MAJ 2025 / NOWOŚĆ / SZKOLENIE ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za planowanie przestrzenne, architekturę, urbanistykę – Zintegrowane Plany Inwestycyjne – aspekty prawne oraz praktyczne – kompendium wiedzy zgodnej z obowiązującymi przepisami + rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć, 7. maja 2025 roku


NOWOŚĆ !


SZKOLENIE ON – LINE 

DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

ODPOWIEDZIALNYCH ZA :

PLANOWANIE PRZESTRZENNE, ARCHITEKTURĘ, URBANISTYKĘ 


ZINTEGROWANE

PLANY INWESTYCYJNE / ZPI /

KOMPENDIUM WIEDZY 

ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI


Aspekty prawne oraz praktyczne

+

Rozwiązywanie najczęściej występujących problemów

i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć


7. MAJA 2025 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za : planowanie przestrzenne, architekturę, urbanistykę, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów stosowania obowiązujących uregulowań prawnych dotyczących całokształtu zagadnień związanych z tworzeniem Zintegrowanego Planu Inwestycyjnego /ZPI/, jako szczególnej formy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.


OPIS SZKOLENIA ON – LINE :

ZINTEGROWANE

PLANY INWESTYCYJNE / ZPI /

KOMPENDIUM WIEDZY 

ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI 


7. MAJA 2025 ROKU


Nowelizacja ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 7 lipca 2023 roku przyniosła istotne zmiany w systemie planistycznym, wprowadzając nowe rozwiązania strukturalne oraz narzędzia wspierające proces planowania.

Jednym z kluczowych instrumentów jest Zintegrowany Plan Inwestycyjny / ZPI / – szczególna forma miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Szkolenie ma na celu :

  • kompleksowe przedstawienie ZPI, jako nowego narzędzia planistycznego – z perspektywy inwestora oraz pracownika administracji publicznej odpowiedzialnego za jego realizację.
  • zaznajomienie uczestników z kluczowymi aspektami prawnymi i praktycznymi, które już w najbliższych latach będą miały bezpośredni wpływ na ich pracę w zakresie planowania przestrzennego.

Uczestnicy poznają dobre praktyki oraz otrzymają uporządkowaną, kompleksową wiedzę, co pozwoli im skutecznie stosować nowe przepisy ustawy oraz rozporządzeń wykonawczych.

Podczas szkolenia jego uczestnicy :

  • zapoznają się z podstawami prawnymi ZPI,
  • wspólnie z Wykładowcą przeanalizują konkretne przepisy ustawy,
  • zostaną szczegółowo zaznajomieni z etapami opracowywania tego typu aktu planistycznego oraz wymaganymi dokumentami towarzyszącymi, takimi jak :
    • umowa urbanistyczna,
    • materiały związane ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko,
    • nowe elementy w procedurze sporządzania planów miejscowych.

Podczas zajęć zostaną udzielone odpowiedzi na kluczowe pytania, m.in.:

  • czy każda gmina ma obowiązek prowadzenia procedury ZPI?
  • czy każdy złożony wniosek musi być rozpatrzony?
  • czy możliwe jest jednoczesne prowadzenie kilku procedur ZPI?
  • jak poprawnie sporządzić umowę urbanistyczną?
  • jak przebiega proces ZPI i jaka jest rola poszczególnych uczestników na każdym jego etapie?
  • czym może być tzw. inwestycja uzupełniająca?

Możliwość sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na wniosek inwestora otwiera nowy rozdział we wspólnym kształtowaniu ładu przestrzennego w gminach. To istotny krok w stronę dzielenia odpowiedzialności za przestrzeń i jakość realizowanych inwestycji, który traktuje inwestorów i samorządy jako równorzędnych partnerów we współpracy.

Wkrótce wiele samorządów stanie przed wyzwaniem aktywnej współpracy z inwestorami przy tworzeniu lokalnej polityki przestrzennej, zwłaszcza po zakończeniu ostatniego etapu wdrażania reformy planistycznej zainicjowanej w 2023 roku.

Dlatego, zachęcamy gminy do wcześniejszego przygotowania się na przyjęcie wniosków ZPI – zanim pojawi się ich większa liczba.

Wartością dodaną jest fakt, że szkolenie prowadzi ekspert z doświadczeniem po stronie administracji publicznej oraz jako pełnomocnik inwestora. Dzięki temu uczestnicy otrzymują pełny obraz procedury ZPI – widziany z różnych, często odmiennych perspektyw – co pozwala lepiej zrozumieć realia prawne i formalne obowiązujące w obecnym systemie.


Dodatkowo : 

  • rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć.

szkolenie prowadzi : mgr inż. arch. TOMASZ BABICZ

urbanista, planista, Członek Zarządu Oddziału krakowskiego oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich / TUP /, ekspert TUP w zakresie planowania przestrzennego,

autor szkoleń branżowych oraz w zakresie m.in. Planu Ogólnego Gminy, Zintegrowanych Planów Inwestycyjnych, Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego,

wieloletni kierownik Pracowni Urbanistycznej 2 Wydziału Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Krakowa,

autor licznych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Krakowa oraz  województwa Małopolskiego i Podkarpackiego,

członek gminnych komisji urbanistyczno-architektonicznych, autor opinii i koreferatów oraz ekspertyz prawno-planistycznych,


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 7. maja 2025 roku, w godzinach 9.00 – 13.00;
  • szkolenie trwa 5 godzin lekcyjnych;
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 450 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2025 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 30. kwietnia 2025 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *