Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych, Wrocław, 6.-7.04.2017

UWAGA : DOBRE SZKOLENIE W PROMOCYJNEJ CENIE

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE :

  • SZKÓŁ WYŻSZYCH

  • INSTYTUCJI NAUKOWO – BADAWCZYCH

PO NOWELIZACJI PRZEPISÓW

USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę przetargową

w szkole wyższej i instytucji naukowo – badawczej

w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych

i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp

  • OMÓWIENIE ZMIAN ZAWARTYCH W NOWELIZACJI USTAWY PZP

DOSTOSOWANIE POLSKICH REGULACJI PRAWNYCH DO DYREKTYW UNII EUROPEJSKIEJ 2014/24/UE i 2014/25/UE

  • TABELARYCZNE PRZEDSTAWIENIE

ZMIAN ORAZ ICH PRAKTYCZNEGO ZNACZENIA

W POSTĘPOWANIACH O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO :

  1. STAN PRAWNY – PRZED ZMIANAMI

  2. STAN PRAWNY – PO ZMIANACH

  3. KONSEKWENCJE DLA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW

WROCŁAW, 6. – 7. KWIETNIA 2017 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione ZMIANY, dotyczące zamawiania dostaw, usług i robót budowlanych po nowelizacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz konsekwencje tych zmian w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych .

Szkolenie uwzględnia zmiany wynikające z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz inne dodatkowe zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy Pzp a także praktyczne aspekty zamówień realizowanych przez szkoły wyższe i instytucje naukowo – badawcze, w tym case studies oraz przykłady dobrych praktyk.

W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z oceną prawną i wpływem zmian ustawy Pzp na sposób przygotowania i realizacji zamówień publicznych w szkołach wyższych i instytucjach naukowo – badawczych, w tym zostaną przygotowani do nowych wymagań ustawodawcy m. in. :

  • zamówienia z dziedziny nauki i kultury a zasada konkurencyjności i równego traktowania wykonawców,

  • nowe zasady budowy SIWZ,

  • opis przedmiotu zamówienia w specyfice szkół wyższych i instytucji naukowo –badawczych : przykłady dobrych praktyk,

  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ),

  • nowe zasady dotyczące formy i sposobu składania ofert,

  • znacznie poszerzony katalog kryteriów oceny ofert po nowelizacji, (w tym pojęcie ”kosztu”), zasady budowy kryteriów oceny ofert, przykłady zastosowania jednego kryterium – cena

  • zmiany w zakresie budowy warunków udziału w postępowaniu i sposobu ich dokumentowania przez Wykonawców,

  • wykluczenie wykonawcy – poszerzenie zakresu przedmiotowego i podmiotowego, etapy na których Wykonawca może być wykluczony (zasada odwróconej weryfikacji),

  • nowe zasady składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,

  • istotne zmiany w zakresie podwykonawstwa,

  • wymóg zatrudniania przez wykonawcę pracowników na umowę o pracę – kiedy może być stosowany?

  • klauzule społeczne – kiedy prawo, a kiedy obowiązek ich stosowania?

  • poszerzone środki ochrony prawnej dla wykonawców,

  • istotne zmiany w konstruowaniu projektów umów – w tym art. 144 ust. 1 ustawy Pzp,

  • nowe pojęcie zmiany istotnej umowy,

  • nowe zasady udzielania zamówień z wolnej ręki, w tym na podstawie art. 67 ust.1 pkt. 4), art.67 ust. 1 pkt.6), art.67 ust.1 pkt.7) ustawy Pzp

  • co z zamówieniem dodatkowym? A może opcja?

  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w szkole wyższej i instytucji naukowo – badawczej: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;

  • celem szkolenia jest przedstawienie zmian w ustawie Prawa zamówień publicznych, w tym:

1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP,

2. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami zmian w ustawie Pzp,

3. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie zamówień publicznych w uczelniach wyższych i instytucjach naukowo – badawczych,

4. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami nowych rozporządzeń wykonawczych do znowelizowanej ustawy PZP oraz sposobami stosowania ich w praktyce.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,

  • ustawę o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,

  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,

  • tabelę zmian ukazujące stan aktualny, stan prawny po wprowadzeniu zmian oraz praktyczne znaczenie zmian dla Zamawiającego i Wykonawcy

  • poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,

  • przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług i robót budowlanych) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert

  • wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,

  • wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,

  • case-studies dotyczące wybranych zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków UE – gdzie ujawniono rażące naruszenie przepisów prawa wspólnotowego i krajowego

  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem

  • prezentację

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.

  • szkolenie prowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych; pozytywnie zaliczył egzamin w postępowaniu kwalifikacyjnym na członka Krajowej Izby Odwoławczej;

od 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 11 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

legitymuje się pogłębionym doświadczeniem w audycie zamówień publicznych ( w tym w projektach unijnych ),

  • szkolenie trwa 18 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,

  • szkolenie odbędzie się we Wrocławiu, w dniach 6. kwietnia – 7. kwietnia 2017 roku, w godzinach 10.00 – 16.00 oraz 9.00 – 15.00; w doskonale wyposażonej i klimatyzowanej sali konferencyjnej HOTELU VEGA***,  ul. Grabiszyńska 251 ( telefon : 71 / 339 03 67 ); dojazd komunikacją miejską z Dworca PKP Wrocław Główny tramwajem linii nr 5, 11, 71 należy wysiąść na przystanku „ Hutmen ” ( 50 metrów od hotelu ); parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny; szczegółowe informacje na temat hotelu oraz miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotelvega.pl,

  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23 proc. VAT

  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu

w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatkowany

stawką 23. proc. VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest

  • 1. w terminie do 3. kwietnia 2017 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz

2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania

faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO

S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,

2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz,

Pełnomocnik,

502 / 174601, 12 / 633 23 43

PROGRAM SZKOLENIA :

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE :

  • SZKÓŁ WYŻSZYCH

  • INSTYTUCJI NAUKOWO – BADAWCZYCH

WROCŁAW, 6. – 7. KWIETNIA 2017 ROKU

  1. Aktualny stan prawny – ustawa o zmianie ustawy o zamówieniach publicznych oraz niektórych innych ustaw oraz najważniejsze akty około ustawowe konieczne do przygotowania i przeprowadzenia postępowania – zmiany w zamówieniach publicznych:

  • znowelizowana ustawa Pzp,

  • zmiany w ustawach powiązanych z ustawą Pzp,

  • nowe akty wykonawcze wydane na podstawie znowelizowanej ustawy Pzp.

II. Omówienie skutków regulacji zawartych w znowelizowanej ustawie Pzp i nowych aktach wykonawczych wydanych do ustawy:

  • zmian w systemie zamówień publicznych (i niektórych innych ustaw) wynikających z konieczności dostosowania ustawy Pzp do nowych Dyrektyw: Dyrektywy klasycznej 2014/24/UE z dnia 26. lutego 2014 roku oraz Dyrektywy sektorowej 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 roku,

  • zmian zaimplementowanych do ustawy Pzp – niewynikających z Dyrektywy klasycznej i sektorowej,

  • zmian w aktach wykonawczych do ustawy Pzp oraz nowych aktów wykonawczych wydanych na podstawie znowelizowanej ustawy.

  1. Szczegółowe omówienie znowelizowanych przepisów ustawy:

  • Znaczenie nowych definicji zawartych w ustawie (cykl życia, oznakowanie, środkach komunikacji elektronicznej, …),

  • Nowe wyłączenia zawarte w art. 4,

  • Omówienie zasad udzielania zamówień w dziedzinach nauki, kultury (art. 4d ustawy Pzp),

  • Czy art. 4d ust. 1 pkt 4 dotyczy Bibliotek Uniwersyteckich?

  • Przedmiot wytwarzany wyłącznie do celów badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych,

  • Zamówienia mieszane,

  • Zasady udzielenia zamówień publicznych w świetle potrzeb zakupowych szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych,

  • Przekazywanie informacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej i wyłączenia tej zasady,

  • Nowe obowiązki kierownika Zamawiającego,

  • Plany zamówień i ich upublicznienie,

  1. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

  • Zespół a Komisja Przetargowa

  • Zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia (cechy produktu lub usługi, szczególne cechy, wyniki badań), podział zamówienia na części,

  • Dialog techniczny i jego wpływ na przebieg postępowania,

  • Opis przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem specyfiki szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych, osiągnięcia celów badań naukowych i potrzeb organizacyjnych (case – studies, praktyczne rozwiązania),

  • Znowelizowane warunki udziału w postępowaniu (podmiotowe, przedmiotowe),

  • Dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału (JEDZ, nowa treść rozporządzenia o dokumentach),

  • Ustalenie wartości zamówienia (RB, D i U),

  • Ogłoszenia (ogłoszenie wstępne, ogłoszenie o udzielenie zamówienia, skrócenie terminów),

  • Treść SIWZ po nowelizacji (określenie wariantu, wskazanie podwykonawcy, ..)

  • Przesłanki wykluczenia (obligatoryjne, fakultatywne, okres wykluczenia, sanacja przesłanek wykluczenia).

  1. Praktyczne omówienie poszczególnych trybów udzielenia zamówienia o udzielenie zamówienia publicznego:

  • Przetarg nieograniczony,

  • Przetarg ograniczony – kryteria selekcji,

  • Negocjacje z ogłoszeniem – kryteria selekcji,

  • Dialog konkurencyjny,

  • Negocjacje bez ogłoszenia,

  • Zamówienie z wolnej ręki (zamówienia naukowo-badawcze), zamówienia in-house,

  • Partnerstwo Innowacyjne,

  1. Oferta i co dalej?!

  • Wybór oferty przed oceną spełniania warunków udziału w postępowaniu,

  • Oferta wariantowa (zmiany),

  • Informacja z otwarcia ofert,

  • Nowe zasady badania i oceny ofert,

  • Uzupełnienie dokumentów,

  • Wyjaśnianie treści ofert, poprawiania omyłek w ofertach,

  1. Przesłanki odrzucenia oferty:

  • Rażąco niska cena, wyjaśnienia i dowody wyliczenia ceny lub kosztu,

  • Kryteria oceny ofert (cena, koszt, jakość, aspekty środowiskowe, innowacyjne, organizacja, serwis),

  • Obowiązek zamawiającego odrzucenia oferty z rażąco niską ceną lub kosztem w stosunku do przedmiotu zamówienia,

  • obowiązek powiadomienia Prezesa UZP i UE o odrzuceniu oferty z rażąco niską ceną,

  • Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty,

  1. Przesłanki unieważnienia postępowania

  2. Okres stand still

  1. Termin przekazania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,

  1. Dokumentowanie postępowań – wyłączenia z obowiązku sporządzenia protokołu z postępowania.

  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego:

  • Przesłanki zmiany treści umowy i obowiązki z tym związane,

  • Rozwiązanie umowy,

  1. Środki ochrony prawnej:

  • Poszerzony katalog przesłanek (omówienie, przykłady orzecznictwa KIO),

  • Termin złożenia odwołania,

  • Uznanie w części roszczenia odwołującego.

  1. Sprawozdania z udzielonych zamówień (sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw)

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

/ Uprzejmie prosimy o wypełnianie drukowanymi literami /

___________________________________

W imieniu ( proszę wpisać nazwę, adres, adres elektroniczny, numer telefonu i faksu, numer NIP podmiotu dokonującego zgłoszenia ) :

………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………

zgłaszam / y do udziału w SZKOLENIU :

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE

SZKÓŁ WYŻSZYCH I INSTYTUCJI NAUKOWO – BADAWCZYCH

( które odbędzie się we Wrocławiu, w dniach 6. – 7. kwietnia 2017 roku )

następujące osoby :

1. ………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. ………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. ………………………………………………………………………………………………………………………………………

Jednocześnie zobowiązuję / my się do przekazania – w terminie 7 dni od otrzymania faktury –

kwoty : …………………….. PLN , słownie ( ……………………………………………………………………………… )

na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje , Bank PKO S.A.,

Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937

tytułem opłaty za udział w wymienionym szkoleniu zgłoszonych osób.

………………………………………………………………………………………………………………………………..

pieczęć firmowa oraz pieczęć imienna i podpisy osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań finansowych

uwaga : rezygnacja ze szkolenia na 3 dni przed datą szkolenia powoduje konieczność zapłaty pełnych kosztów za udział w szkoleniu

Formularz zgłoszenia udziału w szkoleniu

uprzejmie prosimy o przesłanie do 3. kwietnia 2017 roku :

  • na adres – KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65

  • lub faksem : 12 / 633 23 43

  • lub e-mailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *