UWAGA : DOBRE SZKOLENIE W PROMOCYJNEJ CENIE
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE :
-
SZKÓŁ WYŻSZYCH
-
INSTYTUCJI NAUKOWO – BADAWCZYCH
PO NOWELIZACJI PRZEPISÓW
USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę przetargową
w szkole wyższej i instytucji naukowo – badawczej
w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych
i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej
zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp
-
OMÓWIENIE ZMIAN ZAWARTYCH W NOWELIZACJI USTAWY PZP
DOSTOSOWANIE POLSKICH REGULACJI PRAWNYCH DO DYREKTYW UNII EUROPEJSKIEJ 2014/24/UE i 2014/25/UE
-
TABELARYCZNE PRZEDSTAWIENIE
ZMIAN ORAZ ICH PRAKTYCZNEGO ZNACZENIA
W POSTĘPOWANIACH O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO :
-
STAN PRAWNY – PRZED ZMIANAMI
-
STAN PRAWNY – PO ZMIANACH
-
KONSEKWENCJE DLA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW
WROCŁAW, 6. – 7. KWIETNIA 2017 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione ZMIANY, dotyczące zamawiania dostaw, usług i robót budowlanych po nowelizacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz konsekwencje tych zmian w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych .
Szkolenie uwzględnia zmiany wynikające z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz inne dodatkowe zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy Pzp a także praktyczne aspekty zamówień realizowanych przez szkoły wyższe i instytucje naukowo – badawcze, w tym case studies oraz przykłady dobrych praktyk.
W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z oceną prawną i wpływem zmian ustawy Pzp na sposób przygotowania i realizacji zamówień publicznych w szkołach wyższych i instytucjach naukowo – badawczych, w tym zostaną przygotowani do nowych wymagań ustawodawcy m. in. :
-
zamówienia z dziedziny nauki i kultury a zasada konkurencyjności i równego traktowania wykonawców,
-
nowe zasady budowy SIWZ,
-
opis przedmiotu zamówienia w specyfice szkół wyższych i instytucji naukowo –badawczych : przykłady dobrych praktyk,
-
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ),
-
nowe zasady dotyczące formy i sposobu składania ofert,
-
znacznie poszerzony katalog kryteriów oceny ofert po nowelizacji, (w tym pojęcie ”kosztu”), zasady budowy kryteriów oceny ofert, przykłady zastosowania jednego kryterium – cena
-
zmiany w zakresie budowy warunków udziału w postępowaniu i sposobu ich dokumentowania przez Wykonawców,
-
wykluczenie wykonawcy – poszerzenie zakresu przedmiotowego i podmiotowego, etapy na których Wykonawca może być wykluczony (zasada odwróconej weryfikacji),
-
nowe zasady składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
-
istotne zmiany w zakresie podwykonawstwa,
-
wymóg zatrudniania przez wykonawcę pracowników na umowę o pracę – kiedy może być stosowany?
-
klauzule społeczne – kiedy prawo, a kiedy obowiązek ich stosowania?
-
poszerzone środki ochrony prawnej dla wykonawców,
-
istotne zmiany w konstruowaniu projektów umów – w tym art. 144 ust. 1 ustawy Pzp,
-
nowe pojęcie zmiany istotnej umowy,
-
nowe zasady udzielania zamówień z wolnej ręki, w tym na podstawie art. 67 ust.1 pkt. 4), art.67 ust. 1 pkt.6), art.67 ust.1 pkt.7) ustawy Pzp
-
co z zamówieniem dodatkowym? A może opcja?
-
szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w szkole wyższej i instytucji naukowo – badawczej: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;
-
celem szkolenia jest przedstawienie zmian w ustawie Prawa zamówień publicznych, w tym:
1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP,
2. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami zmian w ustawie Pzp,
3. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie zamówień publicznych w uczelniach wyższych i instytucjach naukowo – badawczych,
4. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami nowych rozporządzeń wykonawczych do znowelizowanej ustawy PZP oraz sposobami stosowania ich w praktyce.
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :
-
Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,
-
ustawę o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,
-
rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
-
tabelę zmian ukazujące stan aktualny, stan prawny po wprowadzeniu zmian oraz praktyczne znaczenie zmian dla Zamawiającego i Wykonawcy
-
poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
-
przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług i robót budowlanych) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert
-
wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
-
wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,
-
case-studies dotyczące wybranych zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków UE – gdzie ujawniono rażące naruszenie przepisów prawa wspólnotowego i krajowego
-
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem
-
prezentację
i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
-
szkolenie prowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych; pozytywnie zaliczył egzamin w postępowaniu kwalifikacyjnym na członka Krajowej Izby Odwoławczej;
od 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 11 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
legitymuje się pogłębionym doświadczeniem w audycie zamówień publicznych ( w tym w projektach unijnych ),
-
szkolenie trwa 18 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
-
szkolenie odbędzie się we Wrocławiu, w dniach 6. kwietnia – 7. kwietnia 2017 roku, w godzinach 10.00 – 16.00 oraz 9.00 – 15.00; w doskonale wyposażonej i klimatyzowanej sali konferencyjnej HOTELU VEGA***, ul. Grabiszyńska 251 ( telefon : 71 / 339 03 67 ); dojazd komunikacją miejską z Dworca PKP Wrocław Główny tramwajem linii nr 5, 11, 71 – należy wysiąść na przystanku „ Hutmen ” ( 50 metrów od hotelu ); parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny; szczegółowe informacje na temat hotelu oraz miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotelvega.pl,
-
w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
-
koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23 proc. VAT
-
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu
w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatkowany
stawką 23. proc. VAT,
-
warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
-
1. w terminie do 3. kwietnia 2017 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania
faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO
S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz,
Pełnomocnik,
502 / 174601, 12 / 633 23 43
PROGRAM SZKOLENIA :
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE :
-
SZKÓŁ WYŻSZYCH
-
INSTYTUCJI NAUKOWO – BADAWCZYCH
WROCŁAW, 6. – 7. KWIETNIA 2017 ROKU
-
Aktualny stan prawny – ustawa o zmianie ustawy o zamówieniach publicznych oraz niektórych innych ustaw oraz najważniejsze akty około ustawowe konieczne do przygotowania i przeprowadzenia postępowania – zmiany w zamówieniach publicznych:
-
znowelizowana ustawa Pzp,
-
zmiany w ustawach powiązanych z ustawą Pzp,
-
nowe akty wykonawcze wydane na podstawie znowelizowanej ustawy Pzp.
II. Omówienie skutków regulacji zawartych w znowelizowanej ustawie Pzp i nowych aktach wykonawczych wydanych do ustawy:
-
zmian w systemie zamówień publicznych (i niektórych innych ustaw) wynikających z konieczności dostosowania ustawy Pzp do nowych Dyrektyw: Dyrektywy klasycznej 2014/24/UE z dnia 26. lutego 2014 roku oraz Dyrektywy sektorowej 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 roku,
-
zmian zaimplementowanych do ustawy Pzp – niewynikających z Dyrektywy klasycznej i sektorowej,
-
zmian w aktach wykonawczych do ustawy Pzp oraz nowych aktów wykonawczych wydanych na podstawie znowelizowanej ustawy.
-
Szczegółowe omówienie znowelizowanych przepisów ustawy:
-
Znaczenie nowych definicji zawartych w ustawie (cykl życia, oznakowanie, środkach komunikacji elektronicznej, …),
-
Nowe wyłączenia zawarte w art. 4,
-
Omówienie zasad udzielania zamówień w dziedzinach nauki, kultury (art. 4d ustawy Pzp),
-
Przedmiot wytwarzany wyłącznie do celów badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych,
-
Zamówienia mieszane,
-
Zasady udzielenia zamówień publicznych w świetle potrzeb zakupowych szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych,
-
Przekazywanie informacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej i wyłączenia tej zasady,
-
Nowe obowiązki kierownika Zamawiającego,
-
Plany zamówień i ich upublicznienie,
-
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
-
Zespół a Komisja Przetargowa
-
Zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia (cechy produktu lub usługi, szczególne cechy, wyniki badań), podział zamówienia na części,
-
Dialog techniczny i jego wpływ na przebieg postępowania,
-
Opis przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem specyfiki szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych, osiągnięcia celów badań naukowych i potrzeb organizacyjnych (case – studies, praktyczne rozwiązania),
-
Znowelizowane warunki udziału w postępowaniu (podmiotowe, przedmiotowe),
-
Dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału (JEDZ, nowa treść rozporządzenia o dokumentach),
-
Ustalenie wartości zamówienia (RB, D i U),
-
Ogłoszenia (ogłoszenie wstępne, ogłoszenie o udzielenie zamówienia, skrócenie terminów),
-
Treść SIWZ po nowelizacji (określenie wariantu, wskazanie podwykonawcy, ..)
-
Przesłanki wykluczenia (obligatoryjne, fakultatywne, okres wykluczenia, sanacja przesłanek wykluczenia).
-
Praktyczne omówienie poszczególnych trybów udzielenia zamówienia o udzielenie zamówienia publicznego:
-
Przetarg nieograniczony,
-
Przetarg ograniczony – kryteria selekcji,
-
Negocjacje z ogłoszeniem – kryteria selekcji,
-
Dialog konkurencyjny,
-
Negocjacje bez ogłoszenia,
-
Zamówienie z wolnej ręki (zamówienia naukowo-badawcze), zamówienia in-house,
-
Partnerstwo Innowacyjne,
-
Oferta i co dalej?!
-
Wybór oferty przed oceną spełniania warunków udziału w postępowaniu,
-
Oferta wariantowa (zmiany),
-
Informacja z otwarcia ofert,
-
Nowe zasady badania i oceny ofert,
-
Uzupełnienie dokumentów,
-
Wyjaśnianie treści ofert, poprawiania omyłek w ofertach,
-
Przesłanki odrzucenia oferty:
-
Rażąco niska cena, wyjaśnienia i dowody wyliczenia ceny lub kosztu,
-
Kryteria oceny ofert (cena, koszt, jakość, aspekty środowiskowe, innowacyjne, organizacja, serwis),
-
Obowiązek zamawiającego odrzucenia oferty z rażąco niską ceną lub kosztem w stosunku do przedmiotu zamówienia,
-
obowiązek powiadomienia Prezesa UZP i UE o odrzuceniu oferty z rażąco niską ceną,
-
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty,
-
Przesłanki unieważnienia postępowania
-
Okres stand still
-
Termin przekazania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,
-
Dokumentowanie postępowań – wyłączenia z obowiązku sporządzenia protokołu z postępowania.
-
Umowa w sprawie zamówienia publicznego:
-
Przesłanki zmiany treści umowy i obowiązki z tym związane,
-
Rozwiązanie umowy,
-
Środki ochrony prawnej:
-
Poszerzony katalog przesłanek (omówienie, przykłady orzecznictwa KIO),
-
Termin złożenia odwołania,
-
Uznanie w części roszczenia odwołującego.
-
Sprawozdania z udzielonych zamówień (sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw)
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
/ Uprzejmie prosimy o wypełnianie drukowanymi literami /
___________________________________
W imieniu ( proszę wpisać nazwę, adres, adres elektroniczny, numer telefonu i faksu, numer NIP podmiotu dokonującego zgłoszenia ) :
………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………
zgłaszam / y do udziału w SZKOLENIU :
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE
SZKÓŁ WYŻSZYCH I INSTYTUCJI NAUKOWO – BADAWCZYCH
( które odbędzie się we Wrocławiu, w dniach 6. – 7. kwietnia 2017 roku )
następujące osoby :
1. ………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. ………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. ………………………………………………………………………………………………………………………………………
Jednocześnie zobowiązuję / my się do przekazania – w terminie 7 dni od otrzymania faktury –
kwoty : …………………….. PLN , słownie ( ……………………………………………………………………………… )
na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje , Bank PKO S.A.,
Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937
tytułem opłaty za udział w wymienionym szkoleniu zgłoszonych osób.
………………………………………………………………………………………………………………………………..
pieczęć firmowa oraz pieczęć imienna i podpisy osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań finansowych
uwaga : rezygnacja ze szkolenia na 3 dni przed datą szkolenia powoduje konieczność zapłaty pełnych kosztów za udział w szkoleniu
Formularz zgłoszenia udziału w szkoleniu
uprzejmie prosimy o przesłanie do 3. kwietnia 2017 roku :
-
na adres – KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65
-
lub faksem : 12 / 633 23 43
-
lub e-mailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl