NOWOŚĆ 2016 – Zamówienia publiczne po nowelizacji,
Wrocław, 18. – 19. kwietnia 2016 roku

UWAGA : DOBRE SZKOLENIE W DOBREJ CENIE

SZKOLENIE DLA ZAMAWIAJĄCYCH PUBLICZNYCH

W OPARCIU O PRZEPISY :

1. ZNOWELIZOWANA USTAWA PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

obowiązująca od 18. kwietnia 2016 roku

2. ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZE

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

PO NOWELIZACJI

Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę przetargową

w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych

i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp

  • OMÓWIENIE ZMIAN ZAWARTYCH W NOWELIZACJI USTAWY PZP

DOSTOSOWANIE POLSKICH REGULACJI PRAWNYCH DO DYREKTYW UNII EUROPEJSKIEJ 2014/24/UE i 2014/25/UE

  • TABELARYCZNE PRZEDSTAWIENIE

ZMIAN ORAZ ICH PRAKTYCZNEGO ZNACZENIA

W POSTĘPOWANIACH O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO :

  1. STAN PRAWNY – PRZED ZMIANAMI

  2. STAN PRAWNY – PO ZMIANACH

  3. KONSEKWENCJE DLA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW

WROCŁAW, 18. – 19. KWIETNIA 2016 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione ZMIANY, dotyczące zamawiania dostaw, usług i robót budowlanych po nowelizacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz konsekwencje tych zmian w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej .

Szkolenie uwzględnia zmiany wynikające z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz inne dodatkowe zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy Pzp.

W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z oceną prawną i wpływem zmian ustawy Pzp (które zaczną obowiązywać od 18. kwietnia 2016 roku) na sposób przygotowania i realizacji zamówień publicznych, w tym zostaną przygotowani do nowych wymagań ustawodawcy m. in. :

  • nowe zasady budowy SIWZ;

  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)

  • nowe zasady dotyczące formy i sposobu składania ofert

  • znacznie poszerzony katalog kryteriów oceny ofert po nowelizacji, (w tym pojęcie ”kosztu”), zasady budowy kryteriów oceny ofert

  • zmiany w zakresie budowy warunków udziału w postępowaniu i sposobu ich dokumentowania przez Wykonawców

  • wykluczenie wykonawcy – poszerzenie zakresu przedmiotowego i podmiotowego, etapy na których Wykonawca może być wykluczony

  • nowe zasady składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,

  • istotne zmiany w zakresie podwykonawstwa

  • wymóg zatrudniania przez wykonawcę pracowników na umowę o pracę – kiedy może być stosowany?

  • klauzule społeczne – kiedy prawo, a kiedy obowiązek ich stosowania?

  • poszerzone środki ochrony prawnej dla wykonawców

  • istotne zmiany w konstruowaniu projektów umów – w tym art.144 ust.1

  • doprecyzowanie możliwości stosowania zamówień uzupełniających

  • co z zamówieniem dodatkowym?

  • szkolenie jest przeznaczone dla: osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę
    w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;

  • celem szkolenia jest przedstawienie zmian w ustawie Prawa zamówień publicznych, w tym:

  1. przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji , z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy

  2. zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami zmian w ustawie Pzp, które wejdą w życie 18. kwietnia 2016 roku .

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,

  • ustawę o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw oraz wydane na jej podstawie nowe i zmienione akty wykonawcze

  • tabelę zmian – opracowanie autorskie Wykładowcy – ukazujące stan aktualny, stan prawny po wprowadzeniu zmian oraz praktyczne znaczenie zmian dla Zamawiającego i Wykonawcy

  • poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,

  • przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług i robót budowlanych) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert

  • wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,

  • wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,

  • case-studies dotyczące wybranych zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków UE – gdzie ujawniono rażące naruszenie przepisów prawa wspólnotowego i krajowego

  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem

  • wzory SIWZ uwzględniające nowelizację

  • prezentację

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.

  • szkolenie prowadzi : Wykładowca: MGR AGATA MICHAŁEK – BUDZICZ

absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego;

od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych, pełniąc funkcje kierownicze w : Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie; Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie SA, Muzeum Wojska Polskiego, gdzie m.in. zarządzała zamówieniami publicznymi, zamówienia sektorowymi, zamówieniami publicznymi sektorowymi o bardzo dużej wartości oraz odpowiadała za przygotowanie i realizację projektów inwestycyjnych finansowanych z funduszy Unii Europejskiej,

od 2010 roku niezależny konsultant w dziedzinie zamówień publicznych;

ceniony Wykładowca w dziedzinie zamówień publicznych, w tym w sprawach m.in. : zamówień publicznych realizowanych w ramach programów operacyjnych POIG, POIŚ, POKL, ZPORR, RPO związanych z robotami budowlanymi i pracami projektowymi, zamawianiem systemów informatycznych i sprzętu IT, dostaw infrastrukturalnych, usług szkoleniowych i edukacyjnych, zamówień sektorowych oraz planowania, realizacji, kontroli i audytu zamówień publicznych;

łącznie wykładowca przeszkolił dotychczas ponad 9.000 osób w dziedzinie zamówień publicznych,

  • ekspert wiodący ds. zamówień publicznych Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy od marca 2012 roku – dotychczas przeprowadziła audyt ex-ante ( koordynując pracę specjalistów z POYRY AG oraz Ambasady Szwajcarii ) ponad 75 projektów infrastrukturalnych o dużej ił dotychczas około 7.500 nych i sprzetu gi szkoleniowe i edukacyjne , EFR,Funduszu Spójnosci,13131313131313131313131313131313131313131313131313131313i bardzo dużej wartości, przygotowywanych przez Beneficjentów programu SECO pod kątem zgodności – przedstawianej do oceny dokumentacji przetargowej – z prawem wspólnotowym, ustawą Prawo zamówień publicznych, wytycznymi SECO,

  • niezależny doradca ds. spraw zamówień publicznych w projektach realizowanych ze środków krajowych i Unii Europejskiej przez inwestorów publicznych i prywatnych ( w tym beneficjentów programów unijnych ),

  • wykładowca prowadził zajęcia na temat nieprawidłowości w zamówieniach publicznych m.in. dla audytorów projektów unijnych w jednostkach organizacyjnych administracji rządowej oraz pracowników w jednostkach organizacyjnych administracji samorządowej,

  • wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie od 2007 roku, gdzie prowadzi zajęcia na temat zamówień publicznych w Katedrze Informatyki Gospodarczej na studiach podyplomowych – projekt pod nazwą „ Informatyczne systemy zarządzania ” ( realizowany wspólnie z Micro – soft ), a obecnie w ramach projektów unijnych, dodatkowo studium podyplomowe „ E-Biznes” i „E-Wiedza”; dotychczas przeszkoliła w ramach projektów SGH ( od 2007 roku ) około 1200 słuchaczy studiów podyplomowych;

  • konsultant w sprawach zamówień publicznych m.in. w informatyce redakcji : DZIENNIK Gazeta Prawna oraz RZECZPOSPOLITA,

  • konsultant do spraw zamówień publicznych – audytor postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków pomocowych dla organów wymiaru sprawiedliwości,

  • autorka poradników i opracowań na temat zamówień publicznych,

Autorka następujących programów szkoleniowych m.in. :

  1. Kompendium wiedzy o zamówieniach publicznych, finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków pomocowych ( w nowej perspektywie finansowej 2014 – 2020 ),

  2. Zamówienia publiczne na wybór wykonawcy robót budowlanych i usług projektowych,

  3. Przygotowanie i realizacja zamówień publicznych finansowanych ze środków Unii Europejskiej ( w nowej perspektywie finansowej 2014 – 2020 ),

  4. Zakup : budowy i rozbudowy systemów informatycznych oraz sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem w trybach ustawy Prawo zamówień publicznych,

  5. Zamówienia publiczne na wybór wykonawcy/dostawcy odnawialnych źródeł energii,

  6. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Pzp ( obowiązujących od 16. kwietnia 2014 roku ) : Udzielanie zamówień do 30.000 euro na podstawie art.4 pkt.8; Udzielanie zamówień do 134 tysięcy euro / 207 tysięcy euro ( na dostawy i usługi określone w art.4 pkt. 3e), art.4 pkt.8a) i art.4 pkt. 8b); Udzielanie zamówień publicznych w trybie „ z wolnej ręki ”,

  7. Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych,

  8. Zamówienia publiczne finansowane ze środków Unii Europejskiej – dobre praktyki i główne obszary ryzyka,

  9. Główne obszary ryzyka / w świetle wyników audytów Komisji Europejskiej oraz kontroli Prezesa Uzp / w zamówieniach publicznych finansowanych ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej / po nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych /,

  10. Dobre praktyki w zamówieniach publicznych realizowanych w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,

  11. Zagrożenia dla realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko związane z naruszeniem przepisów ustawy prawo zamówień publicznych z 29.01.2004 roku.

  12. Praktyczne zasady udzielania zamówień publicznych na usługi szkoleniowe,

  13. Praktyczne zasady udzielania zamówień do 14.000 Euro,

  14. Wymagania i obowiązku stron kontraktu realizowanego zgodnie z zasadami POIiŚ ( zamawiający/wykonawca/inżynier kontraktu ),

  15. Praktyczne zasady udzielania zamówień na roboty budowlane i prace projektowe,

  16. Zamówienia publiczne w praktyce – specjalistyczne warsztaty dla zamawiających reprezentujących instytucje oświatowe i pomocy społecznej,

  17. Zamówienia publiczne od A – Z,

  18. Dobre praktyki i unikanie ryzyk w umowach w sektorze IT realizowanych w trybach ustawy Prawo zamówień publicznych,

  19. Dobre praktyki w zamówieniach publicznych realizowanych w projektach POKL,

  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,

  • szkolenie odbędzie się we WROCŁAWIU, w dniach 18. kwietnia ( 10.00 – 17.00 ) – 19. kwietnia ( 9.00 – 16.00 ) 2016 roku; w sali wykładowej wenderEDU BUSINESS CENTER, ul. Św. Józefa 1/3, Tel. : 71 / 7336661; www.wenderedu.pl; budynek znajduje się w centrum Wrocławia na Ostrowiu Tumskim; przed budynkiem znajduje się bezpłatny parking dla uczestników szkolenia; dojazd komunikacją miejską z Dworca Kolejowego PKP Wrocław Główny : tramwaj nr 2 ( kierunek Biskupin ) – należy wysiąść na czwartym przystanku KATEDRA;

  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 650 PLN + 23 proc. VAT

  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu

w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatkowany

stawką 23. proc. VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest

  • 1. w terminie do 11. kwietnia 2016 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub na numer fax- u : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz

2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania

faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO

S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,

2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik

502 / 174601

12 / 633 23 43

PROGRAM SZKOLENIA :

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PO NOWELIZACJI

Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę przetargową

w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych

i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp

WROCŁAW, 18. – 19. KWIETNIA 2016 ROKU

WSTĘP

  1. Aktualny stan prawny – ustawa o zmianie ustawy o zamówieniach publicznych oraz niektórych innych ustaw oraz najważniejsze akty około ustawowe konieczne do przygotowania i przeprowadzenia postępowania – zmiany w zamówieniach publicznych:

  • znowelizowana ustawa Pzp (stan prawny na dzień 18. kwietnia 2016 r),

  • zmiany w ustawach powiązanych z ustawą Pzp (stan prawny na dzień 18.kwietnia 2016 r),

  • nowe akty wykonawcze wydane na podstawie znowelizowanej ustawy Pzp (stan prawny na dzień 18.kwietnia 2016 r).

  1. Omówienie zmian zawartych w znowelizowanej ustawie Pzp i nowych aktach wykonawczych wydanych do ustawy :

  • zmian w systemie zamówień publicznych ( i niektórych innych ustaw) wynikających z konieczności dostosowania ustawy Pzp do nowych Dyrektyw: Dyrektywy klasycznej 2014/24/UE z dnia 26. lutego 2014 roku oraz Dyrektywy sektorowej 2014/25/UE z dnia 26. lutego 2014 roku,

  • zmian zaimplementowanych do ustawy Pzp – niewynikających z Dyrektywy klasycznej i sektorowej,

  • zmian w aktach wykonawczych do ustawy Pzp oraz nowych aktów wykonawczych wydanych na podstawie znowelizowanej ustawy.

  1. Omówienie poszczególnych przepisów zmienionych lub wprowadzonych nowelizacją ustawy Pzp :

  • nowe ogólne regulacje proceduralne; nazewnictwo – nowe definicje, zmiana definicji,

  • zakres stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym w szczególności wyłączenia przedmiotowe,

  • analiza i omówienie praktycznego stosowania poszczególnych instytucji, mechanizmów i procedur z punktu widzenia Zamawiającego.

CZĘŚĆ NR 1 – Zmiany dotyczące trybów udzielania zamówień i praktyczne przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego :

a) przetarg nieograniczony,

b) przetarg ograniczony,

c) negocjacje z ogłoszeniem,

d) dialog konkurencyjny,

e) partnerstwo innowacyjne – nowy tryb

f) negocjacje bez ogłoszenia,

g) zamówienie z wolnej ręki,

h) zapytanie o cenę

i) licytacja elektroniczna

oraz omówienia nowych zasad prowadzenia aukcji elektronicznej.

    1. Harmonogram dyrektywny postępowania i możliwości działania Zamawiającego w ramach każdej z ustawowych procedur udzielania zamówienia publicznego – zmiany terminów składania ofert, składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, przedłużenia terminów składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – w progach krajowych i progach unijnych.

    1. Wskazanie głównych różnic w zakresie działań Zamawiającego związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pomiędzy dotychczasowym a nowym stanem prawnym (studium porównawcze).

CZĘŚĆ NR 2 – Elektronizacja zamówień publicznych i wynikające z niej nowe obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy w trakcie trwania procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – ograniczony zakres w stosunku do pierwotnego projektu ustawy, w związku z wnioskiem Prezesa UZP :

a) zasady sporządzania i zamieszczania ogłoszeń w progach:” krajowym” i progu „unijnym”,

c) zasady komunikowania się z Wykonawcami w procedurach z ogłoszeniem i bez ogłoszenia w progach:” krajowym” i progu „unijnym”,

c) zasady składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz ofert w progach:” krajowym” i „unijnym”,

d) JEDZ – Jednolity Europejski Dokument Zamówienia przyjęty rozporządzeniem wykonawczym Komisji Europejskiej nr 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016 roku – omówienie zakresu, założeń , funkcjonowania i stosowania w „polskiej procedurze”, w tym omówienie treści JEDZ pod kątem informacji, które powinny być w nim zawarte, i które będą sprawdzane/weryfikowane przez zamawiającego na etapie badania ofert – obligatoryjne stosowanie w progu unijnym,

e) nowe zasady informowania o:

– wyborze najkorzystniejszej oferty,

– unieważnieniu postępowania,

f) obowiązki /kompetencje Prezesa UZP dotyczące prowadzenia działań związanych z informatyzacją systemu zamówień publicznych.

CZĘŚĆ NR 3. – Zarządzanie zamówieniami – obowiązki Kierownika Zamawiającego :

  1. obowiązek sporządzania i publikowania planów postępowań o udzielenie zamówień publicznych na najbliższy rok finansowy,

  2. prowadzenie rejestru zamówień publicznych i rejestru zamówień do 30 tys. EUR – instrumenty kontroli i nadzoru Kierownika Zamawiającego nad zamówieniami, przeciwdziałające nieuprawnionemu dzieleniu zamówienia na części celem uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp oraz podstawa do sporządzania rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach – wzorcowe przykłady w podziale na roboty budowlane, dostawy i usługi,

  3. szacowanie wartości zamówienia,

  4. podział zamówienia na części, udzielanie zamówienia w częściach -zwiększenie możliwości udziału MŚP w rynku zamówień publicznych,

  5. aspekty społeczne, innowacyjne, środowiskowe w zamówieniach publicznych,

  6. obowiązek powołania Zespołu” do przygotowania, prowadzenia postępowania i nadzoru nad jego realizacja powyżej 1mln euro dla zamówień publicznych na roboty budowlane lub usługi,

  7. Komisja Przetargowa a Zespół,

  8. kiedy obowiązek a kiedy możliwość powołania Zespołu,

  9. indywidualizacja odpowiedzialności członków Zespołu i Komisji Przetargowej,

  10. wybór trybu udzielenia zamówienia –zależny od stopnia możliwości przygotowania pełnego opisu przedmiotu zamówienia oraz charakteru zamówienia (np. innowacyjność).

CZĘŚĆ NR 4. – Zasady Budowy SIWZ po nowelizacji, w tym m.in. :

  1. opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, usługi i dostawy z uwzględnieniem zmian wprowadzonych nowelizacją,

  2. warunki udziału w postępowaniu po nowelizacji, przesłanki wykluczenia,

  3. wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu (w tym korzystanie z zasobów innych podmiotów),

  4. podwykonawstwo na etapie składania ofert i trakcie realizacji zamówienia,

  5. wadium po nowelizacji,

  6. opis kryteriów oceny ofert, wagi kryteriów,

  7. opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych,

  8. klauzule społeczne – w tym min: wymagania dot. osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wymóg zatrudniania osób bezrobotnych, niepełnosprawnych, młodocianych – art. 29 ust.3a i 4 (opis przedmiotu zamówienia), art.22. ust.2 i 2a (warunki udziału w postępowaniu),

  9. usługi społeczne,

  10. zasady udostępniania SIWZ,

  11. zmiany w SIWZ i nowe terminy dla przesunięcia składnia ofert,

  12. przykłady najczęściej popełnianych błędów przy budowie SIWZ,

  13. przykłady wzorcowych SIWZ uwzględniających zmiany wprowadzone nowelizacją,

CZĘŚĆ NR 5. – Zasady oceny spełniania warunków udziału w postępowaniukiedy Zamawiający ma prawo i obowiązek dokonywać weryfikacji prawdziwości informacji i dokumentów podanych przez Wykonawcę:

  1. forma i treść składanych oświadczeń i dokumentów – w progach krajowych i progach unijnych,

  2. zasady weryfikacji prawdziwości informacji i dokumentów podanych przez Wykonawcę,

  3. skuteczna weryfikacja potencjału deklarowanego przez podmiot wspierający Wykonawcę ubiegającego się o zamówienie publiczne.

CZĘŚĆ NR 6. – Zmienione i poszerzone przesłanki wykluczenia Wykonawcy :

a) obligatoryjne,

b) fakultatywne.

CZĘŚĆ NR 7. – System prekwalifikacji wykonawców – „kryteria selekcji” – nowe zasady :

a) przetargu ograniczonym,

b) w negocjacjach z ogłoszeniem,

c) w dialogu konkurencyjnym,

d) w partnerstwie innowacyjnym.

CZĘŚĆ NR 8. – Nowy poszerzony katalog kryteriów oceny ofert (pojęcie oferty najkorzystniejszej ekonomicznie) w tym m.in. :

  1. cena a koszt,

  2. pojęcie/definicja „kosztu” w znowelizowanej ustawie,

  3. kryteria przedmiotowe, min: jakość, w tym parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne; aspekty środowiskowe, aspekty innowacyjne, serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy, termin dostawy,

  4. kryteria podmiotowe (ocena organizacji, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia personelu wykonawcy wyznaczonego do realizacji zamówienia),

  5. kryterium stałej ceny lub kosztu a inne kryteria – stosowanie w praktyce .

CZĘŚĆ NR 9. Nowe zasady badania i oceny ofert ( w tym oferty wariantowej) :

  1. wybór oferty przed oceną spełniania warunków udziału w postepowaniu,

  2. uzupełnianie dokumentów,

  3. wyjaśnianie treści ofert,

  4. poprawianie omyłek w ofertach.

CZĘŚĆ NR 10. Nowe, zmienione zasady odrzucania ofert, w tym m.in. :

  1. oferty z rażąco niską ceną lub kosztem,

  2. oferty złożonej po upływie terminu składania ofert,

  3. oferty niezabezpieczonej wadium lub wadium wniesiono w sposób nieprawidłowy,

  4. oferta wariantowa nie spełnia wymagań ustawowych,

  5. przyjęcie oferty naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes państwa (…)

CZĘŚĆ NR 11. Rażąco niska cena a koszt :

  1. obowiązek zamawiającego badania rażąco niskiej ceny, kosztu lub ich istotnych części składowych,

  2. pojęcie całkowitej ceny oferty”,

  3. wyjaśnienia i dowody wyliczenia ceny lub kosztu,

  4. obowiązek zamawiającego odrzucenia oferty z rażąco niską ceną lub kosztem w stosunku do przedmiotu zamówienia.

CZĘŚĆ NR 12. Wybór najkorzystniejszej oferty :

  1. zasady dokonywania oceny –nieuznaniowe, przejrzyste, zapewniające równe traktowanie wykonawców

  2. terminy weryfikacji oferty najkorzystniejszej

  3. zasady obowiązujące komisję przetargową lub zespół przy ocenie ofert

  4. zatwierdzanie wyniku przez kierownika zamawiającego

  5. informacja o wyniku postępowania- nowe zasady

  6. odwołanie poniżej progu „unijnego” – zmiany korzystne dla wykonawców (poszerzenie katalogu czynności podlegających odwołaniu)

CZĘŚĆ NR 13. Przesłanki unieważnienia postępowania :

  1. obowiązki informacyjne zamawiającego (poszerzone)

  2. podanie podstaw faktycznych i prawnych

  3. zakaz unieważniania postępowania bez spełnienia przesłanek ustawowych.

CZĘŚĆ NR 14. Protokół z postępowania :

  1. nowy poszerzony zakres informacji zawartych w protokole ( w tym. min: informacje dotyczące podwykonawców lub osób trzecich, którym zamawiający zamierza powierzyć do realizacji część zamówienia, powody niedokonania podziału zamówienia na części, informacje dot. osób wykonujących czynności w postępowaniu, a które złożyły oświadczenie z art.17 ust.2)

  2. przypadki, gdy zamawiający może nie sporządzać protokołu-lex specialis

CZĘŚĆ NR 15. Budowa projektu umowy/IPU według nowych wymagań ustawowych :

  1. elementy obligatoryjne i fakultatywne w IPU/projekcie umowy na: roboty budowlane, dostawy, usługi ( wzorcowe przykłady),

  2. zmiany w umowie – opisane w postaci jasnych i precyzyjnych postanowień umownych, określających zakres i charakter możliwych zmian; możliwość zmiany wynagrodzenia wykonawcy,

  3. zmiany dotyczące zamawiania dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy,

  4. definicja „istotnej zmiany w umowie”,

  5. poszerzony katalog możliwości odstąpienia od umowy na podstawie art.145 ustawy Pzp,

  6. możliwość udzielania zaliczek na dostawy, usługi i roboty budowlane,

  7. aneksowanie umów w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR 16. – Środki ochrony prawnej po nowelizacji :

  1. poszerzony katalog przesłanek do złożenia odwołania w progach krajowych,

  2. zmiany związane z rozpatrywaniem odwołań, w tym min. przypadki gdy zamawiający uznał w części roszczenia podniesione w odwołaniu.

CZĘŚĆ NR 17. – Zastosowanie trybów niekonkurencyjnych w praktyce :

  1. Zamówienie z wolnej ręki (z uwzględnieniem bardzo istotnych zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy Pzp) – przesłanki stosowania trybu, w tym w szczególności:

  1. zamówienie z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt.1 a ) – co w praktyce oznacza „przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze”

  2. zamówienie z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt.1 b) – dopuszczalne oraz niezgodne z ustawą Pzp ( przeciwdziałanie zjawisku „vendor lock-in”)

  3. zamówienia uzupełniające na usługi i roboty budowlane po nowelizacji – art. 67 ust.1 pkt.6)

  4. zamówienia uzupełniające na dostawy po nowelizacji – art. 67 ust.1 pkt.7)

  5. zamówienia z wolnej ręki (in-house) –art.67 ust.1 pkt.12 -15

  6. zasady prowadzenia i dokumentowania postępowania

  1. Najczęściej popełniane naruszenia ustawy Pzp przy zawieraniu umów z wolnej ręki.

  2. Negocjacje bez ogłoszenianowe przesłanki ustawowe, zasady procedo- wania, liczba wykonawców zaproszonych do negocjacji.

CZĘŚĆ NR 18. – Aspekty różnicujące w zakresie procedury udzielania zamówień w „okresie przejściowym”, tj. okresie od dnia wejścia w życie znowelizowanej ustawy Pzp a dniem 18.10.2018 r. (elektronizacja zamówień publicznych), w tym :

  1. tryby upubliczniania ogłoszeń i dokumentów,

  2. tryby i formy komunikacji w relacji Zamawiający – Wykonawca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *