SZKOLENIE ON – LINE
UMOWY IT
W PRAKTYCE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
JAK PRAWIDŁOWO SKONSTRUOWAĆ ZAPISY UMOWNE
W POSTĘPOWANIU NA ZAKUP DOSTAW I USŁUG IT
ZGODNIE Z M.IN. :
♦ NOWYM PRAWEM ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
♦ REKOMENDACJAMI PREZESA URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
♦ AKTUALNĄ LINĄ ORZECZNICZĄ KIO I SĄDÓW POWSZECHNYCH
18. LISTOPADA 2025 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów prawidłowej konstrukcji zapisów umownych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy lub usługi informatyczne w celu dokonania zakupu spełniającego oczekiwania zamawiających zgodnie z m.in. nową ustawą Prawo zamówień publicznych, Rekomendacjami Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz aktualną liną orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej i sądów powszechnych.
Zajęcia będą prowadzone metodą wykładów połączonych z analizą case studies.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
UMOWY IT
W PRAKTYCE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
18. LISTOPADA 2025 ROKU
I. Rekomendacje UZP na zakup systemów informatycznych:
- Znaczenie umowy wdrożeniowej jako najbardziej złożonej i wymagającej formy kontraktu IT;
- Kluczowe wnioski z Tomu I Rekomendacji UZP – jak właściwie przygotować się do postępowania.
- Omówienie najistotniejszych dla postanowień umowy wniosków płynących z Tomu II Rekomendacji UZP – opisu przedmiotu zamówienia.
II. Ustalenie charakteru zamówienia jako dostawy lub usługi oraz charakteru umowy wdrożenia jako dzieła usługi:
- Dostawa vs. usługa – jak prawidłowo zaklasyfikować zamówienie na system informatyczny?
- Umowa o dzieło, usługa czy kontrakt mieszany? Analiza orzecznictwa sądów powszechnych, co do charakteru umowy wdrożenia.
- Wpływ charakteru umowy na prawidłowe zastosowanie instytucji przewidzianych dla danego typu umowy.
III. Klauzule abuzywne oraz obowiązkowe postanowienia umowne zgodnie
z przepisami PZP. Waloryzacja wynagrodzenia.
- Omówienie zakazanych postanowienia umowy, o których mowa w art. 433 PZP;
- Analiza obligatoryjnych postanowień umowy wynikających z art. 436 PZP;
- Prawidłowe sformułowanie obowiązkowej klauzuli waloryzacyjnej
i omówienie praktycznych problemów pojawiających się przy waloryzacji wynagrodzenia (art. 439 PZP).
IV. Nabycia praw własności intelektualnej na podstawie umowy – optymalne zabezpieczenie interesu Zamawiającego:
- Ochrona prawna oprogramowania – podstawy prawne i granice ochrony;
- Przeniesienie autorskich praw majątkowych vs. udzielenie licencji – zalety, ryzyka i praktyczne wskazówki;
- Jak ograniczyć ryzyko vendor lock-in i zapewnić Zamawiającemu niezależność technologiczno-prawną?
V. Dobre praktyki w zakresie kształtowania odpowiedzialności stron umowy oraz katalogu kar umownych:
- Modele odpowiedzialności (oparta na zasadzie winy, rozszerzona) – jak dobrać właściwy dla danego projektu?
- Konstrukcja skutecznych kar umownych – ich proporcjonalność, egzekwowalność oraz mitygowanie ryzyk miarkowania kary umownej;
- Praktyczne problemy pojawiające się przy dochodzeniu zapłaty kar umownych.
VI. Rozwiązanie umowy i kwestie z tym związane:
- Przesłanki i mechanizmy rozwiązania umowy – odstąpienie, a wypowiedzenie umowy;
- Skutki prawne zakończenia umowy i obowiązki stron (rozliczenia, zwroty, przekazanie dokumentacji).
- Praktyczne konsekwencje rozwiązywania umów na tle najnowszego orzecznictwa KIO i sądów powszechnych.
szkolenie prowadzi : radca prawny PIOTR NEPELSKI
- specjalizuje się w prawie zamówień publicznych oraz prawie umów handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem umów IT,
- posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi prawnej największych zamawiających oraz wiodących dostawców rozwiązań IT; zapewnia wsparcie prawne w zakresie rozwiązywania sporów,
- konsultant przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji w zakresie prawa zamówień publicznych,
- wielokrotnie brał udział jako prelegent na ogólnopolskich konferencjach branżowych i szkoleniach dla przedstawicieli firm IT i podmiotów biorących udział w przetargach,
- autor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych oraz umów IT,
- wykładowca na studiach podyplomowych „Prawo w IT” prowadzonych przez Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych oraz „Zamówienia publiczne” prowadzonych przez Polską Akademię Nauk.
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 18. listopada 2025 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych;
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 600 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2025 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 12. listopada 2025 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651