DOBRE SZKOLENIE W DOBREJ CENIE
PUBLIC RELATIONS
INSTYTUCJI PUBLICZNEJ
GDAŃSK, 21. – 22. LISTOPADA 2016 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu pt. : PUBLIC RELATIONS INSTYTUCJI PUBLICZNEJ – które jest przeznaczone dla menedżerów oraz pracowników, którzy są odpowiedzialni za prawidłowe zarządzanie wizerunkiem instytucji publicznej.
-
celem szkolenia jest : zapoznanie uczestników z całokształtem zagadnień związanych z public relations, w tym z zasadami oraz metodami planowania, realizacji i weryfikacji skuteczności działalności public relations, która ma fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania instytucji publicznej, szczególnie w sytuacji dynamicznie zachodzących zmian o charakterze społecznym i gospodarczym,
-
szkolenie prowadzi : AGNIESZKA BIERNACKA – SZPUNAR – doświadczony menedżer, specjalista zarządzania, public relations i inwestor relations; absolwentka MBA w Teeside University w Anglii i Akademii Ekonomicznej w Krakowie; ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy w międzynarodowej korporacji, w samorządzie gospodarczym oraz na rynku kapitałowym; pracowała na stanowisku Rzecznika prasowego oraz Kierownika ds. Public Relations w PLIVIE Kraków, Wice Dyrektora Izby Przemysłowo – Handlowej w Krakowie, Wice Prezesa – Dyrektora Zarządzającego w Biel Public Relations sp. z o.o.; prowadzi zajęcia z zakresu Public Relations dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych Collegium Civitas w Warszawie oraz dla studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; od wielu lat współpracuje z firmami w zakresie budowania efektywnych strategii komunikacyjnych; prowadzi indywidualnie szkolenia jako ekspert PR; specjalizuje się w konsultacjach, dotyczących media relations, komunikacji we
-
wnętrznej w firmie oraz komunikacji kryzysowej; autorka popularnych programów szkoleniowych m.in. : Skuteczna komunikacja prasowa i internetowa, Public Relations – jak skutecznie komunikować się z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym; Efektywna promocja instytucji ( z wykorzystaniem narzędzi Public Relations, marketingu i internetu );
-
szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych , w tym większość czasu jest przeznaczona na przekazanie praktycznej wiedzy na temat, będący przedmiotem szkolenia,
-
szkolenie odbędzie się w GDAŃSKU, 21. listopada ( 10.00 – 16.00 ) – 22. listopada ( 9.00 – 15.00 ) 2016 roku; w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej hotelu NOVOTEL GDAŃSK CENTRUM, ul. Pszenna 1, tel. : 58 / 3002750; e-mail : H0523@accor.com ; www.accor.com; budynek znajduje się w centrum Gdańska, na Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta;
-
uczestnicy otrzymują materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
-
w czasie przerw, dla uczestników przewidziano drobny poczęstunek ( kawa, herbata, zimne napoje, ciasteczka ) oraz obiad,
-
koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23. proc. VAT / cena nie zawiera kosztów noclegu ! /
-
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu
w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatkowany
stawką 23. proc. VAT,
-
warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest:
1. w terminie do 14. listopada 2016 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania
faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO
S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, pozostaję do Państwa dyspozycji ( tel. : 502 / 174601, 12 / 633 23 43 ). Z przyjemnością udzielę szczegółowych informacji na temat szkolenia oraz oferty firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje .
Z wyrazami szacunku , Bolesław Budzicz
PROGRAM :
PUBLIC RELATIONS INSTYTUCJI PUBLICZNEJ
GDAŃSK, 21. – 22. LISTOPADA 2016 ROKU
Tematyka zajęć
Metody pracy
1 DZIEŃ
1 Miejsce i znaczenie Public Relations w systemie
zarządzania instytucją publiczną:
-
rola PR we wspieraniu wizji, misji i strategii
-
znaczenie strategii komunikacyjnego dla celów instytucji.
Wykład wprowadzający oraz dyskusja grupowa
- Omówienie przykładów działań PR podejmowanych przez instytucje publiczne
2 Planowanie strategii komunikacyjnej spójnej z celami instytucji: - określenie celów komunikacyjnych (wizerunkowych), wynikających ze strategii instytucji
- budowanie tożsamości instytucji, Corporate Identity (zasady wizualizacji)
- narzędzia i techniki PR dostosowane do możliwości i potrzeb firmy/instytucji
Burza mózgów oraz praca w grupach:
- analiza potrzeb komunikacyjnych organizacji
- określenie celów komunikacyjnych dla instytucji publicznej
- przykłady zasad wizualizacji firm, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych
3 Budowanie planu PR:
-
analiza otoczenia
-
wyodrębnienie adresatów działań
-
Specyfika działania wobec każdej z grup.
- Relacje z poszczególnymi grupami otoczenia organizacji.
- podział technik PR ze względu na możliwość oddziaływania
- zasady stosowania poszczególnych technik PR do możliwości i potrzeb instytucji publicznej
Praca w małych grupach: - analiza potrzeb komunikacyjnych
- dobór grup interesariuszy dla danej instytucji
- wypracowanie przykładowych działań dla każdej z grup interesariuszy instytucji publicznej
- wybór narzędzi komunikacji zewnętrznej właściwych dla instytucji publicznej
4 Komunikacja wewnętrzna w instytucji publicznej – podstawa sprawnego zarządzania i pozytywnego wizerunku:
-
audyt komunikacji wewnętrznej: dotychczasowe źródła informacji, brakujące ogniwa, ocena efektywności komunikacji
- narzędzia komunikacji wewnętrznej – wybór i sposoby dostosowania technik PR do możliwości i potrzeb instytucji publicznej
- komunikacja wewnętrzna jako narzędzie budowania kultury instytucji
Wykład , burza mózgów, praca w grupach - Analiza narzędzi badawczych
- Omówienie przykładów narzędzi komunikacji wewnętrznej
- Opracowanie założeń do komunikacji wewnętrznej dla danej instytucji
5 Miejsce instytucji publicznej w przestrzeni społecznej – projekty Społecznej Odpowiedzialności (Corporate Social Responsibility): - działania, uwzględniające interesy społeczne,
- inwestycje w zasoby ludzkie oraz ochronę środowiska.
-
współpraca z lokalną społecznością
Wykład + część warsztatowa (praca w grupach) - analiza przykładów projektów CSR
- opracowanie koncepcji działań CSR dla instytucji publicznej
6 Event jako element wzmacniania wizerunku instytucji: - organizacja wydarzeń specjalnych,
- dobór eventów do specyfiki instytucji,
Praca w grupach - analiza przykładów wydarzeń specjalnych w różnych instytucjach publicznych
- opracowanie koncepcji i założeń organizacyjnych eventu dla konkretnej instytucji
2 DZIEŃ
1 Współpraca z mediami:
-
rola i zadania osoby odpowiedzianej za wizerunek organizacji w budowaniu relacji z mediami
-
ABC współpracy z prasą, TV, radiem i mediami elektronicznymi
Wykład wprowadzający, dyskusja grupowa, 2 Współpraca z dziennikarzami prasowymi:
-
zasady tworzenia informacji prasowej
-
zdjęcia – nośnik informacji
-
przyczyny odrzucania nadesłanych materiałów
Dyskusja grupowa, praca w małych grupach - Analiza przykładowych informacji prasowych
- Tworzenie informacji prasowej na zadany temat
- Analiza błędów językowych popełnianych w informacjach prasowych
3 Współpraca z dziennikarzami telewizyjnymi i radiowymi: -
zasady budowania informacji telewizyjnej
-
przygotowanie „setki”
-
reguły zachowania w studiu radiowym i telewizyjnym
Dyskusja grupowa, praca w małych grupach - Analiza przykładowych informacji telewizyjnych oraz wypowiedzi radiowych
- Tworzenie informacji telewizyjnej na zadany temat
- Przygotowanie krótkich wywiadów radiowych
4 Konferencja prasowa:
-
rola i znaczenie konferencji prasowych
-
zasady organizowania konferencji
-
najczęstsze błędy w organizowaniu konferencji prasowych
Wykład + praca w grupach - analiza przykładów dobrych i nieskutecznych konferencji prasowych
- opracowanie koncepcji konferencji dla przykładowego wydarzenia w instytucji publicznej
5 e-MEDIA: strona www, Social media, nowe kanały e-marketingu: komunikacja zewnętrzna instytucji za pomocą nowoczesnych technik internetowych - zasady budowania efektywnej strony www
- zasady komunikowania w social media (Facebook, Twitter)
Praca grupowa - Analiza przykładów aktywności instytucji publicznych w sieci
- Opracowywanie ogólnej koncepcji obecności instytucji w sieci
6 Kodeks etyki PR Omówienie podstawowych zasad rzetelnego postępowania w PR
-
31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 , tel./ fax. : + 48 12 / 6332343, tel. : 502 / 174 601, 503 / 056 548
www.kontrakt-firma.pl, e – mail : kontrakt@kontrakt-firma.pl
REGON : 356578393, NIP : 676 – 132 – 53 – 97
Bank Pekao SA Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937