pracowników, którzy są odpowiedzialni za prawidłowe zarządzanie wizerunkiem instytucji publicznej.

  • celem szkolenia jest : zapoznanie uczestników z całokształtem zagadnień związanych z public relations, w tym z zasadami oraz metodami planowania, realizacji i weryfikacji skuteczności działalności public relations, która ma fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania instytucji publicznej, szczególnie w sytuacji dynamicznie zachodzących zmian o charakterze społecznym i gospodarczym,

  • szkolenie prowadzi : AGNIESZKA BIERNACKA – SZPUNAR – doświadczony menedżer, specjalista zarządzania, public relations i inwestor relations; absolwentka MBA   w Teeside University w Anglii i Akademii Ekonomicznej w Krakowie; ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy w międzynarodowej korporacji, w samorządzie gospodarczym oraz na rynku kapitałowym; pracowała na stanowisku Rzecznika prasowego oraz Kierownika ds. Public Relations w PLIVIE Kraków, Wice Dyrektora Izby Przemysłowo – Handlowej w Krakowie, Wice Prezesa – Dyrektora Zarządzającego w Biel Public Relations sp. z o.o.; prowadzi zajęcia z zakresu Public Relations dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych Collegium Civitas   w Warszawie oraz dla studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; od wielu lat współpracuje z firmami w zakresie budowania efektywnych strategii komunikacyjnych; prowadzi indywidualnie szkolenia jako ekspert PR; specjalizuje się  w konsultacjach, dotyczących media relations, komunikacji wewnętrznej w firmie oraz komunikacji kryzysowej; autorka popularnych programów szkoleniowych m.in. : Skuteczna komunikacja prasowa i internetowa, Public Relations – jak skutecznie komunikować się z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym; Efektywna promocja instytucji ( z wykorzystaniem narzędzi Public Relations, marketingu i internetu );

  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych , w tym większość czasu jest przeznaczona na przekazanie praktycznej wiedzy na temat, będący przedmiotem szkolenia,

  • szkolenie odbędzie się w POZNANIU, w dniach 24. października ( 10.00 – 16.00 ) – 25. października ( 9.00 – 15.00 ) 2016 roku; w centrum Poznania, w doskonale wyposażonej i klimatyzowanej sali konferencyjnej w biurowcu OMEGA – 11. PIĘTRO, ul. Dąbrowskiego 79 A ( telefon : 698 952 833 ); szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.saleomega.pl,

  • uczestnicy otrzymują materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu,

  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano drobny poczęstunek ( kawa, herbata, zimne napoje, ciasteczka ) oraz obiad,

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23. proc. VAT / cena nie zawiera kosztów noclegu ! /

  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu

w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatkowany

stawką 23. proc. VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest:

1. w terminie do 17. października 2016 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz

2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania

faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO

S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, pozostaję do Państwa dyspozycji ( tel. : 502 / 174601, 12 / 633 23 43 ). Z przyjemnością udzielę szczegółowych informacji na temat szkolenia oraz oferty firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje .

Z wyrazami szacunku , Bolesław Budzicz

PROGRAM :

PUBLIC RELATIONS INSTYTUCJI PUBLICZNEJ

POZNAŃ, 24. – 10. CZERWCA 2016 ROKU

Tematyka zajęć

Metody pracy

1 DZIEŃ

1

Miejsce i znaczenie Public Relations w systemie

zarządzania instytucją publiczną:

  • rola PR we wspieraniu wizji, misji i strategii

  • znaczenie strategii komunikacyjnego dla celów instytucji.

Wykład wprowadzający oraz dyskusja grupowa

  • Omówienie przykładów działań PR podejmowanych przez instytucje publiczne
2 Planowanie strategii komunikacyjnej spójnej z celami instytucji:

  • określenie celów komunikacyjnych (wizerunkowych), wynikających ze strategii instytucji
  • budowanie tożsamości instytucji, Corporate Identity (zasady wizualizacji)
  • narzędzia i techniki PR dostosowane do możliwości i potrzeb firmy/instytucji

Burza mózgów oraz praca w grupach:

  • analiza potrzeb komunikacyjnych organizacji
  • określenie celów komunikacyjnych dla instytucji publicznej
  • przykłady zasad wizualizacji firm, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych
3

Budowanie planu PR:

  • analiza otoczenia

  • wyodrębnienie adresatów działań

  • Specyfika działania wobec każdej z grup.

  • Relacje z poszczególnymi grupami otoczenia organizacji.
  • podział technik PR ze względu na możliwość oddziaływania
  • zasady stosowania poszczególnych technik PR do możliwości i potrzeb instytucji publicznej
Praca w małych grupach:

  • analiza potrzeb komunikacyjnych
  • dobór grup interesariuszy dla danej instytucji
  • wypracowanie przykładowych działań dla każdej z grup interesariuszy instytucji publicznej
  • wybór narzędzi komunikacji zewnętrznej właściwych dla instytucji publicznej
4

Komunikacja wewnętrzna w instytucji publicznej – podstawa sprawnego zarządzania i pozytywnego wizerunku:

  • audyt komunikacji wewnętrznej: dotychczasowe źródła informacji, brakujące ogniwa, ocena efektywności komunikacji

  • narzędzia komunikacji wewnętrznejwybór i sposoby dostosowania technik PR do możliwości i potrzeb instytucji publicznej
  • komunikacja wewnętrzna jako narzędzie budowania kultury instytucji
Wykład , burza mózgów, praca w grupach

  • Analiza narzędzi badawczych
  • Omówienie przykładów narzędzi komunikacji wewnętrznej
  • Opracowanie założeń do komunikacji wewnętrznej dla danej instytucji
5 Miejsce instytucji publicznej w przestrzeni społecznej – projekty Społecznej Odpowiedzialności (Corporate Social Responsibility):

  • działania, uwzględniające interesy społeczne,
  • inwestycje w zasoby ludzkie oraz ochronę środowiska.
  • współpraca z lokalną społecznością

Wykład + część warsztatowa (praca w grupach)

  • analiza przykładów projektów CSR
  • opracowanie koncepcji działań CSR dla instytucji publicznej
6 Event jako element wzmacniania wizerunku instytucji:

  • organizacja wydarzeń specjalnych,
  • dobór eventów do specyfiki instytucji,
Praca w grupach

  • analiza przykładów wydarzeń specjalnych w różnych instytucjach publicznych
  • opracowanie koncepcji i założeń organizacyjnych eventu dla konkretnej instytucji

2 DZIEŃ

1

Współpraca z mediami:

  • rola i zadania osoby odpowiedzianej za wizerunek organizacji w budowaniu relacji z mediami

  • ABC współpracy z prasą, TV, radiem i mediami elektronicznymi

Wykład wprowadzający, dyskusja grupowa,
2

Współpraca z dziennikarzami prasowymi:

  • zasady tworzenia informacji prasowej

  • zdjęcia – nośnik informacji

  • przyczyny odrzucania nadesłanych materiałów

Dyskusja grupowa, praca w małych grupach

  • Analiza przykładowych informacji prasowych
  • Tworzenie informacji prasowej na zadany temat
  • Analiza błędów językowych popełnianych w informacjach prasowych
3 Współpraca z dziennikarzami telewizyjnymi i radiowymi:

  • zasady budowania informacji telewizyjnej

  • przygotowanie „setki”

  • reguły zachowania w studiu radiowym i telewizyjnym

Dyskusja grupowa, praca w małych grupach

  • Analiza przykładowych informacji telewizyjnych oraz wypowiedzi radiowych
  • Tworzenie informacji telewizyjnej na zadany temat
  • Przygotowanie krótkich wywiadów radiowych
4

Konferencja prasowa:

  • rola i znaczenie konferencji prasowych

  • zasady organizowania konferencji

  • najczęstsze błędy w organizowaniu konferencji prasowych

Wykład + praca w grupach

  • analiza przykładów dobrych i nieskutecznych konferencji prasowych
  • opracowanie koncepcji konferencji dla przykładowego wydarzenia w instytucji publicznej
5 e-MEDIA: strona www, Social media, nowe kanały e-marketingu: komunikacja zewnętrzna instytucji za pomocą nowoczesnych technik internetowych

  • zasady budowania efektywnej strony www
  • zasady komunikowania w social media (Facebook, Twitter)
Praca grupowa

  • Analiza przykładów aktywności instytucji publicznych w sieci
  • Opracowywanie ogólnej koncepcji obecności instytucji w sieci
6 Kodeks etyki PR

Omówienie podstawowych zasad rzetelnego postępowania w PR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *