NOWOŚĆ !
SZKOLENIE ON – LINE
DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
ODPOWIEDZIALNYCH ZA :
PLANOWANIE PRZESTRZENNE, ARCHITEKTURĘ, URBANISTYKĘ
ZINTEGROWANE
PLANY INWESTYCYJNE / ZPI /
KOMPENDIUM WIEDZY
ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI
Aspekty prawne oraz praktyczne
+
Rozwiązywanie najczęściej występujących problemów
i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć
7. MAJA 2025 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za : planowanie przestrzenne, architekturę, urbanistykę, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów stosowania obowiązujących uregulowań prawnych dotyczących całokształtu zagadnień związanych z tworzeniem Zintegrowanego Planu Inwestycyjnego /ZPI/, jako szczególnej formy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
OPIS SZKOLENIA ON – LINE :
ZINTEGROWANE
PLANY INWESTYCYJNE / ZPI /
KOMPENDIUM WIEDZY
ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI
7. MAJA 2025 ROKU
Nowelizacja ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 7 lipca 2023 roku przyniosła istotne zmiany w systemie planistycznym, wprowadzając nowe rozwiązania strukturalne oraz narzędzia wspierające proces planowania.
Jednym z kluczowych instrumentów jest Zintegrowany Plan Inwestycyjny / ZPI / – szczególna forma miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Szkolenie ma na celu :
- kompleksowe przedstawienie ZPI, jako nowego narzędzia planistycznego – z perspektywy inwestora oraz pracownika administracji publicznej odpowiedzialnego za jego realizację.
- zaznajomienie uczestników z kluczowymi aspektami prawnymi i praktycznymi, które już w najbliższych latach będą miały bezpośredni wpływ na ich pracę w zakresie planowania przestrzennego.
Uczestnicy poznają dobre praktyki oraz otrzymają uporządkowaną, kompleksową wiedzę, co pozwoli im skutecznie stosować nowe przepisy ustawy oraz rozporządzeń wykonawczych.
Podczas szkolenia jego uczestnicy :
- zapoznają się z podstawami prawnymi ZPI,
- wspólnie z Wykładowcą przeanalizują konkretne przepisy ustawy,
- zostaną szczegółowo zaznajomieni z etapami opracowywania tego typu aktu planistycznego oraz wymaganymi dokumentami towarzyszącymi, takimi jak :
- umowa urbanistyczna,
- materiały związane ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko,
- nowe elementy w procedurze sporządzania planów miejscowych.
Podczas zajęć zostaną udzielone odpowiedzi na kluczowe pytania, m.in.:
- czy każda gmina ma obowiązek prowadzenia procedury ZPI?
- czy każdy złożony wniosek musi być rozpatrzony?
- czy możliwe jest jednoczesne prowadzenie kilku procedur ZPI?
- jak poprawnie sporządzić umowę urbanistyczną?
- jak przebiega proces ZPI i jaka jest rola poszczególnych uczestników na każdym jego etapie?
- czym może być tzw. inwestycja uzupełniająca?
Możliwość sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na wniosek inwestora otwiera nowy rozdział we wspólnym kształtowaniu ładu przestrzennego w gminach. To istotny krok w stronę dzielenia odpowiedzialności za przestrzeń i jakość realizowanych inwestycji, który traktuje inwestorów i samorządy jako równorzędnych partnerów we współpracy.
Wkrótce wiele samorządów stanie przed wyzwaniem aktywnej współpracy z inwestorami przy tworzeniu lokalnej polityki przestrzennej, zwłaszcza po zakończeniu ostatniego etapu wdrażania reformy planistycznej zainicjowanej w 2023 roku.
Dlatego, zachęcamy gminy do wcześniejszego przygotowania się na przyjęcie wniosków ZPI – zanim pojawi się ich większa liczba.
Wartością dodaną jest fakt, że szkolenie prowadzi ekspert z doświadczeniem po stronie administracji publicznej oraz jako pełnomocnik inwestora. Dzięki temu uczestnicy otrzymują pełny obraz procedury ZPI – widziany z różnych, często odmiennych perspektyw – co pozwala lepiej zrozumieć realia prawne i formalne obowiązujące w obecnym systemie.
Dodatkowo :
- rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć.
szkolenie prowadzi : mgr inż. arch. TOMASZ BABICZ
urbanista, planista, Członek Zarządu Oddziału krakowskiego oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich / TUP /, ekspert TUP w zakresie planowania przestrzennego,
autor szkoleń branżowych oraz w zakresie m.in. Planu Ogólnego Gminy, Zintegrowanych Planów Inwestycyjnych, Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego,
wieloletni kierownik Pracowni Urbanistycznej 2 Wydziału Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Krakowa,
autor licznych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Krakowa oraz województwa Małopolskiego i Podkarpackiego,
członek gminnych komisji urbanistyczno-architektonicznych, autor opinii i koreferatów oraz ekspertyz prawno-planistycznych,
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniu 7. maja 2025 roku, w godzinach 9.00 – 13.00;
- szkolenie trwa 5 godzin lekcyjnych;
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 450 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2025 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 30. kwietnia 2025 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651