Praktyczne aspekty znowelizownych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych , Poznań 9. – 10. lutego 2017 roku

Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych , Poznań,9. – 10. lutego 2017 roku

UWAGA : DOBRE SZKOLENIE W PROMOCYJNEJ CENIE

SZKOLENIE DLA ZAMAWIAJĄCYCH PUBLICZNYCH

W OPARCIU O :

1. PRZEPISY USTAWY O ZMIANIE USTAWY – PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ORAZ NIEKTÓRYCH INNYCH USTAW

Z DNIA 22. CZERWCA 2016 ROKU (Dz.U. z 13. lipca 2016 roku poz.1020)

2. NOWE ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZE

DO ZNOWELIZOWANEJ USTAWY PZP

PRAKTYCZNE ASPEKTY

ZNOWELIZOWANYCH PRZEPISÓW

USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę przetargową

w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych

i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp

  • OMÓWIENIE ZMIAN ZAWARTYCH W NOWELIZACJI USTAWY PZP

DOSTOSOWANIE POLSKICH REGULACJI PRAWNYCH DO DYREKTYW UNII EUROPEJSKIEJ 2014/24/UE i 2014/25/UE

  • TABELARYCZNE PRZEDSTAWIENIE

ZMIAN ORAZ ICH PRAKTYCZNEGO ZNACZENIA

W POSTĘPOWANIACH O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO :

  1. STAN PRAWNY – PRZED ZMIANAMI

  2. STAN PRAWNY – PO ZMIANACH

  3. KONSEKWENCJE DLA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW

POZNAŃ, 9. – 10. LUTEGO 2017 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione ZMIANY, dotyczące zamawiania dostaw, usług i robót budowlanych po nowelizacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz konsekwencje tych zmian w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej .

Szkolenie uwzględnia zmiany wynikające z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz inne dodatkowe zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy Pzp.

W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z oceną prawną i wpływem zmian ustawy Pzp na sposób przygotowania i realizacji zamówień publicznych, w tym zostaną przygotowani do nowych wymagań ustawodawcy m. in. :

  • nowe zasady budowy SIWZ;

  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)

  • nowe zasady dotyczące formy i sposobu składania ofert

  • znacznie poszerzony katalog kryteriów oceny ofert po nowelizacji, (w tym pojęcie ”kosztu”), zasady budowy kryteriów oceny ofert

  • zmiany w zakresie budowy warunków udziału w postępowaniu i sposobu ich dokumentowania przez Wykonawców

  • wykluczenie wykonawcy – poszerzenie zakresu przedmiotowego i podmiotowego, etapy na których Wykonawca może być wykluczony (zasada odwróconej weryfikacji)

  • nowe zasady składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,

  • istotne zmiany w zakresie podwykonawstwa

  • wymóg zatrudniania przez wykonawcę pracowników na umowę o pracę – kiedy może być stosowany?

  • klauzule społeczne – kiedy prawo, a kiedy obowiązek ich stosowania?

  • poszerzone środki ochrony prawnej dla wykonawców

  • istotne zmiany w konstruowaniu projektów umów – w tym art.144 ust.1

  • nowe pojęcie zmiany istotnej

  • nowe zasady udzielania zamówień z wolnej ręki, w tym na podstawie art.67 ust.1 pk.4),art.67 ust.1 pkt.6) ,art.67 ust.1 pkt.7) ustawy Pzp

  • co z zamówieniem dodatkowym?

  • szkolenie jest przeznaczone dla: osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę
    w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących w składy komisji przetargowych;

  • celem szkolenia jest przedstawienie zmian w ustawie Prawa zamówień publicznych, w tym:

  1. przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji , z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy

  2. zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami zmian w ustawie Pzp,

  3. zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami nowych rozporządzeń wykonawczych do znowelizowanej ustawy PZP.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE) ,

  • ustawę o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw,

  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,

  • tabelę zmian ukazujące stan aktualny, stan prawny po wprowadzeniu zmian oraz praktyczne znaczenie zmian dla Zamawiającego i Wykonawcy

  • poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,

  • przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług i robót budowlanych) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert

  • wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,

  • wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,

  • case-studies dotyczące wybranych zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków UE – gdzie ujawniono rażące naruszenie przepisów prawa wspólnotowego i krajowego

  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem

  • prezentację

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale w szkoleniu.

  • szkolenie prowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych; pozytywnie zaliczył egzamin w postępowaniu kwalifikacyjnym na członka Krajowej Izby Odwoławczej;

od 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 11 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

legitymuje się pogłębionym doświadczeniem w audycie zamówień publicznych ( w tym w projektach unijnych ),

  • szkolenie trwa 18 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,

  • szkolenie odbędzie się w Poznaniu, w dniach 9. – 10. lutego 2017 roku, w godzinach 9.00 – 16.00 oraz 9.00 – 16.00; w centrum Poznania, w doskonale wyposażonej i klimatyzowanej sali konferencyjnej w biurowcu OMEGA – 11. PIĘTRO, ul. Dąbrowskiego 79 A ( telefon : 698 952 833 ); szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.saleomega.pl,

  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad,

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23 proc. VAT

  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu

w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatkowany

stawką 23. proc. VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest

  • 1. w terminie do 3. lutego 2017 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz

2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania

faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO

S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,

2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz,

Pełnomocnik,

502 / 174601, 12 / 633 23 43

PROGRAM SZKOLENIA :

PRAKTYCZNE ASPEKTY

ZNOWELIZOWANYCH PRZEPISÓW

USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

POZNAŃ, 9. – 10. LUTEGO 2017 ROKU

WSTĘP

  1. Ustawa o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z 22. czerwca 2016 roku (Dz.U. z 13. lipca 2016 roku poz.1020) – zmiany w zamówieniach publicznych :

  • znowelizowana ustawa Pzp – główne cele nowelizacji,

  • zmiany w ustawach powiązanych z ustawą Pzp ,

  • nowe rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy Pzp,

  1. Omówienie zmian zawartych w znowelizowanej ustawie Pzp :

  • zmian w systemie zamówień publicznych ( i niektórych innych ustaw) wynikających z konieczności dostosowania ustawy Pzp do nowych Dyrektyw: Dyrektywy klasycznej 2014/24/UE z dnia 26. lutego 2014 roku oraz Dyrektywy sektorowej 2014/25/UE z dnia 26. lutego 2014 roku,

  • zmian zaimplementowanych do ustawy Pzp – niewynikających z Dyrektywy klasycznej i sektorowej,

  1. Omówienie poszczególnych przepisów zmienionych lub wprowadzonych nowelizacją ustawy Pzp z 22. czerwca 2016 roku :

  • nowe ogólne regulacje proceduralne; nazewnictwo – nowe definicje, zmiana definicji,

  • zakres stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym w szczególności wyłączenia przedmiotowe,

  • analiza i omówienie praktycznego stosowania poszczególnych instytucji, mechanizmów i procedur z punktu widzenia Zamawiającego.

CZĘŚĆ NR 1. Zmiany dotyczące trybów udzielania zamówień i praktyczne przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego :

a) przetarg nieograniczony,

b) przetarg ograniczony,

c) negocjacje z ogłoszeniem,

d) dialog konkurencyjny,

e) partnerstwo innowacyjne – nowy tryb

f) negocjacje bez ogłoszenia,

g) zamówienie z wolnej ręki,

h) zapytanie o cenę

i) licytacja elektroniczna

oraz omówienia nowych zasad prowadzenia aukcji elektronicznej.

    1. Harmonogram dyrektywny postępowania i możliwości działania Zamawiającego w ramach każdej z ustawowych procedur udzielania zamówienia publicznego – zmiany terminów składania ofert , składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, obowiązki ustawowe przedłużenia terminów składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – w progach krajowych i progach unijnych.

    1. Wskazanie głównych różnic w zakresie działań Zamawiającego związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pomiędzy dotychczasowym a nowym stanem prawnym (studium porównawcze).

CZĘŚĆ NR 2. Elektronizacja zamówień publicznych i wynikające z niej nowe obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy w trakcie trwania procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – ograniczony zakres w stosunku do pierwotnego projektu ustawy, w związku z wnioskiem Prezesa UZP :

a) zasady sporządzania i zamieszczania ogłoszeń w progach:” krajowym” i progu „unijnym”,

c) zasady komunikowania się z Wykonawcami w procedurach z ogłoszeniem i bez ogłoszenia w progach:” krajowym” i progu „unijnym”,

c) zasady składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz ofert w progach ” krajowym” i „unijnym”,

d) JEDZ – Jednolity Europejski Dokument Zamówienia przyjęty rozporządzeniem wykonawczym Komisji Europejskiej nr 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016 roku – omówienie zakresu, założeń , funkcjonowania i stosowania w „polskiej procedurze”, w tym omówienie treści JEDZ pod kątem informacji, które powinny być w nim zawarte, i które będą sprawdzane/weryfikowane przez zamawiającego na etapie badania ofert – obligatoryjne stosowanie w progu unijnym,

e) nowe zasady informowania o:

– informacji z otwarcia ofert – niezwłocznie,

– wyborze najkorzystniejszej oferty,

– unieważnieniu postępowania,

f) obowiązki /kompetencje Prezesa UZP dotyczące prowadzenia działań związanych z informatyzacją systemu zamówień publicznych.

CZĘŚĆ NR 3. Zarządzanie zamówieniami – obowiązki Kierownika Zamawiającego :

  1. obowiązek sporządzania i publikowania planów postępowań o udzielenie zamówień publicznych na najbliższy rok finansowy,

  2. prowadzenie rejestru zamówień publicznych i rejestru zamówień do 30 tys. EUR – instrumenty kontroli i nadzoru Kierownika Zamawiającego nad zamówieniami, przeciwdziałające nieuprawnionemu dzieleniu zamówienia na części celem uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp oraz podstawa do sporządzania rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach – wzorcowe przykłady planów zamówień w podziale na roboty budowlane, dostawy i usługi,

  3. szacowanie wartości zamówienia,

  4. podział zamówienia na części, udzielanie zamówienia w częściach -zwiększenie możliwości udziału MŚP w rynku zamówień publicznych,

  5. aspekty społeczne, innowacyjne, środowiskowe w zamówieniach publicznych,

  6. obowiązek powołania „Zespołu” do przygotowania, prowadzenia postępowania i nadzoru nad jego realizacja powyżej 1mln euro dla zamówień publicznych na roboty budowlane lub usługi,

  7. Komisja Przetargowa a Zespół,

  8. kiedy obowiązek a kiedy możliwość powołania Zespołu,

  9. indywidualizacja odpowiedzialności członków Zespołu i Komisji Przetargowej,

  10. wybór trybu udzielenia zamówienia –zależny od stopnia możliwości przygotowania pełnego opisu przedmiotu zamówienia oraz charakteru zamówienia (np. innowacyjność).

CZĘŚĆ NR 4. Zasady Budowy SIWZ po nowelizacji, w tym m.in. :

  1. opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, usługi i dostawy z uwzględnieniem zmian wprowadzonych nowelizacją,

  2. warunki udziału w postępowaniu po nowelizacji, przesłanki wykluczenia,

  3. wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu (w tym korzystanie z zasobów innych podmiotów),

  4. podwykonawstwo na etapie składania ofert i w trakcie realizacji zamówienia,

  5. wadium po nowelizacji,

  6. opis kryteriów oceny ofert, wagi kryteriów,

  7. opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych,

  8. klauzule społeczne – w tym min: wymagania dot. osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę jeżeli zachodzą przesłanki z art..22 ust.1 ustawy kodeks pracy, możliwość zawarcia w OPZ wymogu zatrudniania osób bezrobotnych, niepełnosprawnych, młodocianych – art. 29 ust.3a i 4 oraz art.22. ust.2 (warunki udziału w postępowaniu),

  9. zasady udostępniania SIWZ,

  10. zmiany w SIWZ i nowe terminy dla przesunięcia składnia ofert,

  11. przykłady najczęściej popełnianych błędów przy budowie SIWZ,

  12. przykłady wzorcowych SIWZ uwzględniających zmiany wprowadzone nowelizacją,

CZĘŚĆ NR 5. Zasady oceny spełniania warunków udziału w postępowaniukiedy Zamawiający ma prawo i obowiązek dokonywać weryfikacji prawdziwości informacji i dokumentów podanych przez Wykonawcę:

  1. forma i treść składanych oświadczeń i dokumentów – w progach krajowych i progach unijnych,

  2. zasady weryfikacji prawdziwości informacji i dokumentów podanych przez Wykonawcę,

  3. skuteczna weryfikacja potencjału deklarowanego przez podmiot wspierający Wykonawcę ubiegającego się o zamówienie publiczne.

CZĘŚĆ NR 6. Zmienione i poszerzone przesłanki wykluczenia Wykonawcy :

a) obligatoryjne,

b) fakultatywne.

6.1. system prekwalifikacji wykonawców – „kryteria selekcji” – nowe zasady :

a) przetargu ograniczonym,

b) w negocjacjach z ogłoszeniem,

c) w dialogu konkurencyjnym,

d) w partnerstwie innowacyjnym.

CZĘŚĆ NR 7. Usługi społeczne :

a).progi ustawowe,

b) wykaz usług społecznych –załącznik nr XIV do Dyrektywy 2014/24/UE oraz załącznik nr XVII do dyrektywy 2014.25/UE

c) zasady prowadzenia postępowania

d) obowiązki informacyjne Zamawiającego.

CZĘŚĆ NR 8. Nowy poszerzony katalog kryteriów oceny ofert (pojęcie oferty najkorzystniejszej ekonomicznie) w tym m.in. :

  1. cena a koszt,

  2. pojęcie/definicja „kosztu” w znowelizowanej ustawie,

  3. kryteria przedmiotowe, min: jakość, w tym parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne; aspekty środowiskowe, aspekty innowacyjne, serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy, termin dostawy,

  4. kryteria podmiotowe (ocena organizacji, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia personelu wykonawcy wyznaczonego do realizacji zamówienia),

  5. kryterium stałej ceny lub kosztu a inne kryteria – stosowanie w praktyce .

CZĘŚĆ NR 9. Nowe zasady badania i oceny ofert ( w tym oferty wariantowej) :

  1. wybór oferty przed oceną spełniania warunków udziału w postępowaniu,

  2. oferta wariantowa (zmiany),

  3. uzupełnianie dokumentów,

  4. wyjaśnianie treści ofert,

  5. poprawianie omyłek w ofertach.

CZĘŚĆ NR 10. Nowe, zmienione zasady odrzucania ofert, w tym m.in. :

  1. oferty z rażąco niską ceną i /lub kosztem,

  2. oferty złożonej po upływie terminu składania ofert,

  3. oferty niezabezpieczonej wadium lub wadium wniesiono w sposób nieprawidłowy,

  4. oferta wariantowa nie spełniająca wymagań ustawowych,

  5. przyjęcie oferty naruszającej bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes państwa (…)

CZĘŚĆ NR 11. Rażąco niska cena a koszt :

  1. obowiązek zamawiającego badania rażąco niskiej ceny, kosztu lub ich istotnych części składowych,

  2. pojęcie całkowitej ceny oferty”,

  3. wyjaśnienia i dowody wyliczenia ceny lub kosztu,

  4. obowiązek zamawiającego odrzucenia oferty z rażąco niską ceną lub kosztem w stosunku do przedmiotu zamówienia

  5. obowiązek powiadomienia Prezesa UZP i UE o odrzuceniu oferty z rażąco niską ceną.

CZĘŚĆ NR 12. Wybór najkorzystniejszej oferty :

  1. zasady dokonywania oceny –nieuznaniowe, przejrzyste, zapewniające równe traktowanie wykonawców,

  2. terminy weryfikacji oferty najkorzystniejszej,

  3. zasady obowiązujące komisję przetargową lub zespół przy ocenie ofert,

  4. zatwierdzanie wyniku przez kierownika zamawiającego ,

  5. informacja o wyniku postępowania- nowe zasady ,

  6. odwołanie poniżej progu „unijnego” – zmiany korzystne dla wykonawców (poszerzenie katalogu czynności podlegających odwołaniu).

CZĘŚĆ NR 13. Przesłanki unieważnienia postępowania :

  1. obowiązki informacyjne zamawiającego (poszerzone)

  2. podanie podstaw faktycznych i prawnych

  3. zakaz unieważniania postępowania bez spełnienia przesłanek ustawowych.

CZĘŚĆ NR 14. Protokół z postępowania :

  1. nowy poszerzony zakres informacji zawartych w protokole ( w tym. min: informacje dotyczące podwykonawców lub osób trzecich, którym zamawiający zamierza powierzyć do realizacji część zamówienia, powody niedokonania podziału zamówienia na części, informacje dot. osób wykonujących czynności w postępowaniu, a które złożyły oświadczenie z art.17 ust.2)

  2. przypadki, gdy zamawiający może nie sporządzać protokołu – lex specialis

CZĘŚĆ NR 15. Budowa projektu umowy/IPU według nowych wymagań ustawowych :

  1. elementy obligatoryjne i fakultatywne w IPU/projekcie umowy na: roboty budowlane, dostawy, usługi ( wzorcowe przykłady),

  2. zmiany w umowie – opisane w postaci jasnych i precyzyjnych postanowień umownych, określających zakres i charakter możliwych zmian; możliwość zmiany wynagrodzenia wykonawcy,

  3. zmiany dotyczące zamawiania dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy,

  4. definicja „istotnej zmiany w umowie”,

  5. zmiany nieistotne – 10% dla dostaw, 15% na robót budowlanych – art. 144 ust. 1 pkt 6) Pzp

  6. poszerzony katalog możliwości odstąpienia od umowy na podstawie art.145 ustawy Pzp,

  7. możliwość udzielania zaliczek na dostawy, usługi i roboty budowlane,

  8. aneksowanie umów w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR 16. Środki ochrony prawnej po nowelizacji :

  1. poszerzony katalog przesłanek do złożenia odwołania w progach krajowych,

  2. zmiany związane z rozpatrywaniem odwołań, w tym min. przypadki gdy zamawiający uznał w części roszczenia podniesione w odwołaniu.

CZĘŚĆ NR 17. Zastosowanie trybów niekonkurencyjnych w praktyce :

  1. Zamówienie z wolnej ręki (z uwzględnieniem bardzo istotnych zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy Pzp) – przesłanki stosowania trybu, w tym w szczególności:

  1. zamówienie z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt.1 a ) – co w praktyce oznacza „przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze” ,

  2. zamówienie z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt.1 b) – dopuszczalne oraz niezgodne z ustawą Pzp ( przeciwdziałanie zjawisku „vendor lock-in”),

  3. zamówienia w oparciu o art. 67 ust.1 pkt.6) na usługi i roboty budowlane po nowelizacji

  4. zamówienia w oparciu o art. 67 ust.1 pkt.7) na dostawy po nowelizacji ,

  5. zamówienia z wolnej ręki (in-house) –art.67 ust.1 pkt.12) -15),

  6. zasady prowadzenia i dokumentowania postępowania.

  1. Najczęściej popełniane naruszenia ustawy Pzp przy zawieraniu umów z wolnej ręki.

  2. Negocjacje bez ogłoszenia – nowe przesłanki ustawowe, zasady procedowania, liczba wykonawców zaproszonych do negocjacji.

CZĘŚĆ NR 18. Aspekty różnicujące w zakresie procedury udzielania zamówień w „okresie przejściowym:

  1. tryby upubliczniania ogłoszeń i dokumentów,

  2. tryby i formy komunikacji w relacji Zamawiający – Wykonawca.

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *