Warsztaty dla zamawiających publicznych w oparciu o :
1. przepisy ustawy o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22. czerwca 2016 roku (dz.u. z 13. lipca 2016 roku poz.1020)
2. nowe rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy Pzp
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
W ZAKRESIE DZIAŁAŃ
INFORMACYJNO – PROMOCYJNYCH
z uwzględnieniem obowiązków promocji i informacji
projektów unijnych w perspektywie 2014-2020
Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę zamówienia publicznego
w zakresie działań informacyjno – promocyjnych
w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych
i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej
zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp
GDAŃSK, 5. – 6. PAŹDZIERNIKA 2017 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia związane z prowadzeniem postępowania o zamówienie publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych, w tym również w projektach realizowanych ze środków Unii Europejskiej, z uwzględnieniem zmian wynikających z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz innych dodatkowych zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy Pzp, które są istotne przy zamówieniach publicznych w zakresie działań informacyjno – promocyjnych.
Szkolenie ma charakter praktycznego omówienia sposobu realizacji działań promocyjno-informacyjnych zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia w tym:
- oszacowania wartości zamówienia,
- wyboru trybu,
- sporządzenia prawidłowego opisu przedmiotu zamówienia,
- wyboru oferty w oparciu o ustalone w dokumentacji zamówienia warunki i kryteria aż do podpisania umowy.
W trakcie zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia / w oparciu o obowiązujące przepisy oraz dobre praktyki / związane z planowaniem, narzędziami, działaniami oraz procedurami realizacji zamierzeń w zakresie promocji i informacji m.in.:
- warsztaty dotyczące przygotowania zakupu usług i dostaw w zakresie działań promocyjno-informacyjnych, w tym:
– planowanie i budżetowanie zakupów
– oszacowanie wartości przedmiotu zamówienia
- zasady prawidłowego opisu przedmiotu zamówienia w zakresie:
– materiałów poligraficznych, publikacji,
– organizacji wydarzeń, w tym konferencji, szkoleń, eventów,
– działań marketingowych (kampanie reklamowe, wybór domu mediowego, wideo, spoty reklamowe i telewizyjne),
– działań komunikacyjnych w obszarze SEM (Search Engine Marketing) (strona internetowa, social media), prowadzenie profili,
– współpracy z mediami,
– banerów, roll-upów,
- dobór trybu zakupu do poszczególnych rodzajów zamawianych „produktów reklamowych i usług promocyjnych”
- zasada konkurencyjności i równego traktowania wykonawców,
- nowe zasady budowy SIWZ,
- opis przedmiotu zamówienia w specyfice promocji i informacji realizowanych projektów,
- przykłady dobrych praktyk, w tym:
– opis przedmiotu zamówienia,
– warunki udziału, kryteria selekcji,
– kryteria oceny ofert (pojęcie kosztu) katalog kryteriów oceny ofert po nowelizacji, (w tym pojęcie ”kosztu”), zasady budowy kryteriów oceny ofert, przykłady zastosowania jednego kryterium – cena,
– warunki udziału (kryteria selekcji) zmiany w zakresie budowy warunków udziału w postępowaniu i sposobu ich dokumentowania przez Wykonawców,
– problematyka praw autorskich i praw pokrewnych,
– istotne postanowienia umowy,
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ),
- nowe zasady dotyczące formy i sposobu składania ofert,
- wykluczenie wykonawcy – poszerzenie zakresu przedmiotowego i podmiotowego, etapy na których Wykonawca może być wykluczony (zasada odwróconej weryfikacji),
- nowe zasady składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
- istotne zmiany w zakresie podwykonawstwa,
- wymóg zatrudniania przez wykonawcę pracowników na umowę o pracę – kiedy może być stosowany?
- klauzule społeczne – kiedy prawo, a kiedy obowiązek ich stosowania?
- poszerzone środki ochrony prawnej dla wykonawców,
- istotne zmiany w konstruowaniu projektów umów – w tym art. 144 ust. 1 ustawy Pzp,
- nowe pojęcie zmiany istotnej umowy,
- nowe zasady udzielania zamówień z wolnej ręki, w tym na podstawie art. 67 ust.1 pkt. 4), art.67 ust. 1 pkt.6), art.67 ust.1 pkt.7) ustawy Pzp
- co z zamówieniem dodatkowym? A może opcja?
- szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: pracowników komórek zakupowych, działów zamówień publicznych, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które odpowiadają za działalność informacyjno – promocyjną i biorą udział w komisjach przetargowych;
- celem szkolenia jest przedstawienie działań promocyjno-informacyjnych oraz sposobów ich realizacji w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
- Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki działań promocyjnych,
- Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami zmian w ustawie Pzp,
- Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie zamówień publicznych na promocje i kampanie informacyjne.
Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :
- Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,
- ustawę o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,
- rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
- Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020
- szereg przykładowych SIWZ na realizację działań informacyjno-promocyjnych, w różnych trybach ustawy pzp,
- poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
- przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert
- wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
- wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,
- case-studies dotyczące wybranych zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków UE – gdzie ujawniono rażące naruszenie przepisów prawa wspólnotowego i krajowego
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem
- prezentację
i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
- szkolenie poprowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych; pozytywnie zaliczył egzamin w postępowaniu kwalifikacyjnym na członka Krajowej Izby Odwoławczej;
od 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 11 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
legitymuje się pogłębionym doświadczeniem w przygotowywaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o bardzo zróżnicowanym przedmiocie w zakresie działań informacyjno – promocyjnych finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. : Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych; Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych , które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
- szkolenie odbędzie się w GDAŃSKU, w dniach 5. października ( 10.00 – 16.00 ) – 6. października ( 9.00 – 15.00 ) 2017 roku; w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej hotelu NOVOTEL GDAŃSK CENTRUM, ul. Pszenna 1, tel. : 58 / 3002750; e-mail :H0523@accor.com ; www.accor.com; budynek znajduje się w centrum Gdańska, na Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta;
- w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23 proc. VAT
- uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 29. września 2017 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem :12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie,NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku,
Bolesław Budzicz,
Pełnomocnik,
PROGRAM SZKOLENIA :
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
W ZAKRESIE DZIAŁAŃ
INFORMACYJNO – PROMOCYJNYCH
GDAŃSK, 5. – 6. PAŹDZIERNIKA 2017 ROKU
Dzień pierwszy:
I. Wprowadzenie
II. Planowanie i budżetowanie zamówień
- planowanie i budżetowanie zakupów w tym omówienie działań w zakresie budowania koncepcji realizacji zakupów, koszty, terminy,-
- oszacowanie wartości przedmiotu zamówienia w podziale na kręgi wykonawców
III. Narzędzia / działania
Część szkolenia poświęcona praktycznemu omówieniu konkretnych zasad opisu przedmiotu zamówienia wykorzystywanych do realizacji działań informacyjnych oraz promocyjnych, m.in.:
- zasady ogólne (spójność koncepcji, linia graficzna, hasło, strona kampanii),
- materiały poligraficzne (projekt, koncepcja szaty graficznej, wzory)
- publikacje (projekt, korekta, skład, łamanie)
- materiały promocyjne i gadżety reklamowe (logo projektu, kampanii, możliwości techniczne, terminy)
- organizacja wydarzeń, w tym konferencji, eventów, szkoleń (plan, zaproszenia,
- działania marketingowe (kampanie reklamowe, wybór domu mediowego, wideo, spoty reklamowe i telewizyjne),
- działania komunikacyjne w obszarze SEM – Search Engine Marketing, strona internetowa, social media, prowadzenie profili, zakup domeny, hosting strony,
- działania influence marketing,
- współpraca z mediami, zakup czasu antenowego,
- narzędzia weryfikujące.
IV. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
- Zespół a Komisja Przetargowa,
- Szacowanie wartości zamówienia,
- Podział zamówienia na części, udzielanie nieplanowanych zamówień. Stosowanie art. 6a Pzp,
- Plan zamówień publicznych i jego wpływ na tryb udzielenia zamówienia,
- Zasady opisu przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem specyfiki działań promocyjno-informacyjnych (case – studies, praktyczne rozwiązania) – dobór trybu do przedmiotu zamówienia,
- Postępowanie w trybie odwróconym art. 24aa,
- Przedmiot zamówienia i jego wpływ na dobór trybu udzielenia zamówienia – złamanie prymatu trybów podstawowych a rzecz założonego celu kampanii,
- Kryteria cenowe i pozacenowe oceny ofert, kryteria jakościowe,
- Dialog techniczny i jego wpływ na przebieg postępowania – ryzyko czy dobrodziejstwo?
- Znowelizowane warunki udziału w postępowaniu (podmiotowe, przedmiotowe),
– budowanie warunków udziału w oparciu o zasady równego traktowania, uczciwej konkurencji, proporcjonalności i przejrzystości,
– zasady budowanie kryteriów selekcji w trybach dialogowych
- Dokumenty na potwierdzenie spełnienie warunków udziału:
– Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (podstawa prawna, elektroniczne narzędzie espd, budowa, podmioty zobowiązane do jego składania, tryb składania, uzupełnianie, wyjaśnianie)
– omówienie JEDZ od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy,
– Rozporządzenie o dokumentach (nowa treść, nowe wyzwania),
- Przesłanki wykluczenia (obligatoryjne, fakultatywne, okres wykluczenia, sanacja przesłanek wykluczenia),
- Wadium – zalety przy wyborze wykonawców w przypadku odstąpienia od podpisania umowy,
Dzień drugi:
V. Praktyczne omówienie trybów udzielenia zamówienia z uwzględnieniem ich doboru dla poszczególnych działań promocyjno-informacyjnych:
- Przetarg nieograniczony – umowa ramowa,
- Przetarg ograniczony – kryteria selekcji,
- Negocjacje z ogłoszeniem – kryteria selekcji,
- Dialog konkurencyjny,
- Negocjacje bez ogłoszenia,
- Zamówienie z wolnej ręki,
- Zamówienia na usługi społeczne,
VI. Oferta i co dalej?!
- Wybór oferty przed oceną spełniania warunków udziału w postępowaniu,
- Oferta wariantowa (zmiany),
- Informacja z otwarcia ofert,
- Nowe zasady badania i oceny ofert,
- Uzupełnienie dokumentów,
- Wyjaśnianie treści ofert, poprawiania omyłek w ofertach,
VII. Przesłanki odrzucenia oferty:
- Rażąco niska cena, wyjaśnienia i dowody wyliczenia ceny lub kosztu,
- Kryteria oceny ofert (cena, koszt, jakość, aspekty środowiskowe, innowacyjne, organizacja, serwis),
- Obowiązek zamawiającego odrzucenia oferty z rażąco niską ceną lub kosztem w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- obowiązek powiadomienia Prezesa UZP i UE o odrzuceniu oferty z rażąco niską ceną,
- Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty,
VIII. Przesłanki unieważnienia postępowania
IX. Okres stand still
X. Termin przekazania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,
XI. Dokumentowanie postępowań – wyłączenia z obowiązku sporządzenia protokołu z postępowania.
XII. Umowa w sprawie zamówienia publicznego:
- Przesłanki zmiany treści umowy i obowiązki z tym związane,
- Rozwiązanie umowy,
- Stosowanie prawa opcji,
XIII. Środki ochrony prawnej:
- Poszerzony katalog przesłanek (omówienie, przykłady orzecznictwa KIO, wyroki SO),
- Termin złożenia odwołania,
- Uznanie w części roszczenia odwołującego.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.