MODUŁ V :
1. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI
2. PRAKTYCZNE ASPEKTY
ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
/ e – USŁUGI, e ZAMÓWIENIA, e – FAKTURA /
Szkolenie, podczas którego zostaną omówione specjalistyczne zagadnienia :
- zasady, procedura i praktyka udzielenia zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi, w tym m.in. :
- wykaz i omówienie usługi społecznych, do których mają zastosowanie przepisy PZP,
- szacowanie wartości zamówienia na usługi społeczne,
- stosowania procedury w progach do i powyżej 750.000 Euro,
- dlaczego nie można stosować procedury w progu do 30.000 Euro,
- wpływ oszacowanej wartości zamówienia na procedurę udzielenia zamówienia na usługi społeczne,
- obowiązki Zamawiającego w zakresie publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia na usługi społeczne,
- zasady i wytyczne dotyczące opis przedmiotu zamówienia – przykłady dobrych praktyk,
- praktyczne omówienia zasad stosowania przesłanek wykluczenia,
- prowadzenie postępowania na przykładach – zagrożenia i przykłady ich eliminacji,
- zagadnienia związane z wprowadzeniem elektronizacji zamówień publicznych, w tym m.in. :
- omówienie elektronicznych instrumentów w zamówieniach publicznych,
- elektroniczne oświadczenie woli,
- podpis elektroniczny – podstawy prawne, wymogi formalne, skutki prawne,
- komunikacja elektroniczna w zamówieniach publicznych,
- etapy wprowadzenia e-zamówień (formy ich realizacji i terminy wprowadzenia) w podziale na poszczególne tryby negocjacyjne,
- ESPD przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę – warsztaty
- komercyjna platforma e-Usług a zarzuty niegospodarności – jak uniknąć nieprawidłowości.
2. Szkolenie jest przeznaczone dla :
pracowników, którzy dopiero zdobywają wiedzę w zakresie Prawa zamówień publicznych, osób wchodzących w skład komisji przetargowych, osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przygotowanie przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych;
3. Szkolenie prowadzi :
MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :
- Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e – Usługi, e- Zamówienia, e – Faktura /;
- Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
- Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
4. Termin szkolenia :
2. – 3. sierpnia 2018 roku, w godzinach 9.00 – 15.00
5. Miejsce szkolenia :
Sala konferencyjna Hotelu IBIS Kraków Stare Miasto przy ul. Pawiej 15 ( tel. : 12 / 355 29 00, www.ibis.com – budynek znajduje się w centrum miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca PKP/PKS, naprzeciwko Politechniki Krakowskiej i Galerii Krakowskiej, w odległości kilku minut spacerem od krakowskiego Rynku Głównego ).
6. Koszty :
- w przypadku udziału wyłącznie w szkoleniu w ramach MODUŁU V – 750,00 PLN + 23. proc. VAT,
- w przypadku udziału w szkoleniach w ramach wszystkich modułów / od I – VI / – 500,00 PLN + 23 proc. VAT,
uwaga :
- w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
- opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury wystawionej po każdym szkoleniu – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937,
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
7. Program :
1. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI
2. PRAKTYCZNE ASPEKTY
ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
/ e – USŁUGI, e ZAMÓWIENIA, e – FAKTURA /
KRAKÓW, 2. – 3. SIERPNIA 2018 ROKU
1. Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi
I. Wprowadzenie:
- aktualny stan prawny,
II. Usługi społeczne:
- omówienie podstawowych pojęć i definicji,
- zasady szacowania zamówień społecznych,
- zasady opisu przedmiotu zamówienia – błędny opis i ryzyka z tym związane, kryteria oceny ofert, klauzule społeczne, obowiązki z wynikające z reguł kodeksu pracy,
- podział zamówień społecznych ze względu na ich wartość,
- omówienie odmienności procedur udzielenia zamówienia na usługi społeczne,
III. Procedura udzielenia zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi:
- przygotowanie postępowania – ogłoszenie treść i zakres,
- przesłanki wykluczenia, odrzucenia, dostęp podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie na usługi społeczne,
- wszczęcie postępowania (tryb i forma),
- tryb udzielenia odpowiedzi na pytania wykonawców w toku postępowania,
- wybór najkorzystniejszej oferty,
- ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.
IV. Case study + dobre praktyki
- Analizie przykładów różnego rodzaju udzielonych zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
- Omówienie dobrych praktyk.
2. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych
I. Wprowadzenie
- aktualny stan prawny,
II. Elektronizacja systemu zamówień publicznych
- formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna) w świetle rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27.06.2017r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych,
- problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
- formaty danych (typy plików) stosowanych w toku komunikacji elektronicznej,
- podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
- pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
- komunikacja elektroniczna rodzaje i formy, wyłączenia,
- czynności wyłączone z elektronizacji procesu zamówień publicznych,
- etapy elektronizacji zamówień: aktualny (od 18.04.2018r.) oraz po 18.10.2018r.
- obowiązki i zasady prowadzenia postępowania po wprowadzeniu I etapu elektronizacji oraz po 18.10.2018r.
III. Przebieg postępowania
- przygotowanie i prowadzenie postępowania: w tym: publikacji ogłoszeń, publikacji SIWZ, komunikacja w toku postępowania na linii Zamawiający – Wykonawcy,
- formy użycia środków komunikacji elektronicznej w zakresie składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (rygor nieważności),
- oświadczeń w tym JEDZ, forma złożenia oferty za pomocą Portalu e-Usług, problematyka zwrotu oferty złożonej po terminie składania ofert, otwarcie ofert przez Zamawiającego, badanie ofert, wyjaśnienie treści oferty, informacja z otwarcia ofert, ocena ofert, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty bądź unieważnieniu postępowania).
- wadium w formie niepieniężnej (problemy i zagrożenia),
- konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści rt. 26 ust. 6 ustawy Pzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ.
IV. Szczegółowe omówienie zagadnienia przygotowania oświadczenia JEDZ za pomocą narzędzia ESPD
- ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
- sposoby składania JEDZ i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie.
V. Platforma e-Zamówienia
- omówienie publicznej platformy e-Zamówienia (moduły, daty wprowadzenia, standardy),
- komunikat UZP z dnia 12.04.2018r.
VI. e-Faktura
- omówienie obowiązków wynikających z Dyrektywy 2014/55/UE z dnia 16.04.2014r. w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych – terminy, obowiązki zasady, formy stosowania,
VII. Komercyjna platforma e-Usług
- zasady i sposób wyboru komercyjnej platformy e-Usług dla Zamawiających,
VIII. Odpowiedzi na pytania słuchaczy
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje