SZKOLENIE ON – LINE :
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
DLA POCZĄTKUJĄCYCH
ZASADY/PRZYKŁADY/DOBRE PRAKTYKI
KOMPENDIUM WIEDZY
ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM
w tym m.in. :
- Wprowadzenie – informacje podstawowe
- Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
- Tryby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – rodzaje, opis
i charakterystyka - Ogłoszenia – rodzaje ogłoszeń, sposób ich przekazywania i publikacji
- Specyfikacja Warunków Zamówienia – elementy obligatoryjne
- Badanie i ocena złożonych ofert
- Wybór najkorzystniejszej oferty – sposób przekazywania wykonawcom oraz publikacja
- Odrzucenie oferty wykonawcy – analiza przesłanek odrzucenia oferty
- Wykluczenie wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
- Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – analiza przesłanek unieważnienia postępowania
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego – obligatoryjne elementy umowy, fakultatywne elementy umowy,
- Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych – rodzaje, sposoby składania
- Dokumentacja postępowania – protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – rodzaje protokołów, sposoby ich wypełniania
+
rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć
14. – 15. STYCZNIA 2025 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE dla osób przygotowujących się do rozpoczęcia pracy w dziedzinie zamówień publicznych lub chcących poszerzyć/odświeżyć swoją wiedzę w tym zakresie, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia dotyczące interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania obowiązujących przepisów związanych z prawidłowym udzielaniem zamówień publicznych.
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
DLA POCZĄTKUJĄCYCH
14. – 15. STYCZNIA 2025 ROKU
1. Wprowadzenie – informacje podstawowe:
- Aktualny stan prawny – omówienie aktów prawnych związanych z zamówieniami publicznymi,
- Obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych – zakres podmiotowy i przedmiotowy, wyłączenia stosowania ustawy Pzp,
- Progi w zamówieniach publicznych,
- Zasady udzielania zamówień publicznych,
- Podstawowe definicje i pojęcia w zamówieniach publicznych.
2. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
- Planowanie zamówień publicznych,
- Wartość szacunkowa zamówienia – zasady i formy prawidłowego ustalania wartości szacunkowej zamówienia,
- Opis przedmiotu zamówienia – zasady tworzenia opisu przedmiotu zamówienia; najczęściej popełniane błędy i jak ich uniknąć,
- Komisja przetargowa – rodzaje, skład, zadania i odpowiedzialność członków komisji przetargowej.
3. Tryby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – rodzaje, opis i charakterystyka:
- Przetarg nieograniczony,
- Przetarg ograniczony,
- Tryb podstawowy,
- Negocjacje z ogłoszeniem,
- Negocjacje bez ogłoszenia,
- Dialog konkurencyjny,
- Partnerstwo innowacyjne,
- Negocjacje bez ogłoszenia,
- Zamówienie z wolnej ręki.
4. Ogłoszenia – rodzaje ogłoszeń, sposób ich przekazywania i publikacji:
- ogłoszenie o zamówieniu,
- ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy,
- ogłoszenie o wyniku postępowania,
- ogłoszenie o zmianie ogłoszenia,
- ogłoszenie o zmianie umowy,
- ogłoszenie o wykonaniu umowy,
- ogłoszenie o spełnianiu okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 11-14.
5. Specyfikacja Warunków Zamówienia – elementy obligatoryjne:
- Wykluczenie wykonawcy z postępowania – przesłanki wykluczenia o charakterze obligatoryjnym i fakultatywnym,
- Dokumenty jakie może żądać zamawiający od wykonawcy na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia – analiza, przykłady, wzory,
- Warunki udziału w postępowaniu – rodzaje, sposoby prawidłowego opisywania, przykłady, najczęściej popełniane błędy,
- Dokumenty jakie może żądać zamawiający od wykonawcy na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu – analiza, przykłady, wzory,
- Kryteria oceny ofert – zasady, przykłady, sposoby prawidłowego opisywania, najczęściej popełniane błędy,
- Termin realizacji zamówienia,
- Termin składania i otwarcia ofert,
- Termin związania ofertą,
- Termin, miejsce i sposób składania oferty,
- Wadium – cel, formy wadium, zwrot wadium.
6. Badanie i ocena złożonych ofert:
- Badanie oferty pod względem formalnym – rodzaje podpisów elektronicznych wymagane lub możliwe w postępowaniu o zamówienie publiczne i ich weryfikacja,
- Badanie oferty pod względem rachunkowym – poprawiania omyłek w treści oferty,
- Badanie oferty pod względem wystąpienia rażąco niskiej ceny,
- Procedura odwrócona i ocena ofert pod względem przyznania punktów w ramach kryteriów oceny ofert określonych w SWZ,
- Wezwanie do złożenia wyjaśnień, wezwanie do złożenia podmiotowych środków dowodowych – termin, ocena, uzupełnienia i wyjaśnienia.
7. Wybór najkorzystniejszej oferty – sposób przekazywania wykonawcom oraz publikacja.
8. Odrzucenie oferty wykonawcy – analiza przesłanek odrzucenia oferty.
9. Wykluczenie wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
10. Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – analiza przesłanek unieważnienia postępowania.
11. Umowa w sprawie zamówienia publicznego – obligatoryjne elementy umowy, fakultatywne elementy umowy:
- termin zawarcia umowy,
- okres zawarcia umowy,
- kary umowne,
- zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
- dopuszczalne zmiany umowy,
- wynagrodzenie wykonawcy – zmiany, waloryzacje,
- elementy dodatkowe umowy.
12. Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych – rodzaje, sposoby składania:
- odwołanie – przesłanki, terminy, sposób wniesienia,
- skarga do sądu – przesłanki, terminy, sposób wniesienia.
13. Dokumentacja postępowania – protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – rodzaje protokołów, sposoby ich wypełniania.
Dodatkowo :
Rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć.
Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
- szkolenie prowadzi : mgr MAGDALENA BEDNAREK – SICIŃSKA
od ponad 15 lat specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;
absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, uczestniczka studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;
legitymuje się pogłębionym doświadczeniem teoretycznym i praktycznym w dziedzinie zamówień publicznych, które zdobyła na różnych stanowiskach / w tym kierowniczych / w jednostkach administracji publicznej,
od 12 lat prowadzi szkolenia z zakresu zamówień publicznych / grupowe i indywidualne /, które są oceniane bardzo wysoko pod względem przygotowania merytorycznego oraz dydaktycznego wykładowczyni,
współpracowniczka firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotowała i przeprowadziła szkolenie bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowczyni oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :
1. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE DLA POCZĄTKUJĄCYCH – ZASADY / PRZYKŁADY / DOBRE PRAKTYKI,
2. UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH DO WARTOŚCI 130 TYSIĘCY PLN – KOMPENDIUM WIEDZY PRAKTYCZNEJ ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM,
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 14. stycznia – 15. stycznia 2025 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
- szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 850 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2025 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
- w terminie do dnia 8. stycznia 2025 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu : emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
- wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :
- rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
- program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651