MARZEC 2025 / NOWOŚĆ / SZKOLENIE ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za gospodarowanie nieruchomościami – Kompleksowy kurs : specjalista ds. gospodarowania nieruchomościami gminnymi – kompendium wiedzy praktycznej zgodnej z obowiązującymi przepisami + gotowe do wykorzystania wzory dokumentów + rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć, 20. – 21. marca 2025 roku


NOWOŚĆ !


KOMPLEKSOWY KURS ON – LINE 

DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ 

ODPOWIEDZIALNYCH ZA GOSPODAROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI


SPECJALISTA DS. GOSPODAROWANIA 

NIERUCHOMOŚCIAMI GMINNYMI


KOMPENDIUM WIEDZY PRAKTYCZNEJ

ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI 

+

gotowe do wykorzystania wzory dokumentów

+

rozwiązywanie najczęściej występujących problemów

i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć


W trakcie zajęć zostaną omówione następujące obszary tematyczne m.in. :

Zagadnienia wstępne, podstawy prawne,

Gospodarowanie nieruchomościami gminnymi – katalog procedur,

Prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych:

co powinna zawierać, kiedy ją aktualizować,

Wycena nieruchomości – koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży,

Zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,

Zbywanie nieruchomości,

Nabywanie nieruchomości,

Czasowe formy rozdysponowania nieruchomości gminnych (udostępnianie),

Dokumenty sporządzane w procedurze udostępniania nieruchomości,

♦ Zapisy umowy zabezpieczające interesy wydzierżawiającego, jednolitość zapisów umowy, które ułatwiają wydzierżawiającemu jej obsługę w latach następnych,

♦ Sporządzanie planów wykorzystania zasobu,

♦ Inne czynności związane z gospodarowaniem nieruchomościami gminnymi,

♦ Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gminnymi,


20. – 21. MARCA 2025 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w KOMPLEKSOWYM KURSIE ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za gospodarowanie nieruchomościami, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów stosowania obowiązujących uregulowań prawnych w obszarze gospodarowania nieruchomościami gminnymi.

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy  oraz podniesienie kwalifikacji w zakresie gospodarki nieruchomościami gminnymi.

Wykładowczyni :

  • podzieli się pogłębioną wiedzą praktyczną, wskaże aspekty, na które należy zwrócić szczególną uwagę, w kontekście kontroli RIO czy NIK oraz udzieli praktycznych wskazówek jak postępować w przypadku niejasno sformułowanych lub nowych przepisów prawa,
  • przekaże uczestnikom pakiet wzorów dokumentów, które będzie można wykorzystać podczas udostępniania, zbywania i nabywania nieruchomości oraz opracowywaniu Planu Wykorzystania Zasobu.

PROGRAM KOMPLEKSOWEGO KURSU ON – LINE :

SPECJALISTA DS. GOSPODAROWANIA 

NIERUCHOMOŚCIAMI GMINNYMI

KOMPENDIUM WIEDZY PRAKTYCZNEJ

ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI 


20. – 21. MARCA 2025 ROKU


DZIEŃ 1.


1. Zagadnienia wstępne, podstawy prawne:

  • ustawa o gospodarce nieruchomościami,
  • ustawa Kodeks cywilny,
  • ustawa o samorządzie gminnym.

2. Gospodarowanie nieruchomościami gminnymi – katalog procedur.

3. Prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych: co powinna zawierać, kiedy ją aktualizować.

4. Wycena nieruchomości – koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży.

5. Zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.

6. Zbywanie nieruchomości:

6.1. wybór właściwego trybu sprzedaży – omówienie możliwości zbycia bezprzetargowego,

6.2. obowiązki gminy przy sprzedaży nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,

6.3. tryb przetargowy – regulacje oraz procedura dotyczące zasad sprzedaży:

  • zadania komisji przetargowej,
  • dokumenty sporządzane w procedurze wraz z omówieniem kwestii, na które należy zwrócić uwagę przy ich sporządzaniu (wzory),
  • kwalifikowanie osób zainteresowanych do uczestnictwa w przetargu,
  • uczestnicy przetargu – kto na podstawie jakich dokumentów może zostać dopuszczony do przetargu,
  • termin płatności za nabycie nieruchomości.
  • kolejne przetargi, w przypadku gdy pierwszy zakończył się wynikiem negatywnym;

6.4. tryb bezprzetargowy – regulacje oraz procedura dotyczące zasad sprzedaży:

  • dokumenty sporządzane w procedurze wraz z omówieniem kwestii, na które należy zwrócić uwagę przy ich sporządzaniu (wzory),
  • porozumienie/protokół uzgodnień jako podstawa zawarcia umowy notarialnej sprzedaży,
  • termin płatności za nabycie nieruchomości;

6.5. jak prawidłowo opisać nieruchomość, aby zabezpieczyć interes gminy – przykłady.

7. Nabywanie nieruchomości.

8. Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gminnymi:

  • czy kosztami przygotowania nieruchomości do sprzedaży w trybie bezprzetargowym można obciążyć nabywcę?
  • czy gmina może sprzedać drogę?
  • czy gmina ma obowiązek wskazać nabywcy granice nieruchomości?
  • czy można sprzedać na własność nieruchomość na polepszenie warunków zagospodarowania nieruchomości sąsiedniej, która jest w użytkowaniu wieczystym?
  • jak obniżamy cenę do drugiego przetargu?
  • czy zawsze ogłoszenie o przetargu musi być ogłoszone w prasie?
  • kiedy przy sprzedaży nieruchomości powinniśmy na niej ustanawiać służebności?
  • czy w przypadku przesunięcia terminu aktu notarialnego należy poinformować nabywcę o tym fakcie pisemnie?
  • po jakim czasie od I przetargu możemy ogłosić II przetarg?

DZIEŃ 2.


1. Czasowe formy rozdysponowania nieruchomości gminnych (udostępnianie):

  • dzierżawa,
  • najem,
  • użyczenie,
  • trwały zarząd,
  • administrowanie,
  • ograniczone prawa rzeczowe:

– służebności,

– użytkowanie.

2. Dokumenty sporządzane w procedurze udostępniania nieruchomości:

  • wstępna zgoda,
  • uchwała rady gminy,
  • zarządzenie – wykaz nieruchomości
  • ogłoszenie o przetargu,
  • protokół z przetargu,
  • informacja o wyniku przetargu,
  • umowa,
  • wypowiedzenie umowy dzierżawy,
  • protokół zdawczo-odbiorczy.

3. Zapisy umowy zabezpieczające interesy wydzierżawiającego, jednolitość zapisów umowy, które ułatwiają wydzierżawiającemu jej obsługę w latach następnych.

4. Sporządzanie planów wykorzystania zasobu.

5. Inne czynności związane z gospodarowaniem nieruchomościami gminnymi.

6. Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gminnymi:

  • umowa udostępnienia nieruchomości wygasa z dniem 1. czerwca. Dzierżawca składa wniosek o kontynuację dzierżawy 25. maja. Jak przeprowadzić procedurę wydzierżawienia w takim przypadku? Jak zapobiec takiej sytuacji w przyszłości?
  • umowa została zawarta w lipcu 2023 roku z zapisem, że waloryzacja stawki ma nastąpić raz w roku. Kiedy należy zwaloryzować stawkę czynszu?
  • w jakich przypadkach należy publikować w prasie informację o zamiarze wydzierżawienia nieruchomości?
  • czy rada gminy może wyrazić zgodę generalną na bezprzetargowe wydzierżawianie nieruchomości np. dzierżawcom, którzy złożyli wnioski o kontynuację dzierżawy?
  • co pierwsze w kolejności procedury – zarządzenie o wykazie czy uchwała rady gminy?
  • czy w jednym wykazie możemy przeznaczyć do dzierżawy więcej niż jedną nieruchomość?
  • czy jedna nieruchomość może mieć więcej niż jednego dzierżawcę? Jak przeprowadzić procedurę wydzierżawienia w takim przypadku? Czy można w takim przypadku sporządzić jeden wykaz nieruchomości przeznaczonych do oddania w dzierżawę?
  • czy umowę dzierżawy można zawrzeć wcześniej, niż 21 dni od dnia ogłoszenia wykazu?
  • kiedy dzierżawca może wykupić dzierżawioną nieruchomość w drodze bezprzetargowej?
  • czy jeżeli został złożony wniosek o kontynuację dzierżawy to konieczne jest ogłaszanie wykazu?
  • czy można zawrzeć umowę dzierżawy np. 15. marca 2023 roku z mocą obowiązywania od 1. marca 2023 roku?
  • czy można naliczyć czynsz za bezumowne korzystnie, jak tak to w jakiej wysokości?
  • czy możemy podpisać umowę kontynuującą dzierżawę, skoro dzierżawca ma zaległości w opłatach wynikających z wcześniejszej umowy?
  • jakie terminy płatności czynszu ustalić w zawieranych umowach?
  • co w przypadku, gdy dotychczasowy dzierżawca nie złożył wniosku o kontynuację dzierżawy?
  • jak przeprowadzić procedurę zmiany dzierżawcy, gdy dotychczasowy dzierżawca „oddaje” nieruchomość komuś innemu?
  • jak naliczać czynsz dzierżawny – za rok kalendarzowy czy za rok użytkowania nieruchomości?

Dodatkowo : 

  • gotowe do wykorzystania wzory dokumentów,
  • rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć.

szkolenie prowadzi : mgr inż. MARTA ZBOROWSKA 

Absolwentka Politechniki Wrocławskiej ( Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego).

Od 2004 roku zajmuje się zawodowo tematyką gospodarki nieruchomościami.

Doświadczenie zawodowe zdobywała w urzędach gmin – na stanowiskach, których zakres obowiązków obejmował pełen zakres ustawy o gospodarce nieruchomościami.  

Od kilku lat zajmuje kierownicze stanowiska – obecnie stanowisko naczelnik Wydziału Mienia i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miasta Bolesławiec.

Posiada bogatą wiedzę i doświadczenie z zakresu gospodarki nieruchomościami m.in. :

  • ewidencjonowania mienia komunalnego,
  • oddawania nieruchomości w dzierżawę,
  • sprzedaży nieruchomości w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
  • zamiany nieruchomości.

współpracowniczka firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotowała i przeprowadziła szkolenie bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowczyni oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :

1.Kompleksowy kurs : specjalista ds. gospodarowania nieruchomościami gminnymi,

2.Użytkowanie wieczyste – wykup czy przekształcenie ? Formy nabycia prawa własności przez użytkowników wieczystych nieruchomości gminnych,

3.Dzierżawa nieruchomości – aspekty praktyczne,

4.Sprzedaż nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym.

5.Jak prawidłowo sprzedać nieruchomość gminną w trybie przetargowym i bezprzetargowym

6.Formy udostępniania nieruchomości gminnych.


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniach 20. marca – 21. marca 2025 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych;
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 850 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2025 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 17. marca 2025 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *