STYCZEŃ 2025 / NOWOŚĆ ! / SZKOLENIE ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za gospodarowanie nieruchomościami – Użytkowanie wieczyste nieruchomości gminnych / wykup czy przekształcenie ? / – Formy nabycia prawa własności przez użytkowników wieczystych nieruchomości gminnych – kompendium wiedzy praktycznej zgodnej z obowiązującymi przepisami + gotowe do wykorzystania wzory dokumentów + rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć, 31. stycznia 2025 roku


NOWOŚĆ !


SZKOLENIE ON – LINE 

DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ 

ODPOWIEDZIALNYCH ZA GOSPODAROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI


UŻYTKOWANIE WIECZYSTE

NIERUCHOMOŚCI GMINNYCH

/ wykup czy przekształcenie ? /

Formy nabycia prawa własności

przez użytkowników wieczystych

nieruchomości gminnych


KOMPENDIUM WIEDZY PRAKTYCZNEJ

ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI 

+

gotowe do wykorzystania wzory dokumentów

+

rozwiązywanie najczęściej występujących problemów

i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć


W trakcie zajęć zostaną omówione następujące obszary tematyczne m.in. :

Zagadnienia wstępne / podstawy prawne nabycia prawa własności przez użytkowników wieczystych nieruchomości gminnych /,

Wybór właściwego trybu – sprzedaż czy przekształcenie?

– omówienie warunków ustawowych,

♦ Przekształcenie na mocy ustawy z dnia 29. lipca 2005 roku,

♦ Przekształcenie na mocy ustawy z dnia 20. lipca 2018 roku,

♦ Sprzedaż prawa własności nieruchomości gminnej na rzecz jej użytkownika wieczystego na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami, w tym min.:

  • kto może uzyskać prawo własności gruntu,
  • jaki obowiązuje tryb postępowania – administracyjny czy cywilny,
  • jaki jest sposób ustalenia ceny wykupu – art. 69,
  • sprzedaż na podstawie przepisów epizodycznych dotyczących roszczenia o sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz jej użytkownika wieczystego,
  • sprzedaż na podstawie art. 32,

Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z procedurą sprzedaży,


31. STYCZNIA 2025 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za gospodarowanie nieruchomościami, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów stosowania obowiązujących uregulowań prawnych w obszarze użytkowania wieczystego nieruchomości gminnych.


Celem szkolenia jest :

  • zdobycie wiedzy z zakresu procedur sprzedaży prawa własności nieruchomości stanowiących własność gminy na rzecz ich użytkowników wieczystych oraz procedur dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gminnych,
  • zapoznanie się z pogłębioną wiedzą na temat kiedy zastosować określony tryb i na jakich przepisach prawa bazować,  
  • poznanie najczęściej popełnianych błędów podczas procedury oraz związanych z konstruowaniem postanowień umów/decyzji oraz ich realizacją w praktyce,

Uczestnik szkolenia zapozna się również z wypracowanymi wzorami dokumentów.


PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :

UŻYTKOWANIE WIECZYSTE

NIERUCHOMOŚCI GMINNYCH

Formy nabycia prawa własności

przez użytkowników wieczystych

nieruchomości gminnych


KOMPENDIUM WIEDZY PRAKTYCZNEJ

ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI 


31. STYCZNIA 2025 ROKU


1. Zagadnienia wstępne podstawy prawne nabycia prawa własności przez użytkowników wieczystych nieruchomości gminnych.

2. Wybór właściwego trybu sprzedaż czy przekształcenie? – omówienie warunków ustawowych.

3. Przekształcenie na mocy ustawy z dnia 29. lipca 2005 roku :

  • kto może uzyskać prawo własności gruntu,
  • jaki obowiązuje tryb postępowania – administracyjny czy cywilny,
  • procedura przekształcenia (wszczęcie postępowania, strony postępowania, termin załatwienia sprawy),
  • jaki jest sposób ustalenia opłaty z tytułu przekształcenia,
  • elementy obligatoryjne decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
  • zabezpieczenie wierzytelności z tytułu opłaty.

4. Przekształcenie na mocy ustawy z dnia 20. lipca 2018 roku :

  • kto może uzyskać prawo własności gruntu,
  • jaki obowiązuje tryb postępowania – administracyjny czy cywilny,
  • procedura przekształcenia,
  • jaki jest sposób ustalenia opłaty z tytułu przekształcenia,
  • elementy obligatoryjne zaświadczenia o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
  • zabezpieczenie wierzytelności z tytułu opłaty.

5. Sprzedaż prawa własności nieruchomości gminnej na rzecz jej użytkownika wieczystego na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami :

  • kto może uzyskać prawo własności gruntu,
  • jaki obowiązuje tryb postępowania – administracyjny czy cywilny,
  • jaki jest sposób ustalenia ceny wykupu – art. 69,
  • sprzedaż na podstawie przepisów epizodycznych, dotyczących roszczenia o sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz jej użytkownika wieczystego:

a / co należy sprawdzić w związku ze zgłoszeniem żądania wieczystego użytkownika:

  • termin i forma zgłoszenia żądania – omówienie przepisów i wątpliwości interpretacyjnych jakie mogą się z nimi wiązać,
  • ustalenie daty oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
  • badanie treści umowy pod kątem wykonania zobowiązania określonego w jej treści,
  • zabudowa nieruchomości jako warunek powstania roszczenia i przysługiwania żądania sprzedaży nieruchomości gruntowej,
  • ustalenie czy na nieruchomości prowadzona jest działalność gospodarcza i konsekwencje takich ustaleń w zakresie ustalania ceny sprzedaży oraz obniżenia ceny w stosunku do wartości nieruchomości,

b / procedura sprzedaży – czy potrzebna jest uchwała rady,

c / ustalenie ceny nieruchomości,

  • sprzedaż na podstawie art. 32:

a / warunki ustawowe dotyczące możliwości sprzedaży,

b / uchwała w sprawie zasad przeznaczania do sprzedaży nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste oraz szczegółowych wytycznych sprzedaży nieruchomości gruntowych na rzecz ich użytkowników,

c / procedura sprzedaży,

d / jaki jest sposób ustalenia opłaty z tytułu przekształcenia,

6. Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z procedurą sprzedaży:

  • Czy kosztami przygotowania nieruchomości do sprzedaży w trybie można obciążyć nabywcę?
  • Czy gmina może odmówić sprzedaży osobie fizycznej w przypadku, gdy spełnia ona wszystkie warunki niezbędne do zakupu?
  • Czy w przypadku gdy Gmina nie podjęła uchwały w trybie przepisu art. 198, a z roszczeniem wystąpiła osoba, która prowadzi działalność gospodarczą to czy sprzedaż objęta jest pomocą publiczną?
  • Czy gmina powinna mieć ustalone zasady i szczegółowe wytyczne wykupu na podstawie przepisu art. 32?
  • Czy powinna zostać uchwalona odrębna uchwała w sprawie zasad sprzedaży użytkowania wieczystego, czy też wystarczy, jeżeli jest podjęta uchwała generalna w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości?
  • Czy wystarczy, że użytkownik wieczysty nie będzie spełniał jednego warunku z przepisu art. 198g 2 i gmina będzie mogła odmówić sprzedaży grudniu na podstawie przepisu art. 198g ust. 1?

Dodatkowo : 

  • gotowe do wykorzystania wzory dokumentów,
  • rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć.

szkolenie prowadzi : mgr inż. MARTA ZBOROWSKA 

Absolwentka Politechniki Wrocławskiej ( Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego).

Od 2004 roku zajmuje się zawodowo tematyką gospodarki nieruchomościami.

Doświadczenie zawodowe zdobywała w urzędach gmin – na stanowiskach, których zakres obowiązków obejmował pełen zakres ustawy o gospodarce nieruchomościami.  

Od kilku lat zajmuje kierownicze stanowiska – obecnie stanowisko naczelnik Wydziału Mienia i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miasta Bolesławiec.

Posiada bogatą wiedzę i doświadczenie z zakresu gospodarki nieruchomościami m.in. :

  • ewidencjonowania mienia komunalnego,
  • oddawania nieruchomości w dzierżawę,
  • sprzedaży nieruchomości w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
  • zamiany nieruchomości.

współpracowniczka firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotowała i przeprowadziła szkolenie bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowczyni oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :

1.Kompleksowy kurs : specjalista do spraw gospodarowania nieruchomościami gminnymi,

2.Użytkowanie wieczyste – wykup czy przekształcenie ? Formy nabycia prawa własności przez użytkowników wieczystych nieruchomości gminnych,

3.Dzierżawa nieruchomości – aspekty praktyczne,

4.Sprzedaż nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym,

5.Jak prawidłowo sprzedać nieruchomość gminną w trybie przetargowym i bezprzetargowym,

6.Formy udostępniania nieruchomości gminnych.


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 31. stycznia 2025 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych;
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 600 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2025 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 27. stycznia 2025 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *