SZKOLENIE ON – LINE DLA PODMIOTÓW PUBLICZNYCH :
ZMIANY W UMOWIE
O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE
/ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM /
w tym m.in. :
- Waloryzacja a indeksacja
- Zmiany w zakresie waloryzacji wynagrodzenia
- Opcja
- Wznowienie
- Różnica między opcją a wznowieniem
- Określenie minimalnego poziom wykonania umowy
- Uprawnienia wykonawcy w zakresie zmiany umowy
- Opinia Prezesa Prokuratorii Generalnej w sprawie zmian zawartej umowy
- Rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć
25. LIPCA 2024 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE dla podmiotów publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione :
- zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania obowiązujących przepisów w zakresie prawidłowego dokonywania zmiany w umowie o zamówienie publiczne,
- procedura dokonania takiej zmiany w zakresie zmiany wynagrodzenia (indeksacja i waloryzacja) oraz terminy wykonania.
Celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym m.in. :
1. Przedstawienie nowych i problemowych zagadnień z jakimi spotkają się Zamawiający w trakcie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności dotyczących realizacji zawartej już umowy. Zostanie omówiona procedura badania prawidłowości wniosku wykonawcy o dokonanie zmiany umowy – tak w zakresie terminu jej realizacji jak i wynagrodzenia. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowe zagadnienia związane z procesem udzielenie zamówienia. Ponadto, zostaną wskazane ważne orzeczenia KIO regulujące kwestię waloryzacji, uprawnień wykonawcy do jej wnioskowania.
2. Zaprezentowanie praktycznych przykładów rozwiązań mających na celu ochronę interesów Zamawiającego w zakresie waloryzacji wynagrodzenia, określenia minimalnego poziomu wykonania umowy.
3. Zapoznanie z zapisami umów chroniącymi Zamawiającego w zakresie umów o roboty budowlane.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
ZMIANY W UMOWIE O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE
/ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM /
25. LIPCA 2024 ROKU
1. Wprowadzenie.
2. Rodzaje waloryzacji (ustawowa, kosztowa).
3. Rodzaje indeksacji i wskaźników indeksacji.
4. Uprawnienia Wykonawcy do zmiany umowy (zmiana ceny / terminu wykonania zamówienia lub etapu, aneksy).
5. Omówienie klauzul przeglądowych (możliwości podwyższania wynagrodzenia umownego wykonawcy).
6. Klauzule obowiązkowe i zakazane.
7. Procedura zmiany umowy (czynności sprawdzające i kontrolne Zamawiającego), mechanizmy jej zmiany.
8. Opcja terminowa i ilościowa jako sposób na stałość ceny w umówionym okresie i premia dla wykonawcy realizującego umowę (warunki i sposób jej uregulowania w treści umowy). Czy opcja może być większa niż zamówienie podstawowe?
9. Wznowienie.
10. Różnica pomiędzy opcją a wznowieniem.
11. Omówienie stanowiska Prezesa Prokuratorii Generalnej w sprawie zmiany umowy.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
- szkolenie prowadzi : mgr SEBASTIAN RUDZIŃSKI
prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
od 26 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla podmiotów publicznych, w tym :
- dla kilku jednostek samorządu terytorialnego;
- od 17 lat dla jednej z największych publicznych uczelni – Uniwersytetu Łódzkiego / jako kierownik Działu Zamówień Publicznych /,
- od 7 lat dla kilku czołowych instytucji naukowo – badawczych / jako ekspert / : Centrum badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN w Łodzi ; Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie; Sieć Badawcza Łukasiewicz – Łódzki Instytut Technologiczny w Łodzi;
legitymuje się pogłębionym doświadczeniem jako reprezentant zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą,
współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia – cieszące się dużym zainteresowaniem i bardzo wysoko ocenione pod względem przygotowania merytorycznego trenera oraz przydatności przekazanej wiedzy w codziennej pracy osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i nadzór nad zamówieniami publicznymi – na temat / przykładowe szkolenia po wprowadzeniu Nowego Prawa Zamówień Publicznych / m.in. :
1. Tryb podstawowy a przetarg nieograniczony – podobieństwa i różnice,
2. Roboty budowlane w : Prawie Zamówień publicznych, Prawie budowlanym, Kodeksie cywilnym,
3. Sukcesywne oraz długoterminowe zamówienia publiczne,
4. Zmiany w umowie o zamówienie publiczne : waloryzacja, indeksacja, opcja, wznowienie,
5. Umowy w zamówieniach publicznych w pytaniach i odpowiedziach,
6. Postępowania poniżej i powyżej progów unijnych – prawidłowa interpretacja oraz praktyczne aspekty stosowania przepisów Nowego Prawa Zamówień Publicznych,
7. Zamówienia publiczne na roboty budowlane – zgodnie z Nowym Prawem Zamówień Publicznych,
8. Specyfikacja Warunków Zamówienia / SWZ / zgodnie z przepisami Nowego Prawa Zamówień Publicznych,
9. Nowe Prawo Zamówień Publicznych,
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 25. lipca 2024 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 550 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2024 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 19. lipca 2024 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651