DOBRE SZKOLENIE W DOBREJ CENIE
SZKOLENIE DLA INWESTORÓW PUBLICZNYCH :
PRAKTYCZNE ASPEKTY
PRZYGOTOWANIA I REALIZACJI
BUDOWLANEGO PROCESU INWESTYCYJNEGO
z uwzględnieniem znowelizowanych przepisów ustawy :
-
Prawo budowlane
-
Prawo zamówień publicznych
LUBLIN, 24. – 25. PAŹDZIERNIKA 2016 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu dla przedstawicieli inwestorów publicznych, którzy są odpowiedzialni za przygotowanie i realizację budowlanego procesu inwestycyjnego. W trakcie zajęć zostaną omówione również znowelizowane przepisy ustawy Prawo budowlane oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.
szkolenie prowadzi : DR INŻ. JACEK WACŁAW PILISZEK – inżynier, z ponad 35 – letnim doświadczeniem w dziedzinie budownictwa i inwestycji ( w kraju i za granicą ) pracował jako ekspert przy realizacji kontraktów budowlanych o wielkich wartościach ; Członek Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów (FIDIC) i Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Konsultingu Inżynierskiego (EFCA) poprzez Stowarzyszenie Inżynierów Doradców i Konsultantów SIDIR – obecnie Członek Zarządu SIDIR, arbiter Sądu Arbitrażowego SIDIR, Rozjemca SIDIR; posiada Certyfikat Niezależnego Inżyniera Konsultanta FIDIC; legitymuje się ugruntowanym doświadczeniem praktycznym jako m.in. Kierownik Budowy, Inżynier Budowy, Menedżer Projektu, Ekspert Kluczowy w sprawach dotyczących kompleksowego planowania, realizacji i rozliczania robót budowlanych, w tym również w ramach zamówień publicznych;
Znakomity wykładowca w dziedzinie praktycznych aspektów prawa budowlanego, praktycznych aspektów budowlanego procesu inwestycyjnego, praktycznych aspektów kosztorysowania i rozliczania robót budowlanych, realizacji inwestycji zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC ( na różnym poziomie zaawansowania ), utrzymania obiektów budowlanych, zintegrowanego zarządzania projektem budowlanym, stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w przygotowaniu i realizacji inwestycji budowlanych,
-
szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych / szczegółowy program w załączeniu / ,
-
szkolenie odbędzie się w LUBLINIE, w dniach 24. października ( 10.00 – 16.00 ) – 25. października ( 9.00 – 15.00 ) 2016 roku; w sali konferencyjnej Hotelu MŁYN, przy Al. Racławickich 23 A , tel. : 81 536 70 20; ( budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny), – szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotel-mlyn.lublin.pl,
-
uczestnicy otrzymują materiały dotyczące problematyki szkolenia, notes, długopis oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
-
w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
-
koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 900 PLN + 23. proc. VAT / nie zawiera kosztów noclegu /;
-
UWAGA : w przypadku udziału w szkoleniu od dwóch do trzech osób z jednej firmy/instytucji, przysługuje bonifikata w wysokości 50 PLN od każdej zgłoszonej osoby; firmy/instytucje, które zamierzają zgłosić powyżej trzech osób, uprzejmie zapraszamy do negocjacji warunków udziału w szkoleniu;
-
w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu
w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatko –
wany stawką 23. proc. VAT,
-
warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
-
1. w terminie do 17. października 2016 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku , Bolesław Budzicz, Pełnomocnik, 502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
PRAKTYCZNE ASPEKTY PRZYGOTOWANIA I REALIZACJI
BUDOWLANEGO PROCESU INWESTYCYJNEGO
LUBLIN, 24. – 25. PAŹDZIERNIKA 2016 ROKU
Dzień I. 10.00 – 16.00
1. Uruchomienie inwestycji
a. Proces inwestycyjny a proces budowlany
b. Cykl projektu
2. Podstawowe przepisy regulujące proces inwestycyjny
a. Przegląd przepisów
b. Inwestycje celu publicznego i przestrzeń publiczna
3. Podstawowe informacje na temat planowania przestrzennego
a. Szczeble planowania
b. Studium kierunków uwarunkowań i rozwoju przestrzennego gminy i mpzp
c. Dyskusja- zalety i wady przypadków istnienia i braku mpzp
d. Renta planistyczna, odszkodowania i opłaty
4. Ustalenie warunków zabudowy
a. Procedura
b. Parametry
c. Praktyka i orzecznictwo
5. Inwestycje szczególne
a. Podstawowe specustawy dla procesu inwestycyjno – budowlanego; omówienie
b. Szczegółowe omówienie wybranej specustawy (zgodnie z zainteresowaniem uczestników szkolenia)
c. Dyskusja – zalety specustawy, możliwość stosowania
6. Postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko
a. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
b. Podział przedsięwzięć ze względu na procedurę środowiskową
b. Kiedy potrzebna jest ocena oddziaływania na środowisko
7. Wybór wykonawcy robót
a. Na co zwrócić uwagę przygotowując SIWZ
b. Wybór trybu postępowania
8. Opis przedmiotu zamówienia
a. Regulacje prawne
b. Wybór formuły realizacji projektu – rozkład ryzyk
c. Projekt wykonawczy
d. Program funkcjonalno użytkowy
e. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
9. Określenia wartości zamówienia
a. Opis sposobu określania ceny
b. Obmiar i ryczałt
10. Umowa o roboty budowlane
a. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
b. Konsekwencje niezrównoważonych umów
11. Zabezpieczenie wykonania
a. Zalety i wady różnych form zabezpieczenia
b. Zapisy ograniczające odpowiedzialność ubezpieczycieli
12. Zaliczki
13. Ubezpieczenia w procesie realizacji robót
a. Warunki ubezpieczeń wg Warunków Kontraktowych FIDIC
b. Monachijski standard ubezpieczeń robót budowlanych
Dzień II. 9.00 – 15.00
14. Prawo budowlane – Definicje
a. Pojęcia, na które warto zwrócić uwagę
b. Definicje wymagające komentarza/uzupełnienia
15. Organy administracji i nadzoru
16. Przygotowanie robót
a. Niezbędna dokumentacja
b. Opiniowania i uzgadnianie projektu
c Pozwolenie na budowę czy zgłoszenie
d. Projekt budowlany i inne dokumenty do wniosku o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia robót
e. Decyzja o pozwoleniu na budowę – przykład
f. Plan BIOZ
17. Obowiązki uczestników procesu realizacji robót
a. Inwestor/zamawiający /zleceniodawca
b. Projektant
c. Prawo autorskie a nadzór autorski
d. Odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych – przykłady
e. Wykonawca i jego przedstawiciele
f. Podwykonawstwo
g. Nadzór techniczny
h. Konieczność ustanowienia nadzoru
i. Inżynier wg FIDIC
18. Rozpoczęcie działań na budowie
a. Dokumenty niezbędne do rozpoczęcia robót
b. Dziennik Budowy- przykłady
19. Zmiany w projekcie
a. Wg Praw budowlanego
b. Wg Prawa zamówień publicznych
20. Oddanie obiektu do użytkowania
a. Zawiadomienie
b. Pozwolenie na użytkowanie
c. Kontrola obowiązkowa na budowie – podstawowe trudności
21. Skutki nieprzestrzegania prawa w procesie inwestycyjnym
a. Rodzaje odpowiedzialności
b. Samowola budowlana
c. Legalizacja samowoli
d. Odpowiedzialność zawodowa i karna