SZKOLENIE ON – LINE DLA SPECJALISTÓW DO SPRAW :
PROMOCJI, PUBLIC RELATIONS, SOCIAL MEDIÓW,
REPREZENTUJĄCYCH PODMIOTY/INSTYTUCJE PUBLICZNE
Media społecznościowe
w praktyce
podmiotów / instytucji publicznych
Kompendium wiedzy
przygotowane przez eksperta ds. mediów społecznościowych
W trakcie zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia m.in. :
- Wprowadzenie do mediów społecznościowych
- Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych
- Strona organizacji (fanpage) na Facebooku
- Meta Business Suite
- Portfolio firmowe (dawniej Menedżer Firmy) dla organizacji
- Prowadzenie konta na Facebooku w zgodzie z algorytmem
- Zdjęcia i grafiki
- Profesjonalna komunikacja z odbiorcami w social mediach
- Instytucja na Instagramie
- LinkedIn w instytucji
- Czy instytucja może korzystać z TikToka?
- X (dawny Twitter) w instytucji
- YouTube w instytucji od podstaw
- Social media od strony prawnej i organizacyjnej
+
rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje
wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć
15. – 16. MAJA 2025 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE na temat całokształtu problematyki dotyczącej MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH w praktyce podmiotów/instytucji publicznych.
- szkolenie prowadzi : MARCIN PIETRASZEK
- ekspert, trener i konsultant w zakresie mediów społecznościowych,
- od ponad 12 lat obsługuje konta Klientów na Facebooku, Instagramie i LinkedIn, a także prowadzi na ich zlecenie kampanie reklamowe,
- co roku szkoli kilkaset osób z tematyki mediów społecznościowych – w tym pracowników instytucji oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych,
- jest autorem wielu artykułów oraz książek o tematyce marketingowej,
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 15. maja ( 9.00 – 15.00 ) – 16. maja ( 9.00 – 15.00 ) 2025 roku;
- szkolenie trwa łącznie 16 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 850 PLN + 23. proc. VAT;
- koszt uczestniczenia jednej osoby – w przypadku udziału dwóch i więcej osób reprezentujących jedną instytucję – wynosi 750 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2025 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 9. maja 2025 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE:
Media społecznościowe
w praktyce podmiotów / instytucji publicznych
15. – 16. MAJA 2025 ROKU
DZIEŃ PIERWSZY
9:00 – Wprowadzenie do mediów społecznościowych
- Social Media w Polsce – aktualne statystyki.
- Czym różni się komunikacja w mediach społecznościowych od komunikacji w innych mediach?
- Dobór mediów społecznościowych pod kątem różnych instytucji i ich celów.
9:30 – Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych
- Dostęp do konta w różnych mediach społecznościowych – porównanie.
- Konto prywatne a strona instytucji na Facebooku – różnice.
- Bezpieczny dostęp do konta pracownika i do konta firm.
- Popularne błędy, które zagrażają bezpieczeństwu konta.
10:00 – Strona organizacji (fanpage) na Facebooku
- Aktualny interfejs stron Facebooka.
- Najważniejsze ustawienia fanpage’a – krok po kroku.
- Dostęp do strony dla „administratora” i „redaktora”.
10:30 – Meta Business Suite
- Ustawianie automatycznych odpowiedzi.
- Planowanie postów różnego typu na Facebooku i Instagramie.
- Kluczowe statystyki.
11:00 – Portfolio firmowe (dawniej Menedżer Firmy) dla organizacji
- Do czego służy Portfolio Firmowe i jak je utworzyć?
- Dodawanie stron do Portfolio.
- Przydzielanie uprawnień pracownikom.
11:30 – przerwa 30 minut
12:00 – Prowadzenie konta na Facebooku w zgodzie z algorytmem
- Algorytm – do czego służy?
- Jakie czynniki bierze pod uwagę algorytm?
- Wybór czasu publikacji.
- Zasady tworzenia profesjonalnych i angażujących postów..
- Jak pisać, aby przykuwać uwagę?
- Posty na Facebooku – przykłady z kont instytucji.
- Rolki video na Facebooku – przykłady z kont instytucji.
14:00 – Zdjęcia i grafiki
- Legalne źródła zdjęć.
- Jakie ilustracje wzbudzają zaufanie i sympatię?
- Jakich ilustracji lepiej unikać?
- Publikowanie zdjęć a ochrona wizerunku – podstawowe zasady.
14:20 – Profesjonalna komunikacja z odbiorcami w social mediach
- Jak i kiedy odpowiadać w mediach społecznościowych?
- Kategorie negatywnych opinii i ich znaczenie wizerunkowe.
- Jak reagować na krytyczne opinie i negatywne komentarze?
- Ukrywanie a kasowanie postów – różnice.
- Sytuacje kryzysowe – czyli lepiej zapobiegać niż leczyć.
15:00 – Zakończenie pierwszego dnia zajęć.
DZIEŃ DRUGI
9:00 – Instytucja na Instagramie
- Specyfika Instagrama i możliwości zastosowania w Instytucji.
- Profesjonalny wygląd: biogram, siatka profilu, wyróżnione relacje.
- Posty – zdjęcia, grafiki, karuzele.
- Rolki – poważnie lub z humorem.
- Relacje – sposób na zaangażowanie.
- Co wyróżnia algorytm Instagrama?
- Czy teksty mają znaczenie?
- Hashtagi – czy nadal warto je stosować?
- Czym się różnią relacje od rolek?
- Muzyka w rolkach – co trzeba widzieć?
- Jaki jest najlepszy czas publikacji?
- Przykłady angażujących postów i rolek na kontach instytucji.
10:30 – LinkedIn w instytucji
- LinkedIn w Polsce – aktualne dane.
- Różnice pomiędzy Facebookiem a LinkedIn.
- Sekcje profilu personalnego.
- Kręgi kontaktów i Social Selling Index.
- Strona firmowa – company page.
- Zależności pomiędzy profilem personalnym a firmowym.
- Rola pracownika na koncie pracodawcy – dlaczego jest tak ważna?
- Klasyfikowanie treści i znaczenie interakcji.
- Najlepszy czas publikacji.
- Rodzaje treści w kontekście algorytmu.
- Dostępne formaty publikacji.
- Przykłady postów na kontach instytucji.
11:45 – przerwa 30 minut
12:15 – Czy instytucja może korzystać z TikToka?
- Specyfika TikToka na tle mediów społecznościowych.
- Algorytm TikToka.
- Media rekomendacyjne a społecznościowe – różnice.
- Kiedy najlepiej publikować?
- Przykład instytucji na TikToku – analiza przypadku.
- Przykłady aktywności na TikToku w instytucjach.
- Trudności i wyzwania dla instytucji na TikToku.
13:00 – X (dawny Twitter) w instytucji
- Aktualne zasady na X.
- Weryfikacja kont – oznaczenia komercyjne i instytucjonalne.
- Algorytm X.
- Dobór czasu publikacji.
- Wskazówki dotyczące stosowania X w instytucjach.
- Przykłady aktywności instytucji.
13:30 – YouTube w instytucji od podstaw
- YouTube w liczbach.
- Specyfika przekazów video.
- Filmy tradycyjne.
- Video typu Shorts.
- Algorytm na YouTube.
- Zasady pozycjonowania (SEO) treści video.
- Statystyki.
- Zwiększanie zaangażowania.
- Przykłady kanałów lub treści związanych z instytucjami.
14:15 – Social media od strony prawnej i organizacyjnej
- Sprawne zarządzanie mediami społecznościowymi.
- Ustalenie zasad dotyczących prowadzenia kont i komunikacji z odbiorcami.
- Regulamin dla użytkowników.
- Ochrona praw autorskich.
- Ochrona danych osobowych.
- Organizacja konkursów.
15:00 – Zakończenie szkolenia.